help!! 5.1 set functioneert niet :(

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ey ik heb vandaag een Medion 5.1 set (die van de aldi) gehaald, alles netjes aangesloten, maar alleen de front left en right doet het van de hele set =/ center, subwoofer en rear speakers laten het afweten, weet iemand wat ik fout doe? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-07 16:23
Speakerinstellingen in Windows gecontroleerd?
Speakerinstellingen van je soundkaart correct ingesteld?

Geef ff aan wat voor soundcard je hebt, welke mainboard etc...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 13:40

koli-man

Bartender!!!!

software bij de geluidskaart instellen op 5.1 of
windows(XP) ook instellen op 5.1 surround

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

[Glazenbolmodus]
Iets vergeten in te stellen in het configuratiescherm?

En.... GoT is géén helpdesk en een topictitel kent geen smilies.

Geef ook even aan wat je zelf hebt gedaan. OS, HW kortom alles opgeven wat er in de FAQ staat (en die gelijk ook maar eens lezen)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen idee welke soundcard ik heb, want ik had 'm kant en klaar gekocht (de pc), maar er werd duidelijk aangegeven dat het 5.1 ondersteunde, ook zitten er drie gekleurde uitgangen achter op de kaart (geel, zwart, lichtgroen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb ook aangegeven in het configuratie scherm dat er nu een 5.1 systeem aan hangt, maar ik krijgt nog steeds een stereo front output =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

Tja dan kijk je in de systeeminstellingen wat voor geluidskaart je hebt, en dan moet je er toch nog drivers bij krijgen, ook als hem kant en klaar koopt

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

koli-man schreef op 26 november 2003 @ 19:27:
Tja dan kijk je in de systeeminstellingen wat voor geluidskaart je hebt, en dan moet je er toch nog drivers bij krijgen, ook als hem kant en klaar koopt
btw, je kunt ook edit gebruiken

[ Voor 1% gewijzigd door koli-man op 26-11-2003 19:29 . Reden: sorrie dom dom dom ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als geluidskaart heb ik een "Realtec AC'97" audio zie ik in apparaatbeheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-07 12:55
Geef anders even aan wat voor een computer het is. Merk of verkooppunt. Verder alle informatie die je maar kunt vinden. Merk en type vermeld op boekjes/cd's/stikkers. Wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het is een medion XT pc, (zo'n zilveren) heb 'm in februari bij de aldi gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de C-media (3D audio configuration) staat bij Uitvoer apparaat een hamertje. Dat vinkje moet uit (midden/bas-uitvoerwissel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik weet nu dat het probleem ieder geval bij de geluidskaart of de software ligt, want als ik de stekkers want de niet actieve boxen en sub eruithaal, dan hoor ik er wel ruis uitkomen, wat betekent dat ze gevoelig zijn voor binnenkomende geluidsignalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-07 07:43

Losha

clear my path motherfucker

eehh...stomme vraag..voer je ze wel een 5.1 signaal ? want een gewone stereo mp3 komt niet zomaar meteen over alle boxen ...(kwestie van software)
zie je bij je kaart een speaker-test programma ? ZIE je daar 6 speaker ? en doen die het niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb geen cd van de geluidskaart :S maar al zou ik ze geen 5.1 signaal geven met een mp3'tje, dan zou ik toch in ieder geval de 3 front speakers moeten horen + de subwoofer? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens een dvd film (jurassic park) om te kijken of t werkt, rear speakers werken alleen als het medium het ook daadwerkelijk ondersteund lijkt mij toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
k zal ff een dvd'tje proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja verdomd, als ik een dvd'tje afspeel werken alle speakers perfect, maar is het ook mogelijk om alle speakers te activeren (of ieder geval de front en de sub) als ik gewoon stereo dingen beluister zoals mp3'tjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 09:02

TwoR

Gekleurde stippen

hierstond iets doms

[ Voor 95% gewijzigd door TwoR op 26-11-2003 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou, aangezien de set maar 3 aansluitingen heeft (die dus ook groen, geel, en zwart zijn) die precies bij de 3 poorten horen lijkt dat me toch in orde :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Je geluidskaart maakt hier geen AC3 van, deze zal dit ook niet gaan doen.
Als je toch 5.1 met b.v. een mp3 aan wilt sturen zul je een losse Creative geluidskaart moeten kopen. Deze kaarten maken van niet 5.1 geluid 5.1 geluid (geen AC3) hierdoor gebruik je al je speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou, aangezien de set maar 3 aansluitingen heeft (die dus ook groen, geel, en zwart zijn) die precies bij de 3 poorten horen lijkt dat me toch in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
shit.. sorry voor de dubbelposts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem even contact op met deze dude: be_flapje@hotmail.com

Hij weet precies wat je moet doen en zit zich dood te ergeren dat i niet kan reageren, omdat hij nog geen account heeft hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oh ok thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post het antwoord wel a.u.b ken een paar mensen die het ook niet lukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07 08:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 19:22:
ey ik heb vandaag een Medion 5.1 set (die van de aldi) gehaald, alles netjes aangesloten, maar alleen de front left en right doet het van de hele set =/ center, subwoofer en rear speakers laten het afweten, weet iemand wat ik fout doe? :'(
je laat het zowiezo afweten in de FAQ te kijken en uberhaupt te kijken of het aan de windowsinstellingen ligt of aan de speakers en te vertellen wat voor spullen je hebt..

kortom: Geen GoT topic..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.