Toon posts:

Vastlopen van Radeon 9800 XL (mediamarkt)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe PC aangeschaft bij de Mediamarkt ad Euro 1.111. Specs: 3.0Ghz HT, 512 MB intern, HD 200GB (7200) en Radeon 9800 XL 128 MB. Erg interessant, maar wel problemen vanaf dag 1. Ook ná 1 keer geruild te hebben.
Systeem loopt na +/- 10 minuten vast bij het gamen (oa Enter the Matrix, SoF II, CoD, etc.). Beeld slaat vast of computer valt volledig uit. Vermoeden: videokaart... dus nieuwe drivers ATI Catalyst 4.1 geïnstalleerd. Zelfde probleem. Kan aan koeling liggen, maar ik ben (volgens de mediamarkters) de enige die tot nu toe geruild heeft, dus is niet waarschijnlijk. Bovendien niet geheel duidelijk hoe de 9800 XL in de markt staat. Zit ie tussen 9800 XL en de Pro in of.....? Wordt die kaart misschien standaard te warm. Melding minidump en het legen van de cache. Zijn er meer mensen met dit probleem of briljante geesten met meer verstand van computers dan ik (is niet zo moeilijk) die een oplossing weten? Alvast bedankt.
Gr.
Hussie :)

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:26

Deathchant

Don't intend. Do!

ik zou geen oplossing weten, maar een R9800XL is gewoon een 9800PRO, alleen niet van Hercules of Sapphire, maar van Medion zelf

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:34

Shunt

Boe

bekend probleem volgens mij
de air flow in die kasten is bagger en dus is de cooling over de vidkaart niet optimaal
gewoon trug gaan en evne naar laten kijken ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Top! Thanx voor de info. Had overigens niet verwacht dat een XL gelijk is aan de Pro. Da's een mooie deal. Ga vanavond ff proberen de kast eraf te halen. Kijken of ik dan wel met die kaart kan knallen. Sta er overigens van te kijken dat het een bekend probleem is, want ik kan er nada over vinden.
Gr.
Hussie

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:46

FastBunny

Give it the Works !

Stond in de PC-Active dat de aldi pc ook medion, ook met een 9800XT of XL :? 15% langzamer is dan de 9800 PRO... dit omdat het een speciale versie van de kaart betreft welke lager geclockt is :)

[edit]
Vanmorgen even de PC-Active erop nageslagen. Blijkt dus dat ie 10 tot 15% langzamer is dan de 9800 (zonder toevoeging dus Non Pro).

[ Voor 28% gewijzigd door FastBunny op 30-01-2004 08:46 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Ai.... daar gaat de mooie deal.... :'(

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

FastBunny schreef op 29 januari 2004 @ 16:39:
Stond in de PC-Active dat de aldi pc ook medion, ook met een 9800XT of XL :? 15% langzamer is dan de 9800 PRO... dit omdat het een speciale versie van de kaart betreft welke lager geclockt is :)
De XT zeker niet :D
Is op dit moment de snelste kaart op de markt, sneller dan de pro dus :)

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 16:44:
Ai.... daar gaat de mooie deal.... :'(
Tis nog altijd een mooie deal hoor :p Het is iets trager als een PRO, maar toch nog altijd sneller dan een NP. Ik dacht dat de kloksnelheid 350mhz/620mhz was.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:46

FastBunny

Give it the Works !

Xof schreef op 29 januari 2004 @ 16:47:
[...]

Okay ben niet zo into die XL, XT, PRO afkortingen ;) Maar de XL is dus de Medion, wat klinkt als een XT (de snelste) maar trager is dan de PRO (oudere versie)

Vat ik het zo goed samen ;) :Y)

[edit]
Vanmorgen even de PC-Active erop nageslagen. Blijkt dus dat ie 10 tot 15% langzamer is dan de 9800 (zonder toevoeging dus Non Pro).

[ Voor 16% gewijzigd door FastBunny op 30-01-2004 08:46 ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Mja het is gewoon een kaart tussen de 9800 en 9800 pro in, qua kloksnelheden, ik heb em nu op iets hogere snelheden dan een 9800pro draaien, hier dus dan ook geen problemen :P

Verwijderd

Topicstarter
Op welke drivers draait jouw kaart? Ook 4.1?

Verwijderd

Xof schreef op 29 januari 2004 @ 16:47:
[...]

Dat is niet waar, hangt er net zoals met je processor af van je doel wat je wilt gaan doen.

Met Alpha Blending is Nvidia weer de snelste op dit moment.

Omdat dit in de meeste games mits niet bijna alle games gebruikt wordt verwondert het me keer op keer weer dat dit nooit wordt meegerekend.
En mede dit bepaalt de beeldkwaliteit tezamen met Anti Aliasing.

Want bij Nvidia is de Anti Aliasing weer wat zwakker maar de Alpha Blending is zeer goed.

Bij ATI is dit weer omgekeerd en is de Antia Aliasing weer goed en de Alpha Blending ronduit zwak.

**Zucht wat zou het mooi zijn als we de sterke punten van de kaarten konden combineren**
**De Alpha Blending van Nvidia**
**Kleurdiepte van Nvidia**
**CineFX van Nvidia**
**Drivers van Nvidia**
**Anti Aliasing van ATI**
**VEEEEERRRYYY NICE CARD :Y) **

Verwijderd

Ga er nu niet nvidia bij halen, daar gaat dit topic niet over.

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval allemaal bedankt voor de info. _/-\o_ Supercool!! Kan weer ff verder!!! _/-\o_
Pagina: 1