LS,
Na hier talloze "domme" vragen te hebben gepost over het "hoe en wat" is nu eindelijk mijn center af!
De (rear) center bestaat uit een klein gesloten en gedempt kistje met 2x de frs8 erin.
De (front) center bestaat uit een 13 liter BR met 2x de w100sc8 en 1x de sc10n.
Eerst gesimuleerd met winisd:

Ziet er netjes uit imho
Nadat ik de speakers besteld had, heb ik eerst een testkistje gemaakt:

cheap-ass spaanplaat, spijkerpistool, lijm, kit en rioolpijp = klaar
Daarna bij remo de speakertje "on the spot" in de kist geschroeft en een snelle meting gedaan:

Dit is de uitkomst; precies 2000Hz (en dat terwijl ik veel hoger had willen filteren)

geen zin om te scannen, dan maar zo
Filter in elkaar geklungeld, en toen even "proefluisteren"...

Ondertussen begonnen met een nieuwe en nette behuizing.

(deze keer snel tussen de buien door frezen en schuren!)
Ook een kistje gemaakt voor de rear center:

1e laagje verf.

En ja, ik vind het nou eenmaal een mooie kleur
Het eindresultaat:

En deze past wél in mijn tv kast (de test kist was 1 cm te breed)

Ernaast staat dus de TL die ik afgelopen zomer heb gebouwd.
Samen met deze surrounds:

En als laatste de rear-center:

What's next?
Ik wil, om de boel "compleet" te hebben, eigenlijk nog een subwoofer bouwen. Maar de TL's gaan zo bizar laag dat ik die niet echt nodig heb. Misschien de komende zomer.
Het eerstvolgende project; flightcases maken voor mijn draaitafels, óf eindelijk eens de set up in de auto upgraden (er ligt hier al een tijdje een Next Q.22 te liggen... )
Oh ja.. hoe klinkt het?
Nou.. best wel goed en strak. Ik vind het hoog wat "agressief" maar gelukkig kan ik de center apart regelen op de receiver (rxv440). Het had denk ik beter geweest als ik ook hiervoor de g20sc had gebruikt als tweeter.... Maar de sc10n is een absoluut koopje in vergelijking met de g20...
that's it
Na hier talloze "domme" vragen te hebben gepost over het "hoe en wat" is nu eindelijk mijn center af!
De (rear) center bestaat uit een klein gesloten en gedempt kistje met 2x de frs8 erin.
De (front) center bestaat uit een 13 liter BR met 2x de w100sc8 en 1x de sc10n.
Eerst gesimuleerd met winisd:
Ziet er netjes uit imho
Nadat ik de speakers besteld had, heb ik eerst een testkistje gemaakt:
cheap-ass spaanplaat, spijkerpistool, lijm, kit en rioolpijp = klaar
Daarna bij remo de speakertje "on the spot" in de kist geschroeft en een snelle meting gedaan:
Dit is de uitkomst; precies 2000Hz (en dat terwijl ik veel hoger had willen filteren)
geen zin om te scannen, dan maar zo
Filter in elkaar geklungeld, en toen even "proefluisteren"...
Ondertussen begonnen met een nieuwe en nette behuizing.
(deze keer snel tussen de buien door frezen en schuren!)
Ook een kistje gemaakt voor de rear center:
1e laagje verf.
En ja, ik vind het nou eenmaal een mooie kleur
Het eindresultaat:
En deze past wél in mijn tv kast (de test kist was 1 cm te breed)
Ernaast staat dus de TL die ik afgelopen zomer heb gebouwd.
Samen met deze surrounds:
En als laatste de rear-center:
What's next?
Ik wil, om de boel "compleet" te hebben, eigenlijk nog een subwoofer bouwen. Maar de TL's gaan zo bizar laag dat ik die niet echt nodig heb. Misschien de komende zomer.
Het eerstvolgende project; flightcases maken voor mijn draaitafels, óf eindelijk eens de set up in de auto upgraden (er ligt hier al een tijdje een Next Q.22 te liggen... )
Oh ja.. hoe klinkt het?
Nou.. best wel goed en strak. Ik vind het hoog wat "agressief" maar gelukkig kan ik de center apart regelen op de receiver (rxv440). Het had denk ik beter geweest als ik ook hiervoor de g20sc had gebruikt als tweeter.... Maar de sc10n is een absoluut koopje in vergelijking met de g20...
that's it
[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 15-01-2004 00:21 ]
Wise enough to play the fool