Kan niet op eigen server komen?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-07 11:09

KRASH

Juist ja...

Topicstarter
Ik kan sinds vanmiddag niet meer op mijn eigen server komen via internet (nog wel via het thuisnetwerk).
Ik heb 2 linux servers draaien, maar ik kan op geen van beide komen via mijn domeinnamen of ip adres, hij geeft gewoon geen pagina weer, als ik echter gewoon inbel krijg ik wel gewoon de websites te zien.

Het ligt dus niet aan de server, maar aan mijn ADSL modem of lijn, ik heb een E-Tech ISDN ADSL modem/router met poort 80 geforward naar mijn server (FreeBSD 4.8)

Normaal kan ik gewoon via http://adsl.tones4all.nl/ (hostnaam ADSL), http://www.tones4all.nl/, http://www.javagamez.info/ op mijn server komen, maar nu doet zelfs mijn ip het niet terwijl deze domeinen het bij vrienden van me het wel gewoon doen.

Weet iemand wat hier het probleem zou kunnen zijn?
Mijn internet verbinding is een XS4ALL Basic ADSL lijntje.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07 06:29
Voor mij is het mogelijk om op de laatste twee sites te komen. Bij de eerste geeft hij
Forbidden
You don't have permission to access / on this server.
Bij tones4all krijg ik deze melding :
Warning: main(./pages/.php): failed to open stream: No such file or directory in /usr/www/public/t4a/index.php on line 34

Warning: main(): Failed opening './pages/.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /usr/www/public/t4a/index.php on line 34
Ik heb ook een xs4all basic adsl lijntje

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• KRASH

KRASH

Juist ja...

Topicstarter
Dat bovenstaande klopt allemaal bij jou, ik krijg gewoon host niet gevonden :(
Ik kan wel pingen naar mezelf, maar http,ftp,mail en smtp server kan ik niet bereiken via het internet...

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
Met veel ADSL modems/routers is het niet mogelijk om 'je zelf te zien' op je publieke adres.

Is helemaal niets aan te doen.

Oplossingen:
- werken via de proxy van je provider (zuigt, ik weet het)
- je publieke naam via DNS of 'hosts file' koppelen aan het interne IP van je server.

• KRASH

KRASH

Juist ja...

Topicstarter
palloquin schreef op 21 september 2003 @ 18:40:
Met veel ADSL modems/routers is het niet mogelijk om 'je zelf te zien' op je publieke adres.

Is helemaal niets aan te doen.

Oplossingen:
- werken via de proxy van je provider (zuigt, ik weet het)
- je publieke naam via DNS of 'hosts file' koppelen aan het interne IP van je server.
Het heeft bijna een jaar perfect gewerkt met deze configuratie, het werkt sinds vanmiddag opeens niet meer...
Via een proxy of inbelaccount werkt alles wel, maar proxies zuigen!

• EricV
  • Laatst online: 31-03-2024

EricV

Telematicus collosus

Klinkt als een anti-spoofing rule in je firewall. Als een request van je eigen ip komt wordt hij geweigerd...

• KRASH

KRASH

Juist ja...

Topicstarter
eric veraart schreef op 21 September 2003 @ 19:02:
Klinkt als een anti-spoofing rule in je firewall. Als een request van je eigen ip komt wordt hij geweigerd...
Ik heb nergens firewalls aan staan...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

bestaat /proc/sys/net/ipv4/tcp_ecn, en zo ja, staat er een 1 in? Als dat het geval is moet je ff proberen 'em op 0 te zetten. In sommige gevallen zorgt het voor onbereikbare hosts (al heb ik het nog maar een keer meegemaakt).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• KRASH

KRASH

Juist ja...

Topicstarter
Daar staat niets in...
Het ligt niet aan mijn server, maar aan mijn router of internet verbinding, jij kunt namelijk wel op mijn server komen...

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem als maanden en ik benader gewoon de server lokaal via zn lokale ip-adres (scheelt nog bandbreedte ook). Als ik wil weten of de buitenwereld er ook bij kan check gewoon ff via een proxy-site, bv www.the-cloak.com

• KRASH

KRASH

Juist ja...

Topicstarter
Ik heb een hele lading aan domeinen op die server dus het is geen optie om hem lokaal te benaderen...

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
KRASH schreef op 21 September 2003 @ 20:04:
Ik heb een hele lading aan domeinen op die server dus het is geen optie om hem lokaal te benaderen...
Waarom niet?

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
KRASH schreef op 21 September 2003 @ 19:13:
[...]

Ik heb nergens firewalls aan staan...
Dat zou ik ook hard gaan roepen nadat je eerst je hostnames publiceert |:(

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

luckyme_ schreef op 21 September 2003 @ 21:25:
[...]

Dat zou ik ook hard gaan roepen nadat je eerst je hostnames publiceert |:(
:? En het probleem is? Als je geen gekke services draait is een firewall echt niet per se nodig hoor. Dit zijn geen windows machines he :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
CyBeR schreef op 21 September 2003 @ 21:35:
[...]

:? En het probleem is? Als je geen gekke services draait is een firewall echt niet per se nodig hoor. Dit zijn geen windows machines he :P
Ik denk niet dat het os er iets mee te maken heeft. Een machine is net zo veilig als het niveau van de patches... Maar laat die discussie maar even achterwege voor dit topic.

• KRASH

KRASH

Juist ja...

Topicstarter
luckyme_ schreef op 21 September 2003 @ 22:14:
[...]

Ik denk niet dat het os er iets mee te maken heeft. Een machine is net zo veilig als het niveau van de patches... Maar laat die discussie maar even achterwege voor dit topic.
Machine is volledig up to date en de server pakt geen poorten aan van services die ik niet in gebruik heb (mini-firewall dus, maar deze heeft hier niets mee te maken want deze draait al een maandje of 3).

Verwijderd

Werkt dit wel?

//edit
sites werken 'normaal' bij mij. Bij de 1e krijg ik wel acces forbidden, en bij m'n link hierboven ook, maar de site wordt dus wel bereikt..

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 22:25 ]

• KRASH

KRASH

Juist ja...

Topicstarter
Nee,eigen ip adres werkt ook niet zoals ik al eerder aangaf.
Het access forbidden klopt wel omdat jouw ip adres geen toegang tot die map heeft.

• Wimlem
  • Laatst online: 07-07 06:29
Pak gewoon de proxy van xs4all om op je eigen sites te komen. Probleem lijkt mij dan opgelost.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

KRASH schreef op 22 September 2003 @ 07:26:
Nee,eigen ip adres werkt ook niet zoals ik al eerder aangaf.
Het access forbidden klopt wel omdat jouw ip adres geen toegang tot die map heeft.
nofi, maar dat geef je dus nergens eerder aan. Misschien dat je dat wel bedoeld hebt, maar het staat nergens.

Al geprobeerd om het modem te resetten?

• KRASH

KRASH

Juist ja...

Topicstarter
op mijn server komen, maar nu doet zelfs mijn ip het niet terwijl deze domeinen het bij
Ik had het dus wel gezegd, maar dat maakt niet uit :)
Ik heb alle 3 mijn routers al gereset en ook al geprobeerd om de poorten naar een IIS (windows) server door te laten sturen, zonder resultaat :(

Dit probleem is zelf gekomen dus ik hoop dat het ook zelf weer weggaat...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Lees nou eens, via ADSL is dit niet mogelijk. Pak de search, en lees de honderden topics hierover eens door.
Ik vraag me af hoe je dit voorheen wel werkende gehad hebt, interne proxy misschien ? Of een interne DNS met verwijzing naar interne IP adressen ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Stel je eigen server in als dns server en defineer voor je eigen domeinen zones in de dns server van de server. Zo doe ik het ook en dat is ook de manier zoals het hoort te werken.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Koffie schreef op 22 September 2003 @ 12:13:
Lees nou eens, via ADSL is dit niet mogelijk. Pak de search, en lees de honderden topics hierover eens door.
Ik vraag me af hoe je dit voorheen wel werkende gehad hebt, interne proxy misschien ? Of een interne DNS met verwijzing naar interne IP adressen ?
Die domeinen in de hosts file zetten is toch veel simpeler dan het draaien van een DNS server?

Verwijderd

Maar dan moeten ze in de wel hosts file van iedere (locale) client staan....

met een dns server hoeft dat weer niet,hangt dus van het aantal clients af

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 16:58 . Reden: verduidelijking ]

• KRASH

KRASH

Juist ja...

Topicstarter
Koffie schreef op 22 September 2003 @ 12:13:
Dit moet wel mogelijk zijn omdat ik dit bijna een jaar werkend heb gehad, zonder ook maar 1 proxy server te gebruiken!
Ik heb echt heel veel configuraties gehad op al mijn 4 systemen en tot eergister werkte het perfect!
Pagina: 1