Norton zegt om paar minuten updated maar doet niks

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Draai win2000

Heb dus op mijn server norton antivirus draaien, en telkens als ik ff inlog via remote admin zie ik zo een schermpje rechtsonder dat hij de virus definitions heeft geupdated (wat je ziet als auto update aanstaat). Tijdje gedacht allemaal leuk en aardig tot ik voor de gein toch maar ff ging checken van wanneer die defenities waren: 31 oktober 2003. Dus meteen liveupdate gedraait en 5 mb aan updates.

Dus ik downloaden, staan er overal groene vinkjes BEHALVE bij de virus defenities:

LU1821: This update failed because it tried to overwrite a file that was in use. Close all of your Symantec applications and run LiveUpdate again.

Daarna nog een keer gedraait (liveupdate ;)). Enige updates zijn 2 virus defenities van 4 MB !! naar mijn weten zijn die updates normaal minder dan 100 kb.
Nog maar even niet gedownload dus.

Die schermpjes waren dus gewoon nep/niet waar. Een virus zit er (volgens norton) niet op, hij scant elke vrijdag en vind niks. Laatste windows pacthes staan erop.
Moet ik me zorgen gaan maken of komt dit vaker voor :)

edit: zie net in me logs dat hij netjes op vrijdag 20:00 start met scannen maar wel pas de volgende dag klaar is met scannen:

8-11-2003 17:25:55,Virus scanner,Scan completed,Scan my computer,"Scan results:
7-11-2003 20:00:01,Virus scanner,Scan started,Scan my computer,Scan my computer
1-11-2003 12:55:31,Virus scanner,Scan completed,Scan my computer,"Scan results
31-10-2003 20:00:06,Virus scanner,Scan started,Scan my computer,Scan my computer

[ Voor 18% gewijzigd door DutchTSE op 11-11-2003 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50648

Ik had iets soortgelijks (corrupted update list) en ik kreeg het advies om de downloads folder leeg te gooien en vervolgens opnieuw up te daten.

folder kan geworden in:
document and settings\all users\symantec\LiveUpdate\downloads\

Heb je hier wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41582

Dit soort vage dingen die resulteren in irritaties komen inderdaad vaker voor.

Ik kon zo onderhand iedere maand Norton opnieuw installeren, omdat van alles ineens niet meer werkte.

En niet te vergeten alle extra mapjes die worden aangemaakt op plaatsen waar je NIET hebt aangegeven ze te installeren :(
Als ik tijdens de installatie mijn D: partitie selecteer om te installeren, verwacht ik NIET dat er ook allemaal mapjes op C: staan.

Ik gebruik nu naar alle tevredenheid een GRATIS scanner die altijd werkt zoals het hoort.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 41582 op 11-11-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 13:19

job

heb je die pc sindsdien al eens gereboot?
norton zit soms inderdaad te kloten met updates die niet geinstalleerd willen worden.
reboot nogmaals update en het probleem is vaak verdwenen.

en anders wil een herinstall ook wel eens helpen.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 11-11-2003 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Niet online
jah, na die 1e update moest ik rebooten, waar hij wel erg snel mee klaar was :S (werdt niet eens van remote admin afgegooid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heeft een kennis van mij ook al eens gehad. Die had z'n virusdefinities 2 maanden niet geupdate, en daarna kon het ook niet meer. Zelfde foutmelding als jij hebt, kan bestand niet overschrijven etc. Zelfs na een herinstall van norton werkte het nog niet.
Ondertussen was ie al wel besmet met Sobig an andere zooi, dus ik denk dat een virus dat bestand alleen lezen heeft gemaakt :/

[ Voor 9% gewijzigd door MadMarky op 11-11-2003 14:51 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Niet online
ik zit me idd al een paar minuten lang over me kin te wrijven over bepaalde bestanden op bepaalde plekken :(

zoals exe bestandjes in je fonts folder ;)
en blijkt uit me norton logs dat hij 2x backdoor heeft gevonden en verwijderd, waar ik nooit melding van heb gehad :(

ook werkt ctrl+alt+del niet meer, en msconfig kan ie niet vinden

* DutchTSE gaat maar formatten denk ik :) en heb steeds meer het idee dat server gehacked is, en weet ook al bijna cker door wie.

hmmm na reboot werkt wel alles gewoon weer, en via online virusscanner niks gevonden (housecall)

[ Voor 11% gewijzigd door DutchTSE op 11-11-2003 15:39 ]

Pagina: 1