Asus K8V Met Athlon64

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:37
Nu valt mijn oog dus op deze volgende combinatie:

Athlon 64 3000+ Boxed
Asus K8V Deluxe

Nu heb ik alleen gehoord dat het systeem nog sneller word als alle 3 de geheugen banken worden gebruikt?
En is SATA nou echt zoveel sneller of is het inruilen van mijn IDE schijf onnodig?
Ik heb al gezocht voor die K8V ervaringen, maar ik kom nergens iets tegen dat je de 3 banken moet gebruiken?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is ook niet nodig dat je 3 banken tegelijk gebruikt.

Overige vragen zijn review-zoek vragen.

Meeste SATA uitvoering van standaard schijven zijn niet schokkend sneller. Speciale schijven als de WD Raptop serie bijvoorbeeld wel...

{signature}

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

The_Dart schreef op 22 december 2003 @ 00:26:
Nu valt mijn oog dus op deze volgende combinatie:

Athlon 64 3000+ Boxed
Asus K8V Deluxe

Nu heb ik alleen gehoord dat het systeem nog sneller word als alle 3 de geheugen banken worden gebruikt?
En is SATA nou echt zoveel sneller of is het inruilen van mijn IDE schijf onnodig?
Ik heb al gezocht voor die K8V ervaringen, maar ik kom nergens iets tegen dat je de 3 banken moet gebruiken?
Nee nu juist niet, om optimaal gebruik te maken van de geheugen controller van de Athlon64 gebruik je zo weinig mogelijk dimms... probeer het altijd te beperken tot 2 dimms... als het mogelijk is tot 1.

Bij een aantal hoger dan 2 dimms kan de controller namelijk geen ddr400 snelheid meer aan en schakeld hij automatisch terug naar ddr333, funest voor je performance.

Verder ga ook niet pc3500 geheugen ofzo kopen, maar koop pc3200 (ddr400) met lage latencies, daar heeft de Athlon64 het meest baat bij.

Kijk van te voren op de Asus site welke geheugen repen ondersteund worden!!!

SATA geeft meer performance, of jij jouw IDE hardeschijf ervoor wilt opgeven.. ik zou zeggen kijk naar je budget :Y)

Verder heb ik een Athlon64 OC topic geopend, je kan er ook wat algemene informatie vinden, maar wel alleen over de Athlon64 , niet de FX..
Link: [rml][ OC] AMD Athlon64 OC resultaten[/rml]

[ Voor 3% gewijzigd door mr._Anderson op 22-12-2003 00:37 ]

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

De AMD64 ondersteund op dit moment alleen single channel geheugen dus het maakt niet veel uit of je nu 1 of 3 banken gebruikt.

In de CPU zit het geheugencontroller ingebouwd. Dit zorgt ervoor dat ze erg kieskeurig zijn qua geheugen.
Op de meeste borden kan je beter niet alle 3 de banken gebruiken. De max snelheid wordt dan DDR333 ipv DDR400 (als alle sloten bezet zijn). Als je nog eens meer dan 1 double sided gebruikt, wordt de snelheid zelfs verlaagd naar DDR200

Voor het OC is 1 reep geheugen het best. Meestal klokt 1 dimm beter over dan 2 of 3 dimmen

Mijn advies dus:
Gebruikt maar 1 dimm slot

[Edit] mr._Anderson was me voor :) [Edit]

[ Voor 5% gewijzigd door ken op 22-12-2003 00:40 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

Ik heb er gewoon twee gebruikt, ik heb overigens exact dezelfde configuratie :

Athlon 64 3200+
1024 Mb DDR 400 Corsair TWINX
ASUS K8V Deluxe

Werkt bijzonder lekker, absoluut aanradertje.

Razendsnel, en uiterst stabiel.

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 22:38
Wat ik niet snap van de asus k8v is dat ze er maar 3 audiopoorten op hebben gegooid (waarbij je zelf moet kiezen hoe je ze wilt gebruiken of line-in,line out en mic-in of 5.1 sound), dat is toch een stap terug imo. Ik weet dat er spdif op zit maar mijn receiver ondersteunt dit niet, die wil 3x stereo tulp stekkers...
Afbeeldingslocatie: http://www.amdmb.com/images/k8vdeluxe/conn.jpg

Verder lijkt het me een goed mobo zit er zelf ook aan te denken om een 3000+ en dit mobo te gaan halen. Desnoods dan maar een pci geluidskaartje erin gooien.

• gangsterjoey
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik had ook nog ffkes n vraagje over dit moederbord, het is namelijk (blijkbaar) erg kieskeurig met geheugen...

Ik heb een systeempje samengesteld met dit moederbord, een AMD64 3200+, maar nou zit ik eigenlijk nog een beetje te kijken naar het geheugen... Ik wil de pc waarschijnlijk bij www.empc.nl gaan bestellen. Daar hebben ze alleen Corsair-geheugen. Echter, op de site van Asus staat een rijtje geheugenreepjes (http://www.asus.com/products/mb/socket754/k8v-d/overview.htm) die goed'gekeurd' zijn, staat alleen de 256MB-versie. Ik zit nou dus te twijfelen:

• Corsair VS512MB400 512MB 400MHZ - 76,00 x2 = 152,00 of:
• Corsair CM64SD512-3200 512MB 400MHZ - 91,00 x2 = 182,00 of:
• Corsair VS1GBKIT400 2x512MB 400MHZ - 147,00

Is de goedkoopste variant voldoende? Of zou ik toch voor een andere versie moeten gaan? Misschien de KIT?

[ Voor 5% gewijzigd door gangsterjoey op 11-01-2004 12:46 ]

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Verwijderd

@Gangster: op de site van Corsair wordt TWINX (=XMS serie) aanbevolen voor AMD64 borden, ook de 2x512. Als het budget het toelaat zou ik dan voor die serie gaan, heb je gelijk CL2 wat ook strakker is. (Sta namelijk zelf ook op het punt deze setup te bestellen)
Waarom de 256 module beter is zal waarschijnlijk liggen aan het feit dat ie Single Sided is.

Zijn er hier in Nederland ook versies van de K8V verkrijgbaar met een TOSLINK-uitgang? Staat op de website genoemd als zijnde bij de "audio-version", terwijl bv in het boekje van een A7vx-x ook over een audio version gerept wordt als er gewoon de normale uitgangen opzitten en een coax-spdif.

Heb nu namelijk een Hercules Fortissimo 7.1, maar die kan gaan 5.1 AC3 er uit gooien, alleen 2.0.
En een Gigabyte bord is gelijk dik 40 euro duurder, dan kan ik beter gelijk een Audigy 2 halen, of niet?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 12:51 ]

• gangsterjoey
Ik lees net op de site van Corsair dit:

Matched pairs for today's hot dual channel motherboards.

Maar die Asus K8V heeft toch alleen single-channel? Dus dan moet er geen TWINX in :? toch?

|| Specs ||

• Ashbjorn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-04-2019

Ashbjorn

Who's your daddy! WHUZAAA

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 18:48:
Ik heb er gewoon twee gebruikt, ik heb overigens exact dezelfde configuratie :

Athlon 64 3200+
1024 Mb DDR 400 Corsair TWINX
ASUS K8V Deluxe

Werkt bijzonder lekker, absoluut aanradertje.

Razendsnel, en uiterst stabiel.
Zeg tankeriv, kun je mij wellicht maar meer vertellen over jouw setup? Ik ben namelijk van plan een soort gelijke setup aan te schaffen, echter met de 3400+ en ik weet niet zeker of jij het over het zelfde setje geheugen hebt want daar zijn nogal wat variaties van beschikbaar. Zou je me kunnen vertellen hoe ik je kan bereiken buiten dit forum om? Email? ICQ? MSN? IRC?

Alvast bedankt!

Athlon 64 3500+ || MSI Neo2 Platinum || 1GB PC3200 Corsair XLPRO 2-2-2-5@1T || Hitachi SATA 250GB@7200 8MB || WD Raptor 73GB@10000 8MB || AOpen GF 6800 GT 256MB || SB Audigy2 Platinum || Logitech Laser G5 || 19" Iiyama HM903DT || 1280@100Hz

• gangsterjoey
Naja... na wat nazoeken.. blijkt dat er ook gewoon non-ECC in kan :)!

Dus dan wordt het deze:

Corsair VS1GBKIT400 2x512MB 400MHZ

Een mooi kitje van 1 gb :P

Thnx ammel!

|| Specs ||

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-04 08:48
Socket 754 (ASUS K8V) heeft geen dual channel. Eind kwartaal 1 begin kwartaal 2 komt socket 939 met dual channel. Het heeft nu eigenlijk geen nut om dual channel aan te schaffen. Het is meestal duurder en de prestaties blijven gelijk met een single channel. Als je wel wil dual channelen zou ik wachten of een Pentium 4 kopen.

Verwijderd

TWINX koop je imho niet omdat je dual-channel wilt draaien, maar om dezelfde reden dat deze kits voor dual-channel borden beter geschikt zijn: de reepjes geheugen zijn min of meer exact gelijk aan elkaar en storen niet door afwijkende timings.

In principe kun je dual-channel draaien op een P4 met 2 verschillende reepjes (de nieuwe SIS 655TX chipset ondersteund dit zelfs officieel).

Matched Pairs als de TwinX helpt alleen maar mee om de timings strak te houden van de nogal kieskeurige memory controller van de AMD64, dus gewoon geen last van geheugen verschillen.

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03-2025
[quote]Emcee schreef op 22 december 2003 @ 19:37:
---------
Wat ik niet snap van de asus k8v is dat ze er maar 3 audiopoorten op hebben gegooid (waarbij je zelf moet kiezen hoe je ze wilt gebruiken of line-in,line out en mic-in of 5.1 sound), dat is toch een stap terug imo.
---------

Ergste is nog dat er bij mij geen blauw en roze zit aan mijn speakers. Maar geel en groen. Krijg het niet goed geconfigureerd. Handleiding van Altec Lansing laat ook te wensen over.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:13
gangsterjoey schreef op 11 januari 2004 @ 13:33:
Naja... na wat nazoeken.. blijkt dat er ook gewoon non-ECC in kan :)!

Dus dan wordt het deze:

Corsair VS1GBKIT400 2x512MB 400MHZ

Een mooi kitje van 1 gb :P

Thnx ammel!
Toevallig heb ik net dezelfde combinatie, dat kitje geheugen met dit moederbord en een Athlon XP 3000+.

Ervaringen tot nu toe met het geheugen:

- Werkt prima als ik in het BIOS alles op auto laat staan

- pc crasht bij het opstarten van windows als ik het geheugen op 400MHz zet (waarop het eigenlijk zou moeten werken!) en verder alles op auto laat staan....

• gangsterjoey
Hielko schreef op 11 januari 2004 @ 21:23:
[...]

Toevallig heb ik net dezelfde combinatie, dat kitje geheugen met dit moederbord en een Athlon XP 3000+.

Ervaringen tot nu toe met het geheugen:

- Werkt prima als ik in het BIOS alles op auto laat staan

- pc crasht bij het opstarten van windows als ik het geheugen op 400MHz zet (waarop het eigenlijk zou moeten werken!) en verder alles op auto laat staan....
Waar werktie op dan als je hem op auto zet?

|| Specs ||

Verwijderd

Ken:
Als je nog eens meer dan 1 double sided gebruikt, wordt de snelheid zelfs verlaagd naar DDR200

Zou je dat willen toelichten? (of iemand anders)

Ik heb iets gelezen over dat de banken dusdanig dicht op elkaar zouden staan (op de asus plank o.a.) dat er max 1 double sided in de eerste twee banken past en je dus bij 2x double sided verplicht wordt de derde (tragere bank?) te gebruiken... Ik zou dan verwachten dat hij "terugschakeld" naar 333Mhz... Of dat dat zelfs niet kan...

Hopenlijk zit ik er niet geheel naast... [help :? ]

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 00:10 ]

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 00:09:
Ken:
Als je nog eens meer dan 1 double sided gebruikt, wordt de snelheid zelfs verlaagd naar DDR200

Zou je dat willen toelichten? (of iemand anders)

Ik heb iets gelezen over dat de banken dusdanig dicht op elkaar zouden staan (op de asus plank o.a.) dat er max 1 double sided in de eerste twee banken past en je dus bij 2x double sided verplicht wordt de derde (tragere bank?) te gebruiken... Ik zou dan verwachten dat hij "terugschakeld" naar 333Mhz... Of dat dat zelfs niet kan...

Hopenlijk zit ik er niet geheel naast... [help :? ]
Dat ze dus danig dicht bij elkaar zitten ghehe, dat is een goede _/-\o_

De geheugen controller kan niet 3 dimms op ddr400 draaien en gaat daarom terug naar ddr333.

Download de usermanual van de K8V-deluxe, daar staat precies in welke combinaties mogelijk zijn! ftp://www.asus.it/pub/ASU...k8v/e1421b_k8v_deluxe.pdf

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• KarlMarX
  • Laatst online: 08-07 21:08
Heeft iemand de nieuwe beta bios (1005.006) voor de Asus K8V Deluxe al geprobeerd?

Ik heb er zelf nog geen tijd voor gehad, maar ik hoop dat met die versie de MP's ook boven de 10 in te stellen zijn.
Er staan helaas (zoals bijna altijd bij Asus bij beta's) geen releasenotes bij.

• Etharion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-07 12:18
KarlMarX schreef op 14 januari 2004 @ 20:06:
Heeft iemand de nieuwe beta bios (1005.006) voor de Asus K8V Deluxe al geprobeerd?

Ik heb er zelf nog geen tijd voor gehad, maar ik hoop dat met die versie de MP's ook boven de 10 in te stellen zijn.
Er staan helaas (zoals bijna altijd bij Asus bij beta's) geen releasenotes bij.
Net de 1005-006 bios geprobeerd, zie echter geen verschil met de vorige bios. (zal wel weer iets over het hoofd zien)

Updaten ging ook niet helemaal soepel, moest na het flashen handmatig cmos ram data clearen om er weer wat leven in te krijgen.

[ Voor 45% gewijzigd door Etharion op 15-01-2004 21:28 ]

• KarlMarX
  • Laatst online: 08-07 21:08
Ik heb 1005-006 er zelf inmiddels ook op staan. Flashen ging bij mij wel makkelijk. Gewoon met Asus update in Windows zelf.
Verder merk ik inderdaad geen verschil. Helaas nog geen multipliers boven de 10 beschikbaar.

Verwijderd

Is er nog echt verschil tussen het aanbevolen corsair geheugen voor dit mobo en het aanbevolen kingston geheugen voor dit mobo? Kwa snelheid enzo.

Verwijderd

Weet iemand of 2*512mb Apacer stabiel werkt op dit mobo?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 02:22:
Weet iemand of 2*512mb Apacer stabiel werkt op dit mobo?
Waarom kijk je niet even in de lijst op de asus site? (met aanbevolen mem)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 11:44:
[...]

Waarom kijk je niet even in de lijst op de asus site? (met aanbevolen mem)
Om dat op die site bij Corsair bijvoorbeeld er alleen een 256mb latje wordt aangeraden, terwijl 2*512 volgens mensen hier ook goed werkt, terwijl Hielko zijn systeem er dan weer mee crasht op ddr400.
Dus ik gok dat de lijst niet echt volledig is :?

apacer staat een 512mb latje op:
512M Apacer 77.10736.464 Samsung DS K4H560838D-TCC4

Maar toch liever zeker weten eer ik het koop :)

• Dedun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 20:14
Ik heb zelfde config:

ASUS K8V + Athlon 64 3200+

Alleen in windows toont hij de processor driver niet, weet iemand hoe ik dit kan fixen? Ik ben op de amd website geweest en de 4 pakketjes die hun aanbieden werken allen niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 12:38:
[...]

Om dat op die site bij Corsair bijvoorbeeld er alleen een 256mb latje wordt aangeraden, terwijl 2*512 volgens mensen hier ook goed werkt, terwijl Hielko zijn systeem er dan weer mee crasht op ddr400.
Dus ik gok dat de lijst niet echt volledig is :?

apacer staat een 512mb latje op:
512M Apacer 77.10736.464 Samsung DS K4H560838D-TCC4

Maar toch liever zeker weten eer ik het koop :)
waarom neem je niet gewoon kingston?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:26

4POX

Everybody is wired

Fijn,

Dus als je 2 x DS pc2700 512 MB geheugen hebt , dan heb je pech. Want dat gaat op pc1600 draaien.

Ik heb misschien al een koper voor mijn oude moederbord , en krijg binnenkort wat stage vergoedingen. Maar als er ook nog de aanschaf van 2 x pc3200 reepjes bijmoet.. IK moet nog even nadenken.

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 20:15:
[...]

waarom neem je niet gewoon kingston?
De shop waar ik mobo + cpu zou kopen heeft alleen corsair en apacer, en die corsair vind ik nogal duur uitvallen :'(

Verwijderd

ik heb hier Dane Elec in mn K8V zitten samen met een athlon64 3000 en het werkt als een zonnetje :D

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Is dat is van asus alleen ?

Als je twee keer dubbelzijdig geheugen DDR333 geheugen gebruikt dat de snelheid terug zakt naar DDR200 ?

Ik heb de handleiding van de MSI en EPOX staat dit niet vermeld ?

Wordt het geheugen snelheid nu door de processor terug gezet, of is dit iets van het moederbord alleen. Ik loopt met het idee om een nieuw moederbord te kopen. Maar dan kan ik meteen ook een nieuwe processor erbij nemen. Maar om nu meteen ook mijn 2 x 512 MB DDR333 te vervangen zie ik niet zo zitten. Dat kan ik de loop van tijd beter vervangen worden door 2 x 1024 MB DDR400

Als blijft dat de MSI, EPOX of een ander merk wel DDR333 dubbelzijdig op zijn volle snelheid kan aanspreken moet ik toch gaan nadenken om voor het eerst in een lange periode geen ASUS meer te nemen.

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Heb net es ff dat boekje doorgelezen van die K8V en ik weet niet welke dwaas dat fabeltje de wereld in geholpen heeft, maar als je 2 doublesided dimms hebt kan je die gewoon op 400Mhz draaien.
Dit kan alleen niet als je sloten Dimm2 en Dimm3 gebruikt als je de combo's 1&3 of 1&2 gebruikt draait dit gewoon op 400Mhz. (met PC3200 modules off course)

check:
Afbeeldingslocatie: http://www.ctpro.nl/pimp/docs/mem.jpg

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 13:17:
Heb net es ff dat boekje doorgelezen van die K8V en ik weet niet welke dwaas dat fabeltje de wereld in geholpen heeft, maar als je 2 doublesided dimms hebt kan je die gewoon op 400Mhz draaien.
Dit kan alleen niet als je sloten Dimm2 en Dimm3 gebruikt als je de combo's 1&3 of 1&2 gebruikt draait dit gewoon op 400Mhz. (met PC3200 modules off course)

check:
[afbeelding]
Dat is nu het hele probleem.. Ik heb geen 2 DS 400 Mhz dimms , maar 2 DS 333 Mhz dimms. En als ik in die tabel kijk en in het boekje kijk zie ik dat je 2 DS dimms op 400 kan draaien. Of 200.

Of begrijp ik dit helemaal verkeerd. Ik wil namelijk mijn oude geheugen nog gebruiken maar ik wil ook dolgraag een asus.. Omdat phoenix bios gewoon super relaxt werkt en ik erg asus fan ben.

AKA Rinkel weblog

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 13:17:

check: plaatje....
Hmm, Ik zit hier al superopgewonden te wezen omdat ik morgen ga kopen :

AMD Athlon 64 3000 BOX 1 MB Cache
Asus K8V Deluxe
512 MB Corsair XMS CAS2

Dat is dus 1 reepje geheugen vanwege dat 400/333 Mhz sprookje, maar nu zou ik dan eigenlijk wel even willen weten waar ik beter mee ben, 1x 512 of 2x 256.
Ik ga maar eens surfenderwijs zoeken maar als iemand ondertussen een idee heeft ............. _/-\o_

Non taken

• 4POX

4POX

Everybody is wired

De 1 MB versie heet toch de AMD athlon 64 3200 box

Of ben ik nu fout :| ?

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Kan iemand me a.u.b. vertellen of deze ram modules werken op dit asus mobotje?:
DDR TwinMOS DUAL 1024MB PC3200 CL2,5

op de asus site staan wel mooi model + chip nr's, maar die vind ik op de twinmos site nergens terug :(

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024
4POX schreef op 03 februari 2004 @ 23:57:
De 1 MB versie heet toch de AMD athlon 64 3200 box

Of ben ik nu fout :| ?
Je zou best gelijk kunnen hebben, dat d8 ik namelijk ook maar zie http://www.compuzeeland.n...enu=productinfo&pid=12241

Die heb ik dus besteld maar ik ga straks gelijk ff bellen hoe dat nou precies zit.
het zal dan wel een 3200 worden :9

Non taken

Verwijderd

bah,
na heel veel opzoekwerk erachter gekomen dat je al corsair, mushkin of andere veel te dure ram moet kopen om 2*512mb aan de gang te krijgen op een kt800 mobo :(

Ik denk dat ik door deze miserie maar mooi afzie van een aankoop, en hopen dat de 939 mobos het wat beter gaan doen in dit opzicht

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ziezo. Sinds zaterdag draait het het spul

2 x 512 MB pc333 2.5 noname geheugen :D , Draait zonder problemen. Maar ik moet nog niet te vroeg juichen. Maar ik denk persoonlijk dat pc333 geheugen in combinatie met een athon64 minder problemen heeft.

Alleen nu ben ik wel een probleempje tegen gekomen waar asus in het verleden vaker last van heeft gehad. De ide led werkt niet bij alle controlllers. En bij deze plank is het ook weer raak.. Geen IDE LED activiteit bij de VIA sata controller (rev. 1.12) . Wel bij de promise en de VIA ata controller. Een zwaar gemis :( . Maar aan de andere kant is de Athlon64 zo'n rappe machine dat je de harddisk LED weinig tot niet meer in de gaten zult houden. ;)

AKA Rinkel weblog

• Erick81
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:13
Dedun schreef op 18 januari 2004 @ 12:52:
Ik heb zelfde config:

ASUS K8V + Athlon 64 3200+

Alleen in windows toont hij de processor driver niet, weet iemand hoe ik dit kan fixen? Ik ben op de amd website geweest en de 4 pakketjes die hun aanbieden werken allen niet.
Beetje late reactie maar toch...
Het zelfde probleem is bij opgelost door een bios update naar versie 1005.

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-01 14:30

TRG

Technotium99-m

Zeer fijn topic dit, ook zeer nuttig voor mij. Maar hoe ik het ook draai of keer, ik blijf kopzorgen kweken met de combinatie van AMD64 en geheugen.
Behalve de tegenstrijdige berichten vind ik ook de geheugen en moederbord fabrikant vaak te wensen overlaten.
Ik ben dan zgn een "technicus" en nog moet ik wel 30 pagina's doorlezen voordat ik een aandeel correcte informatie heb verworven welke uit nog geen 10 regels bestaat indien summier samengevat..

maargoed, ik laat mijn klaagzang achterwege want dit neem je voor lief als je een technologieaddict bent _/-\o_

Nu mijn situatie :
Eens in de 3 jaar krijg een combinatie van pc-prive project / verjaardagsgeld / spaargeld en giften in handen om een nieuw systeem samen te stellen. Hier volgen enkele zaken op welke ik zekerheid wil.

Mijn configuratie (al besteld!):

Asus K8V Deluxe
AMD Athlon 64 3200+ OEM 400 MHz, OEM
Corsair TWINX1024-3200LLPT PC3200, 400 MHz, Kit of 2, latency=2, 1024 MB
(Dus 2 strips van 512MB als duo pack verkocht)
Club3D Radeon 9800 Pro 128 MB
2x Western Digital Raptor 36 GB, 10.000 rpm, 8 MB, Serial ATA/150
2x Maxtor Diamond Max Plus 9 160 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA/150
Asetek Waterchill KT12-L20/220V Kit (link naar salland)
Thermaltake Silent PurePower 480 watt ActivePFC - Xaser Silver

Ik vraag mezelf nu ten zeerste de volgende dingen af:

-Heb ik nu het goede geheugen? Zoals ik oa uit dit topic gehaald heb : "Ja, want het maakt geen drol uit en die kit van 2 draait gewoon op 400mhz en het geeft miniem voordeel ivm gelijke kloktijden, wat beter was geweest was 1 strip ipv 2!"

-Ondersteunt de ASUS K8V 4 SATA schijven? "Jazeker, en het is beter dat je dan die WD Raptors op de promise controller hangt.."

-Koelt de ASETEK WC set goed genoeg voor een goede overclock? "Ja, maar het is stom van me dat ik daar luidruchtige WD Raptor schijven bij heb !!!"

-Al mijn schijven in RAID 0 geeft het meeste voordeel van snelheid/performance ! En dan lees ik ergens : "RAID 0 moet je vooral pakken als je al je data kwijt wil!!"

-Is mijn budget CLUB3D radeon goed genoeg voor OC'en? En geeft het geen probleem dat ik geen AGP/PCI lock heb? En dan lees ik ergens : "Een budget AGP kaart zal de reden zijn dat je OC'en niet ver komt wanneer je geen AGP/PCI lock hebt !!!"

-480 watt voeding is dat genoeg ?? lijkt me wel toch... ik vind het al absurd veel (mijn vorige was 250...)

Totzover mijn komende AMD64 verhaal.
Ik wil nogmaals uithalen naar de vaagheid welke op moederbord en geheugenfabrikant sites tegenkom, want wanneer die 2 letters het serienummer uitmaken, en de ene site ze weglaat en de andere er 2 fictieve aan toevoegd ivm het eigen assortiment vind ik hoogst vaag en irritant..

Nu ga ik dat 5mb asus handleiding ding vast doorlezen, mijn honger naar informatie is nog niet gestopt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door TRG op 17-02-2004 14:36 ]

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Verwijderd

TRG schreef op 17 februari 2004 @ 14:34:
Ik vraag mezelf nu ten zeerste de volgende dingen af:

-Heb ik nu het goede geheugen? Zoals ik oa uit dit topic gehaald heb : "Ja, want het maakt geen drol uit en die kit van 2 draait gewoon op 400mhz en het geeft miniem voordeel ivm gelijke kloktijden, wat beter was geweest was 1 strip ipv 2!"
Geheugen werkt prima, ik heb hetzelfde. 1 reep is idd beter, maar hebben ze inmiddels al (betaalbare) 1 GB modules ? Aan de pricewatch te zien niet, dus ja, de beste optie en het draait idd op 400mhz. Dus als 512MB beter is dan 1GB omdat de kloksnelheden toch hetzelfde zijn :X :X dan mag die persoon het uitleggen waarom. Meer dan 1GB onder Windows 98 kan ik nog wel iets bij verzinnen >:)

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 12:34:
bah,
na heel veel opzoekwerk erachter gekomen dat je al corsair, mushkin of andere veel te dure ram moet kopen om 2*512mb aan de gang te krijgen op een kt800 mobo :(

Ik denk dat ik door deze miserie maar mooi afzie van een aankoop, en hopen dat de 939 mobos het wat beter gaan doen in dit opzicht
:? Wat een onzin verhaal. Gewoon no-name geheugen werkt goed en ik heb Dane-elec standaard pc3200 geheugen (dus niet duur) en NERGENS problemen mee!

Verwijderd

wrcveen schreef op 20 februari 2004 @ 23:14:
[...]
:? Wat een onzin verhaal. Gewoon no-name geheugen werkt goed en ik heb Dane-elec standaard pc3200 geheugen (dus niet duur) en NERGENS problemen mee!
onzin verhaal omdat het bij jou wel werkt?

vertel dat eens tegen als die mensen op amdmb.com, of zelfs mensen hier op tweakers. De bordjes zijn nu eenmaal picky met geheugen, fijn dat het bij jou wel werkt, maar is toch een kwestie van beetje geluk hebben bij het kiezen.

btw ondertussen gigabyte 8kt800 bordje met corsair twinx 2*512 3200c2 besteld, nog paar weekjes afwachten en zien of het werkt.

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 01:08:
[...]

onzin verhaal omdat het bij jou wel werkt?

vertel dat eens tegen als die mensen op amdmb.com, of zelfs mensen hier op tweakers. De bordjes zijn nu eenmaal picky met geheugen, fijn dat het bij jou wel werkt, maar is toch een kwestie van beetje geluk hebben bij het kiezen.

btw ondertussen gigabyte 8kt800 bordje met corsair twinx 2*512 3200c2 besteld, nog paar weekjes afwachten en zien of het werkt.
Jouw verhaal klopt toch niet? Jij zegt toch dat je persee te duur geheugen nodig hebt om het draaiend te krijgen? Ik vertel juist dat gewoon goedkoop geheugen ook werkt, zoals het ook behoort te werken op een 8kt800 boardje.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het is inmiddels een bekend en vaststaand feit dat de K8V behoorlijk kritisch is wat geheugen betreft.

Uiteraard kan het best zijn dat een goedkoop geheugenreepje werkt maar de kans dat duurder geheugen eerder zal werken is nu eenmaal vele malen groter als ik de postings op de diverse fora mag geloven.

ARME AOW’er

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik heb een weekje gewerkt met noname DDR333 geheugen. Maar omdat ik nu streef naar een stabiele machine heb ik vandaag de noname candybars vervangen door Kingston DDR400 geheugen.

Nu bestaat mijn hele pc uit merk onderdelen en dat geeft toch wel een lekker gevoel :P

AKA Rinkel weblog

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:43
ik ga morgen als het goed is mijn K8V deluxe binnen krijgen met een 3000+, maar ik heb een voeding van 300Watt, is wel een goeie voeding voor zover ik weet, is dit wel genoeg? zit verder een dvd speler en een brander in, radoen 8500, sb live 5.1 niet heel erg gekke dingen eigenlijk.

is die voeding dan niet te weinig?

• Edd
  • Laatst online: 13:00

Edd

Heb sinds vorige week ook een K8V + 3200+ en 2x 512MB Corsair ValueSelect geheugen. Werkt perfect hier!

Vraagje voor de mensen met een S-ATA schijf. Aan welke controller hebben jullie m hangen? Aan de VIA of aan de Promise?

[ Voor 38% gewijzigd door Edd op 03-03-2004 16:07 ]

-

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

juanp schreef op 03 maart 2004 @ 15:27:
ik ga morgen als het goed is mijn K8V deluxe binnen krijgen met een 3000+, maar ik heb een voeding van 300Watt, is wel een goeie voeding voor zover ik weet, is dit wel genoeg? zit verder een dvd speler en een brander in, radoen 8500, sb live 5.1 niet heel erg gekke dingen eigenlijk.

is die voeding dan niet te weinig?
Dat ligt niet aan het totale vermogen maar aan het vermogen van de diverse lijnen.

Je merkt snel genoeg als je voeding het niet trekt. ASUS-Probe of MBM etc. houdt je vanzelf wel op de hoogte.

ARME AOW’er

• gangsterjoey
Edd schreef op 03 maart 2004 @ 15:59:
Heb sinds vorige week ook een K8V + 3200+ en 2x 512MB Corsair ValueSelect geheugen. Werkt perfect hier!

Vraagje voor de mensen met een S-ATA schijf. Aan welke controller hebben jullie m hangen? Aan de VIA of aan de Promise?
Ik geloof aan de VIA :)

|| Specs ||

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Aan de Promise controller.

Ik heb 2 x een WD360 Raptor in RAID-0 geconfigureerd. Ik begon met de Raptors aan de VIA controller, vanwege de ervaringen van veel anderen op dit forum en het forum van amdmb.com. Performance was inderdaad zeer goed te noemen, maar toch besloot ik om dezelfde config nog eens te bouwen op de Promise controller. Nadat ik alles weer geinstalleerd had, lieten de benchmarks zien dat de Promise controller "iets" trager was (5 à 6 MB per seconde), maar vreemd genoeg voelde alles veel sneller aan. Ik heb dus tot op heden alles nog op de Promise draaien.

• Edd
  • Laatst online: 13:00

Edd

Dan ga ik denk toch maar eens die Promise controller proberen. Niet dat ik nu te klagen heb, maar anders weet je nooit..

-

• xpander
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024
Edd schreef op 03 maart 2004 @ 15:59:

Ik heb geen vergelijking gedaan tussen de VIA en Promise controller, heb de schijven direct aan de Promise controller gehangen en het werkt perfect.

Verwijderd

Ik ben van plan om een ASUS K8V Deluxe mobo te kopen met een Athlon 64 3400+ processor...

Is het een goed idee om hier de Kingston Hyper-X DDR 400 PC 3200 modules (2 x 512 mb) mee te combineren? Of loop ik dan de kans dat het niet werkt...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens op de Asussite :) Asus was zo vriendelijk geweest om onderaan op de K8V specspage een geheugencompatibiliteitstabel neer te zetten B)

In ieder geval had je hiervoor echt geen ander topic omhoog te hoeven kicken .. Nieuwe vragen en problemen had je in een nieuw topic mogen gieten, dat maakt het voor ons overzichtelijker.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.