DVD 8X Brander en Dual Layer

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 18:07
Ik was net in een pc winkel en daar wisten ze me te vertellen dat de DUAL LAYER DVD brander rond April/Mei 2004 op de markt zou kunnen komen.KUNNEN want dat wist hij niet zeker.En dan nog zouden ze weer bij het begin gaan beginnen...Eerst een 2 speed DUAL LAYER en dan verder....

Nou sta ik dus op het punt om een DVD brander te kopen (LiteOn 851S of de Plextor 708A, andere suggesties zijn van harte welkom) en vroeg mij nu het volgende af:

Wat is nou precies het verschil tussen Dual Layer en een gewone DVD brander (afgezien van de grootte van de media welk een Dual Layer aankaan) maar nu het voornamelijkste, wie weet of een DVD brander überhaupt geupdate kan worden dmv een firmware zodat ie Dual Layer kan gaan ondersteunen?

tot zover heb ik nog geen adequate info hieromtrent kunnen vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09-2024

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Altijd uitkijken met firmware updates, want je kan naar je garantie fluiten als ie dood gaat.
ik zit iig met hetzelfde probleem, maar ik w8 gewoon netjes tot april _/-\o_.
verder is dual layer 2 lagen zo ver als ik weet.

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dr moeten toch echt genoeg topics op zowel tweakers als got te vinden zijn

Zoek op tweakers maar eens op dual layer dvd tussen de nieuws topics

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stretch
zoek resultaten op Dual Layer DVD

sorry maar ik ben een leek wat dit betreft.
Zoals je ziet kan ik wel genoeg vinden op DVD Dual Layer maar niets over upgraden van de firmware van een bestaande DVD brander.
Dat het voor eigen risico was dat moge duidelijk zijn...
Wordt een Dual Layer brander ook als DVD-9 aangeduid?

[ Voor 20% gewijzigd door stretch op 27-12-2003 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 19:15

star-saber

Ryzen

ja volgens mij is DVD-9 hetzelfde als dual layer
single layer is DVD-5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:53
Dat upgraden kun je vergeten, dit omdat het een nieuwe techniek betreft die qua mechanica ook nogal wat impact heeft. Dus je komt er niet met een simple software update.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
DVD-9 is inderdaad DL

En over de firmware , de fabrikanten als het zou kunnen zullen nooit firmware maken voor oudere modellen , het levert nl meer op als iedereen een nieuwe koopt .
En dus zou je om het te weten te komen moeten wachten tot ong. april want dan pas komt er crackbare firmware uit.

Vergeet ook niet dat een DL brander laser op twee afstanden moet kunnen focussen terwijl een SL brander dat maar op 1 hoeft te doen , dus of het technisch mogelijk is is ook nog zeer twijfelachtig

[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 27-12-2003 18:02 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:39
Simpelgezegd kun je met een dual-layer brander gewoon 1:1 backup ;) kopietjes maken en hoef je niet meer te resizen/shrinken. Ook deze kopietjes worden ondersteund door de meeste stand-alone dvd-spelers. Ik wacht dus op deze branders en Benq heeft aangegeven dat ze in april komen met een dual-layer brander. zie ook: nieuws: BenQ brengt begin 2004 dual layer dvd-brander uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stretch
Zoals ik nu de reacties lees ga ik tot april wachten met het aanschaffen van een DVD brander.
Die 3 maanden lukt ook nog wel.
Ik weet nu even voldoende.
Mijn dank voor alle info hieromtrent _/-\o_
Wellicht een domme opmerking maar ik neem aan dat deze DVD-9 branders ook gewoon de DVD-5 media "lusten "??

[ Voor 22% gewijzigd door stretch op 02-01-2004 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een ander vraagje: Volgens sommigen hier ondersteunt de hardware van de 'oude' branders geen DL, maar elke oude brander leest wel gewoon DL. Wat is er dan voor extra impact op de hardware? Of is dit een domme vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

bij een dual layer brander moet de lens op 2 lagen kunnen focussen en dat kunnen de huidige niet.wel bij lezen maar niet bij schrijven

[ Voor 17% gewijzigd door star-saber op 03-01-2004 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Ik heb nu nog een SL DVD brander, maar zodra een DL uitkomt :D
Nu hopen dat ze ook snel met een komen voor de Macintosh :P (weet iemand of dat al bekent is, of ze ook voor de Apple branders maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 11:29
De PC winkel waar stretch geweest is zegt dat je dan weer onderaan begint met de snelheid, dus eerst 2,4x, etc. Weet iemand of dit klopt? Ik zelf denk van niet omdat er nu al veel meer ervaring is met het produceren van "hi-speed" branders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber

star-saber

Ryzen

nou hij moet de hoge snelheid ook aankunnen op de 2de laag
en ik denk dat daar het probleem inzit.en dat ze bij lage snelheid beginnen
dual layer is dus niet ondenkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
psmeets schreef op 04 januari 2004 @ 14:07:
De PC winkel waar stretch geweest is zegt dat je dan weer onderaan begint met de snelheid, dus eerst 2,4x, etc. Weet iemand of dit klopt? Ik zelf denk van niet omdat er nu al veel meer ervaring is met het produceren van "hi-speed" branders.
Lijkt me dat ze weer opnieuw beginnen, er zijn zowel nieuwe branders als nieuwe media nodig om DVD-9 te kunnen branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

juist. Je kunt daarom wel 3 maanden wachten, maar ik verwacht toch zeker dat het een jaar zal duren voordat de prijzen van dual layer branders en media op het niveau zitten van de huidige branders. Vandaar dat ik wel een dvd-brandertje ga halen. Gewoon een simpele 4 speed lite-on van 120 euro. Kost niets en kun je toch een jaartje of 2 plezier van hebben.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 03:13

JoeBlack2k

I Love Hilary

ik denk dat ze over 3 maanden te koop zijn
ik gok rond de 2/300 euro

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoeBlack2k schreef op 06 januari 2004 @ 01:46:
ik denk dat ze over 3 maanden te koop zijn
ik gok rond de 2/300 euro
300? dat zou zeer mooi zijn maar ik denk toch zeker wel rond de 500euro tenminste dat zei de locale pcboer bij mij in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stretch
Yep, rond de € 400/500 heb ik ook al horen vallen.
Ik zie het wel.
Ondertussen heb ik al wel gelezen dat de Pioneer brander wel dmv een firmware update DL aan kan....Er staat dus heel veel op til zo te horen.
En anders wordt het idd een 8X DVD brander van LiteOn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon een 401 kopen en dan OC-en naar een 811 heb ik ook gedaan, mijn 401 is van augustus en die was toen goedkoper dan de 811 nu is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi
  • Laatst online: 22-09-2020

mahi

God bless GoT

stretch schreef op 08 februari 2004 @ 13:40:
Ondertussen heb ik al wel gelezen dat de Pioneer brander wel dmv een firmware update DL aan kan....Er staat dus heel veel op til zo te horen.
Achteraf bleek dit geen gewone A06-drive te zijn. Een firmware update alleen zal de A06 nooit omtoveren tot een dual layer brander. Er moeten hardware modificaties aan uitgevoerd worden. Pioneer heeft laten weten dat de eerste Pioneer dual layer brander de A08 zal worden.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:05

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De huidige Pioneer 8x DVD-brander (type nummer weet ik zo niet) schijnt met een firmware update ook Dual-layer te kunnen branden. Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar de info schijnt van Pioneer zelf te komen, alleen is deze firmware nog niet beschikbaar. Misschien dat je daar wat onderzoek naar kunt plegen :) ...

:: Mahi, was mij voor ... mmm niet helemaal ... dus....

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 08-02-2004 13:55 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Het Pioneer model wat genoemd wordt is de DVR A06/106. Dit is een 4 speed +/- model, en Pioneer heeft op een of andere computerbeurs laten zien dat je met deze brander Dual Layer DVD's kon branden na een firmware update. De berichten hierover zijn nogal tegenstrijdig, aangezien een andere GoTter recent had gehoord dat het hier om een zwáár gemodde versie van de A06 ging. Het is ook nog compleet níet bekend of Pioneer deze firmware update (als het dus mogelijk is) uit gaat brengen voor het publiek.
Het Pioneer 8x model is de A07/107, maar ook die brandt nog enkel Single Layer DVD's.

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wachten op de nieuwe DL DVD-branders. Daar zul je in het begin heel veel spijt van krijgen. Een nieuw product op de markt neemt ook nieuwe problemen met zich mee. En dat voor 500 euro. En niet te vergeten de schijfjes zullen in het begin rond de 10 euro kosten.

Ik heb net mijn 2de Plextor 708 DVD-Brander besteld. Mijn collega zei dat de nieuwe DL DVD-Branders in April op de markt komen. Misschien wel de nieuwe brander maar zonder medium doen je nog steeds niks. Allemaal leuke praatjes, ik moet het eest zien dan geloof ik het pas. Want praatjes rond strooien kan iedereen.

Een wijze raad, wachten kan je altijd. Maar ik zou gewoon lekker een DVD-Brandertje kopen. Want het duurt zeker nog wel een jaar voordat alle bugs eruit zijn. Kijk maar hoelang het heeft geduurt voordat de DVD - Brander van Pioneer echt doorbrak. En echt betaalbaar was voor de gewone cosument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://iomega-na-en.cust.../std_adp.php?p_faqid=2018

volgens mij is dit een hoge capiciteit brander van IOmega, dus waarom 3 mnden wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Ze hebben het daar wel over Dual Layer 8.5 GB idd, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat daarmee de beschrijfbare DVD's worden bedoeld. DL DVDR's zijn trouwens ook nog niet op de markt. :)
Er staat DVD ROM, dus ze bedoelen dat ie DL DVD ROM's aankan. Woei, spannend. :p

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57
wat voor data ga je dan allemaal wel niet branden op een dual layer dvd? je kan idd een film 1 op 1 kopieren (mits ook nog niet double sided) en verder kan je er 2x zoveel data opzetten. wanneer het gaat om films die je niet zelf ript (maar download) dan moet je per film rekenen op 9 gig die je binnen moet slurpen. dat gaat wel, maar niet met je fair use policy op een basic adsl lijntje. dat kost je uren en je krijgt boze brieven van je provider.
ik ben blij met mijn dvd brander, maar vind t wel irritant dat het downloaden van een film nu >5x zo lang duurt als voorheen met een xvid-je, en dan haal ik alles al binnen @600k/sec...
t enige nut dat ik dus kan vinden is als je zelf je films huurt en ript...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

alsof dat niet nuttig genoeg is??? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
De Pioneer A06 is al een Dual Layer DVD brander.

Zie:
nieuws: Pioneer demonstreert dual-layer-branden met A06-drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 23:17
Dat fabeltje gaat een hoop mensen teleurstellen.... :/

[rml]wussy in "[ Ervaringen] Pioneer DVR-A06/106 DVD-bra..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Ik had begrepen dat dat alleen een verkoop truc was.....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 23:17
Dat is ze wel goed gelukt, de A06 was nog nooit zo populair als tot na die nieuwsposting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal gewoon 3 maanden wachten.

ALs de DL branders er zijn dan zullen er ook vast mensen zijn die proberen om de DL frimware op hun SL brander te zetten. Je hoort dan vanzelf wel of het werkt.
Het klinkt wel erg goed als we strak DL branders hebben dan kan je eindelijk echt makelijk DVD's kopieren waarvan je zeker kan zijn dat die het ook op je dvd speler doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-08 13:02

Wekkie

Yeah

Je moet ook geen DVD's downloaden op je ADSL basic lijntje :D
En wachten, ach, alsof dat het ergste is wat er is. Je kan in de tussentijd gewoon iets anders gaan doen op je PC :)

I've got a feeling...

Pagina: 1