Centraal howto-feedback topic

Pagina: 1
Acties:
  • 1.022 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Hoi,

zoals je ongetwijfeld gemerkt hebt is er in de laatste maanden een groot aantal zgn. howtos bijgekomen in WOS* - en inmiddels ook enkele in SA.*. De bedoeling van een dergelijk topic is vaak een bepaald onderwerp nader aan te stippen en uitleg te geven over wat het doet en wat je ermee kan, waarna een gedetailleerd 'stappenplan' volgt hoe je ermee dient te werken.

De schrijvers van de howtos willen vaak graag hun kennis en/of ervaring op een gebied met jullie delen, en schrijven derhalve een howto omdat je het dan 'hands-on' direct moet toepassen. Uiteraard willen de schrijvers, en de ook de moderators, weten wat jullie vinden van:

• Het concept 'howto' in het algemeen
• Of het wenselijk is dat er meer howto's komen
• Hoe howtos in het algemeen verduidelijkt kunnen worden
• En uiteraard kan je inhoudelijke feedback geven op een howto. Vermeld wel welke ;)

Let op: het is uiteraard gewenst dat je ontopic en onderbouwd reageerd. Geef dus ook aan waarom je iets wel of niet zou willen, en onderbouw kritiek goed. De moderators voelen er begrijpelijk niet veel voor om in te moeten grijpen :)

* De WOS-howto's staan in een sticky: Howto's & Guides, en er zijn op het moment van schrijven twee SA howtos: [rml][ Howto] Apache, PHP, MySQL, .htaccess & Virtual Hosts[/rml] en [rml][ Howto] PHPMyAdmin[/rml]

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 12-09-2005 20:13 . Reden: urls fix0rz ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:06

momania

iPhone 30! Bam!

G33rt schreef op 18 december 2003 @ 22:30:
• Het concept 'howto' in het algemeen
Ik ben van mening dat het een goed concept is.
Je ziet het ook in de andere subfora en het is toch een goede uitbreiding van de vele informatie die er hier te vinden is.
• Of het wenselijk is dat er meer howto's komen
Hoe meer hoe beter vind ik :)
• En uiteraard kan je inhoudelijke feedback geven op een howto.
Nee. Ik heb ze zelf niet hoeven te gebruiken, alleen gelezen. Dus echt feedback door praktijk ervaring kan ik niet geven.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:00

Maximus

There is no substitute

Ik heb zelf alleen de HowTo's in WOS gelezen. En ik ben er zeer tevreden over. Ik wist namelijk eerst nooit hoe ik een unatended slipstream windows CD maakte :o En dankzij deze HowTo's weet ik het wel.

Ik ben er zeer blij mee alleen misschien is het handig dat de HowTo's van de WOS gesort worden op Operating System. Want nu staan ze soms nog wat door elkaar. Dat is het enige puntje van "kritiek".

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 11:10

mutsje

Certified Prutser

Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat er geen revieuw gedaan wordt. Nu communiceren Leon, G33rt en ik onderling met elkaar op het moment van een Howto online brengen zodat er een kwaliteits controle plaats vind en wij geen onzin gaan verkopen aan GOT users. Mijn grootste vrees is dat er fouten in sluipen die niet opgemerkt worden maar wel klakkeloos overgenomen worden. Het lijkt me daarom verstandig een soort van review panel op te richten die een Howto screaned en eventueel uitvoert @home om te testen. Dit zal helaas wegens gebrek aan hardware / software niet altijd mogelijk zijn. Ook zou het handig en wenselijk zijn om eens vragen te krijgen van "Ik wil hier graag een Howto" over zodat we meer doelgericht de Got users kunnen bedienen in het schrijven en klaar maken van howto's.

Inderdaad is de onoverzichtelijkheid momenteel nog het enige - punt maar ik weet dat hier hard aan gewerkt wordt door de moderators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Overzicht is ondertussen aangebracht in de howto's van WOS.
Willen de makers howto's nog even kijken of ze het ook een beetje eens zijn met de indeling?

Verder ook wel even een goed schop voor dit topic. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Ik snap dit niet:

[quote]Windows stand-alone client related
• [Windows 98SE/2000/XP] Internet Connection Sharing

is 'stand-alone client' niet een contradictio in terminis? tevens lijkt ICS me niet zo standalone, maar waarschijnlijk begrijp ik de omschrijving verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:45
Wat mutsje zegt vind ik wel een goed idee. dat er dus 1 groot topic wordt geopend waar gebruikers kunnen vragen om een bepaalde HOW TO ergens van. En het testen ervan lijkt me ook wel slim. Of een systeem opzetten dat je kan klikken op Het werkt ! en dat je dan bij de how to ziet Zoveel mensen gestemd zoveel procent zegt je enz enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

G33rt schreef op 22 december 2003 @ 23:32:
Ik snap dit niet:
[...]
is 'stand-alone client' niet een contradictio in terminis? tevens lijkt ICS me niet zo standalone, maar waarschijnlijk begrijp ik de omschrijving verkeerd :)
Mja, ik bedoel daar de windows clients die niks met een domain te maken hebben.
Rubie-The-Sysop schreef op 22 december 2003 @ 23:34:
Wat mutsje zegt vind ik wel een goed idee. dat er dus 1 groot topic wordt geopend waar gebruikers kunnen vragen om een bepaalde HOW TO ergens van.
Daar kunnen we wmb gewoon dit topic voor gebruiken ;)
En het testen ervan lijkt me ook wel slim. Of een systeem opzetten dat je kan klikken op Het werkt ! en dat je dan bij de how to ziet Zoveel mensen gestemd zoveel procent zegt je enz enz enz.
Is kidd wel een leuk idee, maar is nog even de vraag hoe we zoiets zouden kunnen implementeren.

[ Voor 23% gewijzigd door momania op 22-12-2003 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-06 21:14
momania schreef op 22 december 2003 @ 23:37:
[...]

Daar kunnen we wmb gewoon dit topic voor gebruiken ;)
Is het wel zo slim om requests voor nieuwe how-to's in een topic te zetten waar je feedback kan geven op de huidige?
[...]

Is kidd wel een leuk idee, maar is nog even de vraag hoe we zoiets zouden kunnen implementeren.
Een poll onderaan elke how-to plaatsen met een paar mogelijkheden lijkt me toch niet zo moeilijk? Desnoods gebruik je gewoon BOOTZ z'n poll(systeem) :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

MaRc0 schreef op 22 december 2003 @ 23:40:
[...]
Is het wel zo slim om requests voor nieuwe how-to's in een topic te zetten waar je feedback kan geven op de huidige?
Zo houden we het wel lekker centraal ;)
En gezien het algemene wos feedback topic, verwacht ik hier niet echt super veel feedback :P
Een poll onderaan elke how-to plaatsen met een paar mogelijkheden lijkt me toch niet zo moeilijk? Desnoods gebruik je gewoon BOOTZ z'n poll(systeem) :)
Als er al een poll komt, dan hoort hij wel in de 'faq style' :P

Maar als ele of ik een keer wat tijd over hebben, kunnen we misschien wel eens wat in elkaar scripten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

WOS & SA hebben het nu mooi gecatalogiseerd, maar is het niet een idee om dat forumweid zo te maken? Ik denk hierbij aan een sticky in med of een linkje 'howto's' in de forum lijst (gathering.tweakers.net), op een soortgelijke manier als nu het frontpage nieuws zichtbaar is (maar dan 1 linkje). Is dit gewenst /willen we zoiets implementeren? Als meer howto's zich voegen bij het collectief, is een aparte howto (link) sectie naar mijn idee geen overbodige luxe. Een howto.tweakers.net is natuurlijk ook leuk, maar dan koppel je het imho te veel aan de frontpage, terwijl dit toch een typische forum aangelegenheid is.

De indeling zoals die in het WOS overzicht staan is duidelijk en netjes ingedeelt. Ik mis hier echter nog een datum van het maken van de howto(als software verandert wil je bij het uitzoeken van een howto natuurlijk wel een hebben die het meest aansluit bij jou configuratie). Dit uiteraard met het oog op de toekomst. Dit en bijvoorbeeld de 'belangrijkste' schrijvers van ervan kunnen dan bv als mouseOver worden weergegeven. Een lijstje met 'nieuwe howto's' (laatste x weken of y topics) is misschien een aardig idee om de nieuwste aanwinsten wat meer in het oog te laten springen.

Een laatste aanmerking is dat het wat vreemd overkomt dat de indeling half nederlands en half engels is geschreven, met een nadruk op het eerste. Is het niet logischer een keuze te maken en je daar vervolgens aan te houden?

edit: en een inhoudsopgave staat meestal bovenaan :P

[ Voor 5% gewijzigd door SilentStorm op 23-12-2003 00:30 ]

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:45
We we ook kunnen doen is de How To's gewoon openlaten en gaan slotje erop doen. Dan kna je evt nog vragen stellen, commentaar geven enz. Zelfde al in het case mod gedeelte.

Wat ook mischien slim is, is om 1 groot cenraal topic te openen voor "Roaming Profile". Er zijn hier zoveel problemen mee en veel vragen dat het makkelijuker is om 1 topic te opennen. Voordelen:

- Maar 1 Roaming topic ipv 10, dus veel meer ruimte voor andere topics
- Je hoeft niet bang te zijn dat het topic wordt gelsoten ofzo.
- Het topic wordt regelmatig omhoog geschopt, dus mensen kijken altijd naar de problemen.
- Als je een probleem hebt met roaming lees je ff het topic door, je leert ervan en mischien kom je je probleem wel tegen.

Nadelen:
-Veel nutteloze posten als: Weet iemand al een oplossing voor mijn probleem ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Een poll onder een Howto heeft geen meerwaarde in mijn ogen.

Een Howto open laten nodig je uit tot nutteloze commentateren als "wel veel plaatjes hoor kan dat niet anders" en maak je het anders " ja dit snap ik niet doe us een printscreen"....

Een speciale Howto voor alle forums mis je de essentie van de howto's per forum. Nu is het overzichtelijk (moet nog kijken naar nieuwe indeling) en als er straks ook hardware / andere software bij komt wordt het onoverzichtelijk.

Howto's nakijken bedoel ik (no offence) door de meer ervaren GOT users en niet door Piet die vandaag met een computer begonnen is en er nog 1000 regels bij wil kloppen omdat hij het anders niet begrijpt.

Je moet de howto's op een volgende manier zien(althans in mijn visie als howto schrijven).

Howto is opgezet om een startende gebruiker wegwijs te maken en een goede schop in de richting te geven waar hij moet kijken/zoeken om iets te implementeren.
Het nadeel hiervan is, is dat sommige GOT members het als Howto's voor dummies zien, wel dit is nu precies mijn bedoeling. Als er ingewikkelde howto's gebouwd moeten worden snapt nog de helft van de WOS bezoekers het niet. Dan laten we 90% weg en melden we ja maar dat is toch logisch..

Een howto bevat veel plaatjes omdat 1 plaatje meer zegt dan 1000 woorden. Een howto moet het niveau bevatten van een beginnende gebruiker dus alle aspecten moeten eraan te pas komen. Daarom duurd het soms ook lang voordat er weer een nieuwe howto gelanceerd wordt.

De makers van Howto's zijn soms dagen bezig en daarom vind ik het persoonlijk ongewenst ze open te laten voor commentaar waar we niet op zitten te wachten.

Hoe meer mensen Howto's maken hoe hoger het niveau zal worden van WOS. Men heeft probleem met SUS verwijs de user naar de Howto's middels urls. Men heeft problemen met ICS/ICF etc DNS etc.

Misschien dat er ooit een boekje uit komt als hardcopy naslagwerk door Tweakers.net met howto's erin (wat wel de ultimieme kick zou zijn voor howto makers denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
SilentStorm schreef op 23 december 2003 @ 00:27:
edit: en een inhoudsopgave staat meestal bovenaan :P
staat ie ook, in een dropdown box. ele's script lees echter je secties uit en maakt de inhoud realtime, je kunt em dus niet bovenaan zetten.
De indeling zoals die in het WOS overzicht staan is duidelijk en netjes ingedeelt. Ik mis hier echter nog een datum van het maken van de howto(als software verandert wil je bij het uitzoeken van een howto natuurlijk wel een hebben die het meest aansluit bij jou configuratie).
staat gewoon bij de datum van de poster, en in de lijst zetten lijkt me geen optie, wordt het alleen maar onoverzichtelijk van.
Rubie-The-Sysop schreef op 23 december 2003 @ 01:09:
We we ook kunnen doen is de How To's gewoon openlaten en gaan slotje erop doen. Dan kna je evt nog vragen stellen, commentaar geven enz. Zelfde al in het case mod gedeelte.

Wat ook mischien slim is, is om 1 groot cenraal topic te openen voor "Roaming Profile". Er zijn hier zoveel problemen mee en veel vragen dat het makkelijuker is om 1 topic te opennen
hiervoor kan prima dit topic gebruikt worden, anders krijg je allemaal hele kleine draadjes terwijl dit overzichtelijker is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Wat handiger is om een Howto daaraan te besteden maar wel met een aantal eisen.. namelijk geen WIndows9X clients en dergelijke die end of life zijn. Howto's moeten wel up to date zijn en bijgehouden worden. Misschien dat iemand een Howto over roaming profiles wil maken of [rml][ windows200X]Howto:roaming profiles & redirection & policies[/rml] deze uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

mutsje schreef op 23 december 2003 @ 08:48:
Hoe meer mensen Howto's maken hoe hoger het niveau zal worden van WOS. Men heeft probleem met SUS verwijs de user naar de Howto's middels urls. Men heeft problemen met ICS/ICF etc DNS etc.
Hoewel ik zeker vindt dat HOWTO's een nuttige en goede toevoeging aan WOS zijn, denk ik niet dat je het zover moet zien.

Als men problemen heeft, en er voldoende eigen onderzoek is gedaan, moet iemand toch altijd nog een topic kunnen openen. Ik zie de howtos meer als een extra naslag werk, om mensen op weg te helpen, en niet als een vervanging voor topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

G33rt schreef op 23 december 2003 @ 09:10:
[...]

staat ie ook, in een dropdown box. ele's script lees echter je secties uit en maakt de inhoud realtime, je kunt em dus niet bovenaan zetten.
En hoe denk je dat die dropdown dan bovenaan komt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
momania schreef op 23 december 2003 @ 10:51:
[...]

En hoe denk je dat die dropdown dan bovenaan komt? :P
geen idee, als ik de inhoudsopgave tag kopieerde naar boven deed ie het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

G33rt schreef op 23 december 2003 @ 09:10:
[...]

:X totaal overheen gelezen. Ik zag enkel de onderste

[...]

staat gewoon bij de datum van de poster, en in de lijst zetten lijkt me geen optie, wordt het alleen maar onoverzichtelijk van.
[/quote] Zoals ik een regel lager had gezegd, bedoelde ik dit in een mouseOver. De gegevens zijn anders pas zichtbaar na het openen van de betreffende howto/guide. Dit is natuurlijk geen wereldschokkende toevoeging, maar ik zou het persoonlijk wel waarderen als er wat meer bijstond dan alleen de titel. Misschien zijn er meer mensen die er zo over denken?

Bij een samenvoeging bedoelde ik meer dat er net zoals van de faqs, een soort algemene pagina kwam, waarin links zijn opgenomen naar howto's van WOS, SA, etc. Ik zou dit dan wel iets meer onder de aandacht willen brengen door het te koppelen aan de hoofdforumlijst, maar of dat gewenst is laat ik nog even in het midden. Op een dergelijke pagina verwacht ik dan ook bijvoorbeeld een lijst met nieuwe howto's, aangevraagde howto's, met daarachter evt een howtomaker die het op zich neemt de gevraagde howto te schrijven en anders een [afgewezen, link naar reden] of [open]. Howto's in ontwikkeling, populairste howto's (meest gelezen of goeie beoordelingen in poll-achtige scripts) en wat er verder maar gewenst is. In dit algemene gedeelte kun je vervolgens '[howto]hoe schrijf ik een goede howto' en dergelijke algemene informatie kwijt.

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

elevator schreef op 23 december 2003 @ 10:41:
[...]

Hoewel ik zeker vindt dat HOWTO's een nuttige en goede toevoeging aan WOS zijn, denk ik niet dat je het zover moet zien.

Als men problemen heeft, en er voldoende eigen onderzoek is gedaan, moet iemand toch altijd nog een topic kunnen openen. Ik zie de howtos meer als een extra naslag werk, om mensen op weg te helpen, en niet als een vervanging voor topics :)
Ik denk dat de howto's ook niet als vervanging moet zien meer als een stopper.. Er zullen altijd topics blijven komen over de onderwerpen waarover Howto's gemaakt zijn maar het geeft al een goede duw in de goede richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

mutsje schreef op 23 december 2003 @ 13:59:
Ik denk dat de howto's ook niet als vervanging moet zien meer als een stopper.. Er zullen altijd topics blijven komen over de onderwerpen waarover Howto's gemaakt zijn maar het geeft al een goede duw in de goede richting.
Wat ik wil zeggen is dat topics over een onderwerp waar ook een HOWTO over is, helemaal niet slecht is.

Sommige mensen vinden het leuk om aan de hand van de HOWTO een en ander uit te zoeken, andere mensen proberen zelf liever een en ander - dit moet allemaal mogelijk blijven en naast elkaar blijven bestaan. Een Howto is geen vervanging voor een topic - alleen een hulpmiddel bij iemands' probleem of vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Daar heb je helemaal gelijk in. Alleen hoop ik dat meer mensen de howto's eerst proberen die uitgeprobeerd en getest zijn.. Dan krijg je dus andere topics als je begrijpt wat ik bedoel te zeggen.. (dat bedoel ik eigenlijk al de hele tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mutsje schreef op 23 december 2003 @ 09:20:
Wat handiger is om een Howto daaraan te besteden maar wel met een aantal eisen.. namelijk geen WIndows9X clients en dergelijke die end of life zijn. Howto's moeten wel up to date zijn en bijgehouden worden. Misschien dat iemand een Howto over roaming profiles wil maken of [rml][ windows200X]Howto:roaming profiles & redirection & policies[/rml] deze uitbreiden.
Hmm...

Op zich zou je die wel iets kunnen uitbreiden ja, ik ga er iig mee aan de slag (zit nu midden in een migratie NT4 > windows 2000) zodra ik even tijd heb.

Hardware geen problemen, en anders VMware to the rescue 8)7

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
ik zou howto's zien als stappenplan voor mensen die dat liever hebben, en als een kleine terugval voor de mensen die liever zelf proberen en dan misschien vastlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Misschien dat je Ad-aware 6 ook kan vermelden in de HOW-TO van Spyware. Ik heb de indruk dat deze meerdere dingen vindt dan Spybot.

Je mag trouwens gerust mijn screenshots gebruiken van (of linken naar) http://wim.bernaerts.net/adaware

edit:

Nog een kleine typo gevonden. Bij HOWTO: [Windows 98SE/2000/XP] Internet Connection Sharing staat er Windows 2000/XP ckients ipv clients

[ Voor 27% gewijzigd door WimB op 03-01-2004 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Subtiel schopje :+

In de afgelopen week heb ik een HOWTO : Inkomende VPN verbinding gemaakt. Momenteel ben ik helaas werkeloos, en naast het zoeken naar werk enzo heb ik zat tijd over om nog meer Howto's te maken :)

Is er de laatste tijd een onderwerp tegen gekomen waarvan je dacht : 'Goh, daar zou ik wel een howto over gemaakt willen zien !' Laat het dan even weten :)

[ Voor 24% gewijzigd door sanfranjake op 12-01-2004 13:50 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
sanfranjake schreef op 12 januari 2004 @ 13:47:
Subtiel schopje :+

In de afgelopen week heb ik een HOWTO : Inkomende VPN verbinding gemaakt. Momenteel ben ik helaas werkeloos, en naast het zoeken naar werk enzo heb ik zat tijd over om nog meer Howto's te maken :)

Is er de laatste tijd een onderwerp tegen gekomen waarvan je dacht : 'Goh, daar zou ik wel een howto over gemaakt willen zien !' Laat het dan even weten :)
Multiboot troep komt de laatste tijd veel voorbij...

Denk aan hoe maak ik een multoboot met win/linux, boot.ini toelichting etc.

[ Voor 11% gewijzigd door sdomburg op 12-01-2004 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
sdomburg schreef op 12 januari 2004 @ 14:36:
[...]

Multiboot troep komt de laatste tijd veel voorbij...

Denk aan hoe maak ik een multoboot met win/linux, boot.ini toelichting etc.
Ehehe daar noem je inderdaad wel een goede :) Moet ik je wel bekennen dat mijn kennis van Linux niet zo ruim is .... Zat er zoiezo al over te denken om Knoppix op een oude HDD te installen i.p.v. van cd te booten om wat mee te rommelen :)

Mocht ik tegen vage Linux-situaties aanlopen zul je me wel ergens in NOS ofzo aantreffen :+

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb vele pogingen ondernomen om Linux te installeren en zodoende een werkende dualboot te maken. Helaas loop ik daarbij tegen dusdanig veel vraagtekens aan dat het mij verstandiger lijkt om dit onderwerp over te laten aan een door een doorgewinterde multigebruker :+

Disaster Recovery van een domeincontroller lijkt me dan weer wel een leuke howto om te maken. En het degraden van een dc met dcpromo bijvoorbeeld ?

Lijkt jullie dit ook een goed idee ?

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Dit zou je inderdaad kunnen documenteren.

Wat ook leuk is om je DC gewoon uit te zetten.... en dan met ntdsutil de verwijzingen op de draaiende DC te verwijderen.. en daar een howto van te maken..

ook de nieuwe disaster recovery van Windows 2003 zou je in GOT taal op kunnen schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
mutsje schreef op 14 januari 2004 @ 15:19:
Dit zou je inderdaad kunnen documenteren.

Wat ook leuk is om je DC gewoon uit te zetten.... en dan met ntdsutil de verwijzingen op de draaiende DC te verwijderen.. en daar een howto van te maken..

ook de nieuwe disaster recovery van Windows 2003 zou je in GOT taal op kunnen schrijven.
Deze nonauthoritive restore heb ik inmiddels al een aantal malen uitgeprobeerd in test omgeving.

Gaat idd wel een mooi verhaal worden via de commandline.

* sanfranjake gaat servers Ghosten en beginnen :+

[ Voor 7% gewijzigd door sanfranjake op 14-01-2004 15:43 ]

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110399

In de "Windows XP en 2000 BSOD guide" staat een aantal keer een klein tikfoutje:
Analyzeren, dit moet volgens mij Analyseren zijn. Das alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Nieuw in de Howto zijn inmiddels alweer een kleine wastlijst.

TSweb opzetten
VPN server
Non Authoritive restore
Wins server opzetten
etc etc

met dank aan al die personen die dit voor WOS & GOT doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

M3d3m3ns - ik ga het aanpassen, thanks :)

* elevator knuffelt (o.a. :P ) mutsje :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:53
Vraagje... Hoeveel mensen leze nu werkelijk een howto als deze er komt?

Als frequent bezoeker van Beveiliging & Virussen :P maak ik het nog regelmatig mee dat mensen de howto over spyware niet lezen en dus constant op de howto moeten worden gewezen. Hiermee doel ik op het gebruik van Hijack this bijvoorbeeld, veeal komt de vraag langs wat dat is. Daarmee wordt dus ook duidelijk dat de howto niet wordt gelezen.

Misschien iets voor in de toekomst bij vernieuwing/update van de GoT gui om deze Howto's en FAQ's nog wat duidelijker naar voren te brengen.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 31-03-2004 13:38 . Reden: woordje nog toegevoegd :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik denk dat Spyware niet zo heel goed te vergelijken is met de andere howto's - de Spyware problemen zijn echt een probleem waar mensen vanaf willen - de andere howto's gaat vaak over dingen waar mensen leuk mee kunnen 'spelen' als het ware.

Bij de laatste categorie zul je dus ook meer mensen zien die willen gaan spelen met het opzetten van een Active Directory en bijvoorbeeld een aantal howto's doorlezen - daar hoor je uiteraard nooit meer van.

De mensen met Spyware die de Spyware howto niet gelezen hebben willen vaak gewoon snel een oplossing voor hun probleem - dit kan je dan ook aan een aantal symptomen van de gebruiker zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Aan de netstats te zien trekt de sticky toch nog aardig wat bezoekers per dag link

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Miki schreef op 31 maart 2004 @ 13:35:
Vraagje... Hoeveel mensen leze nu werkelijk een howto als deze er komt?
.
WOS Howto's en guides zijn meer om implementatie trajecten van mogelijkheden binnen Microsoft mogelijk te maken als het bv implementeren van een SUS server of hoe doe je een Non Authoritive Restore maar dan uit praktijk met minder droog gekauw als bij de whitepapers van Microsoft. Wij hebben als doel het de gebruiker zo gemakkelijk als mogelijk te maken en leren ondertussen ook nog wat (soms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:53
Okay het doel is duidelijk :P

In iedergeval blij dat er van alle kanten positief wordt meegewerkt. Ik ga de toegevoegde items is doorgelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99760

ik was op zoek naar een howto voor een ftp server. ik kwam toen G33rt Pure-FTPd howto tegen. ik ben toen ff gaan kijken bij de Pure-FTPd site en daar zie ik dat ze voor het laatst 18 juni 2004 een update gemaakt hebben.

XP SP2 is uitgekomen op 8 oktober 2004, howto is voor het laatst gewijzigd op 12 maart 2004. Het lijkt me dat Pure FTPd niet meer kan werken aangezien SP2 een drastische wijziging heeft aangebracht aan Windows Xp? Is er iemand die dit kan tegenspreken?

nu vraag ik me dus af of G33rt die Pure-FTPd nog steeds aanraad of dat zijn genoemde voordelen nu inmiddels achterhaald zijn nu Serv-U nu ook een personal FREE edition heeft (weet niet of het toen ook zo was). of heeft die free edition nog altijd weinig voordelen tov pure?

lama, verwacht al geen nuttig antwoord meer... heb maar gwoon serv-u erop geflikkerd en loopt als een trein. je vraagt om problemen als je een oud programma installeert dat al heel lang niet meer is geupdated mijn inziens....

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 30-10-2004 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 99760 schreef op 29 oktober 2004 @ 12:44:
XP SP2 is uitgekomen op 8 oktober 2004, howto is voor het laatst gewijzigd op 12 maart 2004. Het lijkt me dat Pure FTPd niet meer kan werken aangezien SP2 een drastische wijziging heeft aangebracht aan Windows Xp? Is er iemand die dit kan tegenspreken?
Daar kom je het snelste achter door het te proberen, nietwaar? ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

binnenkort nieuwe Howto: hoe maak ik een custom policy template :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Die was er toch al? :)

Mijn spoorwegfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Hij staat nog niet in de Howto lijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-06 23:37

Acheron

updatepack.nl

Zoals hier wordt aangegeven blijkt de informatie in de howto: Windows XP/2000 Unattended Installatie niet geheel omvattend omtrent het gebruik van het antwoordbestand in combinatie met een CD.
Dit bestand word de bron van onze installatie. Sla het bestand op als 'Winnt.sif' op een floppy. Stel in je BIOS de instellingen zo in dat er als eerste vanaf de cdrom word geboot. Als de floppy in de drive zit gaat de rest als alles goed is nu vanzelf
Kan dit worden aangevuld met de informatie dat winnt.sif ook in de map i386 geplaatst kan worden en de floppy dus niet nodig is :)

Alvast bedankt.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Windows Clients - Howto's and Guides

Wat doen How-To's voor Servers in Windows Clients? Lijkt me dat die guides herzien mogen worden, cq gemoved ;)

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1