[Skype] Geluid komt niet goed over

Pagina: 1
Acties:

• westkust
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10-2021
Ik heb een tijd goed met skype gewerkt. Geen problemen gehad. Nu opeens komt geluid uit mijn mic niet meer goed door naar de andere kant. Ik heb het al met een andere mic geprobeerd en die geeft hetzelfde resultaat. De mic is dus oke.

De andere partij moet hun boxen voluit zetten om maar een klein beetje te kunnen verstaan. Kent iemand dit probleem en weet iemand hoe dit zou kunnen komen.

Kan ik misschien per ongelijk ergens iets veranderd hebben waarmee het uitgaande volume geregeld wordt? In de volumecontrol staat alles voluit en ik hoor mijzelf luid en duidelijk over mijn eigen boxen...

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-03 14:25
Ik heb het zelfde probleem. Even de telefoon luider zetten gaat bij mijn schoonzus niet. En doof is ze al helemaal niet. Jammer dat er in Skype geen test functie zit net zoals bij bijvoorbeeld spraakherkenningssoftware.

a backup is a man's best friend

Verwijderd

je kunt naar test123 bellen geloof ik, neemt je stem op en speelt 'm daarna af.
edit:
ok echo123 is het dus, dank voor correctie

Verder heb ik met de nieuwe skype (oude versie niet) dat de volume heel laag is, als ik automatische volume uitzet , lijkt het nog steeds aan te staan. Ik gebruik gewoon nog een oude versie werkt nog goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 10:18 ]

• Heyster
Als ik op test 123 zoek dan krijg ik een hele lijst met nummers die overeenkomen.
De good ols google meldt dat je via echo123 een test call kunt maken. Je kunt 10 seconden wat brallen en je krijgt daarna de opname terug. Het geluid blijft constant zacht.
Ik doe Itune nu maar uit (for what it worth want het volume van Itune had ik al op nul staan) en ga nog maar even testen.

Ik had ook de oude versie aan het lopen waar ik het probleem al had. Met de nieuwe heb ik het probleem nog steeds.

[ Voor 45% gewijzigd door Heyster op 27-04-2005 22:27 ]

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 10:21

Kr3Kr

Melpomene

Is het zacht, of kraakt het met intervallen. Probeer je internet verbinding eens alleen aan skype te geven, en zet alle andere geluids-apps op stop, niet pause. (winamp, media player etc.)

Gregor van Egdom Krekr

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:44

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Kan ik misschien per ongelijk ergens iets veranderd hebben waarmee het uitgaande volume geregeld wordt? In de volumecontrol staat alles voluit en ik hoor mijzelf luid en duidelijk over mijn eigen boxen...
misschien een inkoppertje, maar heb je mic-boost al aan staan? anders doet hij bij mij ook niet veel :)

Hier staat tekst

• Heyster
Het Skype forum heeft me verder geholpen
http://forum.skype.com/vi...4729&highlight=micr+sound

Ik heb 'het' nu zo staan
<General>
<AEC>1</AEC>
<AGC>0</AGC>

Daarmee is de Disable (A)utomatic (G)ain (C)ontrol AGC niet meer actief.

Op deze manier kan zelfs B2 (wat zegie) me verstaan.

Afbeeldingslocatie: http://info.bassieenadriaan.nl/images/gallery/thumbs/B2_oeps.JPG

Pagina: 1