Toon posts:

Hoe bereik ik mijn Speedtouch 510i?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het zoeken geweest in de vele Speedtouch 510 topics die er al zijn, maar noch hier noch via Google kan ik de oplossing vinden voor dit probleem.

Hoe bereik ik m'n Speedtouch 510i?

Hij draaide prima tot de stroom uitviel.
Nu druk ik hem weer aan, hij boot normaal, en na een poosje knipperen en oranje lichtjes, branden alledrie de ledjes bovenop het modem groen.
Het ledje bij de ethernetaansluiting op het modem en op de nic van m'n pc branden ook gewoon groen.

Ik kom echter niet meer naar buiten via m'n pc. Dus wil ik naar de webinterface gaan:

http://10.0.0.138 in de browser.... doet niks

Telnetten dan? Ook niet. Pingen? Ook niet.
Modem rechtstreeks op m'n pc aansluiten in plaats van via een cross cable op de hub? Maakt ook niks uit.

Weet iemand hoe ik m'n modem kan bereiken?

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:34
De oplossing is vrij eenvoudig: kijk in de handleiding hoe je je modem moet resetten en voer dat uit. Dan zou het gewoon weer moeten werken. Een kennis van me heeft het ook gehad en die heeft het op die manier opgelost (ook met stroomstoring enzo) :)
Suc6

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 12:03
Kijk es of je netwerkkaart nog wel geinstaleerd staat...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

welke melding krijg je als je hem pingt? Time out? Can't find host? Dat eerste duidt op een probleem in de kabel of de modem, dat laatste eerder in een probleem in de PC (geen IP ingesteld, netwerkkaart uitgeschakeld, dan valt er ook weinig te pingen)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Op het moment dat je met je pc rechtstreeks aan je modem hangt, zit je toch wel in dezelfde IP-range?
Het is een voor de hand liggende vergissing... zelf zit ik ook in een andere IP range met mijn pc's... gateway doet voor mij de rest.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies.

- Mijn netwerkkaart staat nog gewoon geinstalleerd;

- Pings timen out;

- Mijn computer krijgt een ip-adres via dhcp (Speedtouch 510i werkt standaard ook als dhcp-server.) Toen hij nog werkte, kregen de drie pcs hier in huis opeenvolgende dhcp-leases (10.0.0.150...152);

- Hoe ik dit modem moet resetten, weet ik niet. Tenzij iemand het hier weet (bij deze?) bel ik morgen de provider even of die het weet. Hopen dat dat lukt, en dat hij dan weer gewoon via 10.0.0.138 te benaderen is...

Ik kan op het apparaat in elk geval geen andere knoppen ontdekken dan de aan/uit knop. Die heb ik al kort en lang ingehouden, dat maakt geen verschil voor zover ik kan zien.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

als je de netwerkkaart wel kan pingen en je modem niet, dan zit het probleem in je modem, je kabel of je kaart (de aansluiting ofzo). Modem resetten kan je makkelijk vinden in de handleiding (P46 om precies te zijn :P). Probeer het met twee verschillende PC's, twee kabels en reset je modem. Issie dan ook niet te pingen, dan kan je er niets aan doen en moet je even met de kpn bellen en ze dat melden.

Maar misschien heb jij de modem wel op een ander adres ingesteld. Draai desnoods die KPN setup tool nog een keer, dan werkt alles misschien ook weer gewoon

[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 08-12-2003 00:57 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 08 december 2003 @ 00:56:
als je de netwerkkaart wel kan pingen en je modem niet, dan zit het probleem in je modem, je kabel of je kaart (de aansluiting ofzo).
pingen naar 127.0.0.1 gaat prima. Dus het is het modem wat het vertikt..
Modem resetten kan je makkelijk vinden in de handleiding (P46 om precies te zijn :P).
Toe, hou me niet in spanning!
Ik zit te zoeken maar ik heb hier alleen de quick installation guide waar het niet in staat..
Probeer het met twee verschillende PC's, twee kabels en reset je modem. Issie dan ook niet te pingen, dan kan je er niets aan doen en moet je even met de kpn bellen en ze dat melden.

Maar misschien heb jij de modem wel op een ander adres ingesteld. Draai desnoods die KPN setup tool nog een keer, dan werkt alles misschien ook weer gewoon
Ik ga wel even zoeken of ik die setup tool nog ergens kan vinden hier in de kast of op internet..

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 14:49
Verwijderd schreef op 08 december 2003 @ 01:08:
[...]
<cut>
Toe, hou me niet in spanning!

Ik zit te zoeken maar ik heb hier alleen de quick installation guide waar het niet in staat..

Ik ga wel even zoeken of ik die setup tool nog ergens kan vinden hier in de kast of op internet..
Via KPN, nederlandse handleiding:
http://www.kpnadsl.nl/sup...SL_gawmultipcR42_high.pdf

KPN configuratie's:
http://www.kpnadsl.nl/support/downloads_multi-v42_isdn.html

Via google: http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

Dit gevonden:
http://www.speedtouch.com/pdf/510/st510_guide_en.pdf

====================================================
blz 46-47 leverd het volgende op:

4 Troubleshooting
How to perform a hardware reset to factory defaults
Proceed as follows:
Step Action
1 Make sure the SpeedTouch™ is powered off.
2 Press the power button once (shortly).
3 As soon as the Power/System LED is flashing green, press the power button
once more (shortly).
4 The Power/System LED stops flashing to become solid green. After six
seconds, it starts flashing green again. Press the power button once more
(shortly).
5 All LEDs flash green once.
6 The SpeedTouch™ reboots and will come online with factory default settings.
Resetting the system to its factory defaults also involves deleting the configuration
profile settings. You may, therefore, need to reconfigure the system
using the SpeedTouch™ Setup wizard or by uploading the relevant configuration
file. See section “1.3 SpeedTouch™ Configuration Setup” on page 13 for
more information.
=========================================================

Dus met zoeken kom je er meestal wel!
Slotje?

[ Voor 2% gewijzigd door RedHead op 08-12-2003 01:29 . Reden: typo ]

Verwijderd

jah dat had ik ook na een verloop van tijd kun je niet meer via http op modem komen ook telnetten werkt niet

oplossign modem ff uitzetten daarna aan zetten

uitzetten knop voorkant netzolang inhouden tot lampjes uit gaan

daarna knop weer indrukken tot ie aangaat

en klaar is kees

Verwijderd

Krijg je je ip van de ST via dhcp? :? Al geprobeert je ip config handmatig in te stellen? (IP: 10.0.0.150 / Subnetm. 255.255.255.0 / Gateway 10.0.0.138 en dns 10.0.0.138)

Ik denk dat het zit in een je bekabeling of een geinstalleerde firewall, anders even je tcp/ip herinstalleren.

Kan je hem wel vanaf een andere pc bereiken?

// reboot ook even je Speedtouch: even stroom eraf en erop werkt beter dan uit/aan. Mocht je via een hub of switch naar de modem gaan; zet die dan ook even zonder stroom.

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 02:30 ]

Verwijderd

Er is hier genoeg info gegeven om je probleem te verhelpen echter wil ik de nadruk leggen(wat al verteld was) dat je de modem effe van de stroom af moet halen.

adds:
update ook effe je firmware:
http://web.wanadoo.be/abacus/CD510v4_4230.rar.1 of
http://www.dsmarty.com/files/speedtouch510-4.2.3.0.rar

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 13:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
*** OPGELOST ***
Okee wat heb ik gedaan?

De modem gereset door drie keer kort op de power knop te drukken, zoals in een eerdere post uitgelegd.
stroom eraf halen is niet genoeg

Toen het configuratieprogrammaatje van KPN gedraaid (waarbij ik mijn "dialup" username & password moest opgeven)

Toen werkte alles weer.
Ik kon weer telnetten, pingen, naar de webinterface, en het apparaat werkte weer gewoon als modem/router.

De helpdeskmedewerker van mijn provider was hogelijk verbaasd dat mijn speedtouch de instellingen was kwijtgeraakt, want volgens hem worden die normaal altijd onthouden?

De herstelprocedure ging de eerste keer trouwens fout, doordat de helpdeskmedewerker van de provider me een verkeerd configuratieprogrammaatje liet draaien, waardoor mijn modem ingesteld werd voor gebruik met BBNed terwijl ik adsl via kpn heb.

Iets anders waarvoor je moet opletten, is dat de username die je opgeeft bij de configuratie van het modem niet "username" is, maar iets als "username@provider.abonnementstype"; bijvoorbeeld henk@xs4all.basic

Bedankt iedereen voor de hulp en suggesties.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 00:12 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 00:10:
*** OPGELOST ***
Okee wat heb ik gedaan?

De modem gereset door drie keer kort op de power knop te drukken, zoals in een eerdere post uitgelegd.
stroom eraf halen is niet genoeg
Stroom eraf halen reset de modem idd niet, maar lost wel een hoop 'probleempjes' op. Resetten gaat middels 2 maal, 1 keer op het knopje te drukken wanneer het powerledje groen knippert.
......... De helpdeskmedewerker van mijn provider was hogelijk verbaasd dat mijn speedtouch de instellingen was kwijtgeraakt, want volgens hem worden die normaal altijd onthouden?
Gebeurd wel vaker, vooral bij heel korte stroomonderbrekingen. Was de hele gedefinieerde verbinding eruit? want dat komt niet zo vaak voor, meestal is enkel de username en passwd kwijt.
......... Iets anders waarvoor je moet opletten, is dat de username die je opgeeft bij de configuratie van het modem niet "username" is, maar iets als "username@provider.abonnementstype"; bijvoorbeeld henk@xs4all.basic

Bedankt iedereen voor de hulp en suggesties.
Bij XS4ALL is de loginnaam voor adsl gelijk aan het hoofd emailadres: username@xs4all.nl Vroeger werd username@xs4all-[type adsl: lite/basic/fast]-adsl gebruikt, wat ook nog prima werkt. Dus bijv. username@xs4all-basic-adsl.
Pagina: 1