[WIN XP] Programma's starten niet, pc hangt

Pagina: 1
Acties:
  • 1.384 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 13:08

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Toen ik vanmorgen bij mijn pc ging kijken merkte ik dat vannacht mijn pc is blijven hangen ergens rond 3.15 uur (want daar stond de klok nog op). Ctrl-alt-del werkte niet meer, geen muiscursor meer, dus via de reset knop opnieuw gestart.

Windows start keurig op, echter de helft ofzo van de opstartprogramma's start niet op. Ook als ik handmatig een programma zoals bijv. MS Word wil opstarten kan ik hier wel op klikken, maar start er niks op. :'(

Heb even snel in de BIOS gekeken naar de CPU temperatuur, die stond op 49 graden (Duron 1200), dus dat lijkt mij niet TE warm. Ik moest daarna naar mijn werk, dus heb nog niet kunnen kijken of bijvoorbeeld de CPU fan niet draait ofzo, maar misschien dat iemand dit probleem bekend voorkomt. Ik heb internet al afgezocht, maar kon niet echt wat vinden, behalve meldingen over het Sircam virus. Ik gebruik echter NAV die altijd up-to-date is.

Snap er niks van :? Iemand misschien iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 16:44
Zijn er nog andere vreemde progjes die op de achtergrond draaien? Die bijv. veel CPU of geheugen vreten of die je tegenhouden op programma's te starten. Heb je al een volledige virusscan uitgevoerd? Je weet maar nooit...

[ Voor 36% gewijzigd door cdgrit op 08-10-2003 12:07 ]

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
NAV draait bij mij resident. Ook op het moment dat mijn pc dus stilviel. Echter als ik nu opstart is NAV één van die opstartprogramma's die niet opstart. En is dus ook niet op te starten handmatig.... Misschien dat ik maar eens in veilige modus via MSCONFIG moet kijken wat er allemaal opstart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog ergens een herstelpunt staan misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je nog wel "regedit" opstarten? Zo ja - zou je even moeten controleren ofdat de key:

code:
1
HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command

wel op "%1" %* staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel eens problemen met Norton gehad. Zodra ik het diskette-station-gerammel niet hoorde bij het laden van het bureaublad, wist ik dat het mis was. I-net wil geen verbinding maken, en hij start ook niets op. Ik heb toen maar alles van Norton verwijderd en daarna werkte alles weer OK. ( norton er wel ff opnieuw opgezet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Ik zit dus nu op mijn werk :( dus kan niet bij mijn eigen pc kijken (kan niet wachten tot het 17.00 uur is en ik vrij ben....)

Maar een vrij recent herstelpunt zal er nog wel staan denk ik. Dat kan ik altijd proberen inderdaad..
En die key van die 'exefile' heeft eventueel met een virus te maken? Ik heb tenminste een beschrijving gezien hoe het Sircam virus te verwijderen waar dit ook instaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Nou ik ben een stukkie verder. Na wat proberen en testen blijkt dat het probleem zich binnen een minuut of 2 voordoet als ik E-Mule aanzet. E-mule stond ook aan toen de PC 's nachts vastliep!
Nu merk ik echter dat als de pc vastloopt, ik een klikje hoor in de computerkast. Mijn gevoel zegt dat dit de harde schijf is!!! Ik heb daarop gekeken welk bestand in E-mule werd gedownload toen mijn pc ermee ophield (via de datum en tijd van deze TEMP-bestanden in E-mule). Dit waren er 2 van de tijd van 3:18 (de tijd dat de pc dus hing). Deze verwijderd en toen draaide E-mule weer! :)

Ik heb vervolgens wel de Windows schijf-foutcontrole gedaan (incl. schijfoppervlak controleren en repareren). Deze gaf geen fouten, echter er stond wel een entry in de System Log:

Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk0\D

E-mule heeft de afgelopen nacht de hele nacht aangestaan. Geen probleem vanmorgen. Is deze beschadigde sector nu gemarkeerd zodat de schijf gewoon blijft werken? Of moet ik maar snel op zoek naar een nieuwe schijf? En die 'D' in die systeemmelding, is dat de D: schijf??? Want het probleem zit 'm in m'n C: schijf. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat je het beste je hardeschijf even kan controleren op fouten. Zo te zien heb je een Maxtor. In de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ staat meer informatie over hoe je je probleem kan testten. Lees dit eens door:

Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Ik had dat al gelezen, maar ik heb geen floppy drive in mijn systeem (heb daar ipv een cardreader) en ik zie bij de Maxtor utility dat ie via een diskette moet booten. Ik zie echter bij Seagate iets staan wat gewoon via de browser loopt en een versie die een bootable CD kan maken.... werkt dit gewoon voor alle schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Topicstarter
Nou ik heb de Maxtor tool erover heen laten lopen (via een bootable cd ipv. een floppy). De Quick scan vond niks. De uitgebreidere vond echter WEL fouten en kon deze succesvol repareren :)

Ik ga er dan nu maar vanuit dat de problemen verholpen zijn.

Iedereen bedankt voor de antwoorden en tips
Pagina: 1