Zeer fijn topic dit, ook zeer nuttig voor mij. Maar hoe ik het ook draai of keer, ik blijf kopzorgen kweken met de combinatie van AMD64 en geheugen.
Behalve de tegenstrijdige berichten vind ik ook de geheugen en moederbord fabrikant vaak te wensen overlaten.
Ik ben dan zgn een "technicus" en nog moet ik wel 30 pagina's doorlezen voordat ik een aandeel correcte informatie heb verworven welke uit nog geen 10 regels bestaat indien summier samengevat..
maargoed, ik laat mijn klaagzang achterwege want dit neem je voor lief als je een technologieaddict bent
Nu
mijn situatie :
Eens in de 3 jaar krijg een combinatie van pc-prive project / verjaardagsgeld / spaargeld en giften in handen om een nieuw systeem samen te stellen. Hier volgen enkele zaken op welke ik zekerheid wil.
Mijn configuratie (al besteld!):
Asus K8V Deluxe
AMD Athlon 64 3200+ OEM 400 MHz, OEM
Corsair TWINX1024-3200LLPT PC3200, 400 MHz, Kit of 2, latency=2, 1024 MB
(Dus 2 strips van 512MB als duo pack verkocht)
Club3D Radeon 9800 Pro 128 MB
2x Western Digital Raptor 36 GB, 10.000 rpm, 8 MB, Serial ATA/150
2x Maxtor Diamond Max Plus 9 160 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA/150
Asetek Waterchill KT12-L20/220V Kit (link naar salland)
Thermaltake Silent PurePower 480 watt ActivePFC - Xaser Silver
Ik vraag mezelf nu ten zeerste de volgende dingen af:
-Heb ik nu het goede geheugen? Zoals ik oa uit dit topic gehaald heb : "Ja, want het maakt geen drol uit en die kit van 2 draait gewoon op 400mhz en het geeft miniem voordeel ivm gelijke kloktijden, wat beter was geweest was 1 strip ipv 2!"
-Ondersteunt de ASUS K8V 4 SATA schijven? "Jazeker, en het is beter dat je dan die WD Raptors op de promise controller hangt.."
-Koelt de ASETEK WC set goed genoeg voor een goede overclock? "Ja, maar het is stom van me dat ik daar luidruchtige WD Raptor schijven bij heb !!!"
-Al mijn schijven in RAID 0 geeft het meeste voordeel van snelheid/performance ! En dan lees ik ergens : "RAID 0 moet je vooral pakken als je al je data kwijt wil!!"
-Is mijn budget CLUB3D radeon goed genoeg voor OC'en? En geeft het geen probleem dat ik geen AGP/PCI lock heb? En dan lees ik ergens : "Een budget AGP kaart zal de reden zijn dat je OC'en niet ver komt wanneer je geen AGP/PCI lock hebt !!!"
-480 watt voeding is dat genoeg ?? lijkt me wel toch... ik vind het al absurd veel (mijn vorige was 250...)
Totzover mijn komende AMD64 verhaal.
Ik wil nogmaals uithalen naar de vaagheid welke op moederbord en geheugenfabrikant sites tegenkom, want wanneer die 2 letters het serienummer uitmaken, en de ene site ze weglaat en de andere er 2 fictieve aan toevoegd ivm het eigen assortiment vind ik hoogst vaag en irritant..
Nu ga ik dat 5mb asus handleiding ding vast doorlezen, mijn honger naar informatie is nog niet gestopt
[
Voor 3% gewijzigd door
TRG op 17-02-2004 14:36
]
Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.