Toon posts:

Sapphire radeon 9800 pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb volgend probleempje. Ik heb me onlangs een Sapphire Radeon 9800 Pro aangeschaft en nu wil ik dat beestje gaan o'clocken. Ik heb de o'clock geprobeerd met de standaardkoeling en met een Zalman heatpipe + 80 mm fan erop gemonteerd.

In beide gevallen kan ik de core maximum op 390 (of iets meer) krijgen vooraleer ik (in 3Dmark 2001 SE) witte puntjes begin te zien op het scherm (is dus maar 10 Mhz verschil). Ik gebruik als software Rivatuner (heb ook al Rage3D geprobeerd, maar dit liet mijn drivers crashen 8)7 ). Ik wou het eigenlijk proberen met Redline, maar dat heb ik nergens kunnen vinden.

Kan iemand een oplossing bieden waardoor ik de kaart hoger zou kunnen o'clocken?

Bedankt!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:34
overklokken blijft een kwestie van kans, al moet ik toegeven dat 10MHz niet veel is.

hoe is het met de temp in je kast?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-07 20:47

Upke dupke

Oompa Loompa

Nouky, ik vind het zeer vreemd dat jij met een Zalman heatpipe + 80 MM fan maar een overclock van 10 MHz kan krijgen. Ik kan met deze Club 3D en de standaart fan al op 400 Mhz draaien. (hoger ga ik niet, zo gek ben ik niet)

Weet je zeker dat de heat pipe en koelblok etc, een goede verbinding met de core heeft? Hoeveel pasta zit er tussen? (als dat er al tussen zit.)

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
redline kun je notabene op de site van de producent van je kaartje vinden :P ---> http://www.sapphiretech.com/downloads/utility.asp

Hij vraagt wel om de redline cd omdat het op die site om een update gaat, maar dat mag geen probleem zijn omdat die cd standaard bij de kaart zit.

Idd zeer raar dat jij maar 10mhz oc haalt 8)7

specs

Verwijderd

probeer eens Rage3d ofzo. En witte puntjes, komt dat niet door het MEM?

Verwijderd

idd, als je je geheugen te ver pusht krijg je puntjes en rare kleuren, ed... :o
10 Mhz oc ? :? wss temp. probleem :/

Verwijderd

Topicstarter
Heb bij de kaart enkel een CDtje met de driver suite Catalyst 3.8 gekregen (heb wel de 3.9 geïnstalleerd), dus ik heb geen Redline soft erbij gekregen.

Ik heb de Heatpipe al losgekoppeld en opnieuw terug vastgezet, ik heb de stock koeling geprobeerd, maar steeds hetzelfde resultaat (zelfde witte puntjes). Ik heb de koelpasta gebruikt die standaard bij de kaart wordt bijgeleverd (en bij de Heatpipe van Zalman).

Voor de rest probeer ik enkel de core op te drijven (ik kom aan het geheugen niet aan -> het geheugen kan ik trouwens op 371 Mhz laten draaien dus dat lijkt me wel goed te zitten) en steeds krijg ik dezelfde puntjes. Ik ga eens proberen om de 3.8 drivers te installeren en zien wat dat geeft, misschien een driverprobleem.

Ik zou het anders ook niet weten wat het probleem kan zijn. Wat de case temp betreft : ik draai de benchmarks met een open kast en de room temp is +/- 20 graden. Voor de volledigheid nog even mijn system specs:

P IV 2.8@3.5 (Zalman Flower cooler)
Zeck 450 W voeding
2 X 256 MB PC 4000 DDR Corsair Platinum 2.5,3,4,5,4
2 X 36.7 Gig Raptors RAID 0
Sapphire Radeon 9800 PRO
Diskette station 1.44 MB!!! _/-\o_

• Upke dupke
  • Laatst online: 08-07 20:47

Upke dupke

Oompa Loompa

Dan denk ik dat je gewoon een rotte Radeon 9800 hebt helaas. Pech. Misschien kun je hem nog ruilen tegen een andere. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dat wel zal lukken :P . Ik heb geen zin om een heel gedoe te starten waar ik dan nog moet wachten op een nieuwe kaart voor die extra paar Mhzjes. Mijn kaartje draait nu op 393/764 en ik haal in 3Dmark 2001 20000 Marks.
Zou jij die kaart omruilen voor een ander model? En wat kan je dan als reden geven, want ze werkt naar behoren op default values he.

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 09:35
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 23:21:
Ik weet niet of dat wel zal lukken :P . Ik heb geen zin om een heel gedoe te starten waar ik dan nog moet wachten op een nieuwe kaart voor die extra paar Mhzjes. Mijn kaartje draait nu op 393/764 en ik haal in 3Dmark 2001 20000 Marks.
Zou jij die kaart omruilen voor een ander model? En wat kan je dan als reden geven, want ze werkt naar behoren op default values he.
Tsja als je overclocken echt heel belangrijk vindt kun je hem proberen te ruilen... Maarja, de kaart is niet kapot, doet het gewoon, en het zou mij persoonlijk de moeite niet waard zijn. Gewoon een geval van dikke pech

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog even vermelden...

Ik heb de Radeon bij een kameraad getest en ook daar was het hetzelfde probleem.

Ik dus naar de winkel gebeld en nadat ik de verkoper de hele situatie had uitgelegd (dat de kaart default wel goed werkte, maar dat hij niet te overclocken was en dat dit wel de bedoeling was) antwoordde hij me:

"Wel, dan breng je die kaart gewoon terug en dan geven wij je wel een andere". _/-\o_ Bij deze is het dus gezegd dat er nog wel degelijk goede support bestaat!.

Vrijdag nieuw kaartje halen!

• ETzPliskin
  • Laatst online: 08-07 17:31

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 23:52:
Toch nog even vermelden...

Ik heb de Radeon bij een kameraad getest en ook daar was het hetzelfde probleem.

Ik dus naar de winkel gebeld en nadat ik de verkoper de hele situatie had uitgelegd (dat de kaart default wel goed werkte, maar dat hij niet te overclocken was en dat dit wel de bedoeling was) antwoordde hij me:

"Wel, dan breng je die kaart gewoon terug en dan geven wij je wel een andere". _/-\o_ Bij deze is het dus gezegd dat er nog wel degelijk goede support bestaat!.

Vrijdag nieuw kaartje halen!
_/-\o_ _/-\o_ :D _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1