M'n kamer vermoord m'n Monitor en TV

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98852

Topicstarter
Hey allemaal, Ik heb een best wel oude tv en een al even oude monitor in m'n kamer staan, die overigens niet al te groot is. Beide vertonen ze al behoorlijke tijd kuren, onder in de hoeken trekt het afentoe paars weg. Aangezien ze allebij nogal oud zijn dacht ik dat ze gewoon bezig waren met doodgaan maar van de week had ik een nieuwe tv gehaald,ik zet em neer...precies hetzelfde! Het gebeurd heel willekeurig. Nu had ik 3 boxen in een straal van 1,5 meter eromheen staan, die heb ik gister weggehaald om te kijken of het daar aan lag maar het gebeurt nog steeds.
In het kastje onder mijn TV staat een xbox met een grotere harde schijf erin en ook m'n pc en versterker staan er vlakbij..zou dat het kunnen zijn? En zou het anders kunnen (lijkt me sterk en wel heel toevallig, maar toch) dat het komt omdat die tijdens transport hard gestoten of gevallen is? Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:02

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Paars wegtrekken duid op een magnetisch veld. Een BEHOORLIJK groot magnetisch veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 13:24

TwoR

Gekleurde stippen

Tja je zou gewoon even die zooi uit het kastje kunnen trekken om te zien of het dan ook nog gebeurd het zou best door die versterker kunnen komen.

Ik vind het eerlijk gezecht wel een beetje makkelijk om dat hier neer te zetten zonder het eerst even zelf te proberen ofzo

[ Voor 31% gewijzigd door TwoR op 04-12-2003 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:02

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Staan de TV en monitor naast elkaar? Zo ja, meteen eens even een paar meter ruimte creeeren er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43420

Heel vreemd probleem. Het kan zijn dat het door je speakers komt en als je die weghaald zal het niet 123 wegzijn. Ik heb zelf ook eens een speaker bij mn tv gehouden. In de rechterbovenhoek werd het toen paars en groen en dat heeft zeker 3 weken daar gezeten. Waarom ze op een tv nou geen degauss functie maken snap ik nog steeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBouman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-05 13:19

RBouman

René

Ik verdenk de transformator in de versterker, zet die maar eens zo ver mogelijk weg.
een gekleurde vlek wijst op magnetisme, gewoon een magneet of een elektromagneet zoals een motor,spoel of transformator.
suc6
(8>

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 16:29
Woon je in een flat misschien direct achter de lift schacht? Deze kan een sterk magnetisch veld creeeren.

Paradigm: Shift happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 09:21
Kijk idd even rond of je geen motors of klokken op netspanning heb.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjeng1978
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 14:01
Wellicht een idee om eens met een kompas door je kamer te lopen.... als de noordpool richting boxen wijst ipv naar het noorden dan heb je de jackpot :Y)

http://specs.tweak.to/2902

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah hartelijk bedankt voor de reacties.TwoR,het is inderdaad nogal makkelijk maar ik had gewoon snel wat meningen nodig want ALS iedereen zou zeggen dat het aan de TV ligt,dan zou ik hem gelijk moeten omruilen. Die versterker..het leek me vergezocht maar inderdaad dat zou hem best kunnen zijn, zal ik meteen proberen als ik thuis ben. Maar niemand die denkt dat het zou kunnen komen vanwege het stoten of wat dan ook van de TV?
Trouwenss,ik kan me herinneren van toen ik klein was dat ik met een magneetje en de tv speelde,en dat ik de vlekken die ik daarmee maakte met de andere kant van de magneet kon verwijderen. Oh ja en tv's hebben een degauss functie als ik het goed heb. Er zit een '' degaussing coil" in je tv die voor een korte tijd word geactiveerd wanneer je je tv aan doet en het scherm de-magnetiseert. Het demagnetiseerd door gebruik te maken van 'cyclic reduction to zero' wat dat ook moge wezen, van een AC bron. Iniedergeval nog een keertje bedankt allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:07

KneoK

Not in a million lightyears

Anoniem: 98852 schreef op 04 december 2003 @ 11:18:
Ah hartelijk bedankt voor de reacties.TwoR,het is inderdaad nogal makkelijk maar ik had gewoon snel wat meningen nodig want ALS iedereen zou zeggen dat het aan de TV ligt,dan zou ik hem gelijk moeten omruilen. Die versterker..het leek me vergezocht maar inderdaad dat zou hem best kunnen zijn, zal ik meteen proberen als ik thuis ben. Maar niemand die denkt dat het zou kunnen komen vanwege het stoten of wat dan ook van de TV?
Trouwenss,ik kan me herinneren van toen ik klein was dat ik met een magneetje en de tv speelde,en dat ik de vlekken die ik daarmee maakte met de andere kant van de magneet kon verwijderen. Oh ja en tv's hebben een degauss functie als ik het goed heb. Er zit een '' degaussing coil" in je tv die voor een korte tijd word geactiveerd wanneer je je tv aan doet en het scherm de-magnetiseert. Het demagnetiseerd door gebruik te maken van 'cyclic reduction to zero' wat dat ook moge wezen, van een AC bron. Iniedergeval nog een keertje bedankt allemaal :)
Er wordt wel gedemagnetiseerd, maar als ik een nieuwe televisie had gekocht (heej, wat toevallig, vorige week gedaan ;) ) zou ik het risico niet nemen om continu met die paarse vlek tv te kijken. Want op een gegeven moment helpt natuurlijk zelfs de demagnetiseerder niet meer.

Maar waarom sleep je niet eerst die tv eens gewoon de kamer uit om te kijken of je dit probleem alleen op je kamer hebt, of ergens anders ook ?
Als je het namelijk elders ook hebt, dan kun je sjouwen met je spulletjes in je kamer wat je wilt, maar dan helpt het natuurlijk niet 8)7

Probeer ook eens wat andere plekken in je kamer zelf. Ik weet niet of de tv tegen de muur aan staat, maar misschien dat de eventuele buren een flinke televisie of wat flinke speakers ofzo pal aan de andere kant van de muur hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-06 16:57
was toen een keer op tv zon gast die dat had.. en had het overal in de kamer..

kon doen wat ie wou maar ging niet weg

bleek later iets met de ligging van het huis te maken te hebben ofzoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BioWEB schreef op 05 december 2003 @ 08:56:
[...]

Er wordt wel gedemagnetiseerd, maar als ik een nieuwe televisie had gekocht (heej, wat toevallig, vorige week gedaan ;) ) zou ik het risico niet nemen om continu met die paarse vlek tv te kijken. Want op een gegeven moment helpt natuurlijk zelfs de demagnetiseerder niet meer.

Maar waarom sleep je niet eerst die tv eens gewoon de kamer uit om te kijken of je dit probleem alleen op je kamer hebt, of ergens anders ook ?
Als je het namelijk elders ook hebt, dan kun je sjouwen met je spulletjes in je kamer wat je wilt, maar dan helpt het natuurlijk niet 8)7

Probeer ook eens wat andere plekken in je kamer zelf. Ik weet niet of de tv tegen de muur aan staat, maar misschien dat de eventuele buren een flinke televisie of wat flinke speakers ofzo pal aan de andere kant van de muur hebben staan.
hmm ja ik denk dat ik em maar eens beneden neerzet. Alleen dat ding is echt loodzwaar,ik had em in me eentje naarboven gebracht en mezelf ongeveer een hernia getild op 18 jarige leeftijd 8)7..volgende keer maar wel iemand vragen ;) Het kan niet aan de buren liggen,die zijn net verhuisd en het is er al een tijd. Maar denk je niet dat het kan komen doordat ie gevallen is ofzo?zoals ik al zei het lijkt me sterk maar ik wil gewoon geen risico nemen..i'll keep yall up 2 date ;) bedankt he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:07

KneoK

Not in a million lightyears

Anoniem: 98852 schreef op 05 december 2003 @ 13:07:
[...]

hmm ja ik denk dat ik em maar eens beneden neerzet. Alleen dat ding is echt loodzwaar,ik had em in me eentje naarboven gebracht en mezelf ongeveer een hernia getild op 18 jarige leeftijd 8)7..volgende keer maar wel iemand vragen ;) Het kan niet aan de buren liggen,die zijn net verhuisd en het is er al een tijd. Maar denk je niet dat het kan komen doordat ie gevallen is ofzo?zoals ik al zei het lijkt me sterk maar ik wil gewoon geen risico nemen..i'll keep yall up 2 date ;) bedankt he
Lijkt me sterk dat het van het vallen komt, het duidt echt op magnetisme.

Maar ik weet wat het is, dat tillen. Ik heb een paar weken terug een 70cm breedbeeld LG gekocht en daar zat een piep in. Natuurlijk hoor je die pas als alles netjes staat.
Na veel gedoe tv weer teruggebracht en een nieuwe gekregen. WEER een piep, dus WEER terug. Toen maar een veel mooiere Thomson meegenomen.

Maar 4 keer op en neer met zo'n ding is inderdaad allesbehalve een pretje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99154

Het ontstaan van paarse of groene hoeken op een tv kan ook komen foor het te lang op standby staan van het aparaat.... gezien de andere problemen en het feit dat je tv nieuw is lijkt het me sterk maar probeer hem eens een nacht echt uit te zetten en dan even te kijken of ie het meteen weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2023

MXL

Als jij die boxen al een flinke tijd daar had staan, dan moet je er op rekenen dat het wel een week kan duren voordat die paarse vlekken weg zijn. Ik heb het ook een keer gehad met een tv, het duurde allereerst drie maanden voordat de eerste tekenen zichtbaar waren, omdat de box er al zo lang stond ben ik in eerste instantie er niet vanuit gegaan dat dit de oorzaak was. Toch uiteindelijk de box maar verwijderd, en pas na 1,5 week was het beeld weer redelijk normaal.