Ik had laatst de mogelijkheid om tabellen voor het eerst goed te gebruiken in een opdracht. Wegens tijdgebrek kwam het erop neer dat we een lijstje gingen gebruiken met float:right; 
Het ging om een tabel met de volgende opbouw:
Er zat dus wel verticale ruimte tussen de rijen, maar geen horizontale. In puur presentatie HTML lukte dit ook niet echt, maar ik ben wel benieuwd naar de oplossing daarin, aangezien die waarschijnlijk ook wel zou werken in IE.
Kortom, hoe kun je tabellen gemakkelijk vormgeven, of is het gewoon een grote spacer-gif hel?
Het ging om een tabel met de volgende opbouw:
code:
Het gewenste effect was te bereiken met pure CSS, maar dit werkte alleen niet in IE (border-spacing oid). Als we er vanuit zouden gaan dat TR een display:block; declaratie mee had gekregen:1
2
3
4
5
6
7
| <table> <tr> <td>Artikel <td><a>Edit</a> <a>Remove</a> <a>Save</a> </tr> <!-- etc. --> </table> |
code:
EDIT: dit staat er alleen om het beoogde effect weer te geven. Eventueel zoek ik wel even de CSS op die ik toen gebruikt heb om het in Mozilla te laten werken.1
2
3
4
5
6
| tr{ margin:10px 0; padding:5px; color:black; background:lime; } |
Er zat dus wel verticale ruimte tussen de rijen, maar geen horizontale. In puur presentatie HTML lukte dit ook niet echt, maar ik ben wel benieuwd naar de oplossing daarin, aangezien die waarschijnlijk ook wel zou werken in IE.
Kortom, hoe kun je tabellen gemakkelijk vormgeven, of is het gewoon een grote spacer-gif hel?
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 97824 op 01-01-2004 12:59 ]