Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Acer Aspire 150x notebook

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
Geen matches

Is wel handig als je de handleiding online kunt downloaden, dan kan je het al lezen voordat je het product hebt :*)

Maar nu even een vraagje is het nu echt beter om FAT32 naar NTFS te zetten en is het ook beter om win XP pro erop te zetten inplaats van windows XP home?

Wie raad het echt aan om win XP pro erop te zetten? En moet ik dan de ingedeelde schijf 1 schijf van maken en daar winxp op zetten of moet ik alleen de windows xp partitie dan in NTFS zetten en de rest laten staan?

Zou bluetooth snel gaan om als tijdelijk draadloos internet te gebruiken?

Hebben jullie misschien al negatieve dingen over de laptop ontdekt buiten het geluid, of is alles nog positief 8)7

Reg. datum: 14 april 2004
Geen matches

ik vind het bgeluid helemaal niet zo negatief, het kan hard en het klinkt ook nog, alleen bassen hoef je nl niet te verwachten.
ik heb me laptop daarom op me audioversterker aangesloten,en dat werkt perfect. 8)

Schreeuwen en Nibbits eten!
Reg. datum: 01 juli 2002
Geen matches

ik moet weten hoe ik m'n Roland keyboard er nou op ram, gezien ik dat vroeger deed op de joystickport van m'n SB Live! :o

BSD kicks..... nuts!?
Geen matches

quote:
apNia schreef op 21 april 2004 @ 01:41:
ik moet weten hoe ik m'n Roland keyboard er nou op ram, gezien ik dat vroeger deed op de joystickport van m'n SB Live! :o
Je kan voor bijna nix een USB naar Midi convertortje kopen bij feedback voor weinig. ;)

Samen met een Grolschje aan je BSD bak sleutelen; Priceless!! :D

Wazza
Geen matches

Ik heb nu al voor de 2de keer gehad dat wanneer ik Battlefield Vietnam speel dat ie na een tijdje gewoon spontaan reboot :S

--- LET OP !!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn !!!--- Wazza

Reg. datum: 04 februari 2002
Geen matches

quote:
g3 schreef op 20 april 2004 @ 11:58:
Hallo heb ook sinds 3 dagen deze super laptop.
...

-WLAN is beetje raar. Heb linksys WRT54G maar hij pakte verbinding perfect de eerste dag maar sinds gister continu problemen. ik post nog wel mijn bevindingen!

Hier hetzelfde. Ook met een nieuwe Linksys WRT54G. De eerste dag werkte alles prima, nu niet meer... De laptop pikt geen DHCP adres op en krijgt dan een 169.*.*.* adres. Als ik hem vervolgens een vast IP voer, dan kan ik het (de?) router pingen, maar ik kom met geen mogelijkheid in de webinterface.
Ik heb alle encryptie-niveau's geprobeerd, de meeste kanalen, bluetooth-grap staat uit, etc etc maar ik krijg geen data over die verbinding.

Van welke router is trouwens bekend dat deze draadloos goed werkt met deze laptop?

Gophlin wijzigde dit bericht 21-04-2004 15:19 (6%)

*denkt......
Geen matches

Ik moet en zal deze laptop krijgen! Die nieuwe versie is echt :S Vooral de maat (aardig dik...)
Als iemand hem voor rond de 1200 of meer euro aan mij wil verkopen dan hoor ik het wel ;) (mail me maar op havocnl@hotmail.com)
Is er misschien ook een optie om de laptop in een ander land te halen (wel een qwerty indeling erop)???:?

Weet iemand misschien een plek in Engeland waar ik deze zou kunnen kopen??
Daar hebben de ze 1502lmi ook, dus neem aan deze ook wel.

Havocnl wijzigde dit bericht 21-04-2004 17:57 (28%)

HTC Hero White: Firmware: 1.5 Smallbandversie: 63.18.55.06U_6.35.06.18 Kernelversie: 2.6.27-8dd6eee htc-kernel@and18-2) Build-nummer: MoDaCo Custom ROM 2.3 Core Software Versie: 1.0.0.A6288

Reg. datum: 10 februari 2000
Geen matches

Ik wilde gister dus even een ander kanaal proberen (hij staat nu op kanaal 8 ). Maar had laptop aangezet, even tv kijken, en hij had (wel na 10 minuten ofzo) zelf het WLAN signaal opgepakt en vervolgens deed ie het weer gewoon. Ik zal straks weer kijken of ie het nog doet.

Shit zeg, wordt er nu gewoon1500 euro op die laptop geboden :+ ??

Weet iemand trouwens of je die partities gewoon zonder meer eraf kunt gooien voor het installeren van XP Prof, dus ook die hidden partition van 8mb ofzo? wat staat daar eigenlijk op?

g3 wijzigde dit bericht 21-04-2004 17:23 (29%)

Reg. datum: 27 januari 2004
Geen matches

Bij mij werkt draadloos internet echt PERFECT!!!!!!!

Ik gebruik de Belkin 54mbps -> http://catalog.belkin.com...nt=&Product_Id=136493
- En voor ¤117 _/-\o_

Heb altijd een "Excellent" verbinden van 54mbps.. :9~ :9~ :9~

Matthi wijzigde dit bericht 21-04-2004 18:33 (10%)

Reg. datum: 04 februari 2002
Geen matches

Ik heb ook wel een prima verbinding (54 Mbit door 2 lagen beton), maar ik krijg geen IP toegewezen via DHCP.... En als ik een adres instel komt er geen verkeer overheen... :'(

Geen matches

quote:
Gophlin schreef op 21 april 2004 @ 18:49:
Ik heb ook wel een prima verbinding (54 Mbit door 2 lagen beton), maar ik krijg geen IP toegewezen via DHCP.... En als ik een adres instel komt er geen verkeer overheen... :'(

probeer wlan es uit je brug te halen
netwerkeigschap>rechtermuis op wlan>eigenschappen>uit brug halen
evt nog nieuwe driver van acer ftp halen, bij mij deed ie het toen wel, had eerst ook excellent signaal, maar geen ipadres, nu wel!
maybe it works 8)

Reg. datum: 27 november 2003
Matched: aspire, 1501

Ik had deze uitgebreide mail naar Acer gestuurd en kreeg gelukkig ook redelijk uitgebreid antwoord.

Mijn mail:

Geachte heer/mevrouw van Acer,

Ik heb een paar vragen waar u mij waarschijnlijk wel antwoord op kan geven ivm. oa. de Aspire 1500 reeks.
Ik vraag me af waarom de 1501lmi niet meer door Acer Nederland geleverd wordt, want hij scheen nogal goed te verkopen en bevatte behoorlijk wat hoogstaande techniek. Jullie hebben nu wel de nieuwe 1510 serie, maar die vind ik persoonlijk minder aantrekkelijk qua techniek. Ik wil ook graag weten waarom er in landen als Engeland, Duitsland, Frankrijk, etc. van de 1500 en de 1510 reeksen meerdere modellen zijn verschenen en worden aangeboden dan in Nederland, wij hadden bijvoorbeeld geen 1502lmi terwijl deze landen hier wel van mochten genieten. Acer was afgelopen jaar nummer 1 in Nederland op het gebied van notebooks, dus aan een slechte afzet kan het niet liggen. De Aspire 1500 reeks is in Nederland verdwenen van jullie site, maar in bovengenoemde landen staat ie nog gewoon op jullie site, waarom hebben hun hem nog wel en wij niet? Ik ben van plan om voor eind julie/begin augustus een laptop aan te schaffen. Ik wil dat deze een 64-bit processor bevat en vooral ook aan de hoogste eisen voldoet qua geheugen, graphics, harddisk, beeldscherm, etc.( oftewel een mobiele krachtpatser). Ik ben momenteel erg geïnteresseerd in Acer en zou dan ook graag willen weten of er binnen die periode ( juli/augustus) nog nieuwe modellen/series worden uitgebracht, die aan mijn eisen zouden kunnen voldoen.
Tegenwoordig worden laptops nogsteeds standaard geleverd met een harddisk die op 4200 rpm draait, waarom wordt er niet gewoon overgestapt op 7200rpm, er is gebleken uit verschillende tests dat deze niet meer warmte produceerd of stroom verbruikt en het geluid neemt amper toe. Ook vraag ik me af waarom de beeldkwaliteit van de verschillende Aspire series zo variëerd. Als laatst wil ik graag weten of de nieuwe generatie grafische kaarten van Ati die deze lente/zomer uitkomen al op korte termijn als mobile versies verwerkt zullen worden in de Acer notebooks, aangezien jullie een goede contacten hebben met Ati.
Ik hoop dat u al mijn vragen zal kunnen beantwoorden, ik zou dat zeer op prijs stellen.

Met vriendelijke groet,
............

Hun antwoord:

geachte, ............

Wij hebben de vraag omtrent de Aspire 1500 reeks al vaker gehad. Waar het in feite op neerkomt is dat er op Europees nivo wordt beslist welke notebooks voor welke afzetmarkt per land ingezet worden. Men stelt een bepaalde verwachting aan de verkoop van een notebook, en als deze niet gehaald wordt, wordt hij end-of-life, oftewel niet meer leverbaar, gemaakt. Dit betekent niet automatisch dat het notebook niet verkoopt, maar dat een bepaalde gestelde target niet gehaald wordt. Dit is een beslissing waar wij als Acer Benelux weinig tot geen invloed in hebben.
Wij weten dat er klanten zijn die dit notebook zakelijk gebruiken of wilden gaan gebruiken met toepassingen die minder makkelijk werkbaar zijn met een 1400*1050 scherm dan met een 1024*768 scherm. Wij hebben van meer klanten positieve respons over deze verandering gekregen dan negatieve. Het scherm is niet slechter, het ondersteund alleen een minder hoge resolutie (SXGA=Super eXtended Graphics Array, XGA=eXtended Graphics Array).

Er komen zeker nieuwe notebooks uit, wellicht ook een opvolger van de 1511LMi. Welk model dat gaat zijn, en met welke specificaties, kan ik u nu nog niks over mededelen.

Ik weet (persoonlijk) dat het verschil in warmte of energieverbruik van 7200rpm schijven t.o.v. 4200rpm schijven nihil is, echter ben ik niet de persoon die hierover kan beslissen.
Ik ben er van overtuigd dat de productontwikkelaars bij het hoofdkantoor in Taiwan deze informatie ook tot hun beschikking hebben, en conform die informatie een goede beslissing nemen conform de groeiende marktvraag daarvan.

Ik kan u tot slot vertellen dat er op zeer korte termijn nieuwe notebooks uitgebracht worden, die ook weer nieuwe technologiën bevatten, onder andere VGA-chipsets.

Mocht u nog verdere vragen hebben dan horen wij deze graag.

In de hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Reg. datum: 01 april 2004
Matched: 1501

Hallo iedereen,

ook ik ben sinds een week bezitter van de 1501 en ik moet zeggen...toppie!
Als ik zo de laatste posts mag geloven, dan is het bijna niet meer mogelijk om m in NL te bestellen. Dat is wel raar ja, want ik zie en lees overal veelal positieve berichten over deze laptop.
In eerdere posts is ook te lezen dat men niet precies weet wat te doen met het gebruik van de batterij. Mijn ervaring tot nu toe; laad de batterij eerst op voordat je m de eerste keer gaat gebruiken, ga dan zitten werken totdat ie helemaal leeg is, laad m weer op en laat m nog een keer helemaal leeg trekken. Ik kan nu 3 uur werken (internetten, muziek afspelen en bewerken) voordat ie helemaal leeg is. Als de batterij echter opgeladen is en ik moet gewoon heel de dag op school/werk of thuis aan de slag, dan haal ik de batterij eruit en werk ik gewoon op netstroom. Dit wordt aangeraden door acer zelf en is ook te lezen in de handleiding.
Rest mij alleen nog maar te zeggen dat ik super tevreden ben met de laptop tot nu toe en ik binnenkort thuis een wireless netwerkje aan ga leggen. Ben benieuwd of dat ook een succes wordt, maar dat laat ik t.z.t. wel horen.

Geen matches

damn heb volgens mij nu al een probleem.
Wanneer ik een floppy in de drive doe, maakt het apparaat een ratelend geluid en geeft aan "plaats een schijf of een ander geschikt medium in station A:"
weet iemand een oplossing voor dit probleem, kan ik dit softwarematig oplossen? ik vrees namelijk dat ik een nieuw floppydrive nodig heb want ik heb de drivers voor deze drive ook al opnieuw geinstalleerd maar dit hielp niet.

Geen matches

quote:
grubby schreef op 22 april 2004 @ 11:30:
damn heb volgens mij nu al een probleem.
Wanneer ik een floppy in de drive doe, maakt het apparaat een ratelend geluid en geeft aan "plaats een schijf of een ander geschikt medium in station A:"
weet iemand een oplossing voor dit probleem, kan ik dit softwarematig oplossen? ik vrees namelijk dat ik een nieuw floppydrive nodig heb want ik heb de drivers voor deze drive ook al opnieuw geinstalleerd maar dit hielp niet.

niet lullig bedoelt, maar al andere flop geprobeerd?
floppy's zijn nl niet al te betrouwbaar
;)

Matched: 1501

quote:
Ron25 schreef op 22 april 2004 @ 10:48:
Hallo iedereen,

ook ik ben sinds een week bezitter van de 1501 en ik moet zeggen...toppie!
Als ik zo de laatste posts mag geloven, dan is het bijna niet meer mogelijk om m in NL te bestellen. Dat is wel raar ja, want ik zie en lees overal veelal positieve berichten over deze laptop.
In eerdere posts is ook te lezen dat men niet precies weet wat te doen met het gebruik van de batterij. Mijn ervaring tot nu toe; laad de batterij eerst op voordat je m de eerste keer gaat gebruiken, ga dan zitten werken totdat ie helemaal leeg is, laad m weer op en laat m nog een keer helemaal leeg trekken. Ik kan nu 3 uur werken (internetten, muziek afspelen en bewerken) voordat ie helemaal leeg is. Als de batterij echter opgeladen is en ik moet gewoon heel de dag op school/werk of thuis aan de slag, dan haal ik de batterij eruit en werk ik gewoon op netstroom. Dit wordt aangeraden door acer zelf en is ook te lezen in de handleiding.
Rest mij alleen nog maar te zeggen dat ik super tevreden ben met de laptop tot nu toe en ik binnenkort thuis een wireless netwerkje aan ga leggen. Ben benieuwd of dat ook een succes wordt, maar dat laat ik t.z.t. wel horen.
hehe eindelijk nog iemand die wel de handleiding leest _/-\o_

Is not an observer only
Geen matches

quote:
madthyz schreef op 22 april 2004 @ 12:09:
[...]

Hehe eindelijk nog iemand die wel de handleiding leest _/-\o_ .
Niet helemaal acer heeft het over 3X :P . En als je de batterij een lange tijd niet gebruikt hebt moet het weer. Veel werk... ik denk dat ik maar voor een reserve batterij ga >:) .

Pretending to be a pretender.
Mijn gear

Geen matches

quote:
madthyz schreef op 22 april 2004 @ 12:08:
[...]

niet lullig bedoelt, maar al andere flop geprobeerd?
floppy's zijn nl niet al te betrouwbaar
;)

yup

iemand een id hoe je dit apparaat open krijgt?

Is not an observer only
Geen matches

Heb je geen garantie?

Kan je anders gelijk even kijken of de harddisk er makkelijk uit kan ... :Y)

Imagine wijzigde dit bericht 22-04-2004 13:00 (67%)

Mijn gear

Geen matches

quote:
ja gewoon de standaard garantie 1 jaar geloof ik, maar is het uberhaubt wel mogelijk om een floppydrive zelf te vervangen? anders moet ik hem inderdaad laten repareren door acer

ehm...
Geen matches

quote:
Fate? schreef op 22 april 2004 @ 12:57:
Heb je geen garantie?

Kan je anders gelijk even kijken of de harddisk er makkelijk uit kan ... :Y)

De HD gaat er supermakkelijk uit.
Verwijder de accu, in het lege gat steekt aan de achterkant een plastic lipje naar buiten. Trek hier voorzichtig aan en je trekt zo de HD naar buiten. De HD zit in een soort simpele slede en kan eenvoudig vervangen en teruggeplaatst worden.

Is not an observer only
Geen matches

quote:

Ah bedankt :) . Mocht ik t.z.t. een sneller model willen dan weet ik waar ik alvast moet kijken. De 4200rpm loopt wel snel tegen zijn max op vind ik. Ook in normale desktop applicaties. Doe je een paar dingen tegelijk dan krijgt hij het al snel flink moeilijk.

Tot nu toe heb ik er nog niet echt problemen mee gehad, omdat het slecht om pieken gaat. Maar mocht ik t.z.t video dat willen gaan bewerken (er zit immers niet voor niets een dvd brander op :+ ) dan ben ik bang dat er toch een nieuwe in moet. Ik kan eventueel een externe hdd aanschaffen maar dan moet ik weer een extra apparaat meeslepen.

Mijn gear

PM FroPod
Reg. datum: 26 september 2000
Geen matches

quote:
madthyz schreef op 22 april 2004 @ 12:09:

hehe eindelijk nog iemand die wel de handleiding leest _/-\o_
in de praktijk blijkt nog weleens een verschil tussen wat in de handleiding staat en de werkelijkheid
Reg. datum: 22 april 2004
Matched: aspire, 1501

Ik heb sinds een paar dagen een Acer Aspire 1501LMi (in België is dit toestel nog heel vlot te verkrijgen!). Ik wil deze notebook gebruiken om op verplaatsing te draaien als dj. Ik heb een speciale externe controller (Hercules dj console) die ik gebruik om muziek te mixen. Na installatie van Windows XP heb ik onmiddellijk de drivers, firmware en software geïnstalleerd van de Hercules console.

Een paar tests en telkenmale om de 1,5 à 2 minuten krijg ik een "tic" in de muziek. Ik dacht: even de basissoftware (Win XP) updaten en misschien is het probleem opgelost. Niets is minder waar. Toen ik verder testte blijkt dat ik deze "tic" ook in mindere mate heb bij het gewoon afspelen via Mediaplayer. Het komt een pak minder voor, maar het is er wel aanwezig. Als ik de mediaplayer gebruik is de externe Hercules console niet ingeplugd noch geactiveerd. Het moet dus een processor of memory probleem zijn? (chipset eventueel?)

Aan wat kan dit liggen? Ik heb de laatste DirectX driver gedownload (is nodig), ik heb zelfs een aantal tips geprobeerd (DMA activatie van de harddisk - Win XP services afzetten - hardware accelartie afzetten - Clear type enabling).

:( Wou ik nu net volgende week in de discotheek dit even uittesten... voel ik zo dat dit niet zal lukken. ;(

Is not an observer only
Matched: aspire

Ik blij, jij ook blij (hoop ik).

Misschien moet je dit eens proberen:

Fate? in "[Ervaringen] Acer Aspire 150x notebook"

Imagine wijzigde dit bericht 22-04-2004 15:13 (27%)

Mijn gear

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: