Webinterface verdwenen op [Aldi] wireless router

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51477

Topicstarter
Goed vanaad zo'n Aldi medion wireless router gekocht. Nu heb ik de andere 2 topic netjes gelezen en ik hoef hier geen thread over hoe goed of hoe slecht dit produkt is.
Ook ik ben na het instellen van dit produkt de webservertje kwijt geraakt.
Hij meld dat er geen valid webfile gevonden is.

Ik wil alleen weten of iemand hier ondertussen een oplossing op gevonden heeft, zodat wij allemaal niet het wiel overnieuw hoeven uit te vinden.
Natuurlijk kan ik altijd ruilen of terugbrengen, toch blijft ik benieuwd.

Wachtend op jullie reacties.....

Desolator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 22:18

tozzke

aka tozzert

ghehe... ik heb precies hetzelfde

bij mij is het gekomen doordat ik hem gereset heb terwijl de spannign eraf lag (wat ik niet doorhad)

ik denk dat er niets anders op zit dan hem om te ruilen

edit:

als er nog meer reacties komen met hetzelfde probleem... denk ik m'n geld terug te halen ipv om te ruilen :/
PS: heb jij hem ook gereset toevallig?

[ Voor 31% gewijzigd door tozzke op 23-12-2003 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:16

Sorcerer8472

Mens sana?

Bij mij ook hetzelfde, die het hoofdtopic erover :X

Resetten of uur power eraf gaf geen effect. Eerst was de webinterface alleen 'gewoon' eraf en nu werkt het default wachtwoord na nogmaals gereset te hebben niet eens meer :X

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

btw, 1e keer resetten ging okee... 1e keer stroom even eraf ging niet okee :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64816

ik ken dat ding alleen maar van het plaatje van de advertentie. Maar kun je hem dan ook niet opnieuw flashen? Want ik had ook zoiets met me modem. Maar die moest je open maken, jumpertje ergens opzetten, en dan kon je 'm flashen in DOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb alleen de spanning eraf gehaald om hem op de juiste plaats te monteren. Daarna de spanning weer erop gezet.
Helaas niet meer en niet minder.

Resetten helpt niet.

- dhcp server blijft wel draaien.
- wachtwoord is weer terug op initieel wachtwoord
maar geen juiste webpagina.
Ik heb dat dingetje 10 minuten van de stroom gehad zonder juiste resultaat. Vreemde is dat ik nog steeds met de wireless dongels wel verbinding kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 64816 schreef op 23 december 2003 @ 21:47:
ik ken dat ding alleen maar van het plaatje van de advertentie. Maar kun je hem dan ook niet opnieuw flashen? Want ik had ook zoiets met me modem. Maar die moest je open maken, jumpertje ergens opzetten, en dan kon je 'm flashen in DOS.
Helaas zo'n goede handleiding hebben ze er niet bijgeleverd.
Weet iemand wie de orginele fabrikant is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Ik kreeg ook eerst die melding dus.... nu krijg ik inmiddels nix nakkes nada meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is toch echt een netwerkissue ;)

Move OH->NT

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok. ik ben eigenwijs en probeer zelf ook even.
Na anderhalf uur stroomloos te zijn weer de spanning erop.
DHCP werkt
maar helaas nog steeds een webpagina. (alleen die foutmelding dat je iets moet uploaden)
Dus kweste "spanningsloos" brengen werkt niet.

Gezien de lage firmware versie 1.0.1 vermoed ik dat er wel binnen kort wat updates gaan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dion_b schreef op 23 december 2003 @ 22:00:
Dit is toch echt een netwerkissue ;)

Move OH->NT
Sorry..... Dacht dat het een HW cq firmware probleem was. Had hem daarom niet in de netwerk gebracht. Ging namelijk niet om het instellen van ip adressen of iets anders maar puur om het kastje zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

desolator: graag even letten op het posten van meerdere replies achter elkaar. Pas je vorige bericht aan met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif.

Verder vind ik dit topic prima, maar pas ook hier op dat je niet gaat flamen op dit blijkbaar niet vlekkeloos werkende routertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok. Ik heb vanochtend medion gebeld. En het probleem is bekend en er is een oplossing ervoor. Ik heb per mail een nieuwe flash file van hun gekregen. Dit geflashed en zaakje draait als een "trein". Ook na een reset en powerdown blijft het draaien.

Graag zou ik de spullen totaal 280 KB ergens willen uploaden voor jullie... Mischien kan/mag ik het hier op tweakers ergens plaatsen? Zo ja graag reactie hoe? of anders als iemand zijn website/ftp space tijdelijk wil laten gebruiken hoor ik dat graag.

Gr

Desolator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75773

Anoniem: 51477 schreef op 24 december 2003 @ 09:47:
Ok. Ik heb vanochtend medion gebeld. En het probleem is bekend en er is een oplossing ervoor. Ik heb per mail een nieuwe flash file van hun gekregen. Dit geflashed en zaakje draait als een "trein". Ook na een reset en powerdown blijft het draaien.

Graag zou ik de spullen totaal 280 KB ergens willen uploaden voor jullie... Mischien kan/mag ik het hier op tweakers ergens plaatsen? Zo ja graag reactie hoe? of anders als iemand zijn website/ftp space tijdelijk wil laten gebruiken hoor ik dat graag.

Gr

Desolator
Euh, je kunt ook een verwijzing maken naar de duitse medion site.
Hier staat de download:
http://www.medion.de/down...ame=md40900fw.exe&lang=de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank scheelt mij weer moeite.

Hier is de NL tekst versie aangezien je de duitse tekst krijgt bij die download

Handleiding om de webinterface van de MD40900 te herstellen

PC IP: 192.168.0.1 Subnetmask: 255.255.255.0
Router IP: 192.168.0.100 Subnetmask: 255.255.255.0
WEB img: webfileset_1_0_8.img

1. Het bestand webfileset_1_0_8.img en webflash.bat naar C:\ kopieeren
2. In Dos prompt naar c:\ gaan
3. Door te pingen naar 192.168.0.100 testen of de router nog reageert
(als dat niet het geval is, is de firmware defect, en moet de router opgestuurd worden.
4. Het bestand webflash.bat uitvoeren en MINIMAAL 2 minuten niets doen, en de router niet van de netspanning afhalen
5. Na een nieuwe reset van de router moet de web-user-interface weer normaal bereikbaar zijn.

Natuurlijk is dat weer op je eigen risico.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hmm, ik ga het zo eens proberen (en zal mijn bevindingen vervolgens hier plaatsen :)). Maar gaat dit nu elke keer gebeuren als de router per ongeluk een paar seconde om welke reden dan ook geen stroom heeft? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb na het flashen de spullen geconfigureerd.
darna de stroom eraf gehaald en er weer op gezet.
Web interface blijft draaien.

Ik heb niet specifiek gecontroleerd of de instellingen dan ook bewaart bleven........ Had ik ff geen tijd voor.

gr,

Desolator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Hij lijkt het nu volledig te doen na wat gepruts om tftp werkend te krijgen onder Win98 (zal hier een ranzige hack plaatsen met instructies voor mensen die het werkend willen hebben onder Win98/95/ME/andere versie zonder tftp)...

Maar of ik de stroom nog eraf wil halen om te kijken of het dan nog werkt.... :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75773

Sorcerer8472 schreef op 24 december 2003 @ 13:29:
Hij lijkt het nu volledig te doen na wat gepruts om tftp werkend te krijgen onder Win98 (zal hier een ranzige hack plaatsen met instructies voor mensen die het werkend willen hebben onder Win98/95/ME/andere versie zonder tftp)...

Maar of ik de stroom nog eraf wil halen om te kijken of het dan nog werkt.... :X :X :X
Persoonlijk zou ik het _juist_ doen. Mocht het zo zijn dat het probleem niet opgelost is, kan het een reden zijn om de spullen terug te brengen. Ik neem aan dat het opgelost is aangezien het een onderkend probleem is en er een nieuwe firmware voor uitgebracht is. Ik neem tenminste aan dat de makers dit ook weer getest hebben...

Overigens zit ik er zelf over te denken om 'em ook te kopen als er tenminste niet meer problemen mee zijn. Hoe zit het bijv. met de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 22:47

MnM

Ik heb hem ook gisteren gehaald.
Bij mij was ook na een half uurtje de webinterface verdwenen.

Wat ik gedaan heb is de Firmware en de webinterface van Fujitsu erop gezet.
Zij verkopen namelijk hetzelfde product. Na deze upgrade zijn alle problemen uit de wereld. Ik vind de webinterface van fujitsu zelfs iets handiger werken.

http://support.fujitsu-si...g/GB/Accessories_WLAN.htm

AccessPoint AP-600RP-USB

Het blijft op eigen risico, maar het werkte voor mij perfect

BTW het aparaat wordt ook verkocht onder de naam:

Z-Com XG-2000 http://www.zcom.com.tw/product/router.htm#
en
Intersil SOC XG-2000 http://www.egtech.com.tw/...D0000002482000051_en.html

[ Voor 24% gewijzigd door MnM op 24-12-2003 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

MnM.... alhoewel hij er enorm op lijkt, kan ik toch geen USB poort op mijn router bespeuren

en kan iemand me vertellen of de router blijft functioneren met de nieuwe firmware na een spanningsuitval?
uit de firmware readme blijkt alleen maar dat hij bedoeld is om de webinterface te herstellen. betekent dit nu dat wanneer de spanning wegvalt, de interface weer weg is en dus weer geflashed dient te worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

De USB poort (print server)is het enige wat er mist aan de medion variant.
verder is hij identiek. De firmwares zijn gewoon uitwisselbaar of er nu wel of geen usb poort op zit.

Na het flashen van de nieuwe firmware van medion, of die firmware+webinterface van fujitsu-siemens, zijn alle problemen over en blijven alle instellingen bewaard nadat de spanning eraf is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

MnM schreef op 24 december 2003 @ 20:34:
De USB poort (print server)is het enige wat er mist aan de medion variant.
verder is hij identiek. De firmwares zijn gewoon uitwisselbaar of er nu wel of geen usb poort op zit.

Na het flashen van de nieuwe firmware van medion, of die firmware+webinterface van fujitsu-siemens, zijn alle problemen over en blijven alle instellingen bewaard nadat de spanning eraf is geweest.
betekend dat dat je infeite een wireless usb hub krijgt? of alleen een printserver?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

Bij mij doet hij dienst als 3poorts switch en accespoint.

Hij hangt doormiddel van een crosscable aan me baystack switch.
Hierdoor hou ik 3 poorten van 100Mbit over voor wat pc's. En ik gebruik het wireless accespoint gedeelte voor me laptop.

Ik weet niet exact wat je met wireless hub bedoelt.... maar misschien bedoel je zoals hij bij mij in gebruik is.

De DHCP server van me win2k3 server geeft gewoon ip-adressen door aan de wireless clients, en aan de vaste clients die op de ingebouwde switch zitten.

Bij mij is het dus eigenlijk niets meer dan een koppelstuk om een vast netwerk te koppelen aan een wireless netwerk (bridge idee).

De printserver functionaliteit heb je dus niet, omdat er geen USB poort op het apparaat zit.

De bedoeling van die USB poort is namelijk om een printer aan te sturen die je vervolgens via het netwerk kan bereiken. Feitelijk dus niet anders dan een gewone printserver, enkel nu alleen voor één USB printer.

[ Voor 22% gewijzigd door MnM op 24-12-2003 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tozzman schreef op 24 december 2003 @ 17:34:
MnM.... alhoewel hij er enorm op lijkt, kan ik toch geen USB poort op mijn router bespeuren

en kan iemand me vertellen of de router blijft functioneren met de nieuwe firmware na een spanningsuitval?
uit de firmware readme blijkt alleen maar dat hij bedoeld is om de webinterface te herstellen. betekent dit nu dat wanneer de spanning wegvalt, de interface weer weg is en dus weer geflashed dient te worden??
Na het flashen. geen problemen. De instellingen blijven bewaart ook als de stroom eraf gaat. Ook de webinterface is ok na een stroomuitval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90385

Welke firmware is de betere? Is de Fujitsu of de Medion? Voor mijn is het belangrijkste dat het goed werkt en een goede firewall config mogelijkheden heeft.

• tozzke

tozzke

aka tozzert

voor mij is het ook wel belangrijk dattie niet zo dement is als m'n oma :D
(zoals de oude firmware :P )

mar ff zonder gein...
die nieuwe werkt nu naar behoren, alleen hij wisselt wel ontiegelijk snel tussen de verschillende transferrates, 54/48/36/24/18/12/6/2
Is dit normaal?

Anoniem: 93734

ik heb hem proberen te flashen maar halverwege kreeg ik de pagina kan niet weergeven worden, daarna nog een paar keer geprobeerd, gerest enz. bij de ping antwoord de router met ongeveer zoiets: "het netwerkdoel kan niet worden bereikt" 4 pakketten verzonden 4 pakketten ontvangen.
Flashen lukt hier nu niet... Weet iemand toevalig wat hieraan te doen is?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 93734 op 25-12-2003 16:10 ]

• tozzke

tozzke

aka tozzert

ik vrees dat omruilen de enige optie is :)

Anoniem: 93734

Ik hem m geflashd met siemens software, dat deed ie. Ik probeerde daarna via het ip van de medion software erin te komen, dat werkte niet meer. Ik dacht dat de ips hetzelfde waren maar de nieuwe software had eveneens een nieuw ip en nu werkt ie:)

• tozzke

tozzke

aka tozzert

welk ip was dat dan??
en de webinterface... is die ook anders?
meer instellingen? minder?

vertel er eens wat meer over plz

• MnM

MnM

Bekijk deze link als het flashen niet gelukt is:

http://support.fujitsu-si...pgrade_7.0_GB_11-2003.pdf

Het ip waar de router op staat na de flash met de fujitsu-siemens firmware is: 192168.1.254.

Dit staat allemaal in de howto (bovenstaande link).

Daar staat ook hoe je het apparaat moet flashen als dit niet gelukt is.

Even een kleine verklaring van de volgende regel:
code:
1
2
3
File content: fw_up.bat
tftp -i 192.168.1.254 put AP-600RP-USB_FW_7_0.img connect
pause

code:
1
2
3
File content: web_up.bat
tftp -i 192.168.1.254 put AP-600RP-USB_WEB_7_0.img connect
pause

192.168.1.254 is het ip waar de router op dat moment op staat.
connect is het wachtwoord.

als je dus de firmware naar die van fujitsu wilt veranderen moet de regel in fw_up.bat de volgende worden:
code:
1
2
tftp -i 192.168.0.100 put AP-600RP-USB_FW_7_0.img medion
pause

als dit gebeurt is moet de regel voor de webinterface dit worden:
code:
1
2
tftp -i 192.168.1.254 put AP-600RP-USB_WEB_7_0.img connect
pause

de webinterface van fujitsu ziet er minder "slik" uit maar is zeker zo doeltreffend

[ Voor 4% gewijzigd door MnM op 25-12-2003 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39712

voor de liefhebber of de vergeetachtigen onder ons, dit is hem http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_52/OFF01.HTM
met alle info, en hier in Hilversum staan nog een paar dozen (met 10/doos). Heb 'm nog niet gekocht en als ik dit zo allemaal lees vraag ik me af of het de moeite waard is om zo te zitten puzzelen met dat ding. Heb nog niet echt veel positieve reacties gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemtex
  • Laatst online: 20-05 21:45

cemtex

Version 1.1.1

Ok ik waag me een beetje op glad ijs maar toch. Ik heb hier dus voor mn vriendin een imac staan, kan ik deze dmv een 'wel-voor-de-mac-geschikte-usb-dongle' aan de praat krijgen op deze router ? EN in hoeverre kan ik deze router uitbreiden met usb-dongles ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

cemtex: ik heb liever dat je in een topic over de webinterface geen vragen post over USB-dongles :o Misschien zou je daar dit topic voor kunnen ge-/misbruiken: Medion WLAN Router (Aldi 23-12-2004) configuratietips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Kan iemand mij nou vertellen of je wep en dhcp kan gebruiken icm de fujitsu firmware of blijft dit hetzelfde probleem als met de medion firmware.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MofD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-03-2021

MofD

*zucht*

Heeft iemand voor mij de firmware/webinterface voor de MD40900? De link naar de duitse site doet het niet meer!

Beauty is in the eyes of the beholder..... is Windows echt de grootste bètatest ooit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103334

Ik heb de Medion Wirless lan set aan de praat met de firware update van Siemens.
Ik heb zelf kabelinternet maat ik heb mijn USB-Dongles ook aan de praat zo dat de verbinding niet wegvalt.
Ik ziit 100% draadloos.
Je moet de setup van de fujitsu-siemens firmware .
Dan heb je het voormekaar.

Suc6 Allemaal

Pcjoopie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thundie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:22
okay is al goed

[ Voor 80% gewijzigd door Thundie op 22-03-2004 13:13 ]

Pagina: 1