[Ervaringen] Pioneer DVR-A07/107 DVD+/-brander

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-07 20:53
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneerelectronics.com/pio/pe/images/portal/cit_3442/48224579A07-box.gif
De Pioneer DVR-A07/107 is de opvolger van de DVR-A06/106. Dit was een zeer goede brander, met een goede, zo niet de beste media compatibiliteit. De DVR-A07/107 brandt zowel dvd+r als dvd-r op 8 voudige snelheid.
Verdere specificaties: Klik hier (Acrobat reader nodig)

Verder is er weinig over deze brander te vinden, niet bij de fabrikant en niet op andere websites. Op verschillende websites is hij al te vinden... de prijs is vergelijkbaar met die van bijvoorbeeld lite-on, waarmee het een hele goede concurrent wordt.

Pricewatch:
Pioneer DVR-A07
Pioneer DVR-107

Ik kan echter geen recente goede reviews vinden en weet dat de A06/106 een goede brander is. De vraag is of deze snelle opvolger net zo goed is, zo niet beter. Verder zou ik ook graag willen weten of deze ook mogelijk dual layer kan branden in de toekomst, aangezien dat met een A06/106 mogelijk zou moeten zijn (in de toekomst).

De Pioneer DVR-A07/107 is leverbaar in Nederland vanaf februari

[ Voor 28% gewijzigd door jpvk007 op 01-02-2004 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:12
Hmm, waarom zo duur in euro's. Koers is toch al 1,25 euro voor 1 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94070

Idd volgens mij moet het andersom zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

zou hij strax ook (dmv firmware upgrade) dual layer dvd's kunnen branden? (net zoals de A06)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Laatst online: 20:12
Denk het niet, waarom zouden ze dat doen? Ze verkopen liever een nieuwe brander. De A03 kon ook dvd's branden op 4x, maar hij zou theoretisch in "brand" vliegen bij 4x. Dus ik verwacht niet dat Pioneer door middel van een firmupdate ons gratis dual layer levert.

[ Voor 5% gewijzigd door Brakius op 17-01-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brakius schreef op 17 januari 2004 @ 23:01:
Denk het niet, waarom zouden ze dat doen? Ze verkopen liever een nieuwe brander. De A03 kon ook dvd's branden op 4x, maar hij zou theoretisch in "brand" vliegen bij 4x. Dus ik verwacht niet dat Pioneer door middel van een firmupdate ons gratis dual layer levert.
ik volg je helemaal, maar omdat het bij de A06 wel zo is, zou het best kunnen dat het bij de A07 ook zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Laatst online: 19-07 00:10

Chop2000

Vroem

btw prijs in je start post klopt niet helemaal, yorcom heeft em voor 137.50 :)

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
sorry, dat waren de prijzen die ik op dat moment had gevonden op internet. zal em ff aanpassen... de usa prijs was een richtprijs...
tevens staat de prijs van yorcom nog niet in de pricewatch, en ik heb mijn nederlandse prijzen alleen op de pricewatch beperkt.

weten we ook meteen wanneer ie komt...
Leverbaar in Februari

[ Voor 46% gewijzigd door jpvk007 op 19-01-2004 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:44
Ik weet niet of het zo goed is dat ze elk half jaar met een nieuw model uitkomen.
Ik heb mijn A05 nu net iets meer dan een jaar en dat was toen het allernieuwste model, net uitgekomen.
Een paar maand later was de A06 en ik heb de afgelopen tijd niet echt veel (eigenlijk geen een) firmwareupdates meer langs zien komen voor de A05. Nu een half jaar later is de A07 er alweer.
Het lijkt wel of die branders nog sneller verouderen dan videokaarten enzo.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

TD-er schreef op 19 januari 2004 @ 22:14:
Het lijkt wel of die branders nog sneller verouderen dan videokaarten enzo.
Dat lijkt niet alleen zo, dat ís ook zo. ;)

Ik verwacht wel dat Pioneer de A07 Dual Layer geschikt zal maken. Het zou érg vreemd zijn als de A06 het wel kan (mbv een Firmware update) en de A07 niet. Dan zou namelijk iedereen de A06 kopen ;).

By MyCom staat de brander overigens al wel in het systeem, en er zijn er al 1000 onderweg naar HK, of iig besteld bij Pioneer. Levertijd is helaas nog onbekend. ;)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:09
De A06/106 is misschien wel geschik voor dual layer DVDR. Dat wil niet zeggen dat Pioneer de firmware ook daadwerkelijk vrijgeeft.

Als ze dit doen voor de A06, zal de A07 ongetwijfeld volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ

NielZ

Casual

Domino schreef op 20 januari 2004 @ 14:18:
De A06/106 is misschien wel geschik voor dual layer DVDR. Dat wil niet zeggen dat Pioneer de firmware ook daadwerkelijk vrijgeeft.
Dat ben ik met je eens, alhoewel me dat marketingtechnisch gezien níet slim lijkt van Pioneer. Ze zitten nu iedereen lekker te maken met Dual Layer in een bestaande brander; iedere tweaker kijkt uit naar de firmware update. Ik merk regelmatig dat mensen nu de A06 kopen, júist door dat nieuws.
Als ze dan opeens komen met "janee sorry, het is alleen voor intern gebruik" zullen een heleboel gebruikers daar niet blij mee zijn. Daarnaast denk ik niet dat Pioneer een product (firmware) demonstreert waarvan nog niet zeker is of het wel ooit op de markt kan komen.
Maargoed, niemand kan in de toekomst kijken, en ik besef dat mijn voorspellingen postief. Misschien zitten we tevergeefs te hopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
ik twijfel er niet aan dat er dual layer firmware komt voor die A06/106... die zal er ongetwijfeld komen nadat die informatie bekend werd. de vraag is alleen wie en hoe hij wordt uitgebracht. of pioneer het zelf doet weet ik niet... maar dat er een versie uitkomt door anderen, zoals leden van het rpc1 forum... die zullen er wel een versie van uitbrengen en sleutelen totdat het helemaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 21:24
Ik moet zeggen dat ik er ook niet veel vertrouwen in heb, zowel tov de A06/106 als de A07/107. Aangezien de standaarden nog niet zijn vastgelegd kan Pioneer straks simpelweg zeggen dat de dual layer DVD-R die ze hebben gebrand niet aan de standaarden voldeed en dat er daarom ook geen firmware zal uitkomen. Niet dat het mij iets zou uitmaken natuurlijk óf het ding volgens de standaarden wordt gebrand, zolang het schijffie maar leesbaar is in mijn eigen DVD-spelers.

Dat ze zo'n firmware voor de A07 uitbrengen lijkt me nóg onwaarschijnlijker, want daar heeft Pioneer überhaupt nooit van gezegd/laten zien dat deze dual layer ondersteunt en dus is het veel verstandiger om dan een aparte drive voor dual layer uit te brengen.

@jpvk007: ik vraag me af of ze bij rpc1 wel genoeg kennis kunnen vergaren over de hardware en de dual layer standaarden om überhaupt te beginnen aan zo'n firmware. De aanpassingen die normaliter worden gemaakt door hen betreffen vaak alleen maar media compatibiliteit en het regio-vrij maken van de drives.

Ook al ben ik zo sceptisch, ik heb de 106D toch gekocht, mede met deze dual layer functie in het achterhoofd, dus net als bij jullie allemaal ga ik toch liever van het beste uit ;)

[ Voor 27% gewijzigd door guillaume op 20-01-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:19
NielZ schreef op 20 januari 2004 @ 13:15:
[...]

Dat lijkt niet alleen zo, dat ís ook zo. ;)

Ik verwacht wel dat Pioneer de A07 Dual Layer geschikt zal maken. Het zou érg vreemd zijn als de A06 het wel kan (mbv een Firmware update) en de A07 niet. Dan zou namelijk iedereen de A06 kopen ;).

By MyCom staat de brander overigens al wel in het systeem, en er zijn er al 1000 onderweg naar HK, of iig besteld bij Pioneer. Levertijd is helaas nog onbekend. ;)
Jouw hoofdkantoor wist vanmorgen te melden dat het wel ergens in februari zal worden..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07 22:58
Ik heb pioneer een e-mail gestuurd en die vertelden mij dat het niet mogelijk is door middel van een firware update van pioneer de a06 en a07 geschikt te maken voor dual layer branden. Dit bericht kreeg ik dus terug:
Geachte heer of mevrouw,

Reagerend op uw e-mail willen wij u het volgende meedelen.

Pioneer heeft op dit moment nog geen dual-layer dvd-writers. Pioneer japan
is op dit moment aan het ontwikkelen met Dual-layer technologie voor de
thuisgebruikers. Ook zijn de DVR-A06 en de DVR-A07 nog geen dual-layer en
niet via een firmware aan te passen.

Met vriendelijke groet,

PIONEER BENELUX B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93574

best wel lollig die mail, als je na gaat dat mensen met hun eigen ogen hebben gezien dat de 106d wel dual layer kan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Het is maar hoe je het leest :
Ook zijn de DVR-A06 en de DVR-A07 nog geen dual-layer en
niet via een firmware aan te passen.
Maar goed. Pioneer zal zich heus wel een slag om de arm houden. Stel dat het op een of andere manier dadelijk duidelijk word dat de a06 toch geen dual-layer kan gaan schrijven dan zou het vrij dom zijn om nu al iedereen te beloven dat het WEL zou gaan kunnen. Leuk labexperimentje hebben we met z'n allen gezien. Meer niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07 22:58
ik heb een nieuwe mail gestuurd naar pioneer en wacht op een reactie, dat zal morgen wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 19:18

MeNTaL_TO

The future is not set

Heb deze vandaag bij Informatique besteld, levertijd staat op 1 week.
Zal daarna spoedig mijn bevindingen t.o.v. mijn huidige A04 posten.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93574

Het gaat er alleen maar om hoe de dvd9-r gaat uitzien. Als het blijft zoals pioneer ze maakt dan kan het natuurlijk wel, maar als de disc wordt aangepast, dan kan je het vergeten... Maar er zit dus een grote kans , dat de disc niet worden aangepast want waarom zou je een techniek veranderen als je al een werkende heb (als het dus werkt)? Dat kost toch alleen maar geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ

NielZ

Casual

Ze zijn nu op voorraad bij MyCom!
Wees snel, want er liggen er nog maar een stuk of 40 op het hoofdkantoor. ;)
dominator schreef op 20 januari 2004 @ 18:51:
[...]Jouw hoofdkantoor wist vanmorgen te melden dat het wel ergens in februari zal worden..... ;)
Ik heb vanavond een mailtje van HQ gezien waarin vol trots stond dat we ze hadden, en dat we daarmee een van de eersten van NL waren... ;)
Met een beetje mazzel liggen er maandag bij MyCom Zwolle een paar.

Edit: mmmz, dit komt idd wel een beetje als spam over... :X Alhoewel het niet zo bedoeld was. Misschien kan iemand anders het ff posten, omdat die persoon dan niet by Mycom werkt. Maar ik d8 dat het wel aardig was om jullie ff op de hoogte te houden, dat de persoon díe 'm wil al kan gaan halen... Maar ik geef je wel gelijk. :/

[ Voor 25% gewijzigd door NielZ op 23-01-2004 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
SPAM ergens anders aub..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61779

Na lang twijfelen tussen de nec2500, liteon 811 en de pioneer, heb ik uiteindelijk toch de pioneer besteld (met name ook vanwege de goede reputatie van de dvr-a06). Ik ben benieuwd!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

NielZ schreef op 22 januari 2004 @ 22:44:
Ze zijn nu op voorraad bij MyCom!
Wees snel, want er liggen er nog maar een stuk of 40 op het hoofdkantoor. ;)

[...]

Ik heb vanavond een mailtje van HQ gezien waarin vol trots stond dat we ze hadden, en dat we daarmee een van de eersten van NL waren... ;)
Met een beetje mazzel liggen er maandag bij MyCom Zwolle een paar.

Edit: mmmz, dit komt idd wel een beetje als spam over... :X Alhoewel het niet zo bedoeld was. Misschien kan iemand anders het ff posten, omdat die persoon dan niet by Mycom werkt. Maar ik d8 dat het wel aardig was om jullie ff op de hoogte te houden, dat de persoon díe 'm wil al kan gaan halen... Maar ik geef je wel gelijk. :/
Kon hem vandaag al ophalen bij Informatique (en dat ga ik morgen dus ook maar doen :P )
Dus zo bijzonder is het ook niet hoor.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
bij opus is ie ook binnen 1a2 dagen binnen (staat op website)... tevens geen verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van het cd-raiser forum:

Dit is een antwoord wat ik heb gekregen van Pioneer nadat ik nagevraagd heb over dat Dual-Layer branden:

The Dual layer capable DVR-106 drive was in fact a very modified version of the drive developed for just writing Dual layer disks, It is not possible to alter a normal DVR-106 drive to write dual layer disks.
You would need to purchase a drive that is specially designed to write dual layer when the technology is developed for the home user.

Jammer maar helaas, ik vrees ook het ergste voor de (aankomende) a07 bezitters.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Economisch gezien (vanuit pioneer z'n kant ;) ) is het natuurlijk stukken interessanter om iedereen dadelijk een nieuwe drive te laten kopen. (i.p.v. alleen een berg goodwill te kweken bij klanten door een firmware update te maken) Aan de andere kant, waarom zouden ze een A06 zover gaan lopen tweaken totdat ie dual layer kan gaan fikken? Als ie dat toch niet standaard kan dan ontwikkel je toch een compleet nieuw loopwerk en demonstreer je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dominator schreef op 24 januari 2004 @ 11:26:
Economisch gezien (vanuit pioneer z'n kant ;) ) is het natuurlijk stukken interessanter om iedereen dadelijk een nieuwe drive te laten kopen. (i.p.v. alleen een berg goodwill te kweken bij klanten door een firmware update te maken) Aan de andere kant, waarom zouden ze een A06 zover gaan lopen tweaken totdat ie dual layer kan gaan fikken? Als ie dat toch niet standaard kan dan ontwikkel je toch een compleet nieuw loopwerk en demonstreer je dat?
klinkt een beetje als gauw cashen...

als pioneer echt een lange-termijnvisie heeft, zorgen ze ervoor dat het straks gewoon werkt dmv een firmware update. mijn volgende brander wordt dan immers toch wel weer een pioneer. en tevreden trouwe klant is goud waard.
en als ze nu een persbericht de wereld in sturen kunnen ze ook gewoon cashen omdat ze dan ook nog eens de eerste met een dual layer brander zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb hem (107) donderdavond gekocht voor 150,- en ben er tevreden over. Het is mijn eerste dvd brander en ben nog alles aan het uitproberen vooral icm videobewerking. Lekker snel dingetje moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
MeNTaL_TO schreef op 23 januari 2004 @ 23:58:
[...]
Kon hem vandaag al ophalen bij Informatique (en dat ga ik morgen dus ook maar doen :P )
Dus zo bijzonder is het ook niet hoor.
heb je em al binnen en getest? welke media slikt ie... heb je em nl besteld bij opus en wil volgend weekend media kopen op een beurs...

[ Voor 17% gewijzigd door jpvk007 op 24-01-2004 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Wat voor nut heeft het om nu een dual layer brander in de markt te gooien? Zie jij ergens media? De eerste 8X certified media komt nu een beetje binnen druppelen, en dat terwijl de eerste 8X branders al onderhand 4-5 maanden geleden op de markt zijn gekomen. Lekker vaag in ieder geval allemaal, de toekomst zal het uitwijzen..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

jpvk007 schreef op 24 januari 2004 @ 12:03:
[...]

heb je em al binnen en getest? welke media slikt ie... heb je em nl besteld bij opus en wil volgend weekend media kopen op een beurs...
Ik heb hem net opgehaald en heb nu helaas eerst een verjaardag dus kan hem straks pas inbouwen.
Heb helaas maar een spindle Nashua 2 speed dvd-r, 2 nashua dvd+r (2.4) en 5 Philips dvd+r 4 speed liggen om mee te testen. Dus niet echt veel media om te testen.
Ik heb hem niet besteld bij Opus, maar bij Informatique. Media bestel ik wel altijd bij Opus, maar de laatste maanden gaan bestellingen niet echt vloeiend daar.

Valt me wel op dat de markt van -r veel breder is dan die van +r (bij Opus dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

dominator schreef op 24 januari 2004 @ 12:05:
Wat voor nut heeft het om nu een dual layer brander in de markt te gooien? Zie jij ergens media? De eerste 8X certified media komt nu een beetje binnen druppelen, en dat terwijl de eerste 8X branders al onderhand 4-5 maanden geleden op de markt zijn gekomen. Lekker vaag in ieder geval allemaal, de toekomst zal het uitwijzen..... :)
Ik wil eerst ook nog afwachten wat de prijzen gaan worden van een duallayer dvd, als die meer dan 2 maal de prijs van een single layer is weet ik wel wat ik blijf branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100703

Ik ben ook nog steeds aan het twijfelen tussen de 107 en de NEC2500.De Pioneer lijkt mij toch wel beter of misschien klinkt de naam alleen maar mooier :/.De Lite-on 812S zal binnenkort ook wel te koop zijn dan heb ik er een zorg bij.
Dual Layer support vergeet ik maar want daar zie ik toch niks van komen i.v.m zwaar gemodificeerd model a06 waarmee die test is gedaan.

Pioneer DVR-107 specs. 8x +/-R 4+/-RW CD-R24x CD-RW24x (zal wel de grootste compitabliteit hebben met de meeste 8x media die eindelijk op de markt beginnen te verschijnen,)
NEC 2500 specs. 8x +/-R 4+/-RW CD-R32x CD-RW16x (4x -RW weet ik niet zeker want er staat 2760kb/s achter en das 2x http://www.nec.co.uk/DVDRW_ND2500.aspx)
LITE-ON 812S specs. 8x +/-R 4+/-RW CD-R40x CD-RW24x (Is nog niet te koop maar is ie het wachten wel waard.)Ondersteuning van 99min cds,Mount rainier,schrijft waarschijnlijk sneller op 8x.

Maargoed ik weet dat ik zelf wel een keuze moet maken alhoewel ik een perfectionist ben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Kheb sinds vandaag ook deze brander en kan alvast zeggen dat die Philips+r 4x schijfjes niet op 8x kunnen branden net zoals bij de plextor 708 :(

Iemand al wel schijffies gevonden die op 8x te branden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Riesjard schreef op 26 januari 2004 @ 23:25:
Kheb sinds vandaag ook deze brander en kan alvast zeggen dat die Philips+r 4x schijfjes niet op 8x kunnen branden net zoals bij de plextor 708 :(

Bij Opus staat ze op de site.
Zelf vind het geen probleem dat 4 speed media niet op 8 speed brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
zijn er al meer ervaringen met deze brander qua media?
k vanmiddag eens kijken welke media ik goedkoop kan vinden en daarna testen...
heeft iemand toevallig al platinum dvd's getest? deze zijn in belgië vrij goedkoop (en ik woon tegen de grens aan en verwacht zeker dat er belgen zijn met een stand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op 27 januari 2004 @ 09:27:
[...]

Bij Opus staat ze op de site.
Zelf vind het geen probleem dat 4 speed media niet op 8 speed brand.
Is ook geen probleem hoor maar die Plextor kan diezelfde schijffies wel op 8x fikken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Laatst online: 11:29
Riesjard schreef op 26 januari 2004 @ 23:25:

brand die schrijfjes met een lite-on wel op 8 ;)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94983

Jongens, het lijkt mij handig om deze thread een beetje up to date te houden en zo ervaringen uit te wisselen. Ik heb ook deze brander en ben erg tervreden. Ik moet wel zeggen dat, volgens de info van Nero, dit een 4x brander is.
Is het iemand al gelukt om op 8x te branden, en zo ja, met welke media?
Ik zelf heb hier de media van dvdrstore die op 8 speed zou moeten kunnen, maar dat lukt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Anoniem: 94983 schreef op 03 februari 2004 @ 21:58:
Jongens, het lijkt mij handig om deze thread een beetje up to date te houden en zo ervaringen uit te wisselen. Ik heb ook deze brander en ben erg tervreden. Ik moet wel zeggen dat, volgens de info van Nero, dit een 4x brander is.
Ik zelf heb hier de media van dvdrstore die op 8 speed zou moeten kunnen, maar dat lukt dus niet.
Ik zal vanavond even kijken wat voor info mijn Nero geeft over de drive.
Welke versie heb jij?

Misschien is er een update van nero nodig om deze drive ook op 8 speed te laten branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Anoniem: 94983 schreef op 03 februari 2004 @ 21:58:
Valt me nu je het zegt meer op. Zie bijvoorbeeld hier
http://www.dvdrstore.com/...30e1ce4f9e8c2ad834c2474e4
+R 4,7Gb 8X gecertifieerd Ritek 50 stuks

Pioneer 107 v1.05 4 speed
Aopen DRW4410 Firmware V1.11 4x
Asus DRW-0402P/D
(Pioneer 106 OEM) Firmware V1.07 4x
Benq DW400A Firmware VB1MY 4x
Benq DW800A Firmware VB2I7 8x
BTC DRW 1004IM Firmware V0048 4x
BTC DRW 1008IM Firmware V0054 8x
Creative labs DR8420E
(BTC DRW 1008IM OEM) Firmware V0053 8x
Gigabyte GO-W0404A
(BTC DRW 1004IM OEM) Firmware V0040 4x
Iomega DVDRW4216IND-A
(NEC 1300A OEM) Firmware V1.21 4x
Iomega DVDRW4216INP-A
(NEC-1100A OEM) Firmware V1.A1 4x
Iomega DVDRW4224
(LG GMA-4040B OEM) Firmware VA106 4x
LG/HLDS GSA-4040B Firmware VA301 4x
LG/HLDS GSA-4081B - 8x
LiteON 401S Firmware VES0J 4x
LiteON 811S Firmware VHS0K 8x
LiteON 411S Firmware VFS0H 4x
Sanyo CRD-BPDV2 Firmware V2.16 4x
Sony DRU500 AX Firmware V2.0H 4x
Sony DRU510 AX Firmware V1.0F 4x
Sony DW-U10A (OEM 500A) Firmware V1.1e 4x
Sony DW-U12A (OEM 500A) Firmware V2.0E 4x
Sony DW-U14A (OEM 510A) Firmware V1.0D 4x
Sony DRU530 AX Firmware V1.0C 8x
NEC ND-1100A Firmware V1.A1 4x
NEC ND-1300A Firmware V1.09 4x
NEC ND-2500A Firmware V1.06 8x
Optorite DD0401 Firmware V130E 8x
Plextor DVDR PX-504A (NEC 1100 chipset) Firmware V1.01 4x
Plextor PX-708A Firmware V1.04 8x
HP DVD Writer dvd100i (Ricoh 5120 chipset)
Firmware V1.91 2.4x
HP DVD Writer dvd200i
(Ricoh 5125A chipset)
Firmware V1.65 2.4x
HP DVDwriter300
(NEC 1100 chipset)
Firmware V3.00 4x
HP DVD Writer DVD400c
(OEM Philips drive)
Firmware VBH04 8x
Memorex DVD 100 Firmware V1.51 2.4x
Memorex DVD+/-RW Dual-X1 (OEM Pioneer 106) Firmware V1.07 4x
Mitsumi DW-7801TE
(NEC 1100 chipset)
Firmware V1.01 4x
Mitsumi DW-7802TE
(OEM NEC-1300A)
factory firmware 4x
MSI DR4-A (MS-8404A)
Sanyo CRD-BPDV2 OEM
Firmware V2.30 4x
MSI DR8-A (MS-8408A) Firmware V130D 8x
Pioneer DVR-A06 Firmware V1.07 4x
TDK DVDRW420N
(NEC 1100 chipset)
Firmware V1.39 4x
TDK DVDRW0404N
(NEC 1300 chipset) Firmware V1.0A 4x
TDK DVDRW840G
(OEM Plextor 708) Firmware V1.0A 8x
Philips DVDRW208
(Ricoh 5120 chipset) Firmware V1.61 2.4x
Philips DVDRW228
(Ricoh 5125A chipset) Firmware V1.64 2.4x
DVDRW824K Firmware VP1.2 8x
DVDR880 standalone Firmware V001 2.4x
DVDR890 standalone Firmware V001 2.4x
DVDR980 standalone Firmware V001 2.4x
DVDR985 standalone Firmware V001 2.4x
DVDR990 standalone Firmware V001 2.4x
DVDR70 standalone Firmware V001 2.4x
DVDR75 standalone Firmware V001 2.4x
DVDR 80 standalone Firmware V001 2.4x
DVDR1000 MkII
Firmware V001 2.4x
Ricoh DVD+RW MP-5125A Firmware V1.68 2.4x
Ricoh DVD+RW RW-5120A Firmware V1.92 2.4x
Ricoh DVD+RW MP-5240A Firmware V1.11 4x
Teac DV-W50D
(Pioneer 106 OEM) Firmware V1.06 4x
Of hij is alleen op 4 speed getest, maar ik lees dit dat deze gecertificeerde 8 speed media ook "slechts" op 4 speed gefikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
ik krijg iig in alcohol 120% (laatste versie van 22-12) te staan dat het om een 8x brander gaat. ik krijg evenwel die ritek dvd's niet op een snellere snelheid dan 4x (platinum 4x). heb nog geen andere media geprobeerd. nero geeft trouwens ook aan dat t om een 8x brander gaat en de dvd niet sneller dan 4x kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Ik heb de Pioneer DVR-A07 besteld deze is nog niet leverbaar in Nederland. Weet iemand al wanneer die verwacht wordt in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Movinghead schreef op 04 februari 2004 @ 17:44:
Ik heb de Pioneer DVR-A07 besteld deze is nog niet leverbaar in Nederland. Weet iemand al wanneer die verwacht wordt in Nederland
Op het moment is ie wegens lastig leverbaar, maar hij is zeker al leverbaar (geweest) ik heb hem al meer dan een week in mijn pc zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
Movinghead schreef op 04 februari 2004 @ 17:44:
Bij MyCom kun je hem gewoon kopen (ik weet alleen niet hoe het me de voorraad is)
Ik heb em daar een week of 2 geleden gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ik zie hem nog niet op de mycom site staan. Hun distri wist me 2 weken geleden ook al te vertellen dat het wel ergens deze maand zal worden voor ze binnen zouden zijn. Toch zwerven er al wat partijen rond van die dingen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94983

Nou, maar even een text copy gemaakt van de Nero info tool:

Drive Information
------------------
Drive : PIONEER DVD-RW DVR-107D
Type : DVD-R/RW Combo Drive
Firmware Version : 1.05
Buffer Size : 2000 KB
Date : 03-12-26
Serial Number : xxxxxxxxxxxxxx
Vendor Specific : 03/12/26 PIONEER
Drive Letter : F:\
Mechanism : Tray
Read Speed : 8 X
Write Speed : 4 X

Je ziet hier duidelijk dat Nero denkt dat hij alleen op 4x speed kan branden. Hebben jullie ook dit overzicht? (ps. ik gebruik Nero 6.3.0)

p.s. 2 net geupdate naar Nero 6.3.0.3, maar dit maakt geen verschil.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 94983 op 04-02-2004 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Met mijn Pioneer A05 zegt nero ook dat 'ie max op 2-speed kan branden, behalve wanneer ik er een 4-speed recordable in heb gelegd, dan snapt 'ie ineens 4-speed.
Mischien dat dat met de A07 ook zo is. (dus dat je eerst een 4-speed of 8-speed recordable erin moet leggen.)

Wel triest trouwens dat die firmware op 2e kerstdag is gereleased...

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

TD-er schreef op 05 februari 2004 @ 09:31:
Met mijn Pioneer A05 zegt nero ook dat 'ie max op 2-speed kan branden, behalve wanneer ik er een 4-speed recordable in heb gelegd, dan snapt 'ie ineens 4-speed.
Mischien dat dat met de A07 ook zo is. (dus dat je eerst een 4-speed of 8-speed recordable erin moet leggen.)

Je kan inderdaad niet zien zonder dvdmedia welke snelheid hij kan branden, hij laad dan zien hoe snel hij cd's kan fikken en inderdaad geeft ie aan als je er een dvdmedia indoet hoe snel die dvd gefikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
TD-er schreef op 05 februari 2004 @ 09:31:
valt best wel mee... ze kennen niet over de hele wereld een kerst (denk aan al die aziatische landen die ander geloof hebben) en al helemaal geen 2e kerstdag... das typisch iets van deze regio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarreee.... neemt niet weg dat ik eigenlijk nog van niemand heb gelezen dat ze een dvd op 8 speed hebben gebrand. Ik heb 3 soorten media getest (weliswaar 4 speed, maar loopt wel op 8 in andere drives), maar geen een die op 8 speed wilde branden. Iemand anders wel gelukt ??
Verder doet ie het wel perfect ...... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 15:15:
Maarreee.... neemt niet weg dat ik eigenlijk nog van niemand heb gelezen dat ze een dvd op 8 speed hebben gebrand. Ik heb 3 soorten media getest (weliswaar 4 speed, maar loopt wel op 8 in andere drives), maar geen een die op 8 speed wilde branden. Iemand anders wel gelukt ??
Verder doet ie het wel perfect ...... :*)
Denk dat de pioneer gewoon wat strenger is dan de plextor/liteon en dat alleen 8 speed media op 8 speed wordt gebrand, iets wat ik zelf helemaal geen probleem vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

kheb zelf ook nog geen dvd's gevonden die op 8x willen worden gebrand :(
hij is overigens best goedkoop (zeker als je vergelijkt met andere 8x dual branders)
en kheb hem ook al een aantal weken in mn systeem zitten.
ik vind het alleen jammer dat hij cd's 'maar' op 24x wilt branden ipv 40 of meer.

ohw ja, nog een 'ervaring' die ik ff mee moet delen:
ik heb tot nu toe maar 3 dvd+r's gebrand, en alle3 waren gewoon niet meer goed te lezen (zowel een pioneer 120s als de brander zelf)
het ging om 1 platinum dvd+r en 2 Traxdata's +r's. Beide gebrand op 4x.

in de PCM stond een overzichtje van een paar dvdr merken - en + en hun leesbaarheid na het branden

[ Voor 40% gewijzigd door randje op 05-02-2004 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

pokeran schreef op 05 februari 2004 @ 18:40:
kheb zelf ook nog geen dvd's gevonden die op 8x willen worden gebrand :(
hij is overigens best goedkoop (zeker als je vergelijkt met andere 8x dual branders)
en kheb hem ook al een aantal weken in mn systeem zitten.
ik vind het alleen jammer dat hij cd's 'maar' op 24x wilt branden ipv 40 of meer.

ik heb tot nu toe maar 3 dvd+r's gebrand, en alle3 waren gewoon niet meer goed te lezen (zowel een pioneer 120s als de brander zelf)

in de PCM stond een overzichtje van een paar dvdr merken - en + en hun leesbaarheid na het branden
www.opus.nl

De -r staan niet meer op de site
De +r 8 speed staan hier (http://opus.nl/produkten.asp?pid=29) onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
pokeran schreef op 05 februari 2004 @ 18:40:

ik heb zelf nog geen problemen ondervonden met platinum dvd+r schijfjes. heb er een stuk of 10 gebrand en ze doen t allemaal (zowel in brander als in mijn pioneer dvd-500m (dvd-r lezer van origine).
welke firmware heb je? ik heb 1.05, maar heb ergens gelezen dat 1.03 heel veel problemen geeft, oa met ricoh schijfjes (mijn platinum zijn overigens van ritek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

jpvk007 schreef op 05 februari 2004 @ 23:52:
[...]

ik heb zelf nog geen problemen ondervonden met platinum dvd+r schijfjes. heb er een stuk of 10 gebrand en ze doen t allemaal (zowel in brander als in mijn pioneer dvd-500m (dvd-r lezer van origine).
welke firmware heb je? ik heb 1.05, maar heb ergens gelezen dat 1.03 heel veel problemen geeft, oa met ricoh schijfjes (mijn platinum zijn overigens van ritek)
jaa wil ik je direct vragen: wie/wat/waar/hoe kan je je firmware checken? en waar kan je dan de nieuwste downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
pokeran schreef op 06 februari 2004 @ 17:04:
[...]

jaa wil ik je direct vragen: wie/wat/waar/hoe kan je je firmware checken? en waar kan je dan de nieuwste downloaden?
bij de pioneer website kun je hem halen.

ga naar start>programmas>bureau acc>systeem werkset>systeem info>onderdelen>cdrom .....tata
als je xp hebt tenminste :)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
verder kan je je firmware versie ook zien in nero infotool of in ieder ander brand programma. win2k kan je het ook bij eigenschappen zien en misschien ook wel in je bios...

1.05 is iig de nieuwste en doet t hier goed (welliswaar geen 8x branden met 4x schijfjes, maar das ook geen vereiste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

jpvk007 schreef op 06 februari 2004 @ 22:00:
verder kan je je firmware versie ook zien in nero infotool of in ieder ander brand programma. win2k kan je het ook bij eigenschappen zien en misschien ook wel in je bios...

1.05 is iig de nieuwste en doet t hier goed (welliswaar geen 8x branden met 4x schijfjes, maar das ook geen vereiste)
ok kheb ook 1.05 :)
ik moet nog +r schijfjes proberen, maar na 3 mislukte (en tevens de enige +r) heb ik toch een gevoel van...
maarja het waren dan ook traxdata +r, die schijnen zeer slecht te zijn (en een platinum, maar die zal wel puur pech zijn gweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu kun je lekker alle dvd-r's op 8 speed branden!!!!

ze zijn weer goed bezig geweest op www.rpc1.org

met deze firmware moet het lukken:

http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=22443

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
heb je deze firmware al getest? toevallig ook met ritek dvd+r's?

edit: laat maar, had nil's pagina niet helemaal doorgelezen.
ik denk dat ik voortaan alleen nog maar dvd-r ga kopen... altij 8x

[ Voor 53% gewijzigd door jpvk007 op 09-02-2004 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de DVR-107A en de DVR 107D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
k heb nog geen dvr-107a gezien, alleen de 107D. er bestaat ook een A07 en dat is de retail versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Laatst online: 17-11-2023
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 10:52:
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de DVR-107A en de DVR 107D?
de dvr-107d is zonder koptelefoonaansluiting , dus ik denk dat de a dus met is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
er is nieuwe firmware voor deze drive: versie 1.09
(http://www2.melcoinc.co.jp/pub/hd/dvmr88fb_fw109.exe)

dit is rpc2 firmware, en ik kan ff niet snel opmaken wat er veranderd is (japans is niet mijn sterkste vak ;)), maar hij werkt iig goed hier

[ Voor 7% gewijzigd door jpvk007 op 16-02-2004 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop nu ook DVD+R op 8x.....
Op het rpc1 forum kan ik er ook niets over terug vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
mijn riteks 4x doen t iig nog steeds op 4x, heb nog geen ricoh dvd+ geprobeerd... hopelijk werken deze wel op 8x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je echt nog steeds niets op 8x branden? Dat vind ik onbegrijpelijk.
Ik heb deze brander gekocht voor mijn tweede pc, in de andere heb ik nu al een paar maanden een Plextor px708, omdat ik dacht dat dit een nieuwere generatie van een gerenomeerde producent zou zijn.
Maar ik heb tot op heden ook nog niets op 8x kunnen branden terwijl de Plextor vrolijk zo'n beetje alle dvd+r media op 8x doet.

Is het eigenlijk wel echt een 8x brander? :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 19:07:
Kan je echt nog steeds niets op 8x branden? Dat vind ik onbegrijpelijk.
Ik heb deze brander gekocht voor mijn tweede pc, in de andere heb ik nu al een paar maanden een Plextor px708, omdat ik dacht dat dit een nieuwere generatie van een gerenomeerde producent zou zijn.
Maar ik heb tot op heden ook nog niets op 8x kunnen branden terwijl de Plextor vrolijk zo'n beetje alle dvd+r media op 8x doet.

Is het eigenlijk wel echt een 8x brander? :) :)
ja maar in de firmware van pioneer worden maar een zeer beperkt aantal 8x dvd'tjes geaccepteerd om op 8x te schrijven. Ik denk dat pioneer bang is voor slechte 8x media en dat mensen dan pioneer branders de schuld geven ipv de media ofzoiets 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja snap ik, maar het verschil tussen 8x en 4x is echt te groot. Op mijn plextor doe ik nog geen 8 minuten over een dvd terwijl die Pioneer over het zelfde dvd-tje dik 14 minuten doet, het verschil is altijd wel 7 minuten. Dat is echt onnodig langzaam, vooral omdat die van Plextor toch ook gewoon altijd werken.
Pioneer zou zelf een tooltje moeten leveren waarmee je hem iets minder kieskeurig kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
heb je dan al geprobeerd om die ricohs te branden op 8x? die riteks pakt een liteon of nec bijv ook niet op 8x. verder staat een aantal posts terug dat de plextor dvd+r wel 8x brandt. Tevens kunnen ALLE DVD-R schijfjes met de gehackte firmware op 8X gebrand worden!!! dit doet de plextor zeker niet (dvd-r is ook goedkoper dan dvd+r buiten nederland).
op het rpc1 forum zijn ze ook bezig om de alle dvd+r op 8x te fixen. dit schijnt moeilijker te zijn.

als je die 7 minuten dus niet hebt, moet je dvd-r kopen, of gewoon 8x dvd+r schijfjes kopen. de schijfjes zijn toch niet gemaakt voor 8x? waarom moet een producent ze dan branden op 8x? als het kan is het toch mooi meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op 18 februari 2004 @ 11:46:
ja snap ik, maar het verschil tussen 8x en 4x is echt te groot. Op mijn plextor doe ik nog geen 8 minuten over een dvd terwijl die Pioneer over het zelfde dvd-tje dik 14 minuten doet, het verschil is altijd wel 7 minuten. Dat is echt onnodig langzaam, vooral omdat die van Plextor toch ook gewoon altijd werken.
Pioneer zou zelf een tooltje moeten leveren waarmee je hem iets minder kieskeurig kan instellen.
Die heb je ook in de vorm van een gehackte firmware.

Ik heb liever een betrouwbare dvd (zeker over een langere tijd) dan een paar minuten tijdwinst. Die 8speed media komt wel en als ze er zijn kan ik ze branden, tot die tijd doe ik het wel op 4 speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe firmware!

http://www.pioneer-eur.co...&filename=R107D_FW110.EXE

Gaan we het gewoon nog een keer proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ja maar wij willen de gehackte van de nieuwe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij wel he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
Bij mij lukt het flashen maar niet. Ik heb zowel upgdvd als dvrflash gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rdebruijn/dvr107.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Riesjard schreef op 20 februari 2004 @ 19:09:
Bij mij lukt het flashen maar niet. Ik heb zowel upgdvd als dvrflash gebruikt:

[afbeelding]
volgens mij moetje nog een bestandje hebben.
toen ik mijnes ging updaten, had ik 2 firmware bestandjes nodig, en niet 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
en waar haal ik die 2e vandaan?? die zat niet in dat archif van pioneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Er werd trouwens ook overal gewaarschuwed dat je IAA (intel Application Accellerator) moest uitschakelen/deinstalleren.
Kan het mischien zijn dat die de detectie door de war kan schoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

welke firmware heb je er nu opstaan riesjard? misschien moet je hem ff terugflashen naar zijn oorspronkelijke 1.05
of misschien moet je hem wel stapsgewijs (wat normaalgesproken nooit hoeft) flashen
1.05 -> 1.07 -> 1.09 -> 1.10

trouwens 1.10 is wel erg snel na 1.09 gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
Bij mij staat er gewoon de 1.05 op....

Is het bij anderen wel gelukt????

Wat hebben zij precies gedaan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Riesjard schreef op 20 februari 2004 @ 22:25:
Bij mij staat er gewoon de 1.05 op....

Is het bij anderen wel gelukt????

Wat hebben zij precies gedaan???
neej, ik gebruik zelf nog de 'gemodificeerde' 1.07 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
riesjard, heb je toevallig geen medion brander? daar moet je nog wat anders op toepassen. hier staan de firmwares nogmaals: http://flashman.rpc1.org/Firmware/PIONEER/DVR-107D,dit is inclusief kernel component etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
  • Laatst online: 17-03 12:31
pokeran schreef op 20 februari 2004 @ 22:33:
[...]

neej, ik gebruik zelf nog de 'gemodificeerde' 1.07 :)
Gisteren rechtstreeks geflashed van de 1.05 naar de 1.10 dit ging zonder problemen.

Ik heb de DVR-107D oem.

Ik heb niks speciaals gedaan gewoon rechtstreeks vanuit windows.

[ Voor 3% gewijzigd door Dirtyharry op 21-02-2004 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
jpvk007 schreef op 21 februari 2004 @ 10:57:
riesjard, heb je toevallig geen medion brander? daar moet je nog wat anders op toepassen. hier staan de firmwares nogmaals: http://flashman.rpc1.org/Firmware/PIONEER/DVR-107D,dit is inclusief kernel component etc.
Nee, het is echt een Pioneer DVR-107D (in de bios en in windows) Maar ik zal het strax even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
Thanx......
Met die nieuwe kernel is het wel gelukt. Erg raar, de naam van de kernel stond idd op MEDION :S

Erg raar maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Laat me raden, die brander komt bij Opus vandaan ? Ik heb al meer gelezen dat Opus Medion drives verkoopt. Niks mis mee overigens, zijn gewoon dezelfde drives. Maar ik vind het wel vreemd dat die in het verkoop kanaal terecht komen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
mijn drive komt ook bij opus vandaan (eerste lichting van begin januari) en is een normale pioneer (sticker zegt pioneer a07u en firmware kon ik gewoon upgraden naar 1.09 en later 1.10). ze mogen idd geen medions verkopen, want dat staat niet op de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Laatst online: 24-03 12:11
iemand enig idee of en dan wanneer de A07-J uit gaat komen.
heb ik meteen iets om me bejaarde A05 te vervangen :P

Afbeeldingslocatie: http://ad.impress.co.jp/tie-up/pioneer0402/img/DSC_0569.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ad.impress.co.jp/tie-up/pioneer0402/img/DSC_0575.jpg

is een stukkie strakker :)
en zou iets stiller moeten zijn dan de normale A07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Niet online
Het hele simpele uiterlijk van de gewone 06 en 07 fikkers spreekt mij nou juist aan. Niet te veel poespas, gewoon een degelijk uiterlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Staat die -J niet voor -Japan ? Kan me voorstellen dat ze daar weer net andere modellen uitbrengen die weer nergens anders te krijgen zijn. En stiller...dan is ie ook langzamer, aangezien er een performance tooltje uitgebracht is voor de -J versie. Wij als tweakers willen toch alleen maar SNELLER ?! :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
  • Laatst online: 06-11-2024
Wat houdt dat in, dat 'medion'? Al gevonden.

En dat plaatje, is dat de J-versie? Ziet er wel slick uit :9
Niet dat truttige van al die andere drives en niet zo overtrokken als bijv. Sony.

[ Voor 16% gewijzigd door AxiMaxi op 25-02-2004 08:45 . Reden: (vergipsing) ]

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:58

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Vraagje: ik moet binnenkort ook aan de DVD-brander. Waarom zou ik de Pioneer 107/a07 moeten verkiezen boven de Nec ND2500? Specs zijn nagenoeg gelijk, prijs van de NEC echter veel lager. Waar zit 'm de kneep? :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

BeQuietAndDrive schreef op 25 februari 2004 @ 10:33:
Vraagje: ik moet binnenkort ook aan de DVD-brander. Waarom zou ik de Pioneer 107/a07 moeten verkiezen boven de Nec ND2500? Specs zijn nagenoeg gelijk, prijs van de NEC echter veel lager. Waar zit 'm de kneep? :)
Als ik de berichten hier moet geloven is de NEC heel erg kieskeurig als het aankomt op het herkennen van de media, dat men letterlijk een oudere firmware er in moet gooien voor het ene merk en een nieuwere voor de andere.
Pioneer heeft zich bewezen in de dvdbrander wereld en dat kan ik nog niet zeggen van NEC.
Maar dat is mijn mening, verder moet je het natuurlijk zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
  • Laatst online: 06-11-2024
MeNTaL_TO schreef op 25 februari 2004 @ 11:20:
[...]

Als ik de berichten hier moet geloven is de NEC heel erg kieskeurig als het aankomt op het herkennen van de media, dat men letterlijk een oudere firmware er in moet gooien voor het ene merk en een nieuwere voor de andere.
Dat bericht heb ik dan ff gemist. Linkje?
Pioneer heeft zich bewezen in de dvdbrander wereld en dat kan ik nog niet zeggen van NEC.
NEC tuft anders ook al ff mee en de 1300 was (is?) rete populair.

Desalniettemin, ik sta voor dezelfde keuze en nu de Pioneer 107 er ook in het zwart is, ga ik toch maar voor de Pioneer :)

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07 23:23

Remi

Moo!

Ik heb vandaag mijn dvr-107d gekregen van Opus, de Kernel stond idd op naam van Medion en ik heb deze geflashed met de firmware die een paar posts naar boven vermeld staat.

Het apparaat werkt nu op firmware 1.10 en ik heb al enkele dvdtjes gebrand. Hierbij heb ik een paar dingen opgemerkt die ik graag wil vermelden om te kijken of nog meer mensen er last van hebben.

Ik heb hier twee verschillende merken dvd-r's op voorraad, namelijk de witte van Princo en de Arita's (Ritek G04). Die Princo's hebben goed gewerkt in twee andere branders die ik heb gehad. De Sony dwu-12a en de Lite-on 451s hadden dus geen problemen met deze schijfjes maar als ik een schijfje brand met de Pioneer dan krijg ik een I/O error. (ik kan eventueel een screenshot posten).
Zijn er mensen met een Pioneer die wel succesvol met deze schijfjes kunnen branden of is het gewoon een gedoemde combinatie.?

De Ritek G04's werken perfect in alle drie de branders dus daar heb ik geen klachten over. Alleen is het jammer dat je een gehackte firmware nodig hebt om op 8x te branden. :)

En het laatste waarmee ik zit is het cpu gebruik tijden het fikken. De Sony en Lite-on hadden niet zoveel system resources nodig en dat wilde ik graag zo houden. Dus toen ik las dat de Pioneer hier heel goed mee kon omgaan heb ik besloten om deze drive te nemen.
Maar helaas voor mij blijkt het in de praktijk een beetje anders te gaan zodra ik een dvd fik (dvd image > dvd decrypter > dvr-107). Mijn cpu usage gaat dan op en neer als een synus en dat merk je ook aan de pc aangezien hij een seconde of 2 stil staat en dan weer verder gaat, het brandproggie stopt dan ook even.

Ik heb nog geen andere manieren van branden geprobeerd maar ik zal zo snel mogelijk even gaan experimenteren met andere firmwares, dvd's en software om te kijken of het aan de fikker ligt of niet.

Nu ben ik alleen nieuwsgierig hoe het er bij jullie aan toe gaat met het cpu gebruik.

[ Voor 18% gewijzigd door Remi op 25-02-2004 16:10 . Reden: Drukte per ongeluk op verstuur bericht :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remi schreef op 25 februari 2004 @ 16:06:
De Ritek G04's werken perfect in alle drie de branders dus daar heb ik geen klachten over. Alleen is het jammer dat je een gehackte firmware nodig hebt om op 8x te branden. :)
jammer? logisch dacht ik zo. het is een 4x schijfje, die jij op 8x wil branden. dat zal in geen een 8x brander lukken (zeker niet met goedkope media), dus wees blij dat die firmware voor je gehackt wordt (groot voor deel van pioneer branders)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ging iets fout

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 22:42 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste