[PC] URU: Ages Beyond Myst

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Ik heb in de Kadish Tolesa age ook heel lang lopen klooien met die dichte deur. Ik kwam er op een gegeven moment achter dat je in de boeken kan bladeren die in je eigen age staan. Zo is de eerste bladzijde dus de laatste hand die je hebt aangeraakt en als je een bladzijde omslaat kom je bij het startpunt uit van de age waardoor je toch verder kan om bepaalde hints te zoeken. Dit kan trouwens bij meer boeken en je zal het zeker nodig hebben.

Ik loop nog steeds te klooien met die vliegjes, het is de laatste age die ik moet halen mr het lukt me gewoon niet. Het spel is prachtig en tot nu toe nog niet overtroffen maar de puzzels zijn naar mijn vermogen ;) soms iets te ver gezocht. Heb daarom helaas al een aantal keer hulp moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

xxfile

\/ It's me \/

\o/ Uitgespeeld \o/ 8)

Dat soort dingen staan toch gewoon in je manual :? Dat save-punt ;)

Maar ja, ik zat ook met die vliegjes, toen ik in een walkthrough las dat je maar 1 keer mag springen en meer zeg ik niet (op verzoek kan meer verteld worden :))

Nieuw, nu met Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75535

Ik heb het spel inmiddels ook uitgespeeld, ben nu bezig met urulive, maar dat is nog een tikkeltje rustig. het enige wat je er tot nu toe kan doen ik praten en met meerdere mensen de single player ages oplossen. wel komen er regelmatig mensen van de DRC langs waarmee je in charcter kan praten.

Verder zijn er nog niet veel areas open maar de DRC belooft dat deze nog voor het weeken open gaan. Er zijn wel al wat illegale nexus books in omloop maar ik wacht zelf liever tot ik groen licht krijg van de drc.

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mischien iemand kleine tip voor mij :>
Zt dus in die "Boom" en heb een soort voet pad naar een deur, maar dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
xxfile schreef op 21 november 2003 @ 01:54:
\o/ Uitgespeeld \o/ 8)

Dat soort dingen staan toch gewoon in je manual :? Dat save-punt ;)

Maar ja, ik zat ook met die vliegjes, toen ik in een walkthrough las dat je maar 1 keer mag springen en meer zeg ik niet (op verzoek kan meer verteld worden :))
Manual :? welke manual ;)
Ja, ik lees eerlijk gezegd dat soort dingen nooit, misschien toch handig om dat eens te doen :+

Wat vonden jullie (de personen die het spel hebben uitgespeeld) van de moeilijkheidsgraad van het spel? Hebben jullie veel hulp gezocht of kunnen jullie zo logisch denken dat het een eitje was?

Ik ben zelf nog steeds met die klote vliegjes bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Anoniem: 75535 schreef op 21 november 2003 @ 10:51:
Ik heb het spel inmiddels ook uitgespeeld, ben nu bezig met urulive, maar dat is nog een tikkeltje rustig. het enige wat je er tot nu toe kan doen ik praten en met meerdere mensen de single player ages oplossen. wel komen er regelmatig mensen van de DRC langs waarmee je in charcter kan praten.

Verder zijn er nog niet veel areas open maar de DRC belooft dat deze nog voor het weeken open gaan. Er zijn wel al wat illegale nexus books in omloop maar ik wacht zelf liever tot ik groen licht krijg van de drc.

Dirk
Hoe kom je daar? Want als ik het wil spelen staat uru live uit :? Heb je daar 1 of andere uitnodiging voor nodig ofzo :?

Nieuw, nu met Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Phoe, nadat ik Uru had uitgespeeld dacht ik maar weer eens te beginnen met Riven.. :| omg, wat was dat moeilijk, maar het is gelukt! Doet niks af aan de graphics vind ik hoor, hele gave mooie filmpjes. Het tallenstelsel ken nu zowat uit mijn hoofd, net als de kleuren ;) Riven is ook zekers gaaf, al die mechanische apparaten, liften, switches, bruggen, heck zelfs een enorme pot kokend water op vuur... kan niet wachten op de echte Myst opvolger. Myst IV.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrob
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07-2023
Ik kan we spelen maar geen karakter maken, dat werkt niet. Als ik op F1 druk zie ik het beeld wel veranderen maar geen poppetje. Ben ik de enige die dat heeft?

Calvin: You know how Einstein got bad grades as a kid? Well, mine are even worse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsyFlash
  • Registratie: Oktober 2001
Dat krijg je, als je update, en de gecrackte versie erover heen gooit.
Wanneer dit niet van toepassing is, weet ik niet wat het wel kan zijn.
(ik heb het spel wel gewoon gekocht verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrob
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07-2023
PsyFlash schreef op 24 november 2003 @ 19:40:
Dat krijg je, als je update, en de gecrackte versie erover heen gooit.
Wanneer dit niet van toepassing is, weet ik niet wat het wel kan zijn.
(ik heb het spel wel gewoon gekocht verder)
Ahum, kuch, oke. Ik hoop dat als ik 'altijd vanuit first person' aanvink niets meer mis :). Als het erg boeit koop ik 'em alsnog wel voor het onlinegedeelte...

Calvin: You know how Einstein got bad grades as a kid? Well, mine are even worse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Dan kom je niet verder dan het eerste level :D, daar loopt ie vast. Even opnieuw installeren zonder updates eroverheen.
* FoggyFreek heeft hem inmiddels aangeschaft trouwens, vond het toch wel errug leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3128

Ik durf de vraag bijna niet te stellen: maar hoe kan ik tussentijds opslaan en een savegame openen? Ik zie nergens die mogelijkheid. En zou het aan mijn Microsoft toetsenbord kunnen liggen dat de Escape toets het in Uru niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Je kunt savegamen door op die "handjes" te klikken. Dan heb je in de boekenkast een boekenlegger in het boek van die age. Als je daar dan weer op klikt kom je waar je het "handje" hebt aangeraakt :)

Edit:
Weet niet hoe het zit met je Esc-knopje :)

[ Voor 18% gewijzigd door xxfile op 25-11-2003 19:56 ]

Nieuw, nu met Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 13-07 22:49
Anoniem: 3128 schreef op 25 november 2003 @ 19:29:
Ik durf de vraag bijna niet te stellen: maar hoe kan ik tussentijds opslaan en een savegame openen? Ik zie nergens die mogelijkheid. En zou het aan mijn Microsoft toetsenbord kunnen liggen dat de Escape toets het in Uru niet doet?
escape doet het idd niet ;)
en saven kan niet.. word automagisch gedaan.
voor menu's moet je je muis naar beneden halen ;) autohide menu..

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

het menu zit onder F4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83301

ik heb een aantal beschadigde bestanden op cd CD... 5 sfx files... heeft iemand dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Gewoon terug gaan naar de winkel ;) anders heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-03 10:15

Emerge

Bifidus schmifidus

-Skyhawk- schreef op 21 november 2003 @ 21:22:
Mischien iemand kleine tip voor mij :>
Zt dus in die "Boom" en heb een soort voet pad naar een deur, maar dan :?
Let op: spoiler!

Bijdeze even een kleine correctionele *schop*. :) Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb de goede knoppen ingedrukt zodat ik een mooi voetpad krijg zoals je ziet:

Afbeeldingslocatie: http://www.vanembden.demon.nl/uru_001.jpg

In die "klokkenkamer" zoals ik het maar even noem had ik dat plaatje gezien zodat je weet welke knoppen je in moet drukken, en om dat plaatje zit een ring met rechts (op het derde uur zeg maar) een rood vlakje. Nu probeer ik dus die deur open te krijgen. Weet iemand misschien hoe ik dat voor elkaar krijg? :?
Geloof me, ik ben al een tijd aan het klooien maar ik kom er écht niet uit. :+

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Er staat op die aanwijzing in de 'liberary' ook nog een stip..

"thy shall not walk the day"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26766

*SPOILER*
In die "klokkenkamer" zoals ik het maar even noem had ik dat plaatje gezien zodat je weet welke knoppen je in moet drukken, en om dat plaatje zit een ring met rechts (op het derde uur zeg maar) een rood vlakje. Nu probeer ik dus die deur open te krijgen. Weet iemand misschien hoe ik dat voor elkaar krijg? :?
Geloof me, ik ben al een tijd aan het klooien maar ik kom er écht niet uit. :+
Bij dat gekleurde vlakje moet je beginnen met lopen, dit is ook ongeveer waar de camerastand veranderd als je langs de buitenring loopt.
Nu moet je op dat punt over de zwarte vlakjes naar het midden lopen (het rondje).
De vloer zakt weg en een andere deur wordt zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emerge
  • Laatst online: 24-03 10:15

Emerge

Bifidus schmifidus

Te gek, ik ben nu al weer een aardig stukje verder. Maar nu nog een algemene vraag wat me wellicht heel wat tijd kan besparen. :) Je vindt zo her en der en met name op die research site een heleboel boeken met daarin verhalen over de geschiedenis van de D'ni. Is het nou echt de bedoeling dat je die allemaal leest, of is het alleen maar aankleding van het verhaal?

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-07 11:17
never mind.

[ Voor 96% gewijzigd door MeneerKrab op 19-12-2003 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44947

Ik heb eindelijk een uitnodiging voor URU Live gekregen. Heb er een beetje rond gekeken, maar vooralsnog is er niet veel te beleven (het is ook nog de Prologue stage). Het is wel grappig om andere mensen rond te zien lopen/rennen maar er is helaas wel een gruwelijke lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Anoniem: 44947 schreef op 19 december 2003 @ 22:51:
Ik heb eindelijk een uitnodiging voor URU Live gekregen. Heb er een beetje rond gekeken, maar vooralsnog is er niet veel te beleven (het is ook nog de Prologue stage). Het is wel grappig om andere mensen rond te zien lopen/rennen maar er is helaas wel een gruwelijke lag...
Ik had helemaal geen last van lag :?
Voor de rest idd weinig te beleven, tis wel geinig maar ik hoop dat ze snel met nieuwe dingen komen....

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Heb eindelijk wat tijd gevonden om de demo van Uru te installeren. Ging allemaal lekker. Vol verwachting starte ik het spel: crash naar de desktop :'(

Al van alles zitten proberen (nieuwe drivers, laatse DirectX, andere instellingen), maar het heeft niets geholpen. Oke, de hardware die ik heb voldoet niet helemaal aan de eisen, maar ik had toch gehoopt dat ik iig iets zou zien.

Wordt het toch tijd om te gaan sparen voor een nieuwe computer (en dat alleen voor Uru :P)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86074

Vandaag maar eens gekocht! Tot nu toe erg leuk, het eerst stukje wereld heb ik gehad, maar dat was een opening, aldus niet erg moeilijk.

Ik hoop wel dat er net als de oude Myst, van die mechanische puzzels in zitten. Beetje zoeken naar die handjes is leuk, maar het moet wel meer zijn dan verstoppertje spelen ;).

Bevalt dat Uru-Live een beetje? Nog niet verder naar gekeken, maar weet niet of het de moeite waard is. Het is toch betalen per maand of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

URU Live is nog niet officieel van start gegaan. We zitten nu nog in de Prologue (soort Beta). Er zijn nog geen nieuwe werelden, nog geen puzzels. Er is ook nog niets bekend over maandelijkse kosten en de datum wanneer alles gaat beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Online gedoe gaat niet door.

Van Gamer.nl:
Myst-opvolger Uru toch niet online
Gepost door Erwin Bergervoet - donderdag 5 februari 2004 - Bron: GameSpot
Ooit was de online mode een van de belangrijkste onderdelen van de nieuwste Myst-aflevering Uru: Ages Beyond Myst, maar tegen het eind van de ontwikkeling werd deze massive-multiplayer optie van de puzzelgame uit de winkelversie geschrapt. Wel zou er vlak na de release een patch verschijnen waardoor je toch van deze online mode gebruik kon gaan maken. Door een te beperkt animo heeft Ubisoft echter besloten om de online mode voorgoed op te schorten, een domper voor de mensen die deze opvolger juist om die reden gekocht hebben.

Wel zal er in de komende weken een patch voor het spel verschijnen die een nieuwe periode aan het spel toevoegt als compensatie voor het ontbreken van de online mogelijkheden. Deze werden bij de promotie van het spel en in veel reviews, duidelijk als pluspunt werden aangehaald. Het spel kent nochtans een zeer degelijk singleplayer gedeelte, dat vooral uitblinkt met goede puzzels en prachtige graphics. Later dit jaar zal er tevens een uitbreiding voor het spel verschijnen.
Ik baal hiervan, de multi-player was juist veelbelovend en ondanks de constante vertragingen van de verwachte online-dag was ik wel enthousiast. Het SP deel was veel te kort en echt alleen een inleiding op het MP deel. Dat valt nu dus weg en wat overblijft is een magere inleiding op iets wat nooit komt... even afwachten wat die patch precies is, vooralsnog vind ik het spel absoluut zijn geld niet waard. In de Prologue had ik wel veel last van lag, maar het zag er leuk uit en het had wel potentie om een leuk spel te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Ow damn wat is dit klote!! Ik was zeker van plan om deel te nemen aan het Live verhaal. Met het wegvallen van de live optie valt de hele storyline weg van het offline gedeelte.
Hier staat de berichtgeving van Cyan zelf: http://ubbxforums.ubi.com...102&f=7441034&m=140109481

Ik ben het niet helemaal eens dat het spel zijn geld niet waard is. De graphics en het geluid zijn prachtig en ook de puzzels zijn erg goed. Ook al was er geen live optie dan had ik het spel alsnog gekocht. Wil overigens niet zeggen dat ik het geen grote teleurstelling vind.
Ze hadden alleen bij de verkoop van dit spel nooit het on-line gedeelte zo mogen aanprijzen. Ze wisten toen nog niet eens of het wel allemaal zou gaan lukken.

[ Voor 16% gewijzigd door ThaBuz op 05-02-2004 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:53
Flink balen ja.

Net nu wij hier thuis breedband krijgen en ik dat spel gekocht heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Dat is wel slecht nieuws zeg. Het live gedeelte was toch wel het innovatieve van dit deel en waar het spel ook voor gemaakt was. Als ik zo het bericht van Cyan lees waren er gewoon te weinig deelnemers om het bieden van online content rendabel te maken. Het is jammer, echt jammer.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Ik weet niet of het zin heeft, maar mocht iemand er behoefte aan hebben....
Dit is de link naar een on-line petitie om URU Live weer in de lucht te krijgen: http://www.petitiononline.com/savelive/petition.html

Heb het zelf wel ondertekend btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106012

en nu wachten op de Xpacks... lang niet zo leuk natuurlijk

voor iemand die in Live is geweest is dit niet leuk maar voor mensen die er niet eens zijn geweest (sommigen hier, begrijp ik) is het ook vervelend... allemaal een trieste bedoeling, sonde van Uru.. Misschien proberen ze het weer bij Myst4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Anoniem: 106012 schreef op 15 februari 2004 @ 11:02:
Misschien proberen ze het weer bij Myst4
Dat verwacht ik niet. Myst 4 is meer een vervolg op de vorige delen (Myst, Riven, Exile), dus met een compleet verhaal. Uru was in de eerste instantie ook ontwikkeld voor alleen online gebruik. Door druk van Ubi is daar later een offline gedeelte bijgekomen. En nu is dus het gehele online gedeelte weggevallen.

Ik denk dat men nog niet helemaal klaar is voor een spel dat compleet online wordt gespeeld. Er zijn gewoon nog te weinig mensen met een breedband verbinding om deze manier van spelen rendabel te maken. Erg jammer, want het idee was erg leuk, maar waarschijnlijk dus te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Hmm de links naar de screenshots zijn niet goed. Verder is de link naar 3d gamers ook niet meer recent in de openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het goed is, is maandagavond de eerste aanvulling down te loaden. Naar schatting 180 MB.
Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 13-07 22:49
Anoniem: 44947 schreef op 19 maart 2004 @ 13:50:
Als het goed is, is maandagavond de eerste aanvulling down te loaden. Naar schatting 180 MB.
Ik ben benieuwd...
aanvulling? shit :X we moeten em hier nogsteeds uitspelen :X
maarjah, komt weinig van met als die andere nieuwe games..

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106335

Ik heb um een tijd geleden al uit gespeelt en ik moet zeggen dat het veel van het zelfde is door heel het verhaal heen. Maar het is wel een heuse "challenge" want het zijn wel pittige puzzels, zeker als je het zonder walkthrough speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
Leuk dat ze nog 'één gratis' update lanceren maandag. Ben erg benieuwd en ga hem ook zeker downloaden.

Vind het alleen wel een flinke naaistreek van ubisoft, zal nog eens een dergelijk spel kopen... right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op http://www.3dgamers.com/games/uru/ en http://www.gigex.com/pc/t...ads/?id=2368&source=00001

is 'ie te vinden.
Niet allemaal tegelijk graag, mijn download is nog niet klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
Nou, de expansion is geinstalleerd. Werkt 'leuk' alleen of het de moeite waard is? Ik denk van niet.

Wat je krijgt als je die 170 mb gedownload hebt.
Toegang tot je Ki. Kun je fijn foto's maken (hoef je niet meer van die gare tekeningen te maken 8)7 - foto's komen als JPG in /KIimages/ terecht)
Je kunt in een nieuw level (Bevin) komen waar de DRC zich schijnt te bevinden (?).
Dit level is wel aardig, je zou er meer van verwachten (of ben ik nou gek?).
Er is daar een soort van presentatie zaal waar een bandje afgespeeld kan worden met heel veel 'ruis'.
In een andere ruimte heb je toegang tot een linking-room (ronde kamer met een tandwiel dat om je heen draait). Je kunt vanuit deze linking-room naar 2 werelden reizen.
Er hangt ook nog aan het begin een elektronische lijst met de laatste leden die zijn gelinkt naar deze wereld. Deze lijst wordt echter niet ge-update (ivm uru-live denk ik).
Ik denk dat er nog een puzzel in zit waar ik nog niet uit ben. Er zijn op een loopbrug 3 schakelaars om een stel lampen aan/uit te zetten.
Eventjes verderop liggen 3 pionnen en 3 knikkers die licht geven. Hier zal ook welweer wat achter zitten.

Er is ook nog een wereld die je kunt bereiken via de linking-room. Dit is een haven (althans, het moet erop lijken ;) ). Van hieruit kun je ook weer naar de mushroom age om een relto op te halen (krijg je een aanmeer plaats van op je eigen eiland).
Verder is daar niet zoveel te zien meende ik.

O ja, je krijgt ook nog wat nieuwe kleren in je klerenkast.

Al met al een beetje tegenvallend. Nergens een leuk boek om je een half uur op te storten met vage hints. Of mis ik nou iets (in dat geval zou een hint leuk zijn overigens ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, je mist nog wel het één en ander. Had je de single-player uitgespeeld? Probeer eens bepaalde ruimtes opnieuw te bezoeken...

Als "de puzzel met de gekleurde lampen" is, wat ik denk dat jij bedoelt, dan is het geen puzzel maar de restanten van een spel wat je met meerdere mensen kon spelen in de live-Prologue. Dat spel werkt dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
De schakelaars om de lampen in de lampentuin aan te zetten hebben idd met een puzzel te maken :)

Verder vindt ik de expension juist erg goed, het blijft natuurlijk een tegenvaller dat Live is gestopt maar deze eerste expension is zeker de moeite waard om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
Ik had het spel al uitgespeeld. Was nog niet op het geniale idee gekomen om de al uitgespeelde levels nogmaals te bezoeken |:( (helaas moet ik even wachten voordat ik het weer kan spelen). Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
De mededeling is kort, maar duidelijk is dat er voor de ooit-multiplay-nu-singleplay adventure Uru: The Ages Beyond Myst een uitbreiding zal verschijnen.

Zo'n twee weken geleden verscheen er al een uitbreiding voor het spel (To D'ni), die gratis te downloaden is. De nieuwe uitbreiding zal The Path of the Shell gaan heten. De nieuwe uitbreiding sluit naadloos aan op de gebeurtenissen in To D'ni, maar zal niet gratis verstrekt worden, je moet ervoor naar de winkel. Tegelijk met de uitbreiding zal ook Myst Uru: Complete Chronicles verschijnen, een pakket met daarin Uru en de twee uitbreidingen.

De uitbreidingen zijn alles wat er over is van de plannen van uitgever Ubisoft om van Uru een onlinegame te maken. Het plan was interessant, maar er was te weinig belangstelling voor. De uitbreidingen die nu aan het singleplay-gedeelte van het spel gekoppeld worden, waren oorspronkelijk bedoeld als extra hoofdstukken voor het online-gedeelte van het spel. De uitbreiding zal vanaf 23 juni te koop zijn.

Bron: Gamez.nl
Ik dacht dat die 2e uitbreiding ook gratis zou zijn :'(
Die uitbreiding mag dan wel heel wat voorstellen als ze er geld voor gaan vragen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Deel 4 (of eigenlijk 5 :? ) is reeds aangekondigt:
Het origineel was een fenomeen, een succes (haast) zonder weerga. Sindsdien ging het wat minder met de serie. Riven, opvolger van de adventure-der-adventures Myst, deed het aardig en eigenlijk heeft ook Myst 3: Exile het niet slecht gedaan. Het voldeed toch niet geheel aan de verwachtingen en kostte bovendien ontwikkelaar Presto Studios de kop. Het recent gelanceerde Uru: The Ages Beyond Myst kwam weer van de oorspronkelijke makers Cyan Worlds, maar ook dat spel deed niet wat men ervan verwachtte. Het spel was bedoeld als massive multiplay online game, maar werd om op safe te spelen toch ook maar van een singleplay-gedeelte voorzien. Toen er voor het online-gedeelte weinig belangstelling bleek, werd het geheel geschrapt, waarmee Uru ouderwets alleen singleplay werd.

Het is daarom toch redelijk verrassend dat uitgever Ubisoft een opvolger aankondigt onder de titel Myst IV Revelation. Er is van alles dat opvalt aan de aankondiging. Als eerste de titel, want de IV in de titel is vreemd. Uru is immers het vierde spel in de serie. Dan is er de ontwikkelaar; niet Cyan Worlds, de bedenkers van de serie, maar de Canadese studio van Ubisoft in Montreal maakt het spel. Tot slot is er nog de verschijningsdatum; Ubisoft hoopt Myst IV Revelation al dit najaar in de winkels te hebben.

Het heeft er alle schijn van dat Ubisoft met deze actie de goede naam van de serie probeert te redden, door een snelle opvolger op de markt te brengen en daarbij de regie volledig in eigen handen te houden. Ook opvallend is dat Ubisoft over de inhoud van het spel vrijwel niets los wil laten, maar wel onder de aandacht wil brengen dat de muziek in het spel verzorgd wordt door Peter Gabriel, overigens in samenwerking met ene Jack Wall. Er is wel iets over het nieuwe verhaal bekend; er is een klein meisje zoek en de schuld lijkt te liggen bij haar twee broers; Sirrus en Achenar. Wie de serie kent, weet dat deze twee ook een verdachte rol speelden in het oorspronkelijke Myst.

Ben heel benieuwd, screenshots zien er iig erg goed uit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Topicstarter
Over dit deel werd al een tijdje gespeculeerd. Het is naar mijn mening idd Myst 4, omdat URU een soort buitenbeentje is, dat los van het verhaal staat.

Overigens is die "ene Jack Wall" diegene die de muziek voor Myst 3 heeft verzorgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 23:24
Zolang de gebroeders Rand Miller en Robyn Miller niet aan de nieuwe MYST mee werken is het eigenlijk ook geen MYST, net zoals MYST 3.

MYST en Riven en URU blijven gewoon de enige echte MYST versies die door Cyan zijn gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
KillerDream schreef op 07 april 2004 @ 14:15:
Zolang de gebroeders Rand Miller en Robyn Miller niet aan de nieuwe MYST mee werken is het eigenlijk ook geen MYST, net zoals MYST 3.

MYST en Riven en URU blijven gewoon de enige echte MYST versies die door Cyan zijn gemaakt.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
.....Vrijwel direct werd ook aangekondigd dat er ook nog een tweede uitbreiding zou komen die niet gratis zou zijn, onder de titel The Path Of The Shell. Inmiddels is daar iets meer over bekend. Ten eerste is de website van de uitbreiding gelanceerd en verder heeft Ubisoft bekend gemaakt dat je op 13 juli (nee, dat is geen vrijdag) naar de (Amerikaanse) winkel kunt voor het spel. In Europa zal dat waarschijnlijk 15 juli worden. De uitbreiding zal zo'n 20 euro gaan kosten. Er gaat ook een bundel komen, Uru: Complete Chronicles, met daarin het originele spel en beide uitbreidingen. Die zal op dezelfde dag verschijnen voor zo'n 40 euro.

Inhoudelijk blijft de informatie mager. Volgens de nieuwe site toonde Uru je het verleden van het mysterieuze volk de D'ni, nam de eerste uitbreiding je mee naar het heden en toont The Path Of The Shell je zelfs de toekomst van het volk. Op de site niets meer aan informatie, maar wel nog wat screenshots, waarvan een aantal locaties tonen die ook in Uru voorkwamen. Kennelijk keer je daar naar terug......

Ik vindt het eerlijk gezegd nog een redelijke prijs. Nu alleen hopen dat de uitbreiding kwalitatief ook goed in elkaar steekt.

Gaan jullie de uitbreiding kopen? Ik iig wel.

Voor alle duidelijkheid is dit dus de url: http://www.thepathoftheshell.com/ van de nieuwe uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThaBuz schreef op 27 mei 2004 @ 12:13:
[...]

Ik vindt het eerlijk gezegd nog een redelijke prijs. Nu alleen hopen dat de uitbreiding kwalitatief ook goed in elkaar steekt.

Gaan jullie de uitbreiding kopen? Ik iig wel.

Voor alle duidelijkheid is dit dus de url: http://www.thepathoftheshell.com/ van de nieuwe uitbreiding.
Ik weet het nog niet. Eerst eens afwachten hoeveel rennen/springen/doodgaan er in voorkomt. To D'ni was wat dat betreft gelukkig een stuk beter speelbaar dan URU zelf.

Het hangt er ook een beetje van af of je meteen kan beginnen te spelen of dat je URU uitgespeeld moet hebben (heb hem ge-uninstalled en eigenlijk niet zo'n behoefte om weer al die sprongen te gaan maken en die mand-brug goed te duwen etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106012

Cyan heeft belooft om geen/minder springen en druk-zo-snel-mogelijk-op-alle-knoppen puzzels in tPots te stoppen.. mooi! en ze zeggen dat hun lastigste puzzel ooit er in zit, ook mooi!
en je kan pots spelen zonder uru uit te hebben gespeeld dacht ik..
een nederlandse uru/myst fanclub, opgericht na het vallen van Live:
www.dutchmystcommunity.com; daar ben ik Ry'an

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is die 2e expansion pack het geld een beetje waard? Path of the Shell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Ik um zaterdag gekocht en een beetje doorheen gelopen. Wat ik heb gezien zag er weer schitterend uit. Nadeel voor mij is dat mn videokaart het helemaal niet trekt :)

Als ik wat meer tijd heb om de game te spelen zal ik me weer ff melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet alleen even het stukje in the Cleft uitspelen om the Path of the Shell te kunnen spelen (je moet toegang hebben tot Relto).

Het ziet er zeker mooi uit en er zittten inderdaad veel minder ren/spring/val dood stukjes in en meer puzzels. Je kan dit keer ook zwemmen. Ben nog niet zo heel ver gekomen maar hoop deze week meer tijd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem ook maar aangeschaft, tesamen met een game die hier nog niet uit is eigenlijk, maar gek genoeg wel bij de Gameshop in Den Haag lag. Hij heet Aura. Yip, MYST straalt van die game af, maar hij is echt SUPER!!!

www.auragame.com!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Site voor MYST IV is up: http://www.mystrevelation.com/us/index.html

Binnenkort komt er ook een demo uit. Ben heel erg benieuwd! (Misschien binnenkort maar een apart Myst IV topic openen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben ook benieuwd ja, Myst is toch beter als je gewoon per age langs punten klikt en als stilstaande vrij kunt 'bewegen'. Ik vind Uru leuk, maar dat springen, zwemmen etc .... ik weenie, maar niet bij Myst. De kracht ligt hem echt in de oude gameplay. Dat spel wat ik hierboven noemde is er ook zo een btw, maar daarbij moet je ook nog eens objecten meeslepen zoals in de oude adventures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Demo van Myst IV is uit btw :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xion
  • Laatst online: 14-07 13:27
Jah, ik zag het op gamer.nl, voor de liefhebbers: http://www.gamer.nl/nieuws/23159

Kunnen we weer lekker gaan puzzelen. :)

edit: Weet iemand wanneer de officiele versie uitkomt?
edit2: gevonden, september 2004. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Xion op 10-08-2004 00:23 ]

Nieuwe M3 Macbook of iMac kopen? Check: Apple M3 Prijs Overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik was te lui om een link te plaatsen, was net een beetje uitgeblust, beetje irritante puzzel in Aura :). Maar iedereen die het een beetje volgt / kent, weet sites als gamershell.com wel te vinden, althans, 3dgamers.com is steeds waardelozer, ben overgestapt naar deze site!

Het idee achter die puzzel is trouwens geen breinbreker, duidelijk een openingspuzzel. Maar ik ben erg slecht in dat soort puzzels, dus dat gaat wel ff duren.

Ik wou dat er een keer een remake van 7th guest en 11th hour kwam, die krengen zijn niet meer te spelen op de huidige systemen. En dat waren echt toppers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
The 7th Guest is idd ook briljant. Helaas ooit eens uitgeleent en nooit meer terug gekregen :( 11th Hour heb ik veel over gehoord maar nooit zelf gespeeld. Bestaan er voor the 7th Guest geen patches voor windows xp en 2000 zoals deze voor Myst is gemaakt?

Ik weet btw niet of er al iemand bezig is met een nieuw topic voor Myst IV anders wil ik wel eens kijken van de week om een topic in elkaar te draaien (moet ik wel ff kijken hoe dat allemaal moet met die mooie lay-outs want heb het nog niet eerder gedaan ;) )

[ Voor 35% gewijzigd door ThaBuz op 10-08-2004 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zat er aan te denken daar eens naar te zoeken, zal ik wel een poging voor wagen. 7th guest (op 1 puzzel na, welke zou dat nu zijn? :) --> ex van een vriend van me is het ooit per ongeluk gelukt btw) heb ik uitgespeeld, maar 11th hour moest ik nog steeds uitspelen. Ik heb wel een gelijksoortig spel gespeeld ooit, speelde zich in Schotland af, was met cartoonachtige filmpjes, zag er wel a la 7th guest uit.

Openingspost zal tzt wel komen, zal best wel iemand zijn die er wel tijd voor heeft :). Ik kijk in ieder geval wel naar Myst IV uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Nog heel ff off-topic.... Misschien heb je hier wat aan om The 7th Guest en 11th Hour op WinXP te draaien. Ik heb beide games zelf niet dus ik kan het niet proberen.... Misschien is het niks maar je kan het allicht proberen.
Link: http://www.home.earthlink...ancer27/XpGameListA_E.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Hmm de puzzel vinden duurde langer dan oplossen :Y) , wel een errug magere demo trouwens (voor 200 MB). De laatste keer dat ik zoiets speelde was inderdaad de hierboven genoemde 7th Guest. (met die piano _/-\o_ )

Ik hoop alleen dat er wel coole puzzels erin zullen zitten en het niet al te veel zoeken met je handje over het scherm is. (das namelijk retesaai en statisch)

[ Voor 29% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 10-08-2004 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij zat er in de vorige Myst (niet Uru) ook al zo'n puzzle verstopt op zo'n plek, weet niet precies zeker meer :).

11th Hour werkt in ieder geval, thnx! Ik denk dat ik grafische versnelling een tandje lager moet zetten alleen hehe, loopt als een trein .... letterlijk :).

Ik hoop op klassieke Myst-achtige puzzels, maar het zou tof zijn als er weer een game met puzzels als 7th guest zou komen. In Aura had ik op zich wel al zo'n puzzle te pakken, vandaar da'k er aan moest denken. Vroeger speelde ik alleen maar adventures, zelfs in het FPS tijdperk :). Komt weer terug merk ik, je mist het wel. Ik zit liever een uur in 1 kamer, dan een kamer waar ik in 1 uur 40 kamers gezien heb zal ik maar zeggen!

Het nadeel aan 11th hour vond ik de woordpuzzels, de cryptogrammen, op zich een oude hobby van me, maar in een andere taal? Ze zijn al zo moeilijk vaak!

Myst I is nog steeds mijn favoriete PC game ooit, en dat zal het wel blijven ook gok ik. Zork Nemesis staat trouwens ook in het lijstje, ik heb nog een aardige stapel staan, sommige om herspeeld te worden, sommige om nog uitgespeeld te worden, en zelfs een paar die ik nog moet beginnen (tijd .... :(). Het houdt 'the little gray cells' wel lekker wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demartijn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 17:12
HELP! Ik heb een probleem in URU!
Als ik in de Eder Kemo-age, dmv zo'n geyser over de rotsen spring, en bij dat deel met die waterval kom, blijft het beeld elke keer vast staan... de computer freezed letterlijk, en het geluid blijft ook in een loopje, ik hoor dan echt: trrrrrrrrrrrr..
Dit doet hij voor zo'n 10 sec en dan gaat ie weer even door, maar vervolgens als ik dan opgelucht verder wandelt, doet hij het weer!

Ik heb een Gefforce 6800GT, P4 3GHz en 512mb RAM, heb de nieuwste 66.93 drivers van nVidia
Mijn vader heeft dit spel ook op zijn computer staan en heeft een Ati Radeon 9500 Pro, en hij heeft het probleem niet...Nu is mijn vraag, wat IS DIT??!!

Het leven is een ziekte... iedereen gaat eraan dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03 22:48

Spruit_elf

Intentionally left blank

voor de mensen die URU nog online hebben gespeeld, het is sinds een tijdje weer mogelijk... de server software van de laatste online versie is vrij gegeven en je kan dus je eigen server draaien enzo, om in te loggen moet je een update downloaden en iets van 5 dollar administratie kosten betalen, ook komen er geen updates ed en word er niets gefixed.

zie http://plasma.cyanworlds.com/ voor meer info

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramoonus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-05 15:58

Ramoonus

Banaan

prachtspel
ik heb m al uitgespeeld

888 voor ondertiteling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 16:05
Heb URU gekocht bij de bart-smit voor 7,50. Heb ik het zo uitgespeeld... ben een paar weekjes Myst-Riven-Exile-Uru aan het spelen en Uru is niet zo moeilijk.

Nu ben ik bezig met de expansion pack te downloaden. Ik zie echter ook dat er een tweede expansion pack is. Ik kan hem nergens vinden. Er staat dat hij geld heeft gekost (20 pond ofzo). Ubisoft zegt er niets meer over: het lijkt alsof het hun niets meer kan schelen. Is hij vrijgegeven? 30 euro uitgeven voor een uitbreiding van een spel van 7,50 lijkt me gek.
Iemand informatie?

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Dat is Uru: Path of the shell... Idd het 2e expansion pack en die moet je in de winkel aanschaffen. Ik weet niet of deze al in de budgetbak ligt maar daar ga ik wel van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Ja, uiteindelijk gevonden. Moet je er nog meer voor betalen dan voor het originele spel. Onzin. Ik wacht wel tot Myst 4 een bugettitel wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-07 17:31
Waar zit dat Uru nou in de Myst reeks?

Het is toch:

1. Myst
2. Riven
3. Exile
4. Revelation
5. End of Ages

Uru? :?

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tussen Exile en Revalation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Nee, na revelation... yeesha is imers kind bij revelation en jonge volwassene in URU.... (en ouwe zeurpiet in End of ages ;) )

Maar goed: waarom ik deze topic weer schop:

URU wordt herboren... zoals jullie misschien weten was URU een van de eerste Massive Multiplayer Online games: in de vorm van URU-live werd de standaard singleplayer game steeds verder uitgebreid en kon je met heel veel mensen tegelijk puzzelen en rondlopen in de gigantische wereld van URU. Dit sloeg echter in de begintijd (2002) niet echt aan... onder andere omdat de meeste mensen nog simpele modempjes hadden. Ubisoft heeft de geldkraan toen dichtgedraait en Cyan Worlds, de makers van de Myst en URU serie, gingen falliet... de grote URU live server werd stopgezet.
In de jaren daarna werd URU online gedoogd en mochten fans kleine eigen servertjes draaien, Until URU heette dat.

Nu het nieuws: URU Live komt terug!!!!!

Cyan worlds is doorgestart en heeft een nieuwe geldschieter gevonden. Daardoor hebben ze nu een nieuwe eigen server opgestart: "D'Mala". In plaats van de 30 spelers max op de andere servers kunnen we nu al met 100 mensen online en dat gaan er meer worden. Mensen van alle landen komen ook naar de server. Eén dezer dagen gaat de geldschieter bepalen hoeveel extra geld er in gestoken gaat worden en op basis daarvan gaat bepaald worden hoe URU live (2) er uit gaat zien en wat er allemaal bijgemaakt gaat worden.
In de tussentijd komen de medewerkers van Cyan regelmatig buurten... Onder andere Rand Miller, de bedenker van Myst en URU en hij speelt Artus in al die delen.

URU is tegenwoordig te koop vanaf 6 euro en de upgrade naar Until URU is gratis hier te downloaden.
Je hebt tegenwoordig ook geen online licentie (KAGI-key) meer nodig... je kunt hier gratis een uitnodiging krijgen...

Voor wie het nog niet weet, maar wel geinterreseerd is: URU is een puzzelgame, dus geen aggressieve competatieve elementen. Dit maakt het erg toegankelijk voor mensen van alle leeftijden.

Iedereen die kan moet liefst nog even deze week zijn/haar gezicht op D'Mala laten zien: om de geldschieter even te laten zien dat er interesse is!

"Perhaps the ending has not yet been written...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Dit is natuurlijk super nieuws, zo zal het Myst avontuur voort duren! Ik ga me snel aanmelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Iemand heeft een geweldige trailer van Until URU gemaakt!

hier te bekijken..

Zo kan je met eigen ogen zien in wat voor een geweldige wereld je online kan rondlopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Op CNET News staat een mooi stukje over de wederopstanding van Uru live. Dit spel heb ik ooit gekregen in een bonus pack bij mijn MSI videokaart en ik ben zeker van plan om het binnenkort ook eens online te gaan spelen.
Pagina: 1 2 Laatste