Toon posts:

[XP] Format C:\

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heya peeplz,

Ik heb de pc van mijn oom weer eens thuisstaan met problemen. PC startte niet meer op, dus toen heb ik windows XP cd er maar in gedaan. Format as NTFS (Quick) en daarna gaat ie normaal Windows installeren.
Hij geeft echter bij de eerste de beste map (tijdens het kopieren van files naar de harddisk) dat het niet mogelijk is om de files op de harde schijf (Maxtor 40GB schijfje) te schrijven.
Wat moet ik nou doen? Harde schijf kapot? Zijn er oplossingen?

Maxblast: Cannot load DOS!
Regular Boot: Cannot find NTLDR!

Hoop dat een van jullie een oplossing heeft, Ik heb truwens Win XP Nederlands, Engels geprobeerd, en Win 98 SE..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 14:59 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-01 12:02
Als je eens begint met een niet-quick formattering te kiezen?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat voor melding precies? Dat je geen rechten hebt of het bestand is in gebruik? Dan lijkt het me dat je NTFS-rechten verkeerd staan, dat zou tevens verklaren waarom hij het onder beide Windows-versies het niet doet.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:41

Jimbolino

troep.com

Genghis Khan schreef op 14 September 2003 @ 14:26:
Wat voor melding precies? Dat je geen rechten hebt of het bestand is in gebruik? Dan lijkt het me dat je NTFS-rechten verkeerd staan, dat zou tevens verklaren waarom hij het onder beide Windows-versies het niet doet.
??? denk niet dat dit er iets mee te maken heeft

ik zou beginnen met alle partities weg te gooien en een nieuwe aan te maken (via setup)

werkt dit niet download dan van de maxtor site een tooltje om je hdd te checken op fouten (met dat tooltje kun je ook low-level format uitvoeren)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Op de Maxtor site kun je Maxblast downloaden. Kijk met deze of de Harddisk niet defect is.

Verwijderd

Topicstarter
niet-quick had ik ook al gehad..
Hij heeft het niet over rechten gehad Genghis-Khan ;). Hij zegt gwoon dat het niet kan :P

Zal m trouwens nog ff proberen :S

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat is fijn. Maxblast zegt: Cannot load DOS!
Als ik opstart zonder cd zegt ie: Cannot find NTLDR. Wat zou dat zijn?
Iemand nog enige solutions plz :) ?

Verwijderd

NTLDR = NT Loader
Maaruh, wanneer er bestanden zijn die niet gekopieert kunnen worden vanaf de CD naar de H.D.D. dan zou dat het geheugen kunnen zijn.
Cannot find NTLDR betekend dus NT Loader, of te wel er kan nergens van opgestart worden omdat je geen MBR hebt (Master Boot Record)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik een master boot record, als Windows niet geinstalleerd wil worden?
Kan ik dit bijvoorbeeld krijgen door deze HD in een andere pc te gooien en er op die manier dingen op, of af te krijgen; waardoor de schijf weer gaat werken ?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 15:06 ]

Verwijderd

Je hebt geen MBR nodig om iets te kunnen installeren.
Een CD moet bootable zijn om te kunnen installeren.
Krijg je bij de setup van XP wel de optie om partities te maken of gaat het daarvoor al fout?

Verwijderd

Begin nou eens met gewoon helemaal herpartitioneren, eventueel zelfs een Low Level Format - wellicht mogelijk in het BIOS van de PC. Dan opnieuw partities aanmaken, en installeren.
Als dat niet werkt zou je ook kunnen proberen FAT32 partities te maken in plaats van NTFS.

En tegen dat NTLDR-probleem kun je het volgende doen: start op met een bootdisk, en typ: fdisk /mbr. Dit zal alleen niets doen aan je overige problemen, dus veel zin heeft het niet.

Verwijderd

start eens met bootdiskette van win98 en type in fdisk /mbr
verwijder alle partities.
start daarna op met je winXP cd voor de setup

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-07-2025
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 14:23:
Ik heb de pc van mijn oom weer eens thuisstaan met problemen. PC startte niet meer op.
Ik neem aan dat er hier al een foutmelding stond? Het lijkt mij namelijk een hardware probleem. Misschien stond hiet nog nuttige informatie.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 14 september 2003 @ 15:10:
start eens met bootdiskette van win98 en type in fdisk /mbr
verwijder alle partities.
start daarna op met je winXP cd voor de setup
Volgens mij kan dat niet, want hij heeft hem toch geformatteerd als ntfs. En in dos wordt een ntfs schijf niet gevonden als ik het goed heb. Of is er een nieuwe dos uit of zoiets :?. Ik zou idd ook ff die andere dingen proberen die de rest gezegd heeft. Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Nee staat geen foutmelding, sorry..
Ik verwacht dat het gewoon de harddisk is. Ik zal ook eens wat met onderdelen gaan switchen enzo :S

cd is idd bootable Krallez, en ik kan partities maken. Ik verwijder altijd eerst alle partities en zet er dan 1 nieuwe neer. Hierop zou ie dan Windows moeten gaan installeren.. MaxBlast werkt dus niet, en nu maar in BIOS kijken voor low level format oid. tot ooit ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2003 15:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Setup kan map niet maken:
\WINDOWS\ime\imejp\applets\

Dat is de precieze foutmelding, vlak voordat ie normaal gesproken de files van de cd naar harde schijf kopieert. FAT32 partities kan ik niet aanmaken via de XPcd, er staan alleen NTFS en NTFS (Quick). Iemand nog een ander idee?

Verwijderd

Fat32 kan je ook maken via bootdisk. Met command fdisk kan je partities verwijderen (ook NTFS) en maken (geen NTFS).

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 17:16:
Fat32 kan je ook maken via bootdisk. Met command fdisk kan je partities verwijderen (ook NTFS) en maken (geen NTFS).
Heb je helemaal gelijk in :) . Dit lijkt me ook gewoon zo op te lossen (met fdisk dus). Je moet gewoon alle partities verwijderen en een Fat32 partitie aanmaken en dan bij de Setup van WinXP een NTFS partitie aanmaken.

Dit moet volgens mij werken :*)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:41

Jimbolino

troep.com

check eerst maar eens die hdd op problemen: powermax
daarna je geheugen op problemen: memtest

als je beide programmas suc6vol hebt gedraaid kun je pas verder gaan met windows instaleren

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Heb je helemaal gelijk in . Dit lijkt me ook gewoon zo op te lossen (met fdisk dus). Je moet gewoon alle partities verwijderen en een Fat32 partitie aanmaken en dan bij de Setup van WinXP een NTFS partitie aanmaken.

Dit moet volgens mij werken
Dit werkt zeker. Zo heb ik vaker een downgrade van xp gedaan. Is volgens mij ook de beste snelste manier.

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Verwijderd

Topicstarter
still does not work..

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
fdisk starten vanaf diskette, partitie verwijderen, partitie aanmaken, formateren , en vervolgens de setup weer starten. ;)

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

Laat die low level format bij een IDE disk maar lekker zitten. Je zult overigens waarschijnlijk toch tevergeefs zoeken in moderne bios naar die optie.

Zoek eens bij Symantec naar het programma GDISK een verbetering van FDISK en met meer mogelijkheden.

Copyright and left by SED...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dit lijkt mij toch echt een harddisk probleem :)

-> Opslagmedia & I/O Controllers

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1