[Ati Radeon 9800 pro aiw] Stiekem toch dual display?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De kaart opzich is niet dual display compatible, maar.. ik heb ooit eens ergens gelezen dat het met een of andere "hack" wel mogelijk zou zijn, ik kan alleen helemaaal niet meer terug vinden waar.

Heeft iemand een linkje, of een idee waar ik dat gezien zou kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:50
Wat versta je onder dual display? Dat je twee monitoren aan kunt sluiten die allebei verschillend beeld geven? Dat kan deze kaart perfect hoor :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Op de dvi aansluiting een dvi > vga convertor aansluiten. En dan heb je 2x vga :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een All in Wonder he, volgens ati, hebben die geen dual display ondersteuning.

Kijk maar :)

"Display Support
* One display (VGA or DVI) simultaneously connected with a TV or VCR "

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinker23
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04-2024
ReemF, hij heeft het over een AIW en die heeft maar 1 DVI aansluiting plus de AIW connector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Dan is een vga-splitter de enige optie :). Is bij de betere pc-boer te krijgen. Echter moeten dan wel je monitoren op dezelfde reso staan, het output signaal wordt door de kabel namelijk verdubbeld, ergo het is hetzelfde, ongeacht welke monitor er aan hangt. In je OS zal je dus 1 en dezelfde monitor blijven zien. Een beetje goeie van 3 meter is ongeveer 20 euro.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinker23
Daar heb je dus geen drol aan, wie wil er nu kloonen op 2 monitoren, om nog maar niet te spreken over het signaalverlies wat je hiermee zult krijgen? Bij een monitor en een TV kan kloonen nog wel nuttig zijn, met twee monitoren zal je toch een extended desktop willen hebben en dat gaat waarschijnlijk niet werken met een vga splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tinker schreef op 17 november 2003 @ 13:34:
Daar heb je dus geen drol aan, wie wil er nu kloonen op 2 monitoren, om nog maar niet te spreken over het signaalverlies wat je hiermee zult krijgen? Bij een monitor en een TV kan kloonen nog wel nuttig zijn, met twee monitoren zal je toch een extended desktop willen hebben en dat gaat waarschijnlijk niet werken met een vga splitter.
U neemt de woorden uit mijn mond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beowulf27
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 12:58:
De kaart opzich is niet dual display compatible, maar.. ik heb ooit eens ergens gelezen dat het met een of andere "hack" wel mogelijk zou zijn, ik kan alleen helemaaal niet meer terug vinden waar.

Heeft iemand een linkje, of een idee waar ik dat gezien zou kunnen hebben?
Hm, dan heb je het over een hardwarematige hack neem ik aan? Ik heb die kaart zelf ook en volgens mij heb je naast de dvi uitgang alleen nog de tv-out als echte 'uitgang' van de kaart. Wat weet je nog over die hack?

Working @ http://www.tricode.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Hij bedoelt denk ik dat je een ander beeld op je monitor toon dan dat je via de TV-Out laat zien. :)

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beowulf27
_bas_ schreef op 17 november 2003 @ 14:15:
Hij bedoelt denk ik dat je een ander beeld op je monitor toon dan dat je via de TV-Out laat zien. :)
Ah, op die manier. Ik begrijp. Dan volg ik het verloop van dit draadje even, ben benieuwd of dit kan. Overigens blijft er op mijn tv door al dat geblur nauwelijks nog wat over van mijn applicaties (teksten zijn niet meer te lezen), dus ik ben nieuwsgierig naar waar de TS dit voor wil gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Tinker schreef op 17 november 2003 @ 13:34:
Heerlijke woordkeuze ;). Over dat kloonen: Het is mogelijk met ultramon, ook als er maar 1 echte uitgang op je kaart, om toch je desktop in tweëen te splitten. Echter wordt het dan lastig gezien de reso-problemen. Ik heb even een plaatje opgezocht over de aiw:

Afbeeldingslocatie: http://www.bjorn3d.com/Material/Images/328_kort.jpg

Om even niet direct op hardware-modding over te gaan: is het met 1 van de uitgangen naast de tv-tuner niet mogelijk om een vga-signaal te maken? Met een converter blokje of kabel, van tv-out >> vga :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de DVI-I connector niet in dubbele modus zetten met de driver.
Dit houdt in dat je er alleen een digitale OF een analoge monitor op aan kan sluiten. Het splitten van de DVI-I connector naar DVI (Digital only) en VGA D-sub (analoog) zou fysiek wel kunnen, maar dan heb je er nog geen dubbel signaal uit. Ik betwijfel ook of dit wel kan met de beperkingen die de RAMDAC oplegt. Mocht je 2 analoge monitoren willen aansluiten heb je een DAC nodig (aangenomen dat je op één of andere manier wel 2 verschillende signalen uit de DVI-I weet te krijgen)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/io-allinwonder.jpg

Pinouts:
http://www.hardwarebook.net/connector/av/dvi.html
http://www.hardwarebook.net/connector/av/vgavesaddc.html

Van TVout naar VGA zou nog wel een mogelijkheid zijn, al heb je wel ontzettend veel verlies (zowel qua resolutie als bandbreedte).

Splitters zoals deze kun je wel gebruiken om op 2 monitoren hetzelfde beeld te hebben, maar omdat het signaal halveert moet je ook rekening houden met behoorlijk wat beeldverlies. Beter is in dat geval gebruik te maken van een videosplitter met ingebouwde versterker.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beowulf27
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 14:33:
Van TVout naar VGA zou nog wel een mogelijkheid zijn, al heb je wel ontzettend veel verlies (zowel qua resolutie als bandbreedte).
Dit lijkt me dan (ook fysiek gezien) de enige oplossing voor een (enigszins brakke) dual monitor oplossing. Vraag blijft dan of je de tv-out en normale monitor uitgang beide een verschillende beeld kan geven (al dan niet met een hack).

Ik weet wel (vanwege een niet geheel juiste instelling mijnerzijds) dat ik bij het bekijken van een divx op mijn tv (via tv-out dus) op mijn gewone scherm geen video ziet, maar op de tv wel (primair/secundair beeldscherm staat niet helemaal goed). Dus misschien is het mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dat klinkt allemaal ingewikkelder dan ik wil dat het is. Misschien moet ik het maar bij een monitor houden, 22"lijkt me voorlopig wel voldoende eigenlijk.

Maargoed, als het kan, dan kan het, en dan wil ik het ook op z'n minst een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het kan, dan kan het
Maar zoals ik al min of meer heb uitgewijd is er geen fysieke connector om een 2e monitor aan te sluiten. Dan heb je er alsnog niets aan - ténzij je iets weet te versieren om een dual (verschillend) signaal uit je DVI-I te krijgen.
De normale Radeon kaartjes kunnen dit ook niet (9x00 series), door de wijze waarop de video outputbuffer (RamDAC is niet helemaal het correcte woord) is aangesloten op de DVI-I connector. De TV-out (of VGA D-sub bij 9x00 kaartjes) is dan de andere uitgang van de video outputbuffer (maximaal 2 tegelijk).

Ik ben dan ook zeer benieuwd welke "hack" jij bedoelt.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is een pci videokaartje niks...gamen op 2 monitoren schiet toch niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 18:07:
[...]
Maar zoals ik al min of meer heb uitgewijd is er geen fysieke connector om een 2e monitor aan te sluiten. Dan heb je er alsnog niets aan - ténzij je iets weet te versieren om een dual (verschillend) signaal uit je DVI-I te krijgen.
De normale Radeon kaartjes kunnen dit ook niet (9x00 series), door de wijze waarop de video outputbuffer (RamDAC is niet helemaal het correcte woord) is aangesloten op de DVI-I connector. De TV-out (of VGA D-sub bij 9x00 kaartjes) is dan de andere uitgang van de video outputbuffer (maximaal 2 tegelijk).

Ik ben dan ook zeer benieuwd welke "hack" jij bedoelt.
Ik ook, ik heb alleen ergens gezien/gelezen dat het zou kunnen, maar weet er het fijne niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinker23
Je zou misschien net als bij Matrox Gxxx kaarten een RGB hack kunnen doen zodat je een "echt" RGB signaal uit je TVout kunt toveren en daarmee dus niet alleen een TV aan kunt sturen maar ook een gewone VGA monitor via BNC kabels.
Een andere mogelijkheid is om deze kabel te bemachtigen en dan via de HDTV component output een RGB signaal te krijgen, helaas weet ik ik hier niet het precieze van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-07 18:10
Er zijn wel apparaatjes te koop oa van Hercules waarmee je tv kan kijken op je monitor zonder dat de pc aanstaat. Misschien kan je je tv-uit verbinden met zon apparaatje. Ik geloof dat je dan toch wel een maximale res van 1024 krijgt.
Ik heb wel geen idee van de prijs en of zo een apparaatje ook 1024 ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Club3D 9800 Pro AIW krijg je dat rode kabeltje erbij (hoort eigenlijk alleen bij Amerikaanse versie geloof ik)
Heb in ieder geval zonder problemen 1024x768 op mijn tv, en nog haarscherp ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 19:45
die nieuwe aiw's (9600xt ofzo?) heeft wel support voor dual display :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 03:05:
Bij de Club3D 9800 Pro AIW krijg je dat rode kabeltje erbij (hoort eigenlijk alleen bij Amerikaanse versie geloof ik)
Heb in ieder geval zonder problemen 1024x768 op mijn tv, en nog haarscherp ook
unfor schreef op 28 december 2003 @ 03:46:
die nieuwe aiw's (9600xt ofzo?) heeft wel support voor dual display :)
Niet om het een of ander hoor? Maar hebben jullie dan echt niet goed gelezen >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

!!LET OP OUD TOPIC!!

Met een 9700PRO AIW lukt het wel gewoon met een splitter.

http://www.3dgameman.com/...iw_dual_display_main.html
Pagina: 1