'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Verwijderd
Er loopt een uitgebreid topic in gatget talk over oordopjes en koptelefoontjes waar je IMHO echt alle info uit kan halen die je nodig hebt. Wellicht had je (nog) niet in GT gezocht?
Deze draad:
Wat zijn goede oordopjes?
Ik persoonlijk kan de sennheiser PX 100 mini hoofdtelefoon van harte aanbevelen.
Maar let ook even op de meningen over de:
-Sennheiser MX400/500 oordopjes
-Koss hoofdtelefoons (KSC 50 en porta pro. Wel duur in Nederland)
-Sony E888 oordopjes (goed maar erg duur voor de prestatie die ze leveren.)
-Sony EX71 oordopjes. (De meningen zijn erg verdeeld over deze. Velen vinden ze goed, maar ook veel mensen vinden ze waardeloos, vooral audiofreaks vinden ze maar niks. Zelf nooit gehoord dus heb er geen eigen mening over.)
Vergeet die Sony streetstyles als je voor goede geluidskwaliteit gaat en de sennheisser streetstyle PMX 60(zelf geluisterd) is helaas ook bagger.
Deze draad:
Wat zijn goede oordopjes?
Ik persoonlijk kan de sennheiser PX 100 mini hoofdtelefoon van harte aanbevelen.
Maar let ook even op de meningen over de:
-Sennheiser MX400/500 oordopjes
-Koss hoofdtelefoons (KSC 50 en porta pro. Wel duur in Nederland)
-Sony E888 oordopjes (goed maar erg duur voor de prestatie die ze leveren.)
-Sony EX71 oordopjes. (De meningen zijn erg verdeeld over deze. Velen vinden ze goed, maar ook veel mensen vinden ze waardeloos, vooral audiofreaks vinden ze maar niks. Zelf nooit gehoord dus heb er geen eigen mening over.)
Vergeet die Sony streetstyles als je voor goede geluidskwaliteit gaat en de sennheisser streetstyle PMX 60(zelf geluisterd) is helaas ook bagger.
Ikzelf heb de Sennheiser MX400 gehad in combinatie met een minidisc (Sony MZ-R900) en vond dat geluid niet zo geweldig. De bass was helemaal niet super. Geluid vond ik bijna hetzelfde als wat met de standaard koptelefoon werd geproduceerd.
Ik heb nu Sony groove doppen (verouderd model geloof ik) met zo'n plugje die wat dieper in je oor gaat. Die geven lekkere bass alleen midden- en hoge tonen wat minder. Die hoge tonen kon ik gelukkig met EQ-instellingen wel weer wat opschroeven dus kwam er voor mij een prima geluidje uit. Als deze doppen overlijden ga ik waarschijnlijk voor die Sony EX71 doppen.
Ik heb nu Sony groove doppen (verouderd model geloof ik) met zo'n plugje die wat dieper in je oor gaat. Die geven lekkere bass alleen midden- en hoge tonen wat minder. Die hoge tonen kon ik gelukkig met EQ-instellingen wel weer wat opschroeven dus kwam er voor mij een prima geluidje uit. Als deze doppen overlijden ga ik waarschijnlijk voor die Sony EX71 doppen.
iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB
Ik heb zelf de Sony Streetstyle MDR G 52 (of zoiets
) en ik ben er heel tevreden over.
Gewone dopjes vallen uit men oren, en met deze Streetstyle niet. Het zit ec ht heel comfortabel, en de geluidskwaliteit is echt wel héél goed: mooie bassen en toch niet te dof! Ik kan het iedereen aanraden!
Gewone dopjes vallen uit men oren, en met deze Streetstyle niet. Het zit ec ht heel comfortabel, en de geluidskwaliteit is echt wel héél goed: mooie bassen en toch niet te dof! Ik kan het iedereen aanraden!
Thnx allemaal voor het reply-en. Ik had al wel gezocht, maar niet bij Gadgets inderdaad (Audio, Video & HiFi leek me eigenlijk een logischer plek om te zoeken...), maar ik ga zeker even kijken!!
Dank ook voor alle nuttige info die hier al gepost is!!! Heb ik echt wat aan!!
Dank ook voor alle nuttige info die hier al gepost is!!! Heb ik echt wat aan!!
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz