Oplossingen WL-018 Sitecom (+ casema l2tp)

Pagina: 1
Acties:

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-07 17:49
Ik plaats deze post als hulp voor iedereen die een casema router heeft met l2tp (surfboard modem) en problemen ondervind. Ben zelf uren zoet geweest om alles inorde te krijgen, en dat wil ik anderen graag besparen. dus hierbij hopelijk voor bijna iedereen de oplossingen:

1) Moeilijk verbinding te maken met het casema netwerk :z
Zorg dat de router is uitgerust met firmware Version 1.0 Release 17
Heb geduld, eerste keer verbinding maken kan ruim 1 tot 2 minuten duren
In het ergste geval modem router uit doen, modem aan, evenlater router aan

2) Sites laden erg traag in zoals www.telefoongids.nl en www.consumentenbond.nl |:(
Stel in het advanced gedeelte -> "Options" van de router de MTU in op 1400 (niet hoger zetten)

3) Wireless netwerk valt vaak zonder aanleiding uit, router hierna onbereikbaar
Deze bug wordt veroorzaakt door de WEB encryptie. Zorg dat je in de web key geen letters gebruikt maar alleen cijfers. dus als key bv het 06nr van je vriendin

met bovenstaande oplossingen zou de router zonder enig probleem moeten functioneren. Succes iedereen. :*)

[ Voor 15% gewijzigd door egev op 31-12-2003 16:33 . Reden: aanvulling ]

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:06
egev schreef op 31 december 2003 @ 16:25:
Ik plaats deze post als hulp voor iedereen die een casema router heeft met l2tp (surfboard modem) en problemen ondervind. Ben zelf uren zoet geweest om alles inorde te krijgen, en dat wil ik anderen graag besparen. dus hierbij hopelijk voor bijna iedereen de oplossingen:

1) Moeilijk verbinding te maken met het casema netwerk :z
Zorg dat de router is uitgerust met firmware Version 1.0 Release 17
Heb geduld, eerste keer verbinding maken kan ruim 1 tot 2 minuten duren
In het ergste geval modem router uit doen, modem aan, evenlater router aan

2) Sites laden erg traag in zoals www.telefoongids.nl en www.consumentenbond.nl |:(
Stel in het advanced gedeelte -> "Options" van de router de MTU in op 1400 (niet hoger zetten)

3) Wireless netwerk valt vaak zonder aanleiding uit, router hierna onbereikbaar
Deze bug wordt veroorzaakt door de WEB encryptie. Zorg dat je in de web key geen letters gebruikt maar alleen cijfers. dus als key bv het 06nr van je vriendin

met bovenstaande oplossingen zou de router zonder enig probleem moeten functioneren. Succes iedereen. :*)
dit gaat dus alleen op als je een oude wl-018 hebt want ik heb een nieuwe en die doet het zonder problemen(kent l2tp standaard,geen probleem met netwerkverbinding,loopt dus gewoon goed _/-\o_ )
alleen de eerste keer de router een internetverbinding laten maken duurt effe :(
dus de mensen met de oude wl-018 zullen hier zeker wat aan hebben maar ik was het zo zat met die k*t router dat ik een andere ben gaan halen(kreeg me geld nog terug ook 8) )

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-07 17:49
Het gaat niet om een oude wl-18
ik heb een V2 versie (nog geen week geleden gekocht)

l2tp problemen merk je vooral op bij casema easy.
snellere abonnementen hebben minder problemen.
Maar wanneer je het insteld op 1400 zullen dergelijke sites ook bij deze verbindingen in snelheid toenemen.