Netwerkje: Niet elke pc ziet elkaar

Pagina: 1
Acties:

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:28
De siuatie is als volgt:
Er staan hier in huis 3 pc's aangesloten op een router (Edimax). Op mijn pc draait winroute om de e-mail te scheiden (Chello geeft wel aliassen, maar alles komt uit op 1 mailbox). Dit werkte goed totdat ik vandaag WinXP opnieuw installeerde.
Ik kan browsen op alletwee de overige pc's. De andere pc's kunnen bij elkaar browsen, maar niet naar de mijne.
Mijn pc kan de ip's en de pcnaam pingen terwijl de twee overige alleen de ip's kunnen pingen.
In outlook express staat het ip van mijn pc (Dus die met Winroute) ingesteld, maar hij geeft de foutmelding dat hij niet kan connecten.

Ik snap zelf helemaal niet wat er fout kan zijn, vooral omdat het vanmorgen (Voor de WinXP reinstall) nog lekker werkte.
Wie kan me helpen met dit probleem, ik ben het al behoorlijk zat :P

• freebee666
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10-2024

freebee666

Ribbit

Rechten op de XP pc niet goed ingesteld misschien ?

Al in veel topics tegengekomen.

Powered by ProBNC

• Blue-Bird
freebee666 schreef op 25 oktober 2003 @ 17:34:
Rechten op de XP pc niet goed ingesteld misschien ?

Al in veel topics tegengekomen.
Hier heeft dat mail ophalen toch niets meet te maken? Of heb ik het mis?
Helaas doet de search het niet :(

• freebee666
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10-2024

freebee666

Ribbit

Ik kan browsen op alletwee de overige pc's. De andere pc's kunnen bij elkaar browsen, maar niet naar de mijne.
Naar aanleiding van bovenstaande.

Als je dat niet bedoelde, dan zat ik in de verkeerde richting te denken :)

Powered by ProBNC

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt als firewall-probleempje.....staat standaard aan in XP. Kan best zijn dat ie je POP / SMTP poort blockt, ken de interne firewall van XP niet want draai zelf met w2k.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:29

tozzke

aka tozzert

winroute is toch tevens een firewall?? kijk daar eens naar

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-07 14:13
Ik denk dat je winroute niet helemaal goed hebt ingesteld, aangezien jouw pc ook al niet kan connecten met de mailserver op je pc.

• Blue-Bird
De firewall in winroute staat uit, net als de andere opties als DHCP en DNS server. Alleen de mailserver staat aan. Ik kan wel mail ophalen via winroute (localhost dus), de andere pc geeft een foutmelding dat deze niet kan connecten.
De standaard WinXp firewall staat al uit, de firewall van de router ook.

• Scorpion1984
Je hebt kans dat winroute en de router met elkaar ruzieen(is vaak zo), probeer eens om winroute uit te schakelen, en alle computers te herstarten. Als dan alles het doet(behalve natuurlijk de mail via winroute ophalen), dan ligt het ergens in de instellingen in winroute.

• Blue-Bird
Zucht wat ben ik stom :P.
NAT stond nog aan op 1 NIC in Winroute. Dat is nu uit, en het werkt.
Bedankt allemaal :D

• Blue-Bird
Het is niet helemaal opgelost :(. Nu kan ik op mijn eigen PC mijn mail niet meer lezen met Outlook (localhost als server voor inkomende mail), maar Mailwasher kan de mails wel downloaden van de server. Iemand enig idee hoe dit kan?

• Scorpion1984
Ik zou even kijken of outlook nog goed ingesteld staat, ik moet mijn outlook namelijk ook 1 keer in de zoveel tijd opnieuw instellen, aangezien die dan de mail-server adressen verkloot heeft, en ook de account naam, heel vaag :S , maar misschien ligt het daaraan
Pagina: 1