[OC] Geforce 2 GTS/Pro/Ti volt modding

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 78536

Topicstarter
Ben een nog steeds gelukkige eigenaar van een Creative Geforce 2 Pro :)
En 'k heb eindelijk hem even gemod, paar ramsinks, en een zallman sink op mn gpu met een 60mm taisol fan die over dit geheel blaast.

Nu tot voordien, draaide ik hem leuk op c230 m460, met de standaard heatsink+fan erop, zonder ramsinks, maar ze werden beetje warm. Nu is alles lekker koel, en draait ie c250 m460, en al de sinks voelen koel aan.
Dit alles zonder artifacts.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/lolz/gf2prosinks.jpg
Creative Geforce 2 Pro met Zallman Northbridge cooler en Gold heat ramsinks

De volgende stap, om beetje verder te geraken zou zijn, volt modden. Dit is makkelijker gezegd dan gevonden. Je bent een hele tijd bezig voor je al een volt modded gf2 gts/pro/ti vindt, en dan is het zo dat er enkel staat hoe je de core voltage kan verhogen via paar weerstandjes.
Heb iets gelezen ivm de memvoltage, dat dit allemaal eigenlijk werkt op de +3.3 volt lijn die via je agp slot komt. De vraag is, als het ergens binnekomt, en naar je ram chips gaat, moet het toch mogelijk zijn ergens het te verhogen, tot 4+v.

Verwante links:
Geforce 2 GTS volt mod

Dus, de vraag
- hoe krijg je je memvoltage hoger ?
- kan ik ook ramsinks onderaan de kaart plaatsen, dus dat aan beiden kanten ramsinks zitten van het ram, zoja, hoe worden deze aangebracht.
- haalt agp voltage verhogen in de bios iets uit (1.5v, 1.6v, 1.7v, 1.8v)

Wat wil ik niet als reply:
- Koop een nieuwe kaart, ze kosten niks
- Comments over mn moeder

Wat wil ik uit dit topic halen:
- Commentaar over mn mod, mag slechte zijn, als het slecht gedaan is, is het zo
- Ervaringen met Gf2 gts/pro/ti ocing of modding
- Hulp met het volt modden
- Links naar meer guides/howto's ivm volt-modding
- Detailed info ivm Gf 2 gts/pro/ti

Reply's away...

Anoniem: 44568

- hoe krijg je je memvoltage hoger ?
Samsung 5.5ns memory, which you see on the graphics card, receives the voltage of 3.3V according to Samsung web-site. This voltage goes directly via the AGP slot pins from the power supply unit or mainboard. Therefore, there aren't many opportunities for voltage adjustment here. So, the maximum you can set, 3.6V, is possible only if the mainboard allows changing the voltage (3.3/3.4/3.6V) with a jumper. We were lucky to have ASUS CUSL2 mainboard, which allows manipulations like that.
kan ik ook ramsinks onderaan de kaart plaatsen, dus dat aan beiden kanten ramsinks zitten van het ram, zoja, hoe worden deze aangebracht.
Ja, indien je het electrisch isoleert (indien de achterzijde de print is) kun je deze vastlijmen / klemmen aan de bovenzijde van de AGP kaart

- haalt agp voltage verhogen in de bios iets uit (1.5v, 1.6v, 1.7v, 1.8v)
Ja

De vraag is, als het ergens binnekomt, en naar je ram chips gaat, moet het toch mogelijk zijn ergens het te verhogen, tot 4+v.
Indien jij alle geheugen voedingslijnen van je AGP slot/kaart doorsnijdt en zelf een externe connector (+5V) op je kaart maakt met eigen regelaar, dán kun je inderdaad wel je geheugenspanning onafhankelijk van de 3.3V van je ATX voeding regelen. Nadeel is wel dat je zéér goed moet opzoeken waar precies overal op je videokaart de 3.3V gebruikt wordt, want dat zal niet alleen het geheugen zijn en al zeker niet de enigste voedingsspanning. Overigens denk ik dat tot 3,8V wel een veilige grens is met simpel luchtgekoeld geheugen en dat je er in verhouding niet teveel performancewinst van kunt verwachten.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 20-09-2003 03:16 ]

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 23:57

Chop2000

Vroem

Voltage verhogen in de bios zou niets uitmaken, bij een gf2 mx wel, maarehmmm als je goed leest op die website staat de mem voltmod derook bij, ik heb zelf ook die voltmod op m'n gf2 gts uitgevoerd, werkt perfect hoor..

niks

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 14:58
een ouwe gts (asus v7700 deluxe) van me die standaard 200/333 loopt, heeft geen problemen met 250/380 zonder v-mod. zou niet weten waarom een v-mod dan nog nodig is :P

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
/unfor/
Voltmodden heeft toch wel nut als je nog wat verder komt. Tuurlijk zal het niet echt merkbaar zijn, maar als tweaker wil je toch de max uit je hardware halen!
Ik ging met mijn 9700 door de voltmod van Core/mem 380/324 naar 430/370.
De kaart is standaard natuurlijk al supersnel, maar extra snelheid (fps) is nooit weg natuurlijk! :) (pics zie sig btw)

/nickjah/
Ziet er opzich best goed uit, word je koelblok nog warm of niet, als ie nl heel erg warm wordt zou ik de voltmod niet uitvoeren, want dan kan krijg je nog meer extra warmte.

Heb je al es passef gekoelt? Dan moet je blok nl warm worden (dan kan je merken of je blok goed contact maakt. Bij mijn 9700 is het blok binnen enkele minuten niet meer aan te raken. Met een 6 cm fannetje erop is hij niet eens handwarm...

Topicstarter
Chop2000

Ik heb het goed gelezen:
As it is stated on Hyundai's site, the DDR memory on the card has a dual power supply: 3.3V for all the internal circuits and 2.5V for the output buffers. So, we got almost no effect after increasing the voltage from 2.5V to 3.12V, as all the internal circuits anyway receive 3.3V and we managed to increase the voltage only for output buffers.

The voltage of 3.3V comes via AGP slot pins and can be slightly modified by the mainboard in case it allows this option. With the help of the jumper on ASUS CUSL2 , which we used, we reached as much as 3.69V.

hieruit concludeer ik dat die mem voltmod niet veel uithaalt, gezien je niet het werkvoltage veranderd, dat dit via je moederbord binnenkomt. Om dit te kunnen veranderen, zou je moederbord het moeten ondersteunen, ik heb opgezocht welke jumper dit deed op dat ASUS moederbord noemde VIO (voltage Input/Output), deze mogelijkheid heb ik niet op mn Abit NF-7 Rev 2.

unfor

zoals ik zei, mijn pro haalt 250/460 zonder voltmod. Je weet niet waarom een v-mod nog nodig is als ik al zoveel haal, wel ZO veel is het niet echt, en, voor dezelfde reden dat 2 Ghz op een 1700+ JIUHB niet genoeg is, je kan verder, dus doe je dat ook :)

Topicstarter
Race Eend

Net hetzelfde hier, ik had het eerst zonder die fan geprobeerd, en it seems da ik alle gaps mooi heb gesloten want, zoals je zei, werd ie bijzonder warm als ik het niet nogis actief koelde. Niet aan te raken, zoals je zei. Nu Met die 60 mm fan die er op blaast is het nog geen 30°C, het voelt namelijk koel aan :)

Anoniem: 5897

unfor schreef op 20 september 2003 @ 12:36:
een ouwe gts (asus v7700 deluxe) van me die standaard 200/333 loopt, heeft geen problemen met 250/380 zonder v-mod. zou niet weten waarom een v-mod dan nog nodig is :P
Geef me 1 reden waarom tweakers deze informatie van jou zouden willen weten :?

nickjah:

Je 3.3V verhogen kan d.m.v. een mod op je ATX stekker. Ik kan je iig wel zeggen dat het link is om hoger dan 3.6V te gaan. De mod kan alleen als je "sense" draden hebt op je voeding. Dat kun je zien doordat er dan 2 draden naar 1 pin gaan. Namelijk een dikke en een dunne. Je 3.3V is de oranje draad van je ATX stekker.

Pic:
Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/xigfrid1/forumhardware/antec_430W/mod_alim.jpg

Edit:

Over AGP voltage:
Kijk hier echt mee uit. Het nut van Vagp m.b.t. het overklokken van je videokaart is nooit echt hard gemaakt. Daarnaast kunnen onderdelen van de kaart het begeven door het hogere voltage.
Nu ben ik echt niet vies van Vmodjes en hoge voltages, maar ik heb nog nooit baat gehad bij Vagp en mijn arme GF2mx heeft het loodje gelegd door Vagp verhoging. Kijk hier dus echt mee uit en gebruik het alleen als het echt nut heeft!

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 20-09-2003 13:18 ]

Topicstarter
mn voeding (Levicom 450 watt) heeft in de ATX stekker slechts 1 draad per pin, no go dus :\

Anoniem: 78536 schreef op 20 September 2003 @ 13:18:
mn voeding (Levicom 450 watt) heeft in de ATX stekker slechts 1 draad per pin, no go dus :\
Ja dan houdt het snel op idd.. :/

Anoniem: 81502

Heb hier een GeForce 2 Ti, met grote koperen koeler op core en ramsinks. Deze krijg ik van 250/400 naar 290/440. Ik denk dat dit wel echt de max is want de heatsink van de core is even warm als de omgevingstemperatuur (de geleiding is wel goed: als ik de fan eraf haal, wordt dat ding 50°).
Nu zocht ik al lange tijd naar een voltmod. De mod op ATX stekker lijkt mij wel leuk, maar wat als je nog een oud mobo hebt (die misschien hogere voltages niet verdraagt). Heeft deze mod nog verdere invloed op andere onderdelen (zoals system ram)?

Anoniem: 81502 schreef op 20 September 2003 @ 14:31:
Heb hier een GeForce 2 Ti, met grote koperen koeler op core en ramsinks. Deze krijg ik van 250/400 naar 290/440. Ik denk dat dit wel echt de max is want de heatsink van de core is even warm als de omgevingstemperatuur (de geleiding is wel goed: als ik de fan eraf haal, wordt dat ding 50°).
Nu zocht ik al lange tijd naar een voltmod. De mod op ATX stekker lijkt mij wel leuk, maar wat als je nog een oud mobo hebt (die misschien hogere voltages niet verdraagt). Heeft deze mod nog verdere invloed op andere onderdelen (zoals system ram)?
Ja dat hangt dus echt van de plank af.

Over het algemeen word de 3.3V gebruikt voor de chipset en het RAM. Het verhogen van de 3.3V verhoogt niet meteen die voltages trouwens. Maar de regulatoren worden wel meer belast ja..logisch. Beter is het om die mod natuurlijk niet te doen, mja..wat is een mobo zonder vmods :? Psies..helemaal niks dus ;)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-06 12:04

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Volgens mij heeft Xbit Labs ooit een GF2 voltmod guide gepost..
edit:
Voila!

[ Voor 36% gewijzigd door Demo op 20-09-2003 15:16 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Topicstarter
mja, thx maar die had ik al reeds in de openingpost staan :)

Topicstarter
ok, heb de vmod gedaan zoals op xbit labs staat 4de aan de onderkant van de chip, 580 Ohm weerstandje naar da op de zijkant van de chip.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/lolz/gf2provmod.jpg

Maar ik heb zo'n gevoel dat het niet klopt, want ik geraak niet hoger dan 250 Mhz core, terwijl mn heatsink nog steeds redelijk koel blijft. 260Mhz Draait 3dmark2k1 niet.

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Erg leuke mod maar heb je ook echt een toename in fps :*)
Bijv quake ofzo :P

Topicstarter
bwoa
200/400 => 250/470 was goed voor enkele tiental fps meer, maar daar gaat het niet om, De voltmod moest zorgen voor een hogere stabiele core, maar ik heb het gevoel dat ik iets mis heb gedaan, want verder dan 250 is ie nu niet stabiel, alhoewel hij nog steeds koel is.

misschien moet je ff het core voltage meten :? Zomaar een wilde gok hoor :X

Topicstarter
ja ok goed, dat wou ik ook doen, maar hoe ? heb hier wel een multimeter liggen, maar wat doe ik nu ?

Anoniem: 78536 schreef op 20 September 2003 @ 21:44:
ja ok goed, dat wou ik ook doen, maar hoe ? heb hier wel een multimeter liggen, maar wat doe ik nu ?
Stond er bij die vmod niet waar je moest meten dan?

Topicstarter
nee, er stond bijna 0 uitleg bij hoe de vmod te doen, enkel een afbeelding, waar het moest worden aangesloten R816, en wat voor weerstand hij had gebruikt met het rekensommetje, voor te zien wat ik dan als vcore zou krijgen (normaal 2.8v ipv 2v)

Anoniem: 78536 schreef op 20 September 2003 @ 21:59:
nee, er stond bijna 0 uitleg bij hoe de vmod te doen, enkel een afbeelding, waar het moest worden aangesloten R816, en wat voor weerstand hij had gebruikt met het rekensommetje, voor te zien wat ik dan als vcore zou krijgen (normaal 2.8v ipv 2v)
Ja ik zit het net te lezen.. Het solderen is wel helemaal goed gegaan? Het ziet er niet echt solide uit namelijk :X

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/geforce2-overclocking/us3007-typ.gif

Vout2 = geheugen (output buffers)
Vout3 = core
AGP 3,3V (zelfde als ATX) = geheugen (internal circuits)

Meten van spanning doe je tussen Vout (2 of 3) en de ground.

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 20-09-2003 22:38 ]

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 17:25

Speedy-J

AMD Enthusiast

Drink nog een paar pilsjes oid en begin aan en nieuw soldeer avontuur,het ziet er nammelijk niet geweldig uit wat Fewture ook al aangaf.. :) voral bij de regulator zit een vreemd klodertje.. :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hehe :) ja dat ook, maar de soldeerbout was beetje overhit, lang gewacht om zeker te zijn dat ik niet met een explosief eindresultaat zat. En hij was beetje te dik voor preciesie werk

Maar goed, ik zal de Vout3 eens meten, zou normaal 2.8v moeten zijn volgens mn berekeningen. Het zit wel goed vast, maar het lijkt me eerder dat ik misschien iets fout heb gesoldeerd.

Zijn er misschien mensen die me kunnen zeggen van waar naar waar precies ik moet solderen, eventueel met fototje van een eigen setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Anoniem: 78536 schreef op 21 September 2003 @ 00:28:
hehe :) ja dat ook, maar de soldeerbout was beetje overhit, lang gewacht om zeker te zijn dat ik niet met een explosief eindresultaat zat. En hij was beetje te dik voor preciesie werk

Maar goed, ik zal de Vout3 eens meten, zou normaal 2.8v moeten zijn volgens mn berekeningen. Het zit wel goed vast, maar het lijkt me eerder dat ik misschien iets fout heb gesoldeerd.

Zijn er misschien mensen die me kunnen zeggen van waar naar waar precies ik moet solderen, eventueel met fototje van een eigen setup.
Een soldeerbout kan nooit te heet zijn?

Zorg dat er geen troep op zit [_niet_ vijlen oid trouwens], daarna punt verhitten en draad erop houden, makkelijk als je 3e handje hebt. Dan tin erbij, dan zorgt het hars ervoor dat het mooi vastzit, en je niet zo'n druppel krijgt.

Je kunt toch ook ff je multimeter erop houden misschien en instellen op een heel lage weerstand en dan meten, als er dan ook maar iets niet goed zit dan krijg je iets anders in je beeld als 0.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pff echt ik voel me dom, op hardware niveau ken ik zo weinig af. Ik kan zo'n schema van die chip maar voor een beetje lezen, en ik zou niet weten waar ik al die uitgangen moet gaan zoeken op mn gf2pro.

Ik hoopte op basis van die foto, met het juiste materiaal een simpel weerstandje vast te solderen dus 2 punten, nu op zich, solderen, is nog niet zo moeilijk als het gaat om dingen die je met de blote oog kan zien, maar om zulk preciesiewerk te volbrengen had ik toch een fijnere bout nodig, het hing vast, en leek me goed uitgevoerd...

Maar om eerlijk te zijn, ik zou niet weten welke 2 punten ik nu heb gebruikt om dat weerstandje tussen te solderen, en alhoewel het gebruik van een multimeter me simpel leek, toen ik de weerstand van die weerstandjes wou bepalen, is dit zeker niet het geval om simpelweg de Vout2 of Vout3 te meten. Er wordt gezegd, wel 1 punt op je Vout2 ander punt op je gnd. Ik weet #1 niet waar die te zoeken, en ik heb nog zelfs geen idee of ik het moet doen met de pc aan of uit.

Heb dernet wat opgezocht over hoe een multimeter te gebruiken, maar de informatie dat ik vond was veel te oppervlakkig, ik kan ook wel aan een knop draaien om continuiteit/weerstand/gelijk of wisselstroom voltage te bepalen op schaal, maar mn kennis van de hardware is niets.

Had beter eerst een topic, hoi ik wil een volt mod doen, hoe gebruik ik een multimeter, hoe gebruik ik een soldeerbout, hoe lees ik die schema's en waar vind ik die terug op mn kaart.

Als iemand me hier even verder mee wil helpen, zal ik proberen geen stommiteiten meer te posten, en sloppy work te fotograferen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Nikjah, als je de kaart wil meten dan moet je hem met de pc aan hebben. Logisch want anders doet je kaart zo weinig zonder spanning.
Als ground kan je gewoon je kast gebruiken. Plaats de min van de multimeter op een metalen vlak van je kast. Of zeg ik nu iets verkeerds :?
Tis al laat weet je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat was een logische beredenering, die ik ook heb gedaan, dat was het eerste waar ik aan dacht, aluminium kast, daar mn zwarte pin op, en mn rode aan de kant waar de pin van de weerstand mn kaartje raakt.

En ik heb het gedaan met de pc aan, zoals je zei, omdat me dat ook logisch leek. Ik ben niet dom ofzo, maar daarbij kreeg ik gewoon geen resultaat. Daarom dat ik eerst zeker wil zijn voor mn pc iets doet dat ik niet zo leuk vind. Het zou niet echt een ramp zijn zou mn kaartje kapot zijn, omdat je er nu een nieuwe hebt voor een prikkie, maar het gaat em derom, dat ik het interessant vond, om dit te proberen, het enige tweaken dat ik tot voordien had gedaan was softwarematig instellingen veranderen zoals in de bios, en in windows. Het enige wat ik tot nu had gedaan, om mn handen echt vuil te maken (kuch) was de pencil trick op mn 1.4 Tbird, die doodging door chipped core van mn v7+ die ik de dag dat ik de pencil trick gedaan had, had gekocht. Leuk, maar toch niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet zeggen dat je dom bent. Tis zelfs goed dat je zoiets vraagt. Neem het zekere voor het onzekere ;)

En heb je het nu wel kunnen meten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Neen, toch niet, ik heb geprobeerd op elke schaal van 500 tot 2.5v met mn negatieve pin tegen mn case te houden, maar de wijzer beweegt echt niet.

Ik heb ook geprobeert de positieve pin aan de ene kant van die weerstand te houden en de negatieve aan de andere kant, en toen kreeg ik iets van een 4v lezing, Dus of er is iets mis, of ik doe het mis, of ik doe het juist en weet niet wat ik moet zien :)

De vraag blijft nog steeds, zie paar posts hierboven, is er iemand die me kan uitleggen hoe en wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Ik zal morgen het even doorlezen. Wil trouwens ook wel weten hoe dat moet :)
Ik ga nu maar eerst slapen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er is maar 1 site met een gf 2 gts/pro/ti voltmod die ik kan vinden, wtf ??

Is er echt niemand die kan helpen met:

'Had beter eerst een topic, hoi ik wil een volt mod doen, hoe gebruik ik een multimeter, hoe gebruik ik een soldeerbout, hoe lees ik die schema's en waar vind ik die terug op mn kaart.'

Zoals ik paar posts geleden vroeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coremod Meten:
ground = (oa) behuizing PC
Core = de uitgang van Q2
Schaal: t/m 5V DC->gelijkspanning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de utigang van q2 ?
Kan je da misschien zo aanduiden op de foto. Zo voor de hand liggend is het voor mij echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73452

dat belooft voor mn opkomende GF3 voltmod
ps. heeft Vagp nut bij oc'en van GF3?
Dacht het niet he ,die heeft toch 2 aparte regelaars voor core en mem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 23:57

Chop2000

Vroem

volgens mij heb jij het verkeerde pinnetje te pakken ;) als ik op de voltmod van mij kaart kijk, is het het 5de pinnetje van rechts, pin10 dus, de ground zit wel goed, en hier werkte de mod wel zeker, ik haalde eerst maar 210mhz core, nu 250. (1 van de 1e gf2 gts, v7700 pure)

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan ben jij nu mijn beste vriendje, want ik dacht net op dit moment hetzelfde, heb is echt het schema gelezen voor de verandering, dan op mn bord gekeken, skip the first 3 then look 1st R806 2nd R816, hmm.. waarom ben ik dom, ik heb geen idee waar ik nu de weerstand op heb staan, maargoed, ff solderen :)

bbiab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De goden waren goed gezind, na lang geklungel met het tin dat nog op pin 4 zat (ik had inees brug tussen pin4 en 5, ni goe, ni goe, ni goe) is het me gelukt.

Volt mod volbracht, Running at 300/460 no artifacts, maar rivatuner laat me niet verder.
:s Kzal straks eens kijken of ik echt niet hoger kan somehow, 3dmark2k1 screenie comin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
core310 mem470 En ik ben een goeie 50 punten gestegen in 3dmark2k1 :s
Maargoed, die mem moet omhoog, maar hoe ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73452

tip. dl powerstrip en zet je kaart op 300/460 ,daarna start je rivetuner op en deze neem 300/460 op als default en zo heb je nog ruimte om die balkjes verder door te schuiven :)

je kan ook eerst riva en dan powerstrip nemen of een ander oc prog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bwoa heb het op 320/470 draaien, 3dmark2k1 6510 zonder artifacts.
ik heb bij die Power User => RivaTuner 2.0 RC 12.4 \ Overclocking Global \ MaxClockLimit op 400 gezet. Heb gevoeld aan de heatsink, die nu wel wat warmer wordt :) Maar de fan is kinda kapot, niet veel airflow meer. Ik heb hier nog een Taisol Heatsink liggen die ik op mn 1.4 Tbird had zitten, heb net de clip er al uitgehaald, maar de sink is te breed, dus ik ga er 1 rastertje afzagen, daar een werkende fan op, die ook wat op de ramsinks blaast.

De vraag nu is, hoe ga ik die 3.3v lijn wat verhogen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81502

Weet er iemand of bij de Ti versie met IRU3007 voltage regulator dezelfde weerstanden gebruikt worden als voor de GTS versie met US3007 voltage regulator zoals op Xbit-labs beschreven staat?

Uit deze datasheet kan ik afleiden dat de US3007 en de IRU3007 identiek zijn.

Hier nog een paar foto's geschoten met mijn 7650

De IRU3007 voltage regulator
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Photo.jpg

Close up
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Photo(02).jpg

De koeling
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Photo(03).jpg
Pagina: 1