tv out werkt maar...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98480

Topicstarter
de tv geeft alles weer als GRIJS waarden en ik weet dat ik op mijn SONY triniton een paar keer op die scart toets moet drukken en dan pakt ie de juiste "variant" van tv-out / scart.

ik include ff een pic van de afstands bediening van de TV waar ik het NU over heb en zet een cirkel om 't geval waardoor ik wel al op die tv kan kijken maar in grijswaarden (wil vanaaf daar ff wat films op kijken)

p.s. sry voor de wat minder fantasiche link....

http://www.orgasm-babes.com/tweakers/

de knop ONDER de 9 is AV en hierdoor krijg ik ook beeld (echter in grijs waarden)

heeft iemand enig id...

als ik nog uns op die toets druk zegt ie TV (ipv AV) en zie ik niets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 10:19

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Die hoort thuis in V&B, maar dat terzijde.
Heb je zelf al iets geporbeerd te zoeken aan oplossingen? Zo niet zou ik je aanraden De grote tv-out FAQ eens te bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

AV --> VB

grijswaarden? bedoel je niet gewoon zwart-wit? Kan je TV wel NTSC aan? Of alleen PAL? Hoe heb je alles aangesloten? Welke kabels gebruik je?

etc etc, je moet wat meer info geven, want het ligt denk ik niet aan je TV of afstandsbedeniening :P

Bovenstaande link naar TV-Out FAQ is ook handig om door te lezen, vangt waarschijnlijk een hoop af

[ Voor 17% gewijzigd door LuNaTiC op 29-11-2003 13:19 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70988

Volgens mij een typisch geval van aangesloten via comp. en tv ondersteund alleen s-video of andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 21:23

job

zet eens op een rijtje hoe je de boel tussen tv en pc aansluit.
dus wat voor kabels... en lees dan eens de tv-out faq door.
dan weet je wat jou probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm ik heb wel beeld, en gebruik gewoon scrat (ook al las ik net dat dat EIGELIJK niet gebruikt moet worden)

verder heb ik duz WEL beeld (duz s-video zit in die tv)

verder heb ik een Nvidia G-Force 4 Ti 4600 met zo'n tv-out aan sluiting) ene compositie aansluiting) met 4 links, 4 rechts en dat "streepje"

Weet iemand wat voor stuff ik dan moet die tv dingen van NVidia moet doen??

op me sony (net zoals in 't voorbeeld idd moet ik die op (S ) "Scart" zetten en dan heb ik ook kleur maar op deze pc is deze optie er niet echt en neem ik aan dat ik kleuren moet "forceren" via de "driver instelling en" / opties aan vinken zodat ie toch kleur geeft

merk TV = CROWN

precies : CROWNjapan (zo staat 't op de tv)

duz ik neem aan dat ie gewoon PAL aan kan (hij geeft beeld & is leesbaar) heb de tv ooit uns in Duitsland bij de media markt gekocht en heb helaas geen tijd meer op daar na toe te gaan en dar dingen na te vragen...

(Edit1): sound gaat via me geluidskaart naar me stereo-instalatie) verder heeft deze TV GEEN s-video ingang aleen SCART (vandaar dat ik ook SCART gebruik)

(edit2)Het gaat duz VIA me tv-out ingang @ me GF4ti via een kabel naar me SCART aansluiting @ tv)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 98480 op 29-11-2003 13:32 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Anoniem: 98480 schreef op 29 november 2003 @ 13:29:
verder heb ik een Nvidia G-Force 4 Ti 4600 met zo'n tv-out aan sluiting) ene compositie aansluiting) met 4 links, 4 rechts en dat "streepje"
dat is dus geen composiet aansluiting.
dat is dus een s-video aansluiting.
waarschijnlijk heb je dus een s-video in een scartblok

sommige tv's doen het daar inderdaad niet mee.
dit omdat er dan maar 2 pinnen van de s-video worden doorgegeven.

een composiet aansluiting is een gele tulp stekker.
je moet een s-video naar composiet (tulp) converter kopen/maken.
daar zijn 2 versies van, welke je moet hebben is afhankelijk van de tv-out chip op je videokaart.
lees dit eens: http://tvtool.info/english/cablefaq3_e.htm

de: S-VHS-> VHS Adpater for CH700x cards is dus niet te koop, die zul je zelf moeten maken.

[ Voor 32% gewijzigd door job op 29-11-2003 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
Heb je toevallig ook getest met een andere kabel? Heb bij mijn Radeon een keer een kapotte tv-out kabel (composiet) gehad. Naardat ik die vervangen had was alles weer in kleur.

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kabel is in orde laatst nog mee gekeken @ die sony in KLEUR en met die kabel is niets meer mee gebeurd duz die is goed...

verder zag ik @ laatst link dit:
http://tvtool.info/jpgs/cableguide/adapter_bt869.jpg

aan 't einde is duz tulip (v)('t gaatje)

dan moet ik denk ik duz & zo'n converter halen

&

http://www.orgasm-babes.com/tweakers/ (zie pic 3 & 4)

(dat "converter kastje"heb ik al)
(andere kabeltje voor zo'n aan sluiting heb ik al duz moet ik alleen nog zo'n "converter halen neem ik aan) verder heb ik een connexant tv-out chippie, hoop dat ik niets hoef te solderen dan. (zag zoiets @ die link)

converter geval (plaatje 5) zal ik dan wel niet nodig hebben denk ik)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 98480 op 29-11-2003 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacklam
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:13
Indien je een nvidia kaartje hebt, kun je naast TV tool ook nog gebruik maken van nView. Lees deze link maar eens:

http://www.earthmagic.org/?ti4200

Ik heb mijn tv-out ook via s-video verbonden met mijn TV via een scart verloop plug. In het begin kreeg ik inderdaad zwart-wit beeld (NTSC), maar bij gebruik van TV Tool of nView komen de kleurtjes weer naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Anoniem: 98480 schreef op 29 november 2003 @ 13:47:
verder zag ik @ laatst link dit:
http://tvtool.info/jpgs/cableguide/adapter_bt869.jpg

dan moet ik denk ik duz & zo'n converter halen

(andere kabeltje voor zo'n aan sluiting heb ik al duz moet ik alleen nog zo'n "converter halen neem ik aan) verder heb ik een connexant tv-out chippie, hoop dat ik niets hoef te solderen dan. (zag zoiets @ die link)

converter geval (plaatje 5) zal ik dan wel niet nodig hebben denk ik)
inderdaad zo'n converter kabeltje moet je halen.
je hebt een connexant chip dus dan werkt het wel.

maar wat is dat voor ding in je hand op het 5e plaatje??
volgens mij is dat hetzelfde als dat kabeltje wat je moet halen...
alleen dan direct de 2 stekkers opelkaar.
kan het niet goed zien, pic is te donker, maar het lijkt op een tulp aansluiting.

en je moet natuurlijk een tulp kabel kopen.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 29-11-2003 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sjah 't tis eigenlijk gewoon 2x tulip (En dan aan 2 kanten de zelfde aansluiting als bij dat "converter kastje" met video & sound (Stereo)

duz aan beide kanten tulip (de V kant)

edit: 1)Ik gebruik al Nview
2)http://www.orgasm-babes.com/tweakers/pc.JPG

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 98480 op 29-11-2003 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

aan beide kanten een tulp?? hmm, nuttig ding :D (niet dus)
zo'n converter kabel moet je dus kopen, plus een tulp kabel voor tussen de scart blok en die converter kabel. dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zo'n kabel met 2x tulip (met het pinnetje aan beide kanten heb ik al) duz moet alleen die converter van s-video naar tulip halen..

thnx (hoop dat 't gaat werken, me is ff snel naar de REGENBOOG (http://www.regenboog.net) en z'n kabeltje halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm net terug van de regenboog: kabeltje zou ben me vid kaart zitten (gelukkig wist ik dat ik zo'n kabeltje (viel me net in) heb uit geleend ana ene vriend vna me die gelukkig vandaag ook naar me feest komt :-D (kabel zat bij me oude GF2 Ti deluxe die ik niet meer in gebruik heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 03-07 11:49

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Misschien een hele vergezochte oplossing:

ik dacht een jaar terug ook dit probleem te hebben met een GF MX420 en een sony tv met een svhs kabel. Vanalles geprobeerd zonder resultaat, het bleef zwart wit beeld.

Tot ik per ongeluk nog een keer extra op de video input knop op de AB van de Sony drukte......... Wel in kleur dus. Hiermee kies je welke tv input bron er weergegeven moet worden. Blijkbaar zit er dus een svhs monochrome en svhs kleur input op.

Leuke lamp, overigens !!

Pagina: 1