Nou had ik al wat langer last van dit probleempje en ben ik een beetje zo het forum af gaan struinen naar wat andere mensen die dit probleem ook hebben. Maar niets heeft nog geholpen...
Het zit zo:
Mijn PC crasht als ik films kijk. Eerst was dit ongeveer na een half uur, nou deed ie het net nog na nog geen 30 sec (3 keer achter elkaar). Heel soms doet-ie het ook bij spellen. Ik heb alles al nagelezen en heb de volgende dingen gedaan:
1. BIOS geflasht;
2. fbs naar 100fbs gezet (werkt wel, maar dit levert een kloksnelheid van 1000Mhz op en dit vind ik echt te weinig);
3. CMOS gereset middels de jumpers (op 2-3 gezet voor 1 min en dan weer terug op 1-2);
4. BIOS Defaults geladen;
5. Alle drivers geupdate;
6. nieuwste codecs geinstalleerd (zowel audio als video);
7. Geheugen nagekeken met memtest86 > volgens mij geslaagd...
8. Mijn systeem wordt ook nooit warmer dan 40 graden (processer ook niet)
Maar.... hij loopt nog steeds vast!
Kan het iets met AGP te maken hebben? (Staat nu op 2x)
Heeft het zin om mijn BIOS nog een keer te updaten? Of gewoon te resetten met de jumpers?
Dit is mijn systeem:
AMD Athlon 1500+
kG7 Lite moederbord
512 MB DDR geheugen (266mhz?)
Geforce4 4200ti 8x AGP
Soundblaster Live!
Rest is denk ik niet belangrijk...
Alsjeblieft help me, want ik vind het niet bepaald handig om iedere keer die pc weer opnieuw op te starten...
Het zit zo:
Mijn PC crasht als ik films kijk. Eerst was dit ongeveer na een half uur, nou deed ie het net nog na nog geen 30 sec (3 keer achter elkaar). Heel soms doet-ie het ook bij spellen. Ik heb alles al nagelezen en heb de volgende dingen gedaan:
1. BIOS geflasht;
2. fbs naar 100fbs gezet (werkt wel, maar dit levert een kloksnelheid van 1000Mhz op en dit vind ik echt te weinig);
3. CMOS gereset middels de jumpers (op 2-3 gezet voor 1 min en dan weer terug op 1-2);
4. BIOS Defaults geladen;
5. Alle drivers geupdate;
6. nieuwste codecs geinstalleerd (zowel audio als video);
7. Geheugen nagekeken met memtest86 > volgens mij geslaagd...
8. Mijn systeem wordt ook nooit warmer dan 40 graden (processer ook niet)
Maar.... hij loopt nog steeds vast!
Kan het iets met AGP te maken hebben? (Staat nu op 2x)
Heeft het zin om mijn BIOS nog een keer te updaten? Of gewoon te resetten met de jumpers?
Dit is mijn systeem:
AMD Athlon 1500+
kG7 Lite moederbord
512 MB DDR geheugen (266mhz?)
Geforce4 4200ti 8x AGP
Soundblaster Live!
Rest is denk ik niet belangrijk...
Alsjeblieft help me, want ik vind het niet bepaald handig om iedere keer die pc weer opnieuw op te starten...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 20:14 ]