[RC5-72] Nieuwe Flushrichtlijnen

Pagina: 1
Acties:
  • 526 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Topicstarter
Jawel, uit het overleg met distributed.net is een nieuwe set richtlijnen gerold. :)

Allereerst, en dat is dan ook direct het belangrijkste:
niet langer sparen dan 2 weken

Hiermee zijn vrijwel alle flushproblemen ondervangen. Hierbij kunnen we ons vaak alleen maar beroepen op de eigen verantwoordelijkheid. Ik wil dan ook de mensen die in een subteam zitten vragen deze bekend te maken binnen hun subteam.
Als je als subteam wat wil gaan sparen, zul je ook rekening moeten houden met eventueel al langer sparende leden.

De uitzonderingsregel "behalve als het echt niet anders kan" blijft van kracht. Wel zou ik het graag van de mensen die zo'n situatie hebben even weten, zodat ik niet voor verrassingen kom te staan. (RC5-at-DutchPowerCows.org)

Als tweede: Geen georganiseerde flushes
Dit was eigenlijk al zo, om te voorkomen dat we door met zijn allen op dezelfde dag te flushen alsnog distributed.net platleggen. Uitzonderingen hierop kunnen worden voorgelegd bij de crew, die het vervolgens kan overleggen met distributed.net.

en last, but not least:
Met name voor de grotere subteams, die binnen 2 weken toch enorme hoeveelheden kunnen verzamelen: Niet meer flushen dan 150K
Hierbij zal er niet gemuggenzift worden over een paar honderd blokjes: het belangrijkste is dat er niet langer dan 2 weken gespaard is.

Zoals jullie wel zien is het behoorlijk versoepeld. Ik wil dan ook met klem herhalen dat er in de eerste plaats gewoon op gerekend wordt dat iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt.
We willen gewoon met zijn allen op een leuke manier deelnemen aan dit project, en houdt dus in gedachten dat je bij afwijken van de richtlijnen mogelijk niet alleen je eigen fun in gevaar brengt, maar ook dat van anderen. (Laat staan dat je mij een hoop extra werk bezorgd ;))

Nog even in het kort:
- NIET langer sparen dan 2 weken!
- NIET zonder overleg gaan afspreken met anderen om op een bepaalde dag met zijn allen te gaan flushen
- NIET meer flushen dan 150K, mocht je die kunnen overschrijden binnen 2 weken sparen.

En nog één keer dan: De belangrijkste richtlijn is NIET langer sparen dan 2 weken

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 03-01-2004 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:12

NightBird

DPC-Crew Coding
hoe lang mag je nou sparen? ;)

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:29
NightBird schreef op 03 januari 2004 @ 15:13:
hoe lang mag je nou sparen? ;)
ik gok 2 weken

ik mag hieruit opmaken dat je nu 150.000 mag flushen inplaats van 30.000 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 12:47
Woei :) _/-\o_ aan Floppus (en Pim?) voor alle tijd die hier weer in is gestoken voor het overleg met dnet. Nu kunnen er weer wat grotere flushes worden gehouden en zal DPC na zo'n flush wel dik op #1 in de daily weer staan :)

-edit-
cardinal808 schreef op 03 januari 2004 @ 15:14:
Zolang je die 150k dan binnen twee weken opspaart, is dat idd het geval :)

[ Voor 38% gewijzigd door ColdFusion op 03-01-2004 15:17 ]

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 23:15
Anoniem: 27535 schreef op 03 januari 2004 @ 15:10:

Nog even in het kort:
- NIET zonder overleg gaan afspreken met anderen om op een bepaalde dag met zijn allen te gaan flushen
Hoe kan je in vredes naam iets gaan afspreken zonder overleg? ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 16:22
Haranaka schreef op 03 januari 2004 @ 15:23:
[...]

Oeh scherp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

[...]

Stel dat het je lukt, dan mag het nogsteeds niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28168

Heineken schreef op 03 januari 2004 @ 15:29:
[...]

Stel dat het je lukt, dan mag het nogsteeds niet. ;)
En daar ging het om :P

2 weken, hoeveel dagen zijn dat ook alweer? 8)7

* Anoniem: 28168 was nooit zo goed in hoofdrekenen :P

Maarreh, errug duidelijk lijkt me. Niet langer dan 2 weken <punt>

En als je als subteam een daily van 11.000+ hebt dan mag je zelfs geen 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75580

Oké heel leuk die regel van 2 weken... maar dan zit ik nu met een probleem. Ik heb een op een stand alone een koe draaien. Ik kom maar 1 keer in de maand bij die pc om de buff-out en de buff-in te verversen. Dit omdat die flinke afstand van mij staat.

Geld dat nou ook voor zo'n pc anders moet ik dus die koe er af gaan halen.

Verder, duidelijke regels :).

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 75580 op 03-01-2004 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86133

Flush je het toch weg in 2 dagen? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 75580 schreef op 03 januari 2004 @ 16:00:
Oké heel leuk die regel van 2 weken... maar dan zit ik nu met een probleem. Ik heb een op een stand alone een koe draaien. Ik kom maar 1 keer in de maand bij die pc omdat die flinke afstand van mij staat.

Geld dat nou ook voor zo'n pc anders moet ik dus die koe er af gaan halen.

Verder, duidelijke regels :).
Excusez moi :)
De uitzonderingsregel "behalve als het echt niet anders kan" blijft van kracht (zal ik zo nog even toevoegen :P) Wel zou ik het graag van de mensen die zo'n situatie hebben even weten, zodat ik niet voor verrassingen kom te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 86133 schreef op 03 januari 2004 @ 16:03:
Flush je het toch weg in 2 dagen? :Y)
Wil ik je toch verzoeken het verhaal nog een keer door te lezen :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75580

Anoniem: 27535 schreef op 03 januari 2004 @ 16:07:
[...]
Excusez moi :)
De uitzonderingsregel "behalve als het echt niet anders kan" blijft van kracht (zal ik zo nog even toevoegen :P) Wel zou ik het graag van de mensen die zo'n situatie hebben even weten, zodat ik niet voor verrassingen kom te staan.
Oké dan weet je het nu van mij ;)

Ik dacht ik vraag het ff maar, anders krijg ik straks op mijn donder 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 75580 op 03-01-2004 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Deze reacties zijn vast niet de bedoeling, maar ik wil toch even CF herhalen en zeggen dat ik dit een puik stukje werk/communicatie vindt!

Bravo en ga zo door! _/-\o_

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69997

cardinal808 schreef op 03 januari 2004 @ 15:14:
[...]

ik gok 2 weken

150K
dat is voor ons 100 dagen sparen volgens mij past dat niet in 2 weken 8)7
of je moet er even een Mainframe bij kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69997 schreef op 03 januari 2004 @ 16:25:
[...]

150K
Kortom: jullie mogen helemaal geen 150k flushen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Anoniem: 69997 schreef op 03 januari 2004 @ 16:25:
[...]

150K
Doe er dan meteen een stuk of 4 :) (wil pimmie ook wel hebbe )

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 12:47
Afspraken maken met andere subteams, zonder overleg hierover met de crew. M.a.w. stel je wilt een MF gaan houden met 5 subteams, licht hier dan eerst Floppus over in en wacht af of hij hiermee akkoord gaat.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10747

./Proxy schreef op 03 januari 2004 @ 16:32:
[...]

Doe er dan meteen een stuk of 4 :) (wil pimmie ook wel hebbe )
Als je daar 14 dagen mee gaat sparen :X Dan krijg dezelfde scores van de oude MF's bij rc5-64 (kleine 4miljoen :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41

Flapmo

and back is gigi!

2 weken? 14 dagen? 336 uur? 20160 minuten? 1209600 seconden? die 2 weken? of Ander stelsel?

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31972

Geweldig :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Goed werk Floppus :D

Misschien een plan om met de grote teams allemaal 150k sparen binnen 2 weken, en dan om ste beurt een dag flushen (dus ook met +/- 1 dag verschil beginnen met sparen). Dan laten we zien dat we de regels kennen, kan dnet kijken of ook zij het allemaal aankunnen enzo en belangrijkste kunnen we die Polen laten zien dat we nog leven, want een weekje oid flink boven hunnie staan moet toch opvallen.
Wie gaat dit even overleggen? :P

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 20:59

Swaptor

Java Apprentice

* Swaptor vindt JustMe's idee wel ok :P

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:28
Is dit wel zo verstandig vlak voor de stampede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10105

woei kan BVD als eerste een 150k flush doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:46
Vanaf wanneer gelden die twee weken?

Zit met een paar PC's die ik voor de Kerstvakantie offline aan het crunchen heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe

JustMe

#1 R@H

Vanaf het moment dat je aan het sparen bent gegaan misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan81
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:54
Sybr_E-N schreef op 03 januari 2004 @ 22:06:

Zit met een paar PC's die ik voor de Kerstvakantie offline aan het crunchen heb gezet.
2 weken wil zeggen: binnen 2 weken na dat je het blokje hebt gefetcht moet hij weer geflusht worden.

Deze regel is al heel lang zo (als dat je vraag was)..

Cupra Born

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sybr_E-N schreef op 03 januari 2004 @ 22:06:

Typisch gevalletje "als het echt niet anders kan" :)

Maar nogmaals, als er mensen zijn die machines standaard hebben draaien en daar b.v. maar één keer in de maand bij kunnen, dan wil ik dat graag bijhouden, zodat er geen scheve ogen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Ik snap niet waarom DNET dit nu niet helamaal anders aanpakt :? Dit gezeur zullen we toch altijd blijven houden namelijk. Over een tijdje word die 150k wel gehaald en dan hebben we hetzelfde gemekker. Aangezien dit project nog 10 jaar ofzo bezig is hebben we een probleem :P

Waarom stel je niet voor om een systeem te maken waarbij je wu's kunt bufferen? Dus dat je alles flusht maar dat je virtueel aan het sparen bent. Dan kan je gewoon op d.net aangeven dat je zoveel punten aan de stats wil toevoegen. Je omzeilt dan het probleem met die keyspaces en iedereen kan zolang sparen als hij wilt zonder dat DNET daar last van heeft. Zie ik iets over het hoofd is het wel een goed idee? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 27535 schreef op 03 januari 2004 @ 22:39:
[...]

Typisch gevalletje "als het echt niet anders kan" :)

Maar nogmaals, als er mensen zijn die machines standaard hebben draaien en daar b.v. maar één keer in de maand bij kunnen, dan wil ik dat graag bijhouden, zodat er geen scheve ogen komen :)
Aah, in die case kan het zijn dat ik al eens een povere 20 à maximum 100-blokjes per ga ophalen en dat dat net buiten die termijn zal zijn.
2-weken = 2-weekends, kans is groot dat we daar al eens net buitenvallen voor die pc.
Maar het gaat om niet veel blokjes dus, en voor derest flushen we dagelijks in het team. Als jij zegt: "liever niet". Mij ook goed, dan probeer ik wil, is het niet zo, geef ik die pc gewoon zodra ik er dan wel bij kan een verse lading gras.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe

JustMe

#1 R@H

E-jey schreef op 03 januari 2004 @ 22:45:
Ik snap niet waarom DNET dit nu niet helamaal anders aanpakt :? Dit gezeur zullen we toch altijd blijven houden namelijk. Over een tijdje word die 150k wel gehaald en dan hebben we hetzelfde gemekker. Aangezien dit project nog 10 jaar ofzo bezig is hebben we een probleem :P

Waarom stel je niet voor om een systeem te maken waarbij je wu's kunt bufferen? Dus dat je alles flusht maar dat je virtueel aan het sparen bent. Dan kan je gewoon op d.net aangeven dat je zoveel punten aan de stats wil toevoegen. Je omzeilt dan het probleem met die keyspaces en iedereen kan zolang sparen als hij wilt zonder dat DNET daar last van heeft. Zie ik iets over het hoofd is het wel een goed idee? :P
Prima idee, probleem is wie gaat dit systeem in elkaar proggen? De jongens van dnet hebben al veel moeite met de retire functie weer aan zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
E-jey schreef op 03 januari 2004 @ 22:45:

Ik denk dat je er bij geen enkel project die mogelijkheid is, en er ook nooit zal komen. Eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje een raar idee.

Degenen die toch blokjes apart willen houden zouden dat in principe al kunnen doen door het op een apart account te flushen en die later te retiren (retirements werken nog niet goed op dit moment overigens)

Houdt er wel rekening mee dat je in totaal maar 10? retirements kunt doen. Als je een account waarin eerder al 2 andere accounts waren geretired weer in een ander account wilt overschrijven, dan zijn dat dus 3 accounts die naar de nieuwe gaan.

In principe zijn retirements hier nooit voor bedoeld, maar het kán wel. Moet je alleen niet gaan huilen als je door je retirements heen bent en het dan een keer echt nodig hebt ;)

Ovigens is dnet bezig met andere mogelijkheden (zie mijn .plan), maar zolang dat nog niet rond is is het helaas niet anders.
---

Een extra verzoekje nog overigens: het schijnt beter verwerkbaar (door ordening?) als blokjes via een serie van proxies geflushed worden.
Als iedereen (ook die al een proxy draaien) het zo zou willen instellen om naar één van de public DPC proxies te flushen dan zou dat schelen in de verwerking bij distributed.net.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 03-01-2004 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Het is ook niet de bedoeling om een nieuw account aan te maken enzo. Je kan zelf bepalen wanneer je geflushte blokjes aan de stats worden toegevoegt. Dan kan je dus ook (virtueel) sparen. Je moet het als alternatief zien op het sparen van nu. Je kan nog wel sparen alleen je spaart de blokjes bij dnet en niet meer op je pctje thuis. Het heeft dus niets met nieuwe accounts te maken en later retiren enzow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe

JustMe

#1 R@H

Zoals bij tsc en d2ol bijvoorbeeld bedoel je ongeveer?
Gewoon een client installeren en die laten grazen en pas wanneer je die puntjes bij je account wil hebben dat client nummer toevoegen aan je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
JustMe_ schreef op 03 januari 2004 @ 23:55:
Zoals bij tsc en d2ol bijvoorbeeld bedoel je ongeveer?
Gewoon een client installeren en die laten grazen en pas wanneer je die puntjes bij je account wil hebben dat client nummer toevoegen aan je account.
zoiets ja, maar dan moet je die client nummer ook weer kunnen verwijderen zonder dat je punten ervandoor gaan. Je moet het alleen niet zien als client toevoegen en verwijderen maar als sparen of niet sparen :P Je moet bijvoorbeeld kunnen aangeven dat je vandaag 1000 punten toevoegt en over 3 maanden 100k aan punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10105

imho spaar je gedane blokkies toch op bij dnet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe

JustMe

#1 R@H

Tis maar net hoe ver je wilt gaan :P

Je kan ook altijd nog DPC leaven en dan lekker doorgrazen en iedereen lief vragen niet naar je dnet account te kijken en dan op den duur dpc weer joinen. Beetje DBC style met rc5-64 :)

[ Voor 73% gewijzigd door JustMe op 04-01-2004 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91241

eindelijk nu kan dpc misschien ook wel is weer daily nummer 1 staan boven de polen en de russen :):):)
dus dpc members grazen met die handel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

E-jey schreef op 03 januari 2004 @ 23:48:
[...]

Het is ook niet de bedoeling om een nieuw account aan te maken enzo. Je kan zelf bepalen wanneer je geflushte blokjes aan de stats worden toegevoegt. Dan kan je dus ook (virtueel) sparen. Je moet het als alternatief zien op het sparen van nu. Je kan nog wel sparen alleen je spaart de blokjes bij dnet en niet meer op je pctje thuis. Het heeft dus niets met nieuwe accounts te maken en later retiren enzow.
beetje ver gezocht

ze kunnen ook alles na een maand weigeren...

of net als SoB opnieuw uitgeven, dan kan iedereen wel ineens op tijd inleveren ;)

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:51

mrsar

waar een sar is,is een wodka

mkay,maar ik wil nog wel eens vergeten me proxy leeg te gooien hier :X niet dat dat zo veel is,mischien dat ik na een maand sparen in de top30 sta op 28 ofzo,geld het dan ook :P jaja,weet dan ook :) zal eraan proberen te denken en me proxy te flushen (assie et zelf al niet doet) moet dan ff bereken hoeveel het is na 2 weken (1000 blocks ofzo denk ik met veel geluk :X ) :P

[ Voor 3% gewijzigd door mrsar op 04-01-2004 04:59 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je je proxy onder windows 2000 of XP hebt draaien en hij draait 24/7:

- Start - uitvoeren - CMD [enter]
- AT 5:00 /every:1,15,29 C:\Proxy\Proxysig.exe -update [enter]
- AT 12:00 /every:1,15,29 C:\Proxy\Proxysig.exe -update [enter]
- AT 18:00 /every:1,15,29 C:\Proxy\Proxysig.exe -update [enter]

Op deze manier wordt iedere 1e, 15e en 29e van de maand je proxy automagisch geleegd. De verschillende tijden zijn voor de zekerheid, mocht je PC toch even uitstaan of geen verbinding kunnen krijgen.

Hiervoor moet je wel je proxyper.ini ook goed hebben staan, onder [rc5-72] moet dan maxkeysdone hoog staan, en minkeysdone op 0.

[rc5-72]
maxkeysdone=10000
minkeysdone=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Anoniem: 27535 schreef op 04 januari 2004 @ 11:48:
Hiervoor moet je wel je proxyper.ini ook goed hebben staan, onder [rc5-72] moet dan maxkeysdone hoog staan, en minkeysdone op 0.
...en met een cronjob lukt het ook prima :) Hint:
code:
1
kill -SIGHUP `ps -C proxyper | awk '{ print $1; }'`

Blijft de vraag hoe je proxyper.ini moet africhten. Normaliter staan minkeysdone en maxkeysdone op <heel veel>, als ik wil flushen zet ik ze allebei op 0. Waarom zou maxkeysdone hoog moeten blijven? Of maakt dat niet uit?

[ Voor 52% gewijzigd door Rataplan op 05-01-2004 13:15 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rataplan schreef op 05 januari 2004 @ 13:00:
[...]

...en met een cronjob lukt het ook prima :) Hint:
code:
1
kill -SIGHUP `ps -C proxyper | awk '{ print $1; }'`

Blijft de vraag hoe je proxyper.ini moet africhten. Normaliter staan minkeysdone en maxkeysdone op <heel veel>, als ik wil flushen zet ik ze allebei op 0. Waarom zou maxkeysdone hoog moeten blijven? Of maakt dat niet uit?
De proxy flushed zodra hij het aantal van maxkeysdone heeft bereikt. In dit geval wil je niet dat de proxy zelf flushed, alleen als proxysig het signaal geeft om te flushen, dus moet maxkeysdone erg hoog.

Zodra de proxy minkeysdone heeft bereikt stopt hij met flushen. In dit geval wil je dat hij 1 keer in de 2 weken alles flushed, dus zet je die op nul. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Anoniem: 28168 schreef op 05 januari 2004 @ 13:29:
[...]
De proxy flushed zodra hij het aantal van maxkeysdone heeft bereikt. In dit geval wil je niet dat de proxy zelf flushed, alleen als proxysig het signaal geeft om te flushen, dus moet maxkeysdone erg hoog.
Tjeuh, er bestaat iets als proxysig :) Waar haal ik dat voor Linux?

Voor de duidelijkheid: ik herschrijf mijn proxyper.ini op het moment dat ik wil flushen, en geef dan die HUP. 's Ongeveer zoals het op de D.net site beschreven staat. Tegen 1 uur 's nachts zet ik de "normale" ini dan weer terug, en geef ik weer een HUP. Maar zo te horen is dat niet nodig? Of wel?

[ Voor 4% gewijzigd door Rataplan op 05-01-2004 13:43 . Reden: OS er maar ff bijgezet :) ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-06 16:37
Hmmm hoor het net van Duivelsmurf...
Floppus, ik kan mn buffer ook maar legen om de 3 a 4 weken...
Gaat dan om maximaal 22000 wu's (meestal minder).
Gewoon op de teambvd proxy, dan weet je het alvast B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
k, thanks voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
Rataplan schreef op 05 januari 2004 @ 13:39:
[...]
Tjeuh, er bestaat iets als proxysig :) Waar haal ik dat voor Linux?
.ini herladen:
killlall -HUP proxyper
code:
1
2
[2004-01-06 07:14:27] *Signal*  Re-reading configuration.
[2004-01-06 07:14:27] Doing .ini reload now.

uplink forcen:
killall -ALRM proxyper
code:
1
2
[2004-01-06 07:14:59] Status: Uplink needed... (hard-coded force)
[2004-01-06 07:14:59] Status: Creating uplink (outgoing server) connection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Thanks, ik dacht alleen dat, zodra er nieuwe blokjes worden gefetched, er *ook* altijd geflushed wordt (zelfde als ALRM, in feite), onafhankelijk van de setting van maxkeysdone.

Als ik dan niet vaker dan eens in de twee weken wil flushen, moet ik dus de minkeysready hoger zetten dan de verwachte flush-na-twee-weken. Dat vind ik niet zo'n goed plan... heb je kans dat blokjes een maand of langer onderweg zijn, en daar is die niet-langer-dan-twee-weken-regel ook voor bedoeld.

Maar misschien heb ik bij het testen wel iets verschrikkelijk fout gedaan. C&C en ervaringsfeiten welcome ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60620

Als je proxy gaat fetshen gaat hij ook flushen. Dus zorg er dan ook voor dat je buff in hoog genoeg is. en ver genoeg leeg kan lopen.

Ik heb de mijn staan op dat ie 16000 binnenhaalt en pas als er nog 4000 zijn nieuwe gaat halen. Of als er 10000 in de buff out zitten gaat ie ook updaten. Meestal haalt ie die eerder maar soms trekken mensen nog al grote hoeveel heden van mijn proxy.

ik weet alleen niet meer echt wat mijn dagelijkse output is. Maar volgens mij toch rond 600 op een slechte dag en een paar 100 meer op een goede dag. Dus hopelijk haal ik die 10000 iedere keer binnen 14 dagen. Als het nou een paar keer misgaat dan zal ik hem wat lager zetten.

En verder heb ik wel eens bij mensen een koetje op de comp gezet met 5 of 10 blokjes onder het mom van ik zie wel of ze terug komen. Maar die kunnen dan dus wel eens een paar maanden oud zijn. Maar ik denk niet dat die echt problemen op gaan leveren. (hoop ik iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
*schop*

Er komen mij iets te veel mensen langs in de RC5 DPCH die zich afvragen of mensen zich wel aan de regels houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Dat komt overigens ook, omdat de faq (nog) niet is aangepast.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77188

Hmm ziet er naar uit dat cluster weer LOEIT!

Gaat goedkomen dus :)
Pagina: 1