Subs in Windows Media Player Classic

Pagina: 1
Acties:

• Dirkson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Die ingebouwde subs ondersteuning lijkt me ontzettend handig. Echter iedere keer wanneer ik subs wil laden krijg ik de melding dat dat alleen kan wanneer ik video renderer verander in Directshow VMR7 of 9.

Maar ondanks dat dit aanstaat blijft die popup maar komen :s

DirectX9.0b is geinstalleerd. Heb een TNT2 kaartje erin zitten. Geen codecs behalve fdd en geen windows media player 9.

Iemand enig idee? Tnx

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-07 23:15
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad en opgelost :) , ik weet alleen meer precies hoe :o . Maar ik heb wel een aantal suggesties die je kan proberen:

- vobsub installeren http://www.doom9.org/Soft21/Subtitles/VobSub_2.23.exe
- subtitlefile renamen naar zelfde naam avi-file (bijvoorbeeld: matrix.avi & matrix.srt)
- nieuwe mpc installeren : http://www.doom9.org/Soft21/Players/mpc2kxp6474.zip
- rechtermuisknop --> subtitles --> enable :P
- na installen vobsub, rechtsonderin beeldscherm (naast windows klok) subtitles proberen te enablen.

Probeer dit eens, zoals ik al zei heb ik hetzelfde probleem gehad. Ik zal vanavond thuis eens kijken of ik me kan herinneren hoe ik het heb opgelost.
EDIT: volgens mij is het probleem niet gerelateerd aan directx9.
suc6!

[ Voor 11% gewijzigd door pyro83 op 07-01-2004 16:32 ]

• Dirkson
- subtitlefile renamen naar zelfde naam avi-file (bijvoorbeeld: matrix.avi & matrix.srt)
Gedaan.
- nieuwe mpc installeren : ttp://www.doom9.org/Soft21/Players/mpc2kxp6474.zip
Heb ik.
- rechtermuisknop --> subtitles --> enable
Die is dus disabled (lees onklikbaar)
- vobsub installeren
- na installen vobsub, rechtsonderin beeldscherm (naast windows klok) subtitles proberen te enablen.
Tsja Vobsub wilde ik dus niet installeren omdat ik begrepen dacht te hebben dat MPC geintegreerde sub support heeft :) (Want met Vobsub heb ik natuurlijk wel subs, maar dan loopt het nog steeds niet via MPC)

Mocht je nog meer andere pointers hebben: altijd welkom. Tnx

EDIT
EDIT: volgens mij is het probleem niet gerelateerd aan directx9.
zie net in de subtitles section van de options (onder het kopje before u ask :$) dat voor subs zowel DX9 en een HW accelarated D3D video kaart nodig heeft. Aangezien ik wel DX9 heb, ben ik bang dat mij simpele TNT2 kaartje niet D3D accelarated is... ff kijken of dit het geval is.
/EDIT

[ Voor 24% gewijzigd door Dirkson op 07-01-2004 16:44 ]

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
-blaat

[ Voor 99% gewijzigd door -Skyhawk- op 07-01-2004 16:48 ]

• pyro83
Dirkson schreef op 07 januari 2004 @ 16:35:
Tsja Vobsub wilde ik dus niet installeren omdat ik begrepen dacht te hebben dat MPC geintegreerde sub support heeft :) (Want met Vobsub heb ik natuurlijk wel subs, maar dan loopt het nog steeds niet via MPC)

Mocht je nog meer andere pointers hebben: altijd welkom. Tnx
Oke, MPC heeft inderdaad een geintegreerd sub support. Als ik het goed begrijp, wil je sub support via MPC en niet via vobsub.
De subtitle engine van MPC en vobsub zijn overigens exact hetzelfde, ze hebben dezelfde schrijver (Gabest). Qua features zal er tussen deze geen verschil zijn.

Het zou ook kunnen zijn dat ik gewoon in MPC subtitle support heb uitgezet en gewoon via vobsub subtitles bekijk.

• pyro83
EDIT: volgens mij is het probleem niet gerelateerd aan directx9. zie net in de subtitles section van de options (onder het kopje before u ask :$) dat voor subs zowel DX9 en een HW accelarated D3D video kaart nodig heeft. Aangezien ik wel DX9 heb, ben ik bang dat mij simpele TNT2 kaartje niet D3D accelarated is... ff kijken of dit het geval is..
Ik draai ook een oud bakje nog met een riva tnt, daar werken de subtitles ook gewoon via MPC.

offtopic: ik heb ruzie met de edit-knop })

[ Voor 40% gewijzigd door pyro83 op 07-01-2004 16:46 ]

• Dirkson
-Skyhawk- schreef op 07 januari 2004 @ 16:40:
[...]
Dat kun je gewoon veranderen in WMClassic.
Even kijken bij [VIEW] - [OPTIONS] - [PLAYBACK] en dan links onder zie je het vanzelf. ;)
Wat schreef ik nou in mijn 1e post?
Maar ondanks dat dit aanstaat blijft die popup maar komen :s
Voor de rest zie de edit van mijn vorige post. Dus ben bang dat het me video kaart is...

EDIT: Hmmz lees toch echt net dat de TNT2 Chipset van NVIDIA Optimized Direct 3D support heeft... Snap er nu dus echt nix meer van :?

[ Voor 14% gewijzigd door Dirkson op 07-01-2004 16:52 ]

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hmm misschien nuttig om te vermelden voor anderen, perhaps ook nog voor topicstarter:

Ik heb zelf 'n ATI Radeon 9500 (Catalyst 4.1) en gisteren werkte het laden van subtitles in Media Player Classic 6.4.7.5 perfect. Vandaag was ik aan het kloten met wat instellingen omdat ik gisteren het beeld niet optimaal vond. Ik kreeg vandaag echter de hele tijd, net als TS, de melding dat ik VMR7/9 aan moest zetten terwijl dit gewoon al aan stond.

Na lang puzzelen en aankloten kwam ik erachter dat, als ik TV als Secondary monitor inschakel (zodat ik op de TV de film kan zien, op mijn PC 'gewoon' beeld) dat het dan niet meer werkt.
Ik heb DXDiag 'ns bekeken en het blijkt dus dat ik, bij het inschakelen van de Secondary monitor, voor mijn monitor (Beeldscherm 1) géén 3D ondersteuning meer heb en dat ik voor mijn TV (Beeldscherm 2) juist geen driver heb maar wél 3D ondersteuning :?.

Beeldscherm 1: (klik voor vergroting)
Afbeeldingslocatie: http://silo.gamepoint.net/beeldscherm1.jpg

Beeldscherm 2: (klik voor vergroting)
Afbeeldingslocatie: http://silo.gamepoint.net/beeldscherm2.jpg

Maar in ieder geval, hier alvast 2 'oplossingen' die ik zelf heb geprobeerd:
1) Geen gebruik maken van de Secondary monitor maar gewoon de TV, samen met de monitor, 'samen' als Primary monitor instellen. Nadeel is dan dat je de resolutie van de monitor moet verlagen zodat het op de TV past. Bovendien kan je dan niet werken/surfen op je PC als je film aan het kijken bent.
2) Gebruik maken van VobSub, zoals hierboven al wordt verteld. Niet ideaal omdat je nu toch nog een extern programmaatje nodig hebt maar het werkt wel naar behoren zodat je toch én gebruik kunt maken van de Secondary monitor én je ondertiteling hebt -> ik heb hier dus maar voor gekozen.

[ Voor 17% gewijzigd door Flipmo2K op 11-04-2004 10:27 . Reden: Plaatjes toevoegen en uitlijnen: ]

• PsyFlash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Beetje late reply, maar ik denk een oplossing gevonden te hebben.
Ik kwam deze thread tegen toen ik hier zocht naar de oplossing.
Hierna heb ik zelf nog wat zitten prutsen en ben tot het volgende gekomen:
1.
Het is niet voldoende om in de playback/output settings directshow op vmr9 te
zetten.
2.
Na dat je dit hebt gedaan moet je ook in dat zelfde scherm onder VMR9/7 settings
deze optie selecteren: Use regular offscreen plain surfaces

Alleen dan kun je, wanneer je dit probleem in de eerste plaats al tegenkwam, gewoon subs laden.

Verwijderd

PsyFlash schreef op dinsdag 20 april 2004 @ 11:28:
Beetje late reply, maar ik denk een oplossing gevonden te hebben.
Ik kwam deze thread tegen toen ik hier zocht naar de oplossing.
Hierna heb ik zelf nog wat zitten prutsen en ben tot het volgende gekomen:
1.
Het is niet voldoende om in de playback/output settings directshow op vmr9 te
zetten.
2.
Na dat je dit hebt gedaan moet je ook in dat zelfde scherm onder VMR9/7 settings
deze optie selecteren: Use regular offscreen plain surfaces

Alleen dan kun je, wanneer je dit probleem in de eerste plaats al tegenkwam, gewoon subs laden.
HELD!!!!! dit werkt !! :D
Pagina: 1