Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Acer Aspire 150x notebook

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
Sound is no voodoo!
Reg. datum: 09 januari 2002
Geen matches

Check ff de specs op de hitachi website! Als je de 5400 en 7200 vergelijk zie je dat ze beiden net zo veel stroom vreten, dus zullen ze ook wel even warm worden denk ik. Echter maakt de 7200 wel meer herrie volgens de specs.

Edit: Woot! Hij is net binnnen :D . Eergisternacht besteld, nu binnen :). Super service De Greef!

voodooless wijzigde dit bericht 09-04-2004 10:14 (19%)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Reg. datum: 12 november 2001
Geen matches

quote:
deepspace schreef op 09 april 2004 @ 10:05:
Check ff de specs op de hitachi website! Als je de 5400 en 7200 vergelijk zie je dat ze beiden net zo veel stroom vreten, dus zullen ze ook wel even warm worden denk ik. Echter maakt de 7200 wel meer herrie volgens de specs.

Edit: Woot! Hij is net binnnen :D . Eergisternacht besteld, nu binnen :). Super service De Greef!
picsssssssss! :)

Schreeuwen en Nibbits eten!
Reg. datum: 01 juli 2002
Geen matches

http://paintedover.com/uploads/1/img_2151.jpg
foto van gisteravond in m'n geile vieze pyjama ;)

'k Moet zo er maar ff XP Pro op knallen =)
Is het trouwens iemand opgevallen dat dat BlueTooth knopje er voor ruk opzit? Zal wel zijn omdat 't (volgens Acer althans) een optie is.... jammer, bluetooth was wel fijn geweest =(

apNia wijzigde dit bericht 09-04-2004 11:26 (11%)

Reg. datum: 27 december 2003
Geen matches

quote:
dolby schreef op 09 april 2004 @ 09:47:
De laptopper heeft nu een aanbieding met een 7200toeren hd erin, zou ie dan erg warmer worden?
Ben zo bang dat de fan veel gaat blazen.
valt enorm mee, gaat om de 10 minuten heel even aan als je hem normaal gebruikt om te surfen etc. je hebt er bijna geen last van :)

Matched: aspire

Voor diegenen die de drivers zoeken, net ff Acer gebeld. Er is een link bij support naar de FTP van Acer met drivers... Op de site zelf kan je (momenteel) nog niet bij de 1500 drivers. Maar op de FTP op notebook/aspire_1500/drivers kan je de hele bups downloaden =)

Matched: aspire

quote:
apNia schreef op 09 april 2004 @ 13:40:
Voor diegenen die de drivers zoeken, net ff Acer gebeld. Er is een link bij support naar de FTP van Acer met drivers... Op de site zelf kan je (momenteel) nog niet bij de 1500 drivers. Maar op de FTP op notebook/aspire_1500/drivers kan je de hele bups downloaden =)
klopt, hier dus 8)

ben overigens erg enthousiast over dit lappie, heb er geen moment spijt van, en zit er veel vaker achter als achter mijn desktop :P
en 1400x1050 werkt echt goed met photoshop en 3dsmax enzo :D

Geen matches

overigens zei die dude dat op de website volgens hem niks nieuws stond dan op een van die CD's (dit is die boot CD met papiertje van Recovery CD ervoor)

Prop die er in, autostart, werkt stukken makkelijker ;)

Sound is no voodoo!
Geen matches

BTW, die ATI demo's zijn erg cool! Ook de 9700 demo werken gewoon, hoewel er staat dat je minimaal 256 MB videogeheugen nodig hebt ;). Echt super, vooral die met de balletjes en de geluidsinstrumenten..

Maar windows is er alweer af, moet plaats maken voor linux :P . Ik zal nog wel wat pics maken binnenkort. Mij valt op dat de laptop heel er degelijk is en goed is afgewerkt. Stukken beter dan mijn oude asus! Ik zal over een weekje ofzo ook nog wel een reviewtje schrijven...

Acties: [view]

Door: Pim.
Moderator NOS/BV
EnCE
Reg. datum: 31 mei 2001
Geen matches

quote:
deepspace schreef op 09 april 2004 @ 15:26:
BTW, die ATI demo's zijn erg cool! Ook de 9700 demo werken gewoon, hoewel er staat dat je minimaal 256 MB videogeheugen nodig hebt ;). Echt super, vooral die met de balletjes en de geluidsinstrumenten..

Maar windows is er alweer af, moet plaats maken voor linux :P . Ik zal nog wel wat pics maken binnenkort. Mij valt op dat de laptop heel er degelijk is en goed is afgewerkt. Stukken beter dan mijn oude asus! Ik zal over een weekje ofzo ook nog wel een reviewtje schrijven...

Heb jij al drivers voor onder linux ism dit dingetje dan ?? (zou mooi zijn)
Ik kan me niet voorstellen dat je het wifi gedeelte al aan de gang hebt e.d ??

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity | Niet met me eens ? DM ME

Sound is no voodoo!
Geen matches

quote:
Pim. schreef op 09 april 2004 @ 16:02:
[...]

Heb jij al drivers voor onder linux ism dit dingetje dan ?? (zou mooi zijn)
Ik kan me niet voorstellen dat je het wifi gedeelte al aan de gang hebt e.d ??

Het meeste zou het gewoon moeten doen. Ben echter nog niet zover (gentoo :+ ).

Wlan doet het idd niet, maar ik heb gelezen dat het met de NDIS wrappers wel zou moeten werken.. Ben dus erg benieuwd!

RTFM
Reg. datum: 18 juli 2001
Geen matches

Ik heb hem nu binnen met mijn nieuwe scherm en ben er tot nu toe tevreden mee, fan is wel beetje luidruchtig als hij aanslaat maar verder lekker ding :D.
Daarnaast heb ik nu 2 keer gehad dat ik half achter een toets bleef hangen, als ik op de n klikte en omhoog ging achter de h bleef hangen, beetje bang zo een keer toets eraf te slopen.

Verder moest ik bij GoT inloggen :( ik moet ook wennen aan het touchpad waar ik vaak onterecht tegenaan staan (nooit eerder notebook gehad)
*denkt......
Reg. datum: 19 juli 2001
Geen matches

http://users.pandora.be/matthi/lp2.jpg
Ik zie bij dit toetsenbord een vage indeling van de special tekens (; , ', ")
Dit is van een belgiër, maar is dit ook zo bij de nederlandse versie....?

Oh ik zie nu dat het een azerty toetsenbord is. Wij nederlanders hebben een qwerty toetsenbord toch bij deze laptop hoop ik.

Havocnl wijzigde dit bericht 10-04-2004 11:34 (27%)

HTC Hero White: Firmware: 1.5 Smallbandversie: 63.18.55.06U_6.35.06.18 Kernelversie: 2.6.27-8dd6eee htc-kernel@and18-2) Build-nummer: MoDaCo Custom ROM 2.3 Core Software Versie: 1.0.0.A6288

RTFM
Geen matches

Ja, ik heb een gewoon qwerty I(he dat woord typt leuk) toetsenbord.

Wat ik trouwens wel jammer vind is het beperkte volume van de boxen.
Reg. datum: 10 april 2004
Geen matches

wat ik me afvroeg zit er nu een sata hd in of ide? En klopt het dat in alle 150x laptops een gig netwerk adaptor zit?

Reg. datum: 20 maart 2004
Geen matches

quote:
wapitie schreef op 10 april 2004 @ 20:44:
wat ik me afvroeg zit er nu een sata hd in of ide? En klopt het dat in alle 150x laptops een gig netwerk adaptor zit?

enhanced ide en gigabit ethernet staat idd in de handleiding...

het enige minpunt tot nu toe aan deze laptop is het scherm vind ik... de resolutie is wel ok, maar die kijkhoek... :/ als ik dat scherm goed zet zodat de kleuren vanonder op het scherm perfect zijn, dan is het vanboven te donker, en omgekeerd... en ik zit er recht voor!!!

Geen matches

quote:
Dodgey schreef op 10 april 2004 @ 21:27:
[...]

het enige minpunt tot nu toe aan deze laptop is het scherm vind ik... de resolutie is wel ok, maar die kijkhoek... :/ als ik dat scherm goed zet zodat de kleuren vanonder op het scherm perfect zijn, dan is het vanboven te donker, en omgekeerd... en ik zit er recht voor!!!
dat merkte ik inderdaad ook, maar ondervindt er weinig last van verder :)

Moderator NOS/BV
EnCE
Geen matches

quote:
Dodgey schreef op 10 april 2004 @ 21:27:
[...]

lijkt bijna srandaard worden bij acer, mijn 661lmi heeft het ook :|

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity | Niet met me eens ? DM ME

Reg. datum: 11 april 2004
Geen matches

Hello folks,

Heb sinds vrijdag dit nieuwe mobieltje, het is mijn eerste ervaring met AMD, maar wat voor een!!!:) Prachtig toestel met ongeloofelijke prestaties, mijn vooroordelen betreffende AMD zijn nu voorgoed van de baan.
Bij deze gelegenheid wil ik de mensen van de onlineshop "takeitnow.nl" eens in de bloemetjes zetten, woensdagavond om 17hr00 toestel besteld, vrijdagmiddag 12hr30 telefoon gekregen dat hij klaarstond, puike prestatie (moest nog wel 150km rijden, woon namelijk in België, daar leveren zij niet)

Toch heb ik een probleempje waar ik op dit forum nog niets over teruggevonden heb, namelijk met de 54Mbs draadloze netwerkverbinding.
Ik heb mij een Wireless broadbandrouter van het merk SMC aangeschaft, ( http://www.smc-europe.com...cts/wirel/2804WBRP_G.html ), de netverbindingen met kabel werken perfect, ook die met de laptop, enkel als ik de draadloze verbinding wil gebruiken, loopt het mis, de netwerkverbinding wordt wel degelijk herkend, signaalsterkte ; uitstekend (54Mbs), doch de prestaties zijn bar slecht, surfen is onmogelijk, downloadsnelheid 1 kb/sec, als ik de kabel insteek 850 kb/sec, als ik naar mijn router ping met de netwerkkabel in;tijd <1ms, draadloos; doelhost is niet bereikbaar.
Heb nieuwe firmware in router geinstalleerd, helpt niets.
Moet ik iets specifiek veranderen aan de instellingen van mijn router of laptop? Kan het zijn dat de ingebouwde wi-fi kaart niet compatibel is met de router?
Heeft er iemand ervaring met dit soort spullen, ik weet het niet meer, misschien een wi-fi kaartje kopen van SMC? Doch het zou zonde van het geld zijn als het aan een software-instelling ligt.

Komaan tweakers, wie kan mij uit de nood helpen??

Alvast bedankt,

Dirk

PS;
enkele benchmarks
3DMark2001SE 9794
3DMark03 2625

LANNNUUUHH
Reg. datum: 06 juni 2001
Geen matches

ik heb ook problemen met het wireless. ik heb thuis de wireless adsl modem die kpn levert. normaal internetten is geen probleem tot ik met steam bezig ga. als ik steam start knalt me cpu belasting naar 100% en valt de verbinding weg. ook kon ik op een etech wireless adsl modem router geen verbinding krijgen..

Intel p4 2,53 asus p4pe 768mb pc2700 samsung ati 9700pro|AMD 64 2800 512mb pc3200 kingston ,ASUS K8V SE deluxe,ati 9600xt|

Moderator NOS/BV
EnCE
Geen matches

Beide problemen klinken als een softwarematig probleem, drivers/firewall enz enz.
Mischien helpt het om hier: Network Troubleshooting een topic er over te beginnen.

Zo heb ik het rare euvel dat als ik mijn windows opgestart heb, ik steeds mijn wifi verbinding verlies (ben ook de enige) maar als ik even uitlog en inlog (niet herstarten) dan houdt ie de verbinding mooi vast :P

Reg. datum: 20 maart 2004
Geen matches

quote:
je zal wel 3625 bedoelen... ;)

Geen matches

de brander die erin zit doet het bij mij niet op de een of andere manier..
ik probeerde een cd te branden mbv nero, maar die gaf alleen een image recorder aan als recorders, dus geen dvd brander..
iemand dit probleem ook gehad / opgelost? voor de rest doet ie het wel, speelt cd's/dvd's goed af :?

Moderator NOS/BV
EnCE
Geen matches

quote:
EggXzaB schreef op 11 april 2004 @ 22:11:
ik probeerde een cd te branden mbv nero, maar die gaf alleen een image recorder aan als recorders, dus geen dvd brander..
iemand dit probleem ook gehad / opgelost? voor de rest doet ie het wel, speelt cd's/dvd's goed af :?
Ik neem aan dat je de nieuwste versie (of bijgevoegde) hebt ??? (welke versie heb je)

RTFM
Geen matches

Ik heb sinds ik de laptop voor het eerst meegenomen heb in mijn laptop tas ook een probleem, hij ziet mijn dvd brander helemaal niet meer! Ook niet in bios, iemand een idee of dit makkelijk zelf te maken is of via Acer moet?

EDIT:
Na een keer extra ver open trekken en daarna extra hard aanduwen terwijl hij uit stond heeft het euvel verholpen, hopelijk voor eeuwig maar ik vrees een niet goed genoeg aangesloten ide kabel (stromm reageerde namelijk wel) en als je hem dan zelf niet open mag maken....

EDIT2:
Nu is hij er weer wisselend wel en soms valt hij weg terwijl ik bezig ben in Windows, zoals net 2x achter elkaar toen ik een DVD wilde branden.. Het zit me niet mee

pietje63 wijzigde dit bericht 12-04-2004 21:31 (54%)

Is not an observer only
Reg. datum: 18 april 2002
Geen matches

quote:
EggXzaB schreef op 11 april 2004 @ 22:11:
Nero 5 herkent de brander niet meer. Nero 6 wel. Je kan die dus veilig kopen en hij werkt nog beter ook als 5.

Pretending to be a pretender.
Mijn gear

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: