Hmm misschien nuttig om te vermelden voor anderen, perhaps ook nog voor topicstarter:
Ik heb zelf 'n ATI Radeon 9500 (Catalyst 4.1) en gisteren werkte het laden van subtitles in Media Player Classic 6.4.7.5 perfect. Vandaag was ik aan het kloten met wat instellingen omdat ik gisteren het beeld niet optimaal vond. Ik kreeg vandaag echter de hele tijd, net als TS, de melding dat ik VMR7/9 aan moest zetten terwijl dit gewoon al aan stond.
Na lang puzzelen en aankloten kwam ik erachter dat, als ik TV als Secondary monitor inschakel (zodat ik op de TV de film kan zien, op mijn PC 'gewoon' beeld) dat het dan niet meer werkt.
Ik heb DXDiag 'ns bekeken en het blijkt dus dat ik, bij het inschakelen van de Secondary monitor, voor mijn monitor (Beeldscherm 1) géén 3D ondersteuning meer heb en dat ik voor mijn TV (Beeldscherm 2) juist geen driver heb maar wél 3D ondersteuning

.
Beeldscherm 1: (klik voor vergroting)
Beeldscherm 2: (klik voor vergroting)
Maar in ieder geval, hier alvast 2 'oplossingen' die ik zelf heb geprobeerd:
1) Geen gebruik maken van de Secondary monitor maar gewoon de TV, samen met de monitor, 'samen' als Primary monitor instellen. Nadeel is dan dat je de resolutie van de monitor moet verlagen zodat het op de TV past. Bovendien kan je dan niet werken/surfen op je PC als je film aan het kijken bent.
2) Gebruik maken van VobSub, zoals hierboven al wordt verteld. Niet ideaal omdat je nu toch nog een extern programmaatje nodig hebt maar het werkt wel naar behoren zodat je toch én gebruik kunt maken van de Secondary monitor én je ondertiteling hebt -> ik heb hier dus maar voor gekozen.
[
Voor 17% gewijzigd door
Flipmo2K op 11-04-2004 10:27
. Reden: Plaatjes toevoegen en uitlijnen: ]