Toon posts:

Asus MyPals A620 vs Palm Tungsten T3

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, schrap de n10 maar, nu even tussen deze twee.
Ik wil 1 van deze 2 PDA's kopen.

Het grootste verschil is de OS (Asus=MS T3=Palm) en de prijs (T3 = + € 100,-).

Welke van deze twee is het best voor:
- Agenda
- Word, Excel, etc.
- Spelletjes
- Filmpjes (DivX)
- MP3
- Ander iets wat men belangrijk vindt

Zou graag willen horen hoe het precies zit, dan kan ik gaan kopen :D

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

ik sta voor dezelfde keuze....

verschil is trouwens wat kleiner: a620 kost 329 met BT, T3 kost 383 (verschil is 54 euro)
(als je tenminste BT een vereiste vindt)

ikzelf neig meer naar de Asus, omdat deze een CF slot heeft (heb 2x 512mb liggen)
PPC heeft ook volledige handschriftherkenning, iets dat Palm (volgens mij) nog niet heeft...

als agenda is de T3 natuurlijk superieur door zijn 2x zoveel pixels en op organiser gebasseerde software....

zodra ik er uit ben, zal ik het zeggen :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10 00:29
Ik sta ook voor deze keuze

ik kies denk ik de a620, stijvoller, en ook idd dat CF-Slot goedkoop geheugen :)

• Mooody

Mooody

elmoody

de T3 is vele malen stijlvoller vind ik ;)

als de T3 een CF-slot had wist ik het wel, maarja, Palm is niet echt CF-minded helaas...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:16

Sick Nick

Drop the top!

Overigens moet je bij de volledige handschriftherkenning van windows mobile 2003 niet al te veel voorstellen, ik vind het maar ruk werken. Zowel transcriber, letter recognizer en block recognizer pakken maar iets meer dan de helft van de letters goed. Mag je de rest alsnog met het toetsenbord goed maken, kan je net zo goed alles meteen intypen op dat ding want dan ben je sneller.

Filmpjes en mp3 kunnen ze beide wel, games zijn voor de ppc iets makkelijker te vinden. Office documenten schijnen op de palm beter te zijn omdat de layout behouden blijft, heb op de ppc nog geen problemen daarmee kunnen vinden trouwens. Grote lappen tekst invoeren zijn die dingen gewoon niet voor gemaakt.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Je moet Caligrapher gebruiken of iets dergelijks. Die kan ook met een Nederlands woordenboek overweg. Dat werkt ook niet ideaal - je moet domweg netjes schrijven - maar het is al een eind de goede weg op. Ik maak er toch best wel lange teksten mee en per zin een paar dingetjes corrigeren is wat anders dan hele zinnen verbeteren omdat de standaard transcriber er een potje van maakt.

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:47

MrScratch

I am rubber, you are glue

Qua vormgeving vind ik de T3 velen malen beter. Dat inklap-gebeuren is fantastisch in mijn ogen. Groot scherm in gebruik, klein in vervoer. Tevens is het scherm sowieso groter, dat scheelt echt significant. En het feit dat je heel makkelijk van landscape naar portrait kan lijkt me ook ideaal. Ik heb nog geen memory-kaarten, dus sd/cf maakt mij in principe niet uit. sd lijkt me handiger vanwege het formaat.

Tevens synct een palm beter met mijn linux-desktop, van microsoft hoef ik daar niet veel van te verwachten (voor liefhebbers is er wel: http://synce.sf.net ). Verder heb ik het idee dat er meer freeware progsels zijn voor Palm dan voor PPC.

De enige reden waarom ik eerst nog voor PPC wou kiezen was TomTom voor de routeplanning, maar nu er ook een versie is voor de T3 is wat mij betreft de keuze niet moeilijk meer. Ik ga voor de T3.

Look behind you! A three headed monkey!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zit ook met hetzelfde probleem... ik denk dat ik voor de t3 ga, maar wil ze beide even in de handen hebben. Op foto's kun je zo'n vertekend beeld krijgen...

Of ik wacht nog even op eentje met ingebouwde Wifi

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik stond ook min of meer voor deze keuze. Ik heb imiddels de A620BT besteld. Mede door het CF slot en de hoge snelheid van het ding. Ook pocket pc bevalt me in het gebruik beter dan Palm.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik wil een PDA die mijn snelheid en betrouwbaarheid geeft op de juiste momenten. Net die ene gedachtenkronkel opschrijven, telefoonnummer van iemand, zo min mogelijk drukken op een knop, zo min mogelijk taps met de stylus, de PIM moet echt zo simpel en doeltreffend mogelijk zijn, met de mogelijkheid om te customizen en te verdiepen waar mogelijk. En dat kan in zijn geheel met wat het PalmOS als totaalpakket levert.

PalmOS is watervlug in het switchen van applicaties, je hoeft nooit te wachten. En je hoeft er geen stroomvretende 400 MHz processor voor te hebben, een lichtgewicht als de 126 MHz OMAP processor van de Tungsten|E is daarvoor al voldoende. En ook games + video + audio lopen gewoon erg goed op die kloksnelheid. Ook heb je nauwelijks geheugenproblemen: je hoeft niet net zoals bij PPC je geheugen te verdelen voor storage space voor applicaties of working space voor draaiende programma's. Programma's nemen gewoon de ruimte in die ze innemen. En dan als afmakertje het fysiek grote 320x480 scherm, met een hogere resolutie dan PPC. Foto's lijken serieus net zo scherp als op fotopapier (zonder overdrijving, pixels zijn haast niet van elkaar te onderscheiden).

Het bijgeleverde Documents to go van Dataviz bij de Tungsten|T3 doet ook Powerpoint, niet bij PPC. Gebruik je veel opmaak in tabellen, plaatjes, headers footers, pas dan op met PocketWord, want grote kans dat alles schots en scheef weer terug op je PPC komt.

[ Voor 25% gewijzigd door Stereotomy op 23-01-2004 18:39 ]

Alors.

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
LOL ik d8 al, waar blijven stereo en bertuzzz...
tis maar goed dat t een forum is, anders zouden ze alkaar de hersenpan inslaan met een ppc of pal :D |:(

Maar de keuze blijft moeilijk ja...

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Eriksk schreef op 23 januari 2004 @ 16:09:
LOL ik d8 al, waar blijven stereo en bertuzzz...
tis maar goed dat t een forum is, anders zouden ze alkaar de hersenpan inslaan met een ppc of pal :D |:(

Maar de keuze blijft moeilijk ja...
Ik vind dat Bertus wel een goeie posting heeft deze keer, niks op aan te merken, dan hoor je mij ook niet brommen. :D
ikzelf neig meer naar de Asus, omdat deze een CF slot heeft (heb 2x 512mb liggen)
PPC heeft ook volledige handschriftherkenning, iets dat Palm (volgens mij) nog niet heeft...
Jawel:

http://www.decuma.com/pages/products/latin_recognition.html

Decuma zit standaard op sommige Sony Cliés met PalmOS 5, zoals de NX73v (prachtapparaat, ook hires+ 320x480, Bluetooth, ingebouwd toetsenbord en camera) of NX80v. Ook de Clié TJ35 en TJ25 hebben Decuma.

Decuma is ook los te verkrijgen. Overigens vind ik persoonlijk Decuma even rampzalig als handschriftherkenning op de PPC.

[ Voor 42% gewijzigd door Stereotomy op 23-01-2004 16:19 ]

Alors.

• Mooody

Mooody

elmoody

hm, ik neig nu iets meer naar een Palm...

hoeveel mb neemt tomtom voor de palm (+kaart van europa) in?
als dat al dat helft van de 64mb is ofzo, is een CF-slot wel vereist vind ik...

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mooooody schreef op 23 januari 2004 @ 19:05:
hm, ik neig nu iets meer naar een Palm...

hoeveel mb neemt tomtom voor de palm (+kaart van europa) in?
als dat al dat helft van de 64mb is ofzo, is een CF-slot wel vereist vind ik...
Oh nee, zo doen we dat niet. :)

Tomtom, het programma zelf, gaat wel op de Palm Tungsten|T3. Ik heb geen idee hoe groot dat programma is, maar ik vermoed dat het benodigde geheugen om en nabij de 10 Mb is (en da's echt fors voor een PalmOS programma). Wellicht dat iemand met een PPC kan aangeven hoe groot Tomtom is op een PPC - trek daar een hoeveelheid Mb's vanaf en je hebt de grootte op de Tungsten|T3. GPS kaarten gaan op een SD kaart. De meeste mensen kopen hiervoor een 128 Mb, of een 256 Mb kaart. Kijk op de pagina van Tomtom voor een all-in-one pakket:

http://www.tomtom.com/pro...cts.php?ID=235&Language=5 (met niet-BT GPS. Is ook een BT versie op de site).

Ik wist niet dat navigeren ook een van je wensen was. Dan kan ik je zeker de Palm Tungsten T3 aanraden. Ten eerste het grotere scherm en de hogere resolutie, en ten tweede heeft de Palmversie van Tomtom extra's zoals straatnamen in 3D weergave.

Zelfde screenshot vergeleken op Palm Tungsten T|3 en een iPaq 2210:

Klik hier voor de screenshots op Palmclub.nl

Zoals je ziet, heeft het wel degelijk nut om 320x480 te nemen voor navigatie ipv 240x320 van een PPC.

[ Voor 11% gewijzigd door Stereotomy op 23-01-2004 19:22 ]

Alors.

• Mooody

Mooody

elmoody

een offline-navigatiesysteem is altijd handig....zeker met oog op de toekomst....
over een half jaar hoop ik te zijn afgestudeerd en dan zal ik een baan krijgen waarbij ik toch wel veel moet reizen

de resolutie van de Palm trekt me wel aan....
mijn gevoel zegt me ook dat 400Mhz op een Palm vele malen sneller is dan 400Mhz op een PPC (omdat 33MHz. al ruim genoeg was op mijn IIIc)
komt nog bij dat programma's op de Palm vele malen kleiner zijn en je voor het geld van een low-end PocketPC een high-end Palm hebt...

maar dan moet ik er wel zeker van zijn dat ik het af kan zonder SD-geheugen, want dat ga ik liever niet kopen wanneer ik hier al een gig aan CF heb liggen....

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mooooody schreef op 23 januari 2004 @ 19:24:
een offline-navigatiesysteem is altijd handig....zeker met oog op de toekomst....
over een half jaar hoop ik te zijn afgestudeerd en dan zal ik een baan krijgen waarbij ik toch wel veel moet reizen

de resolutie van de Palm trekt me wel aan....
mijn gevoel zegt me ook dat 400Mhz op een Palm vele malen sneller is dan 400Mhz op een PPC (omdat 33MHz. al ruim genoeg was op mijn IIIc)
komt nog bij dat programma's op de Palm vele malen kleiner zijn en je voor het geld van een low-end PocketPC een high-end Palm hebt...

maar dan moet ik er wel zeker van zijn dat ik het af kan zonder SD-geheugen, want dat ga ik liever niet kopen wanneer ik hier al een gig aan CF heb liggen....
Hoeveel sneller het precies is, is uiteraard moeilijk te zeggen. Ik vermoed dat op beide systemen een JPG openen van 300 Kb even snel is, simpelweg omdat beide systemen dat snel kunnen. Snel programma's switchen is wel een ding waarvan ik kan zeggen dat PalmOS het wint, dat heb je wel gemerkt met je IIIc.

GPS kun je vergeten zonder SD geheugen. MP3 ook. Koop je echter dat GPS pakket bij Tomtom, dan krijg je daar gelijk het programma + zut op SD kaart bij. Ik weet niet of dat bij de losse versie ook is. Moet je even aan Tomtom vragen.

Alle bestanden die niet de extensie .prc (programma) of .pdb (Palm database) hebben, moeten op een SD kaart. Eentje van 128 Mb is tegenwoordig.... 30 EUR? 40 EUR? Ik heb er een van 256 voor 53 EUR gekocht op eBay.

[ Voor 7% gewijzigd door Stereotomy op 23-01-2004 19:31 ]

Alors.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Tja, ik denk dat je wel een SD kaart nodig hebt voor kaartmateriaal.

Verder kan ik natuurlijk niks anders dan het met stereotomy eens zijn: prima PIM applicaties, office, snelheid, en het fantastische scherm.

Decuma lijkt inderdaad leuk, maar echt snel schrijven gaat niet.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:15

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik kan je uit ervaring vertellen dat palm in gebruiksvriendelijkheid stukken sneller is dan elke ppc die ik ooit in mijn handen heb gehad. Mijn vorige pda was een ipaq 3870 (bijna gelijk aan de asus).

Wil je een gadget apparaat neem dan maar lekker een ppc ;) Wil je een vooral een functioneel apparaat dat dan ook nog een meer kan dan moet je duidelijk voor palmos gaan. Ik kan objectief oordelen overigens want ik heb beide apparaten in mijn bezit gehad (de Tungsten was de duidelijke winnaar).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

MaDLiVe schreef op 23 januari 2004 @ 21:24:
Wil je een gadget apparaat neem dan maar lekker een ppc ;) Wil je een vooral een functioneel apparaat dat dan ook nog een meer kan dan moet je duidelijk voor palmos gaan. Ik kan objectief oordelen overigens want ik heb beide apparaten in mijn bezit gehad (de Tungsten was de duidelijke winnaar).
M...m..maar ik heb óók een mooie gadget!! :'(

:*)

Alors.

• Bertuss
[quote]Stereotomy schreef op 23 januari 2004 @ 16:11:
[...]

Ik vind dat Bertus wel een goeie posting heeft deze keer, niks op aan te merken, dan hoor je mij ook niet brommen. :D

[...]

_/-\o_ ik kan ook wel wat minder heftige posts plaatsen.
Ik baal trouwens wel van jullie Pro-Palm gepraat .... waarom .... ? Omdat ik nu verdorie weer begin te twijfelen :( ..... hmmm zeker omdat m'n budget wat krapper is geworden en omdat ik nu nog de bestelling kan annuleren .....
Jullie hebben me op 1 of andere manier toch wat weten over te halen .... :(
Maar het dilemma is, dat ik nu compleet niet meer weet wat ik wil .....
Naja jullie worden bedankt ;)

***UPDATE***
Sterker nog ! Ik heb de bestelling inmiddels via mail (geprobeerd) te annuleren. Ik hoop dat het nog lukt, want ik wil toch nog ff langer nadenken over mijn keuze. :*)
Weet iemand of dat een beetje zonder problemen gaat, wat annuleren bij Salland automatisering ?

[ Voor 18% gewijzigd door Bertuss op 23-01-2004 22:50 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Gewoon een mooie PPC kopen, Bertus. ;)

Alors.

Verwijderd

Gewoon een mooie Palm kopen, Bertus. ;)

• Bertuss
Stereotomy schreef op 23 januari 2004 @ 22:50:
Gewoon een mooie PPC kopen, Bertus. ;)
hahahah nu gaan we terugkrabbelen ? ;) :*)

lees ook ff de update voor de duidelijkheid in de post boven je ....

• Bertuss
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 22:53:
Gewoon een mooie Palm kopen, Bertus. ;)
Nou ik zal je vertellen, dat ik misschien nog wel ga switchen naar palm ook ! :Y) Ja ik ben een raar kereltje :) Ene keer ben ik zeer pro-PPC een nu begin ik toch meer voorkeur te krijgen voor Palm :)
Anyway de T3 heb ik zo nog wat research naar gedaan en ziet er SUPER uit moet ik eerlijk zeggen.
Gelukkig werk ik in een winkel waar ze PDA's verkopen, dus ga ik binnenkort maar eens grondig Palm uitproberen. Kijken of het me alsnog bevalt.

Zo zie je maar ...... het kan raar lopen :*)

En straks MOET ik de 620 betalen :( :*)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Toegeven: een PPC kan Out of the Box meer dan een Palm, ziet er ook gelikter uit. Als je de installatieCD van Palm in je computer gooit en de meegeleverde software erop knalt (Zoals Documents to Go) gaat het al een stuk beter, en als je eenmaal de Palm een weekje hebt getweakt, wil je niks anders meer.

Een WinXP skin voor ZLauncher lijkt me wel wat voor jou, Bertus. :)

Afbeeldingslocatie: http://a.cortado.free.fr/honosite/zlxp.gif

(http://www.pdassi.nl !! )

[ Voor 11% gewijzigd door Stereotomy op 24-01-2004 00:56 ]

Alors.

• Bertuss
Stereotomy schreef op 23 januari 2004 @ 23:02:
Toegeven: een PPC kan Out of the Box meer dan een Palm, ziet er ook gelikter uit. Als je de installatieCD van Palm in je computer gooit en de meegeleverde software erop knalt (Zoals Documents to Go) gaat het al een stuk beter, en als je eenmaal de Palm een weekje hebt getweakt, wil je niks anders meer.

(http://www.pdassi.nl !! )
Ow okey dus als ik het goed begrijp zit Documents to go niet standaart op de Palm, maar op cd > moet je er dus zelf opzetten ? Aaah dacht al :) Toen ik Palm probeerde kon ik niet eens zoiets vinden :D

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Bertuss schreef op 23 januari 2004 @ 23:10:
[...]

Ow okey dus als ik het goed begrijp zit Documents to go niet standaart op de Palm, maar op cd > moet je er dus zelf opzetten ? Aaah dacht al :) Toen ik Palm probeerde kon ik niet eens zoiets vinden :D
Jaja, hebben wel meer mensen last van, dus zo gek is dat eigenlijk nog niet. ;) Ik geloof dat Versamail (mailprogramma) er ook niet standaard opzit, een hoop SMS hulpprogramma's ook niet, er zit geen JPG viewer op standaard dacht ik en Kinoma voor filmpjes is wel bijgeleverd maar staat ook nog op de CD. :)

Gek eigenlijk. De Sony Cliés hebben dat wel standaard erop staan, is op zich wel een betere manier om spul te verkopen.

Alors.

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 20:05
Ik heb zelf de Tungsten T3, en ik kan je zeggen dat al die programma's die jullie bespreken (Documents to go, versamail etc) standaard op de ROM aanwezig zijn. Dit is de eerste versie Palm die dat heeft naar mijn weten (ik heb de T en de T2 ook gehad en die hadden dat niet)

• palmpaul
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 23:13
Versamail zit er (naar mijn mening helaas) standaard op. Ik geef de voorkeur aan een andere mailclient (SnapperMail). Kinoma dien je inderdaad apart te installeren, een JPG-viewer (Palm Photos) is wel weer standaard geinstalleerd. Documents To Go is overigens ook standaard in ROM aanwezig. Alleen de meegeleverde desktoptool moet je daarvan los installeren van cd (maar da's logisch (c) JC)

|:( SavageNL was met net voor ;)

[ Voor 5% gewijzigd door palmpaul op 24-01-2004 00:59 ]

-always ill, but highly intelligent - | iCulture.nl

• Bertuss
Stereotomy schreef op 23 januari 2004 @ 23:02:
Nou zo extreem hoeft het nou ook weer niet :D .... hahhaahh misschien is een mooie achtergrond al genoeg.

• Bertuss
SavageNL schreef op 24 januari 2004 @ 00:57:
Ik heb zelf de Tungsten T3, en ik kan je zeggen dat al die programma's die jullie bespreken (Documents to go, versamail etc) standaard op de ROM aanwezig zijn. Dit is de eerste versie Palm die dat heeft naar mijn weten (ik heb de T en de T2 ook gehad en die hadden dat niet)
Ooh dit is wel mooi ! Is opzich niet erg als het op cdtje staat, maar als het op de ROM staat dan is het helemaal mooi .... (zo hoort het oook vind ik !).

Wat ik trouwens over de T3 gehoord heb is dat de batterij niet lang geladen blijft. 3 uurtjes ? Dat vind ik toch wel heeeel mager hoor ! Iemand ervaring mee ?
Het bijgeleverde Documents to go van Dataviz bij de Tungsten|T3 doet ook Powerpoint, niet bij PPC. Gebruik je veel opmaak in tabellen, plaatjes, headers footers, pas dan op met PocketWord, want grote kans dat alles schots en scheef weer terug op je PPC komt.
Owja ? wat is dit dan ?
However, the native office support still needs some work. I emailed a document with a lot of formatting to the T3 and opened it with Documents To Go. Most of the formatting survived, but not all of it. The image was gone, and so was the footnote. I made a small change and emailed the file to my PC, where I opened it in Word. The image and footnote were still gone. This is a bit disappointing, as I was hoping Documents To Go would do a better job of handling native Office documents than Pocket Word does.
Bron: http://www.brighthand.com...alm_Tungsten_T3?site=Palm

[ Voor 54% gewijzigd door Bertuss op 24-01-2004 10:42 ]

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Bertus Ik ben blij je mede overtuigt te hebben. Je gaat genieten geloof mij maar :P

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Bertuss schreef op 24 januari 2004 @ 10:32:
[...]

Ooh dit is wel mooi ! Is opzich niet erg als het op cdtje staat, maar als het op de ROM staat dan is het helemaal mooi .... (zo hoort het oook vind ik !).

Wat ik trouwens over de T3 gehoord heb is dat de batterij niet lang geladen blijft. 3 uurtjes ? Dat vind ik toch wel heeeel mager hoor ! Iemand ervaring mee ?

[...]

Owja ? wat is dit dan ?

[...]

Bron: http://www.brighthand.com...alm_Tungsten_T3?site=Palm
Er zit een *verschil* in de WordToGo files en de Native Word files. WordToGo files zijn Documents to Go eigen word files, in hun eigen formaat, en behouden nagenoeg alle opmaak. In versie 6 is er native Word bijgekomen, zoals Pocketword, en die behoud (nog) niet alle opmaak. Het is de conversie tijdens de hotsync die Documents to Go zo uniek maakt.

De batterijduur van de T3 is redelijk wel de slechtste die Palm ooit geproduceerd heeft, maar dat was een afweging tussen het grote scherm en de hevige processor enerzijds, en het batterijverbruik anderzijds. Maar, nog steeds even goed als de PPC en dat met een hogere resolutie monitor - en als je het scherm niet uitklapt (als je even snel agenda moet checken doe je dat toch niet) gaat ie uiteraard veel langer mee.

Alors.

• Bertuss
Stereotomy schreef op 24 januari 2004 @ 15:08:
[...]

Er zit een *verschil* in de WordToGo files en de Native Word files. WordToGo files zijn Documents to Go eigen word files, in hun eigen formaat, en behouden nagenoeg alle opmaak. In versie 6 is er native Word bijgekomen, zoals Pocketword, en die behoud (nog) niet alle opmaak. Het is de conversie tijdens de hotsync die Documents to Go zo uniek maakt.

De batterijduur van de T3 is redelijk wel de slechtste die Palm ooit geproduceerd heeft, maar dat was een afweging tussen het grote scherm en de hevige processor enerzijds, en het batterijverbruik anderzijds. Maar, nog steeds even goed als de PC en dat met een hogere resolutie monitor - en als je het scherm niet uitklapt (als je even snel agenda moet checken doe je dat toch niet) gaat ie uiteraard veel langer mee.
Okey duidelijk verhaal :)
PC ? Je bedoelt PPC ?

Naja ik zie steeds meer voordelen in de T3 > Ook meer accesoires dan de Asus. Dat is ook wel super handig moet ik zeggen. Verder vind ik wel beetje zonde van die batterij, maar misschien valt het idd mee in de praktijk. Maar wat me ook wel handig leek is zo'n toetsenbord, en dan wat aantekenigen maken tijdens vergadering ofzo. Maar das dan wat minder geschikt waarschijnlijk !??
MaDLiVe schreef op 24 januari 2004 @ 13:14:
Bertus Ik ben blij je mede overtuigt te hebben. Je gaat genieten geloof mij maar :P
Ik hoop het :) Ik ga einde van komende week waarschijnlijk ff de T3 uitproberen. Even wat mee klooien en dan kijken of het OS me wat beter ligt dan de vorige keer. Toen heb ik de Tungsten C uitgeprobeerd, maar ik kon er weinig wijs uit worden moet ik eerlijk zeggen. Tuurlijk de basics waren wel te overzien ... maar daar bleef het dan ook bij. Maar dat kwam waarschijnlijk ook door dat kromme toetsenbordje dat er op zit. Dus wordt ff second opinion binnenkort. Maar ik denk dat de T3 na een maandje extra sparen, wel een goede kans maakt.

Zijn er nog meer Tungsten T3 bezitters met ervaringsverhalen ;)

Misschien binnenkort maar eens "Het grote Tungsten T3 topic" B) :X

Waar is eigenlijk lucremonkey gebleven ? Het lijkt nu net of ik de topicstarter ben :)

[ Voor 53% gewijzigd door Bertuss op 24-01-2004 16:21 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Maar wat me ook wel handig leek is zo'n toetsenbord, en dan wat aantekenigen maken tijdens vergadering ofzo. Maar das dan wat minder geschikt waarschijnlijk !??
Ik heb er een van ebay afgeplukt voor 30 EUR, werkt op Infrarood. Fullsize net zoals mijn laptop. Typt aardig weg. Wel moet je er rekening mee houden dat de vergadering 10 minuten uitloopt want je moet altijd uitleggen wat je aan het doen bent. :)

Hmm... een PDA met een ingebouwd toetsenbordje zoals de Tungsten|C lijkt me wel wat eigenlijk. Met de stylus haal je never de nimmer een snelheid boven de 30 wpm voor langere tijd, met een thumbboardje moet dat wel kunnen.

Alors.

• Bertuss
Stereotomy schreef op 24 januari 2004 @ 23:07:
[...]

Ik heb er een van ebay afgeplukt voor 30 EUR, werkt op Infrarood. Fullsize net zoals mijn laptop. Typt aardig weg. Wel moet je er rekening mee houden dat de vergadering 10 minuten uitloopt want je moet altijd uitleggen wat je aan het doen bent. :)

Hmm... een PDA met een ingebouwd toetsenbordje zoals de Tungsten|C lijkt me wel wat eigenlijk. Met de stylus haal je never de nimmer een snelheid boven de 30 wpm voor langere tijd, met een thumbboardje moet dat wel kunnen.
Ja okey het is wel mogelijk ..... tuurlijk, maar ik bedoel, met de accu van de T3 gaat dat wel snel dan ! Toch ? Of of is wat typen niet zo stroomvretend ?

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Bertuss schreef op 25 januari 2004 @ 09:32:
[...]

Ja okey het is wel mogelijk ..... tuurlijk, maar ik bedoel, met de accu van de T3 gaat dat wel snel dan ! Toch ? Of of is wat typen niet zo stroomvretend ?
:D zo snel gaat die accu echt niet leeg hoor. Gaat zeker nog langer mee dan menig andere ppc :P

Met het scherm uit kan ik echt eeuwen mp3 luisteren. Hieruit concludeer ik dat het, het scherm is wat veel stroom zuipt. Daarom heb ik mijn brightness op 0 staan en dan nog is het prima leesbaar.

Ik ga es kijken hoelang ik mijn pda aan kan laten met het scherm aan.
mmm, daartoe moet ik even een game laten aanstaan met het scherm uitgeklapt (320x480).

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Heb een stukje van de makers van Aeroplayer (imho de beste mp3 speler voor de Palm) gelezen waarin ze zeggen dat *niets* zoveel stroom zuipt op een PDA dan de backlight (ca 60-70% hangt van je type scherm af), dus als je die uitknalt dan moet dat inderdaad schelen.

Ik heb ook nog een tip: Energy Dimmer (zoek op www.pdassi.nl) . Hiermee kun je je backlight ook gewoon uitzetten op de T3, in elk willekeurig programma. Op de een of andere manier heeft Palm de feature eruit gehaald dat je door 2 seconden op de powerknop te drukken de backlight uit gaat, eruit gehaald bij de nieuwere type schermen (T2, Zire71, T3 etc.). Ook kun je met Energy Dimmer de minimale stand nog minimaler zetten. Mijn TT is net een flashlight als ik in bed een ebook zit te lezen, dus dat was wel welkom.

Alors.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Stereotomy schreef op 25 januari 2004 @ 14:26:
Heb een stukje van de makers van Aeroplayer (imho de beste mp3 speler voor de Palm) gelezen waarin ze zeggen dat *niets* zoveel stroom zuipt op een PDA dan de backlight (ca 60-70% hangt van je type scherm af), dus als je die uitknalt dan moet dat inderdaad schelen.

Ik heb ook nog een tip: Energy Dimmer (zoek op www.pdassi.nl) . Hiermee kun je je backlight ook gewoon uitzetten op de T3, in elk willekeurig programma. Op de een of andere manier heeft Palm de feature eruit gehaald dat je door 2 seconden op de powerknop te drukken de backlight uit gaat, eruit gehaald bij de nieuwere type schermen (T2, Zire71, T3 etc.). Ook kun je met Energy Dimmer de minimale stand nog minimaler zetten. Mijn TT is net een flashlight als ik in bed een ebook zit te lezen, dus dat was wel welkom.
Das idd mooi meegenomen. Even over Aeroplayer, die ondersteund ook wma (ogg?). Anders kan ik net zo goed realone gebruiken wat ook goed werkt.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

MaDLiVe schreef op 25 januari 2004 @ 16:14:
[...]

Das idd mooi meegenomen. Even over Aeroplayer, die ondersteund ook wma (ogg?). Anders kan ik net zo goed realone gebruiken wat ook goed werkt.
Nog geen wma. Wel OGG. En als je nog realone aan het gebruiken ben: pleeeeeease probeer eens Aeroplayer of Pockettunes. :) Het geluid is echt, echt veel mega beter - ook mede dankzij instelbare EQ's. Met PocketTunes kun je tegenwoordig ook (shoutcast) muziek streamen.

Alors.

• Bertuss
MaDLiVe schreef op 25 januari 2004 @ 13:29:
[...]

:D zo snel gaat die accu echt niet leeg hoor. Gaat zeker nog langer mee dan menig andere ppc :P

Met het scherm uit kan ik echt eeuwen mp3 luisteren. Hieruit concludeer ik dat het, het scherm is wat veel stroom zuipt. Daarom heb ik mijn brightness op 0 staan en dan nog is het prima leesbaar.

Ik ga es kijken hoelang ik mijn pda aan kan laten met het scherm aan.
mmm, daartoe moet ik even een game laten aanstaan met het scherm uitgeklapt (320x480).
Ow okey ! dan is het goed :)

Maar backlight uitzetten is voor tekstverwerken nie zo handig :+

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Bertuss schreef op 25 januari 2004 @ 16:57:
[...]

Maar backlight uitzetten is voor tekstverwerken nie zo handig :+
Vrijdag moet ik altijd rond het middaguur naar Maastricht in de trein en heb dan de zon recht achter me (als ik achteruit rij :P ). Ik heb dan mijn backlight altijd uit, omdat er genoeg licht van het scherm weerkaatst (reflectief scherm). De T3 heeft Transflectief, en zou dat eventueel ook moeten kunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Stereotomy op 25-01-2004 21:14 ]

Alors.

• Bertuss
Stereotomy schreef op 25 januari 2004 @ 17:29:
[...]

Vrijdag moet ik altijd rond het middaguur naar Maastricht in de trein en heb dan de zon recht achter me (als ik vooruit rij :P ). Ik heb dan mijn backlight altijd uit, omdat er genoeg licht van het scherm weerkaatst (reflectief scherm). De T3 heeft Transflectief, en zou dat eventueel ook moeten kunnen.
Okey, okey jij wint ;)

• Bertuss
Bertuss schreef op 24 januari 2004 @ 16:08:
[...]

Misschien binnenkort maar eens "Het grote Tungsten T3 topic" B) :X
Behoefte aan zo'n topic ? Want dan maak ik ff een starttopic .... :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, moet je eens zien tot wat mijn ene vraag heeft geleid :D
Maar, hierbij ook bedankt voor alle replies, want ik ben een stuk wijzer; alhoewel je er ook weer meer van gaat twijfelen de ene keer ben ik pro PPC, dan weer pro Palm :)

Ik ben nog heel even aan het kijken, maar wil binnenkort toch wel beslissen...

• Mooody

Mooody

elmoody

ik ga denk ik voor de T3

van mij mag dat grote T3 topic er wel komen :)

misschien een hele noepe vraag, maar werkt TomTom ook goed zonder GPS?

en moet je dan om de zoveel tijd handmatig je kaart verder "schuiven" ofzo :?

of is de non-GPS versie niet meer dan een lijst van plaatsen die je moet volgen om op de plaats van bestemming te komen?

[ Voor 66% gewijzigd door Mooody op 26-01-2004 18:33 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 16:44:
Ja, moet je eens zien tot wat mijn ene vraag heeft geleid :D
Maar, hierbij ook bedankt voor alle replies, want ik ben een stuk wijzer; alhoewel je er ook weer meer van gaat twijfelen de ene keer ben ik pro PPC, dan weer pro Palm :)

Ik ben nog heel even aan het kijken, maar wil binnenkort toch wel beslissen...
Alles opgeteld en wel, ben ik nog maar weinig pro-ppc argumenten tegengekomen. Ja, misschien dingen als "dat ding ziet er vet uit" ofzo. :O Als ik wil dat mijn agenda niet functioneel maar vet is gooi ik er wel wat olijfolie op.

Iemand die dat hier op een rijtje neer wil zetten?

Alors.

• Bertuss
[quote]Mooooody schreef op 26 januari 2004 @ 18:29:
van mij mag dat grote T3 topic er wel komen :)
quote]

Voila Palm Tungsten T3 > mijn eerste probeersel :) Wijzigingen voorbehouden :*)

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:20
Hoezo heb je de N10 aan de kant gezet?. Ik ben juist aan het twijfelen tussen de Acer N10 en de Asus 620. Voordeel van de Acer is dat hij ook SD slot heeft.

Snap niet waarom Asus alleen de CF doet ipv wat HP en Acer etc doen, namelijk een SD EN een CF.

Ben benieuwd wat jou reden was om voor de Asus te kiezen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

GAEvakYD schreef op 26 januari 2004 @ 21:35:
Hoezo heb je de N10 aan de kant gezet?. Ik ben juist aan het twijfelen tussen de Acer N10 en de Asus 620. Voordeel van de Acer is dat hij ook SD slot heeft.

Snap niet waarom Asus alleen de CF doet ipv wat HP en Acer etc doen, namelijk een SD EN een CF.

Ben benieuwd wat jou reden was om voor de Asus te kiezen.
Wat is dat toch altijd met die uitbreidingssloten. Ik heb 1x 256 SD erin zitten en het is prima zo. Wat willen je met zoveel verschillende kaarten?

Alors.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Stereotomy schreef op 26 januari 2004 @ 22:10:
[...]

Wat is dat toch altijd met die uitbreidingssloten. Ik heb 1x 256 SD erin zitten en het is prima zo. Wat willen je met zoveel verschillende kaarten?
:+ Ze hebben het over ppc, de apps zijn daar aanzienlijk groter. Vergelijk bijv. Warfare maar eens kwa effectieve size op de palm en de ppc.

Echt ik had aan 64MB intern met mijn ipaq amper genoeg. Op mijn palm is dit meer dan genoeg. Muziek staat op de 256MB SD card (heb daarvoor eigelijk een ihp120 maar die sjouw ik niet altijd mee) ook ebooks enzo staan op de card.

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:20
Stereotomy schreef op 26 januari 2004 @ 22:10:
[...]

Nou naar mijn mening heeft de Asus dus geen SD slot dus die 1x256 mb zou dan al niet op gaan. Als je dan een CF Radio kaart erin hebt zitten en je GPS ontvanger waar wil je dan je ruimte vandaan halen voor je kaarten. Die moet je toch op een extern medium opslaan. Bijv op een SD kaart O-) .

Anders krijg je dus deze leuke acties:
[rml][ PDA/CF] Combinatie kaartjes[/rml]

[ Voor 9% gewijzigd door GAEvakYD op 26-01-2004 23:28 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
GAEvakYD schreef op 26 januari 2004 @ 21:35:

Kijk maar naar de specs:

Acer (€ 261,-):
----------
- 300 Mhz Intel PXA 255
- 64MB RAM | 32MB ROM
- SD + CF Slot

Asus (€ 286,-):
----------
- 400 Mhz Intel PXA 255
- 64MB RAM | 32MB ROM
- SD Slot

Ik vind het geen slechte deal om voor mijn SD slot en € 25,- extra 100Mhz meer te krijgen. Daarbij komt ook nog een keer dat SD geheugen welliswaar kleiner, maar ook langzamer en duurder is dan CF geheugen. Die € 25,- haal ik er dus ruimschoots uit als ik mijn 512MB CF-geheugenkaartje erbij koop.

Het enige nadeel van alleen CF zou kunnen optreden wanneer je deze moet gebruiken voor een GPS of andere hardware die je erin schuift. Je bent dan aangewezen op alleen je RAM aan geheugen. Dit is bij mij echter geen probleem, want ik ben niet van plan dit soort hardware te gaan gebruiken op mijn PDA (of PPC)

Ook blijkt de Asus kleiner en lichter te zijn, maar dit is bijzaak :D

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 12:35 ]

Pagina: 1