Toon posts:

[Monitor Kabels] Dvi direct naar RGB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een duitse (??) site iets gevonden wat op een dvi naar rgb kabel lijkt, alleen zit er helaas geen laatje bij. Weet iemand een shop in nl die die dingen hebben, als het al bestaat.

http://www.toppreise.ch/i...5c65ce192358d47ad5f60a4ec

Even mijn vraag onderbouwen: Kan het zo zijn dat op 1600x1200 de volgende aansluit volgorde je signaal kan 'verpesten'.

Ati 9800pro aiw -> dvi naar vga dsub converter (bijgeleverd) -> dsub naar rgb op monitor (nec 22" multisync fp1350)
Ik heb namelijk het idee dat op 1600x1200 m'n beeld een beetje van die spook verschijningen vlak naast b.v. de iconen en vensters vertoont, een soort van schaduw..

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-07 09:25
Met RGB bedoel je BNC (= 5x coax plug)?
Ik ken het effect wel van een slechte kabel naar je monitor (over het algemeen te herkennen aan een vrij dunne kabel).

[ Voor 6% gewijzigd door Tonne op 20-11-2003 23:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tonne schreef op 20 november 2003 @ 23:39:
Met RGB bedoel je BNC (= 5x coax plug)?
Ik ken het effect wel van een slechte kabel naar je monitor (over het algemeen te herkennen aan een vrij dunne kabel).
Ik heb meerdere kabels liggen, eerst idd een dunne, maar die is vervangen door een (dure :'( ) dikkere kabel, met idd 5x coax. Aan die kabel lijkt het niet te liggen, of ik moet voor een nog duurdere gaan, met vergulde pluggen oid?

• basterd_operator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 08:53
Mischien bij dit bedrif ? .....

http://www.transparentcab...eo/popups/XLRGB_popup.php

Bel ze ffkes dan maken ze er we een voor je...... denk

[ Voor 21% gewijzigd door basterd_operator op 20-11-2003 23:58 ]

Don't . Accept . Mass . Notion ........

Verwijderd

Kan het zo zijn dat op 1600x1200 de volgende aansluit volgorde je signaal kan 'verpesten'.
Theoretisch is elk verloop een weerstand en daardoor signaalverlies. In de praktijk is het zo dat een ongeaarde PC, de filteropbouw van de videokaart en de videokabel het meest invloed hebben.

Neem in ieder geval dikke D-sub>BNC coaxiale kabel met een hoge bandbreedte. Je kunt ze ook zelf maken van coaxkabel zoals die voor satellietschotels gebruikt wordt.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

En dat convertor kabeltje gaat van DVI naar standaard VGA (15 p) lijkt mij niet de kabel die je bedoeld.

Het spookbeeld wat je heb kan je eventueel verhelpen met:
1. instellingen van je monitor
2. je verversings snelheid
3. bril?

nee zonder gekheid, ik ken het probleem ook met een switchbox, die geen signalen meet goed doorlaat van hoger dan 1600x1200 en zonder dat kastje dus wel, dus lijkt het mij een probleem van je connectie/kabel vandaar ook het verlagen van je verversingssnelheid, geeft je een lagere bandbreedte en dus beter signaal. ( dit gaat natuurlijk niet op als je dan naar een beeld van 60 Hz zit te kijken)

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Twarp schreef op 21 november 2003 @ 04:35:
En dat convertor kabeltje gaat van DVI naar standaard VGA (15 p) lijkt mij niet de kabel die je bedoeld.

Het spookbeeld wat je heb kan je eventueel verhelpen met:
1. instellingen van je monitor
2. je verversings snelheid
3. bril?

nee zonder gekheid, ik ken het probleem ook met een switchbox, die geen signalen meet goed doorlaat van hoger dan 1600x1200 en zonder dat kastje dus wel, dus lijkt het mij een probleem van je connectie/kabel vandaar ook het verlagen van je verversingssnelheid, geeft je een lagere bandbreedte en dus beter signaal. ( dit gaat natuurlijk niet op als je dan naar een beeld van 60 Hz zit te kijken)
Ik was natuurlijk niet van plan om lager te gaan draaien als 85hz, verder zijn de instellingen van m'n monitor gewoon ok, het gaat me om de kabel, tips om m'n monitor af te stellen heb ik niet nodig. Toch bedankt voor het geven, begrijp me niet verkeerd :*)

• -=bas=-
  • Laatst online: 22-04-2025
De effecten die je beschrijft komen naar mijn weten niet door de gebruikte kabel (mits het niet een te erge cheap-ass kabel is, maar dat het je al vermeld).

Probeer dezelfde monitor eens aan een andere PC, dan kan je mischien wat makkelijker lokaliseren waar het probleem zit.
Of je heb mogelijk nog een andere AGP kaart die je kan proberen?

Senile! Senile Oekaki

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 11:17

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Heb je nog een andere kabel langs de monitorkabel lopen (220V of zo)?
Zo ja, zorg er dan voor dat die wat verder weg ligt van de data kabel.

Make music, not war

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De effecten die je beschrijft komen naar mijn weten niet door de gebruikte kabel
Volgens jou misschien niet, maar ik weet voor 99% zeker dat het wél aan een brakke kabel ligt!

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

koraks schreef op 21 november 2003 @ 14:39:
[...]

Volgens jou misschien niet, maar ik weet voor 99% zeker dat het wél aan een brakke kabel ligt!
Mee eens!

Meh ...

Pagina: 1