[home-theater] aansluiten antenne voor radio functie

Pagina: 1
Acties:

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Topicstarter
Ik heb dus een vraag. Vader heeft net een nieuwe Home Theater set gekocht (Sony HTP 1900) en die moet ik dus aansluiten (sja, ik doe een technische opleiding :P )

Nu zit ik eigenlijk met een probleem, en dat is het aansluiten van de antenne voor de ingebouwde radio tuner. Ik zal het illustreren met een tekeningetje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
aansluiting upc-------
      |               |
      |               |
      |               |---------------------Telefoonmodem
      |               |                            |
      TV              |                            |
                      |                            |
                  Splitter                   Chellomodem
                 | | | | | |
                 |         |
                 |         |
                 |         | 
              ContactDoos  |
              |      |     | 
              |      |     |
              V    Radio   |
                           |
                           |
                           |
                     (Home-Theater?)

Kleine uitleg erbij:
De kabel komt dus in de woonkamer binnen daar zit een wandcontactdoos van upc.
Van daaruit gaat er rechtstreeks 1 kabel naar de tv en 1 kabel naar de splitter.
De splitter verdeeld het signaal over 6 andere kabels. Op het einde van die kabels zit een inbouwdoos met daarop een aansluiting voor radio en een aansluiting voor tv.

Het is misschien een hele domme vraag, maar kan ik nu dat home-theater rechtstreeks op die splitter zetten? Of moet die op een echte radio aansluiting komen te zitten?

In mijn opzicht zou dit gewoon moeten werken, maar is het dan niet mogelijk dat dat tv-signaal op die kabel voor problemen gaat zorgen?

[ Voor 15% gewijzigd door marshal op 10-12-2003 16:33 ]

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

in de wandcontactdoos zit meestal een spliter en die splitter die split radio en tv signaal. Je kunt dus of de radio aansluiting aansluiten of direct na de splitter. Volgend mij hoort die tv links trouwens ook op de splitter.

edit: wat ik mis is de (tv en radio) <> internet splitter

[ Voor 13% gewijzigd door Judaz op 10-12-2003 16:36 ]

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05-2025

Eastside

It's me, TP!!

Die spitter splitst in de door jou geschetste lay-out alleen het radio signaal in twee radio signalen.. ik zou die splitter er gewoon uit halen en de HTS direct op het UPC kastje aansluiten, daar wordt volgens al mij het radio, TV en Data signaal gesplitst. Tenminste dat is zoals ons @home kastje eruit ziet..

Een andere variant is dat het UPC kaste alleen een splitsing maar tussen 1:DATA en 2:TV+RADIO

Je moet dan het TV+RADIO signaal nog weer opsplitsen in een aparte TV en RADIO, dit zit meestal in de wandcontactdoos ingebouwd.

Goodgoan!

• marshal

marshal

Topicstarter
Voor de splitter in de tekening zit nog een splitter die de kabel verdeelt in een stuk voor data (telefoon en internet) en een stuk voor tv&radio wat naar de splitter gaat.

Op de splitter zitten meerdere tv's aangesloten dus die kan niet zomaar weggehaalt worden.

Op het kastje van UPC zit een aansluiting voor TV (die gaat dus rechtstreeks naar de tv) en voor alle signalen (die dus naar de splitter gaat)

Die splitter doet in feite niets anders dan alle signalen opslitsen naar 4 punten in de woonkamer en een aantal punten op de bovenverdieping.
Het signaal wordt pas op die punten in de woonkamer opgesplits in radio en tv.

• marshal

marshal

Topicstarter
Heb ondertussen in de rotzooidoos nog een splitter gevonden van upc die het signaal omzet naar een tv en een radio signaal. Het werkt nu dus.