Graancirkels: Gemaakt door mensen, of buitenaards?

Pagina: 1
Acties:
  • 750 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103817

Topicstarter
Naar aanleiding van het lezen over waarom buitenaardse mannetjes groen zouden zijn bedacht ik me ineens dat ik ooit in havo 2 een werkstuk heb gemaakt voor aardrijkskunde die over het hele jaar verdeeld was dus je moest een bewegend onderzoek uitkiezen::

Graancirkels (beter bekent als Crop Circles)
meest voor komend in Engeland (UK) waar die onwijs grote graanvelden te vinden zijn!

Klas :: Havo2
Jaar :: 1999//2000 (zo ff uit mijn hoofd)
Vak :: Aardrijkskunde!

We kregen een opdracht aan het begin van het schooljaar om een onderzoek te doen naar iets wat jou boeide en wat bewegend was dus waar je een behoorlijk de tijd voor nodig had om het een btje volledig en interrestand te maken!

:: Ik zag op dat moment op tv bij het zappen op het BBC News het volgende voorbij komen ::

Afbeeldingslocatie: http://home.clara.net/lucypringle/photos/1998/uk98dv.jpg
Ik zag dat en dacht lol? welke gek doet dat?? Ik dacht dat is vast en ventje dat denkt dat ie grappig is want met een stok met aan beide einde een stuk touw en je gaat een rondje lopen in graan of 2 dan krijg je dus zo een mooi rondje ik denk ja ik ben wel goed maar niet gek!
Ik dacht mooi dat wordt mijn onderwerp voor mijn jaar onderzoek voor aardrijkskunde

:: Ik ging trouw elke dag het BBC news volgen om te kijken of er nieuwe dingen waren met betrekking tot die graancirkels en ja hoor na een halve maand ofso kwamen er weer nieuwe cirkels in het nieuws! Nu toch wat ingewikkelder en dacht toen ach ja meerdere mensen :) dan lukt dat wel ::

Afbeeldingslocatie: http://www.lovely.clara.net/ccimages/angel.gif
Ik dacht bij het zien van deze nou dat red je denk ik niet in je uppie! en dacht na ja wat "handlanger he ;) dan moet het wel lukken! Ik nam het dus nog steeds met een korreltje zou maar vond het toch steeds interesanter worden
:: Weer een aantal keer dat nieuws gevolgt totdat er nieuwe cirkels waren gevonden maar nee dit keer niet op 1 plek in engeland (UK) maar op meerdere plekken tegelijk ::

Foto 3 = Ellinton
Afbeeldingslocatie: http://home.clara.net/lucypringle/photos/1999/uk99cg.jpg

Foto 4 = West Overton
Afbeeldingslocatie: http://home.clara.net/lucypringle/photos/1999/uk99cd.jpg
Ik keek naar de foto`s die ze op tv lieten zien (die kon je later van hun website afhalen oid) bekeek ze goed en dacht hmm 2 verschillende plekken, meerdere mensen hmm misschien is het wel een groepering die dit teweeg brengt! dat was wat ik dacht en ik voelde me daar wel goed bij bij die gedachten! Ik was er dus nog steeds van overtuigd dat de mens heir mee bezig was!
:: Paar weken later was ik op internet aan het zoeken en zat ik op de site van cnn & bbc te kijken naar artikelen over die graancirkels! ondertussen nog steeds van overtuigd dat het door mensen gedaan werd! doen las ik een aantal dingen en dacht hmmz.... hmmz.... ik dacht tja als dat en dat zo is wat moet ik er dan van denken :? Wat kreeg ik op dat moment voor mijn ogen! Dat er nog nooit 1 spoortje van een mens is gevonden geen voetafdruk geen vezel geen haar niets nakkes nada! en nog geen week later weer een zooi van die cirkels nu nog ingewikkelder ::

Afbeeldingslocatie: http://home.clara.net/lucypringle/photos/1999/uk99be.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.clara.net/lucypringle/photos/1999/uk99cj.jpg

en nog wat meer cirkels weer verdeeld over een aantal gebieden in de UK
Ik krabte mezelf op mijn kop en ik wist het niet meer... geen bewijzen van het feit dat mensen het gedaan zouden hebben.... als het een groep was der zal der altijd wel 1tje zijn die zijn bek niet kan houden.... dus het zou gaan uit lekken ook dat is niet gebeurd! de cirkels zijn al heel lang bekent en vanaf dat moment isser nog nooit iemand geweest die zijn bek had opengetrokken over van "DAT HEBBEN WIJ GEDAAN DAT HEBBEN WIJ GEDAAN" .... dus allemaal goed vaag enzo ik dacht het wordt tijd eens met mijn aardrijkskunde docent te gaan lullen! Ik mijn onderwerp voor gelegd hij schrok een btje zo van wow wat gaat er bij haar om in der hoofd.. als ze dat als onderwerp zocht hij wou van alles weten ik liet hem zien wat ik tot nu toe had! Hij door genomen en er kwam een discussie waar we niet veel wijzer uit werden!!
:: Onder tussen kwamen er nog een aantal van die cirkels... ::

Afbeeldingslocatie: http://home.clara.net/lucypringle/photos/2000/uk00bf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.clara.net/lucypringle/photos/2000/uk00ao.jpg
Om het een beetje te gaan afsluiten... het schooljaar liep ten einde en ik had voor zover ik wel dacht een behoorlijk goed onderzoek gemaakt! Veel documentatie enzo... was er eik best trots op :X... ik had het ingeleverd en kreeg het na de proefwerk week terug! met de vraag of ik er nou uit was waardoor deze dingen werden veroorzaakt! en dat was ik niet... (9,5 voor gehad btw & is nog steeds op school wouden het houden als voorbeeld)
Tot op de dag van vandaag ben ik er nog steeds niet achter waardoor dit veroorzaakt wordt! daarom zou ik graag jullie mening willen weten hierover! en kom niet met kinderachtige dingen maar reageer er even serieus op aub!!

De laatste cirkels die zijn gespot in engeland zijn ::

Afbeeldingslocatie: http://home.clara.net/lucypringle/photos/2003/uk03cp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.clara.net/lucypringle/photos/2003/uk03cr.jpg

Ondertussen alweer meer volgens mij het gaat maar door en door

:: En deze vind ik tot nu toe het mooiste ::

Afbeeldingslocatie: http://home.clara.net/lucypringle/photos/2002/uk02dl2.jpg

Vooral ook om de uitleg die erbij is gegeven !!

De intelligentie die nodig moest zijn geweest voor het maken van deze "Graancirkel" is echt buitengewoon
Als je namelijk bedenkt dat het een gezicht van een Buitenaardswezen is en dat de cirkel die erbij afgebeeld is een disc voorsteld
en je ontleed een CD een gewone ordinaire Compact Disk ::

Afbeeldingslocatie: http://www.roelen.nl/daan/cd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.clara.net/lucypringle/photos/2002/uk02dl4.jpg

waar is dat uit opgebouwd?
juist ja Segmenten en Frames & Sectoren
allemaal kleine hokjes en blokjes..

nahja ik laat het hierbij!! Ik hoop dat jullie jullie eigen mening hierover hier neer willen zetten! en dat ik zelf ook weer wat dingen leer van jullie hierover!!

Voor mij is het laatste woord over Graancirkels nog niet gesproken!

:*)

*// de fotos heb ik van een website afgehaald url is te zien in de fotos ;) //*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Welnee voor die graancircels hoef je helemaal niet intelligent te zijn. Ook voor die zgn ingewikkelde niet. Het is wel veel werk om te maken maar indien goed voorbereid geen probleem.
Waarom zou buitenaards leven uberhaupt zo geheimzinnig communiceren, dat is toch helemaal niet nodig. Als ze echt intelligent zijn, schrijven ze gewoon een goede brief of stappen ze uit en gaan gewoon bij iemand op bezoek.
Keer het eens om: wij gaan bijv. op mars toch ook geen ingewikkelde patronen zetten om indruk te maken.
Waarom vind je altijd patronen in graancircels en niet eens een 'burn out' gewoon op een weiland? Ik denk dat ik dat wel weet.
Kortom: ik geloof er niet in.

[ Voor 66% gewijzigd door Disciplus-Simplex op 25-01-2004 23:00 ]

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik zou die laatste schijf wel es willen decoden. Het feit dat die 'foto' in het graan zit maakt het voor mij overigens direct ongeloofwaardig, maar goed. Je moet wel een erg hoge zelfdunk hebben als alien om je pasfoto achter te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jij denkt dus ook dat het door mensen en gprs gedaan wordt?

ik weet het allemaal niet meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Anoniem: 103817 schreef op 25 januari 2004 @ 22:57:

Je moest eens weten hoe ver je komt met 20 man met laptopjes en GPS voor positionering. En ja, dat past in één bus, en die kunnen vrij stil aan de andere kant van het veld geparkeerd staan; als ze door het koren heenlopen zie / hoor je ze toch niet. Ook zijn het altijd gebieden die afgelegen zijn en waar geen woonhuis van de boer in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30890

Naja GPS is niet zo precies als dat, maar ik weet wel voor 99.9% zeker dat het door mensen is gemaakt. Het is een zeer artistieke vorm van kunst, en erg knap. Maar daar blijft het bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Anoniem: 30890 schreef op 25 januari 2004 @ 23:05:
Naja GPS is niet zo precies als dat, maar ik weet wel voor 99.9% zeker dat het door mensen is gemaakt. Het is een zeer artistieke vorm van kunst, en erg knap. Maar daar blijft het bij.
GPS is wel degelijk zo precies. Met een Garmin GPS receiver heb ik elke stap die ik deed kunnen loggen. En dat is precies de preciezie die je hiervoor nodig hebt.

Overigens kreeg ik deze van een kennis op IRC toegespeeld:

[img weg ivm pr0n]

ook wel mooi moet ik zeggen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Daan op 30-01-2004 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
interessant maar hoe verklaar je dan dat er nooit vezels haren andere menselijke dingen gevonden zijn? EN er schijnen een aantal keer een soort van stof gevonden te zijn die op aarde niet voor komt.. ik zal kijken of ik dat kan opzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87181

Op discovery is wel eens een docu te zien waarin mensen uitleggen hoe ze die graancircels maken.
Touw, plank en een goed idee zijn de ingredienten voor een perfecte circel.
Dat het donker is, is geen probleem,want je ogen zijn binnen een half uur prima gewent aan de duisternis.

Dan zijn er mensen die zeggen dat het wel aliens geweest moeten zijn, want zeggen ze, de stengels zijn niet geknakt, maar geboooogen. Geheimzinnige magnetische krachten aan het werk.

Helaas is er een veel simpelere verklaring (en hoe simpeler, hoe plausibeler),
graan wordt niet netjes homogeen geplant, maar ligt wel eens in hoopjes. die stengels willen dan van elkaar afgroeien en staan onderin in een bocht, tataaa, verklaring geheimzinnig gebogen stengels.

En men liet zien dat men een trapplank je uitstekend het graan plat kan leggen zonder het te knakken. 2-0 voor de mensheid.

En de missing voetstappen dan? Dan toch aliens???
Ik heb nog nooit een foto gezien van een graancircel waar toevallig geen tractorspoor doorheen liep. Stoere vent die in een tractorspoor nog een voetstap achter kan laten.
3-0
De aliens hebben verloren.

Ook best frappant dat er pas alien sightings zijn sinds de mens zich bezig houdt met ruimtevaart. Voor WOII hoorde je nooit iemand over aliens, tegenwoordig staan ze in de rij. Jaja... 4-0

Als het moeilijker wordt, dan geven mensen gauw de marsmannetjes de schuld, lekker makkelijk, maar meestal zijn er aardse verklaringen voor die veel aannemelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 23:19

e1f

Volgens mij was er een tijd terug ergens een programma waarin een kerel z'n verhaal vertelde hoe ze die graancirkels maakte enzo... Niet gezien, alleen een voorstukje. Maar goed, ik geloof er niet in dat het door 'aliens' gemaakt zou zijn. Ik vind het erg knap dat mensen het voor elkaar krijgen. Zo'n foto in het graan ziet er mooi uit, maar het is wel de 'standaard alien' en je gaat mij niet vertellen dat ze er ook echt zo uit zien... (wel erg mooi gemaakt trouwens!)

En dat van die haren, vezels e.d.: De boer zal ook vast wel eens een haartje verliezen. En als je zelf niks wil achterlaten trek je toch zo'n leuk pakkie aan wat ze bijvoorbeeld bij sommige operaties ook gebruiken (of bij het rivm bijv.). Dan verlies je ook niks.

[ Voor 25% gewijzigd door e1f op 25-01-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
inderdaad petje af voor die mensen :)

kwas jaartje of 13/14 misschien toen ik hiermee bezig was nu ondertussen 17 // bijna 18 (maart)

en toen was het best interessant hoor ;)

maar hoe verklaar je dan dat rare stofje was een witte substantie... wat nog nooit op aarde was gevonden.. ?? ook een broodjeaap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
oeioei graancircels!! me likes :D
nu ff geen tijd.. maar bookmark! ik hoop dat ik tijd heb om te reageren morgen of overmorgen...

(btw, ik ben een believer, ja...)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Anoniem: 103817 schreef op 25 januari 2004 @ 23:23:
inderdaad petje af voor die mensen :)

kwas jaartje of 13/14 misschien toen ik hiermee bezig was nu ondertussen 17 // bijna 18 (maart)

en toen was het best interessant hoor ;)

maar hoe verklaar je dan dat rare stofje was een witte substantie... wat nog nooit op aarde was gevonden.. ?? ook een broodjeaap?
element 115? :D :P Of toch maar meel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:53

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Laptops , GPS, ...
Dat hadden ze allemaal niet een tiental jaar terug, en toen waren er ook graancirkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij heeft een punt mijn bovenstaander ;)
hihi

wat bedoel je hunterpro :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DatraxZ schreef op 25 januari 2004 @ 23:27:
Laptops , GPS, ...
Dat hadden ze allemaal niet een tiental jaar terug, en toen waren er ook graancirkels.
Toen waren ze ook nog niet zo complex, dat waren meestal gewoon circels. Dus wederom een teken dat we hier met mensen van doen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:53

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Anoniem: 30890 schreef op 25 januari 2004 @ 23:56:
[...]

Toen waren ze ook nog niet zo complex, dat waren meestal gewoon circels. Dus wederom een teken dat we hier met mensen van doen hebben.
Je hebt een punt , echter zijn er toch nog een aantal erg complexe hoor.
Neem eens een kijkje op de website waar de TS zijn pics vandaan heeft.
(07/1996 bvb)
Akkoord in '96 hadden we al GPS etc, echter zal de modale mens zich hiervan niet bedient hebben om wat tekeningen in een graanveld te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Anoniem: 103817 schreef op 25 januari 2004 @ 23:13:
interessant maar hoe verklaar je dan dat er nooit vezels haren andere menselijke dingen gevonden zijn? EN er schijnen een aantal keer een soort van stof gevonden te zijn die op aarde niet voor komt.. ik zal kijken of ik dat kan opzoeken...
Nou ja, dat is wel een heel flinke claim. Kun je dat staven met bewijs? Ik heb namelijk documentaires gezien over kunstenaars die graancirkels maakten (met groepen) en die pas in die documentaire vertelden dat zij het gedaan hadden (ze lieten ook zie hoe). Experts claimden ook allemaal dat er 'geen haren' waren of dat de planten wel heel raar verbogen zijn. Allemaal 'wishful thinking' als je het mij vraagt. Ik vind het nog redelijker te stellen dat graancirkels oefenpatronen zijn van het Star Wars verdedigingssysteem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DatraxZ schreef op 26 januari 2004 @ 00:01:
[...]

(07/1996 bvb)
Akkoord in '96 hadden we al GPS etc, echter zal de modale mens zich hiervan niet bedient hebben om wat tekeningen in een graanveld te maken.
Naja, een jaar of 5 geleden was er eens een graancircel wedstrijd, was gewoon op de nl-tv en daar deden dan 6 groepen ofzo mee aan wie de mooiste graancircels konden maken. En zonder GPS dus, en dat waren ook onwijs mooie circels zoals ook in de ts post staan.

Daarnaast zijn er regelmatig nachtopnamens gemaakt van graanvelden waar de kans groot zou zijn dat er graancircels zouden komen, en daar zijn nog nooit ufo's ofzo uitgekomen, altijd zag je dat het mensen waren.

Ook de complexiteit word steeds groter, graancircelmakers willen elkaar telkens blijven overtreffen zo lijkt het.

Nogmaals, ik vind het erg knap, met of zonder GPS, maar er zijn zo enorm veel bewijzen dat het 'niet echt' is, dat ik eigenlijk totaal niet twijfel maar gewoon weet dat het door mensen is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Toevallig dat ik vorige week een documantaire over graancirkels van het internet heb gehaald, ik moet hem zelf nog kijken maar er wordt informatie gegeven en er worden veel interviews gedaan. IMDB en Site ervan.

[ Voor 5% gewijzigd door Speedfight op 26-01-2004 00:18 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90047

Ik dacht, en denk nogsteeds dat graancirkels gewoon door mensen worden gemaakt. Precies zoals Merill (broer van Graham (Mel Gibson) in de film Signs vertelt -- als je de film hebt gezien weet je wat ik bedoel)

Wat ik alleen wel 'n geinig filmpje vond was deze (right-click + save as...)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 90047 op 26-01-2004 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
  • Laatst online: 06-11-2023
Is wetenschappers het al gelukt om er eentje na te maken dan?

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Anoniem: 103817 schreef op 25 januari 2004 @ 22:52:
:: En deze vind ik tot nu toe het mooiste ::

[afbeelding]

Vooral ook om de uitleg die erbij is gegeven !!

De intelligentie die nodig moest zijn geweest voor het maken van deze "Graancirkel" is echt buitengewoon
Als je namelijk bedenkt dat het een gezicht van een Buitenaardswezen is en dat de cirkel die erbij afgebeeld is een disc voorsteld
en je ontleed een CD een gewone ordinaire Compact Disk ::

[afbeelding]
[afbeelding]

waar is dat uit opgebouwd?
juist ja Segmenten en Frames & Sectoren
allemaal kleine hokjes en blokjes..

nahja ik laat het hierbij!! Ik hoop dat jullie jullie eigen mening hierover hier neer willen zetten! en dat ik zelf ook weer wat dingen leer van jullie hierover!!

Voor mij is het laatste woord over Graancirkels nog niet gesproken!

:*)
Op deze website staat dat de binare code ascii code is en de vertaling er bij.
http://www.ufowijzer.nl/tekstpagina's/alien graancirkel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 20:11

Not Pingu

Dumbass ex machina

Hm, toen wij als kleine kinderen bij het oorlogje spelen een keer een maisveld als slagveld gebruikten werd ons dat niet bepaald in dank afgenomen, maar die aliens mogen kennelijk wel zomaar halve oogsten vernielen? :P

Even serieus, ik was vroeger helemaal gefascineerd door de vraag of er buitenaards leven is. Ik heb ontzettend veel boeken erover gelezen, en ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de mensheid gewoon erg graag wil geloven in spectaculaire dingen.

Men wil maar al te graag geloven dat de graancirkels idd het product zijn van buitenaardse wezens omdat dat spannend is. Daarom krijg je ook zoveel kromme redeneringen en wordt de ingewikkelde uitleg geloofwaardiger gevonden dan de simpele verklaringen.

Ik vraag me wel af of degenen die de oorspronkelijke graancirkels maakten echt als bedoeling hadden om het te laten lijken alsof het door buitenaardse wezens gedaan is.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sneak[3G] schreef op 26 januari 2004 @ 15:00:
Is wetenschappers het al gelukt om er eentje na te maken dan?
Als je het topic had gelezen:
Ja al zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03 22:48

Spruit_elf

Intentionally left blank

volgens de site van Lucy pringel bestaan graan cirkles al langer dan de afgelopen 20 jaar....

http://home.clara.net/lucypringle/articles/god.html
Are they a recent phenomenon?

There are reports going back to 800 AD and the famous woodcut depicting the `Mowing Devil` dated 1687 tells the story of a Hertfordshire farmer who had a field of oats. When they were ready to be reaped he approached a mower who clearly charged such an exorbitant price that the farmer was heard to say that he `would rather the Devil took his oats` and with that he stomped away. We are told that during the night strange sounds were heard and strange lights were seen (this is particularly relevant as it coincides with the numerous reports of `luminosities` and reports of animals being disturbed by noises on the nights formations appear), and the following morning when the farmer went into his field, he found part of the crop lying in round circles. He was very frightened and took to his heels and fled.

Clearly it was considered such a strange and unusual happening that it was recorded and that record has been passed down to us through the ages.

In more recent times I have come across numerous cases of people still living who played in crop circles as children in the 1920's and 1930's.

The circles were often looked upon with suspicion by farmers who either feared that they might not get the full price for their crop if the grain merchants heard about it or in other cases they were thought to appear only `when bad times were about`. To-day many farmers are concerned by the damage inflicted by thoughtless visitors who instead of walking down the tramlines, march straight across the field.

Could these events have with us forever?

Our Neolithic ancestors some 2/3000 years BC lived very close to nature and understood the sequential fall of the seasons and its implications. If anything strange or unusual had happened would they not also have recorded it, not only for their own survival but also for the survival of future generations? How would they have done this? They would have used whatever means or tools they had to hand such as stones or wood. Is it not possible that the complex stone structures such as Stonehenge could have been constructed as markers of commemoration?

Indeed not only are there complex stone structures all over the world, not just in Great Britain alone, nor is this phenomenon based in the British Isles alone; it is now a universal occurrence.
ook word er gesproken over dat het niet alleen in graan gebeurt.
The most striking features of these depressions in the crop are the neat swirling and flattening of the crop, and the sharp cut-off point between the flattened crop and the standing crop. Not only have these events appeared in arable crops but in fields of potatoes and sugar cane, also in heather, sunflowers, rice paddies, snow, ice and sand.
just my 2 cents, ik houd me nog even in het midden

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88541

Die laatste foto maakt het wel erg ongeloofwaardig.

Check deze site eens

http://www.circlemakers.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Op CirkleMakers.org wordt overigens uitgelegd waar die cirkels vandaan komen en wie ze maakt (die lui dus). Het is overigens in Engeland al lange tijd een wedstrijd tussen crop-makers om te kijken wie de lompste graancirkel kan maken. Het lijkt me zeer redelijk om dit te lezen:
http://www.circlemakers.org/mystery_business.html

En kijk ook eens hoe men de cirkels maakt, want de ET met CD van hierboven is bijvoorbeeld ook door hen gemaakt. Ik neem niet aan dat je nog wilt geloven dat de cirkels door buitenaards leven worden gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
in 1 woord geweldig!

Zoeken ze nog mensen ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 23:19

e1f

Maar misschien zijn dat gewoon wel mooie verhalen van wat sceptici die niet geloven dat aliens echt bestaan en die dus dan maar zeggen dat zij het waren en alles in scene hebben gezet :P.

(of.... (conspiracy theory?) ze zijn zelf aliens en willen op die manier voorkomen dat hun ware identiteit uitkomt :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-04 11:57
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22314/full.jpg

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutser
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02-2021
e1f schreef op 25 januari 2004 @ 23:18:
Volgens mij was er een tijd terug ergens een programma waarin een kerel z'n verhaal vertelde hoe ze die graancirkels maakte enzo... .
ik heb het wel gezien

en dat was goed voorbereid zoals eeder vermeld was :P

crap

[ Voor 9% gewijzigd door Nutser op 27-01-2004 02:29 . Reden: Voutje ]

alles wat niet zo mooi is , kan toch weer heel mooi zijn voor andere dingen :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
haha twas wel een tijdje geleden enzo maar die cropmakers zijn cool!

Ik geloof nu wel dat het niet door buitenaardse wezens wordt gedaan...

zoiezo denk ik niet dat het fenomeen buitenaards wezen bestaat.. ik denk dat het gewoon een andere "bevolkingsgroep" is die qua communiceren met elkaar en anderen nog niet ver zijn en dat ze qua technische dingen wel heel ver zijn...... verder dan ons hier! dan rest mij nog dat ik niet weet waar ze vandaan komen iig niet van buiten de dampkring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26986

http://www.home.zonnet.nl/pollie_37/Graancirkels.htm

lees dit stuk maar door, dan zul je weten dat er ook een soort kristall achtige spull is gevonden, dat bijna onmogelijk door mens gemaakt is, in de granen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Anoniem: 26986 schreef op 27 januari 2004 @ 20:53:
http://www.home.zonnet.nl/pollie_37/Graancirkels.htm

lees dit stuk maar door, dan zul je weten dat er ook een soort kristall achtige spull is gevonden, dat bijna onmogelijk door mens gemaakt is, in de granen.
omdat een website het zegt? 8)7 :P

* HunterPro denkt dat sommige mensen es aan hun referenties dan wel bronnen moet denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tja, ook het 'donker' en 'stil' enzo is volgens mij niet nodig, je gaat naar een agrariër toe, legt uit wat je wilt doen, hij vind het wel een tof plan, en je kan gewoon midden overdag op zo'n veld terecht, schreeuwen naar de mensen aan de andere kant, en gewoon op klaarlichte dag...

Allicht dat zo'n agrariër daarna dat het snachts geweest moet zijn, hij altijd hééél licht slaapt, maar toch niets gehoord heeft, alleen wel ufo's langs heeft vliegen vorige week 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 25-04 14:23

Zoefff

❤ 

Ik vind het best leuk, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet in geloof. Ik geloof sowieso niet in UFO's en Aliens totdat ik concreet bewijs zie dat ze bestaan. Wie weet hebben we over 200 jaar wel iets ondekt, en zeggen ze "Die Zoefff, dat die zo dom kan zijn om er niet in te geloven..." zoals al vaker gebeurd is in de wetenschap, maar ik geloof er nog niet in dus :P

Anyway, het is wel leuk om er over te lezen. Kwam net dit tegen, wat toch wel een merkwaardig bericht is. Is het een broodje aap? Is het puur toeval? Of is het toch waar?

Hele artikel moet je even doorlezen, en met name deze alinea:
'Zo'n verhaal klinkt natuurlijk volstrekt ongeloofwaardig', geeft de geleerde toe, 'maar na fysisch onderzoek aan de cirkel werd ontdekt dat de stengels in de cirkel in dikte waren toegenomen, als het resultaat van intense hitte, met een perfecte cirkelvormige symmetrie'. 'Bovendien bleek', aldus Dr. Haselhoff, 'dat het effect perfect overeenkwam met het stralingspatroon van een elektromagnetische puntbron op een hoogte van vier meter en tien centimeter. Voor de leek klinkt dat misschien ongelooflijk, maar het was keihard en onbetwistbaar wetenschappelijk bewijs dat de ooggetuige de waarheid sprak!'
:o :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90555

Afbeeldingslocatie: http://www.circlemakers.org/Img/corona_03.jpg

mooiste die er is denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 17:26

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Anoniem: 90047 schreef op 26 januari 2004 @ 14:54:
Wat ik alleen wel 'n geinig filmpje vond was deze (right-click + save as...)
Valt me op dat die zogenaamde 'dit-is-het-bewijs'-filmpjes altijd van slechte kwaliteit zijn. Denk maar aan die filmpjes met vliegende schotels enzo. Altijd onduidelijk

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 19:21

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Zoefff schreef op 27 januari 2004 @ 21:30:
Anyway, het is wel leuk om er over te lezen. Kwam net dit tegen, wat toch wel een merkwaardig bericht is. Is het een broodje aap? Is het puur toeval? Of is het toch waar?

Hele artikel moet je even doorlezen, en met name deze alinea:

[...]

:o :P
eind 80'er jaren was in engeland Pat Delgado dé kenner van graancirkels en dit soort wetenschappelijke bewijzen hield hij ook makkelijk an, hij beweerde dat _echte_ graancirkels zich duidelijk onderscheidden van diegenen die wel door mensen werden gemaakt, door bv de wijze waarop het graan gebogen werd en de richtingen e.d.

hij werd uiteindelijk pijnlijk te kijk gezet doordat hij een opzettelijk gemaakte cirkel onderzocht en deze ontegenzeggelijk als 'originele' kenmerkte, deze had precies die eigenschappen die 'niet door mensen gemaakt konden worden'.
het bleek dat die uitzonderlijke breekwijze gewoon natuurlijk gebeurde.

dit onderzoek gaat weer dezelfde richting op: het is volgens mij uitgevoerd door een stichting die zich ten doel gesteld heeft 'wetenschappelijk bewijs te vinden voor paranormale zaken'; een beetje vreemd doel voor onderzoek, het doet een beetje afbreuk aan het idee van een onbevooroordeelde onderzoeker (alhoewel die eigenlijk nooit echt bestaan) en het lijkt me verkeerd om op voorhand te gaan zoeken naar een vaststaande conclusie.

Ook Etjo hasselhoff heeft ooit eens na 'wetenschappelijk' onderzoek, ism met het duitse CCCS een graancirkel voor vrijwel twijfelloos echt aangewezen, die door een vlaams VRT-programma (De 'Droomfabriek') juist bewust door mensen was uitgevoerd.

Een ander beroemde cirkel, de 'nieuwerkerk-formatie' in schouwen-duiveland werd ook door Hasselhoff als 'echt' gekenmerkt, dit adhv 'wetenschappelijke brandsporen aan de stengels' die enkel van Buitenaardsen afkomstig konden zijn.
Nadat de werkelijke menselijke makers zich bekend hebben gemaakt, met duidelijke bewijzen is Hasselhoff de mening toegedaan dat de 'brandsporen' afkomstig zijn van andere buitenaardse cirkelmakers die de door mensen gemaakte cirkel kwamen inspecteren.

Een belangrijkere reden echter waarom ik absoluut niet geloof in 'buitenaardse', 'paranormale' of 'natuurlijke' verklaringen voor graancirkels, is dat de media er een sterke rol in speelt.
Zo was juist aandacht van de pers in engeland, eind jaren 80, er ook reden voor dat opeens de al wat langer bestaande regionale cirkels zich landelijk gingen verspreiden en opeens ook steeds ingewikkelder werden.

Overigens is van een Nederlander bekend dat hij het cirkelbouwen vanuit een consulenten-bureautje opzet, voor bedrijven, als vorm van team-building, daar schijnt het perfect voor geschikt te zijn, het heeft veel met planning en teamwerk te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door RM-rf op 28-01-2004 14:31 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 15:32
Anoniem: 103817 schreef op 25 januari 2004 @ 22:57:

Ik denk dat t door mensen en photoshop gedaan wordt :P
Scary Movie 3 _/-\o_

[edit]
Kwam nog een site tegen in mn fav's waar k vroeger veel op heb zitten lezen, met ook n stukje over graancircels;
http://www.home.zonnet.nl/pollie_37/Graancirkels1.html
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/pollie_37/Graancirkels1_7.jpg
Dit moet een errug lange nacht geweest zijn! :D
Staan ook n aantal bronverwijzingen int artikel (lees:Namen van universiteiten en onderzoekers). Misschien leuk om ff naar te googlen?

[ Voor 52% gewijzigd door Daan op 30-01-2004 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traviandus
  • Laatst online: 25-03 10:22

traviandus

vague

frickY schreef op 28 januari 2004 @ 15:53:Dit moet een errug lange nacht geweest zijn! :D
Staan ook n aantal bronverwijzingen int artikel (lees:Namen van universiteiten en onderzoekers). Misschien leuk om ff naar te googlen?
Hoeft toch helemaal niet in één nacht? Volgens mij kun je er gerust een paar dagen overdoen of gewoon overdag zelfs. Vanaf de grond zie je er toch niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 22:03

Karel V

Een simpele ziel

StefSOFT schreef op 28 januari 2004 @ 14:02:
[...]

Valt me op dat die zogenaamde 'dit-is-het-bewijs'-filmpjes altijd van slechte kwaliteit zijn. Denk maar aan die filmpjes met vliegende schotels enzo. Altijd onduidelijk
Of de filmpjes van het monster van Lochness, het grappige is dat die graancirkels voornamelijk in Engeland voorkomen als ik het goed begrijp. Dat zet wel ff te denken. Nog grappiger gaat het worden als je ziet dat heel vaak dezelfde patronen worden gebruikt, zelfde groep en zelfde techniek.
Graancirkels leveren verder veel publiciteit op, dus er komen bezoekers op af en dus wordt er geldt verdient. En dan pas wordt het financieel gezien wel heel erg interresant voor een boer om een verhaaltje op te dissen over ufo's en zooeeem.
Als ik Amerika's president was zou ik vlug ufo's laten bouwen om daarmee de vijandelijke mogendheden zoals Noord Korea aan te vallen, met militairen verkleed als zombies. De hele wereld trapt erin :+ , laat daarbij nog een paar geleerden over bewijzen en wit spul blerren, en dan kunnen ze zo een twee drie Korea innemen. Ufo's vallen Korea aan. Gne, gne }) .

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-04 18:36
[verplichte Hitchhiker's Guide to the Galaxy verwijzing]

Iedereen weet toch dat graancirkels worden gemaakt door buitenaardse kwajongens die graag een geintje met ons uithalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Karel V schreef op 30 januari 2004 @ 15:58:
[...]

Of de filmpjes van het monster van Lochness, het grappige is dat die graancirkels voornamelijk in Engeland voorkomen als ik het goed begrijp. Dat zet wel ff te denken. Nog grappiger gaat het worden als je ziet dat heel vaak dezelfde patronen worden gebruikt, zelfde groep en zelfde techniek.
Graancirkels leveren verder veel publiciteit op, dus er komen bezoekers op af en dus wordt er geldt verdient. En dan pas wordt het financieel gezien wel heel erg interresant voor een boer om een verhaaltje op te dissen over ufo's en zooeeem.
Als ik Amerika's president was zou ik vlug ufo's laten bouwen om daarmee de vijandelijke mogendheden zoals Noord Korea aan te vallen, met militairen verkleed als zombies. De hele wereld trapt erin :+ , laat daarbij nog een paar geleerden over bewijzen en wit spul blerren, en dan kunnen ze zo een twee drie Korea innemen. Ufo's vallen Korea aan. Gne, gne }) .
Hahah =]

in 1 woord geweldig! mjah!
geldklopperij it is again ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird
  • Laatst online: 24-04 11:54

srblackbird

ThinkGEEK

http://www.skepsis.nl/cirkels.html
http://www.skepsis.nl/cirkelmakers.html
http://www.skepsis.nl/graanfiguren.html

Maar misschien een ideetje voor in de zomer ;)

*begint met het ontwerp om het GOT logo in het graan te maken :D

[ Voor 10% gewijzigd door srblackbird op 01-02-2004 14:59 . Reden: +link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Waarom in vredesnaam zouden intelligente wezens die hier met UFO's naar toe kunnen vliegen de tijd nemen om patronen in graanvelden te gaan tekenen? Zolang je daar geen plausibele verklaring voor hebt, waarbij je de ET's niet als clowns, domoren of geschift afschildert, is er geen enkele reden om aan te nemen dat buitenaardse wezens verantwoordelijk zijn.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Confusion schreef op 02 februari 2004 @ 12:02:
Waarom in vredesnaam zouden intelligente wezens die hier met UFO's naar toe kunnen vliegen de tijd nemen om patronen in graanvelden te gaan tekenen? Zolang je daar geen plausibele verklaring voor hebt, waarbij je de ET's niet als clowns, domoren of geschift afschildert, is er geen enkele reden om aan te nemen dat buitenaardse wezens verantwoordelijk zijn.
True, maar ik weet een nog betere.

Waarom zou een buitenaardse beschaving ooit naar de aarde komen met een dusdanig babaars volk wat er nu op de planeet leeft ? Daar zou ik als ik buitenaards was echt niet naar toe willen, zeg nou zelf .. mensen vernielen hun eigen planeet, maken ruzie onderling om totaal onnuttige redenen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24192

[Airwolf] schreef op 02 februari 2004 @ 12:19:
[...]

True, maar ik weet een nog betere.

Waarom zou een buitenaardse beschaving ooit naar de aarde komen met een dusdanig babaars volk wat er nu op de planeet leeft ? Daar zou ik als ik buitenaards was echt niet naar toe willen, zeg nou zelf .. mensen vernielen hun eigen planeet, maken ruzie onderling om totaal onnuttige redenen etc.
Om precies dezelfde redenen dat er sociologen, anthropologen en archeologen bestaan. Oh, en psychologen, filosofen, theologen etc. Wat maakt ons tot mensen, wat is de invloed van ons bewustzijn en waar komt dat vandaan. Om een term uit de sci-fi te lenen, hoe definieer je 'universal sapience'.
Waarom zou een buitenaardse beschaving die in staat is naar ons toe te komen in vergelijking met de aardse eigenlijk minder 'barbaars' zijn? Maar dat is eigenlijk best wel off-topic.
DatraxZ schreef op 26 januari 2004 @ 00:01:
[...]

(07/1996 bvb)
Graancirkels worden/werden dan ook niet noodzakelijkerwijs door de modale mens gemaakt. GPS lijkt me voor cirkels uit 1996 echter niet waarschijnlijk. Hoewel het in de zeilwereld al gebruikt werd, het lenen van zo'n apparaat was zeer goed mogelijk, was de toegestane precisie niet hoog genoeg om een complexe graancirkel uit te zetten.
Ik denk dat je eerder moet denken aan handige 'spyrograph' foefjes icm apparatuur om land te meten of meetsystemen uit te zetten zoals een theodoliet. Het zijn apparaten die niet iedereen heeft liggen maar er is zeker aan te komen.

Waarom bestaan er eigenlijk geen cropcircle luchtfoto's van voor de jaren '80/90? Het is niet zo dat ze niet gemaakt werden, luchtfotografie t.b.v. de archeologie bestaat al vanaf 1906 al werd het pas stelselmatig toegepast tijdens de eerste wereldoorlog (Theodor Wiegand, inspecteur-generaal van het 'Deutsch-Tuerkische Denkmalschutzkommando' 1916-1918).
In de jaren '20 werd het belang van crop-marks onderkend, archeologische resten die zichtbaar worden doordat zij een verbetering of verslechtering in de groei van gewassen veroorzaken. O.G.S. Crawford bestudeerde luchtfoto's die tijdens trainingsvluchten van de luchtmacht in Zuid-Engeland gemaakt werden en vond een industrieel bereid het fotograferen van de belangrijkste monumenten in Wessex te financieren. Iemand die sporen in gewassen op luchtfoto's bestudeert zou een cropcircle toch wel opgevallen zijn?
In de jaren '30 fotografeerde G.W. Allen systematisch het hele jaar door de zichtbare archeologische sporen in de Upper Thames Valley, iemand die actief op zoek is naar o.a. cropmarks zou toch ook wel een plaatje schieten van een cropcircle?
Voeg daarbij de luchtfoto's die tijdens de wereldoorlogen gemaakt werden van bezet gebied, meer dan een half miljoen tijdens de eerste en miljoenen tijdens de tweede wereldoorlog, de foto's van het CUCAP (Cambridge University Committee for Aerial Photography, >400.000 sinds 1945) en talloze andere diensten die gebruik maken van luchtfotografie.
Het heeft er alles van weg dat het fenomeen cropcircles een vrij recente en tamelijk uit de hand gelopen grap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Het mooie is dat je op sommige foto's de radialen nog uitgezet ziet staan om de cirkels in drieën te zetten. Dit wordt echt allemaal met een stuk hout en een touw gedaan. dit is wel zo simpel als je de dagen van tevoren ff een tekening maakt om te kijken hoe je uit moet komen en dan s'avonds met een paar man gaan stampen. en de volgende dag kijken of jullie werk de kranten heeft gehaald.

Misschien is het wel een leuk idee om een tweakers.net graancirkel groep op te zetten. en s'avonds wat cirkels te gaan maken. kijken of we de krant halen :)

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwreG
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10-2024

niwreG

^heeft dat geschreven->

ik vindt het inderdaad wel een leuk plan om een graancirkel te maken :P
* niwreG woont in de polder heeel veel graan :P
ik hoef maar 500 meter tot het graan :) ik heb al een idee om me in de zomer te vermaken :)

[ Voor 30% gewijzigd door niwreG op 02-02-2004 19:23 ]

^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld

Pagina: 1