Wanneer ik achter mijn pc zit en ik start een applicatie op, hoor ik een ventilator (welke?) sneller draaien, net of "verzet de computer dan meer werk". Vanavond startte ik mijn computer op en draaide die ventilator op vol, net of was ie met iets zwaars bezig. Ik snapte dit niet en ging op onderzoek uit, maar ik wist zo gauw niet waar ik het CPU-gebruik in Windows XP Professional kon vinden.
Niet lang daarna hoorde ik een tik, even later reageerden de openstaande vensters niet meer en een paar tellen later had ik een vastloper, hij reageerde dus nergens meer op.
Bij een reset kreeg ik prompt de melding: "Ongeldige systeemdiskette, vervang de diskette en druk op een toets".
Ik heb geboot vanaf een bootdisk, en via MS-Dos de schijf benaderd: gaat prima.
Ik heb de HD in een andere PC gezet, en ook via daar kan ik hem benaderen (heb inmiddels gebackupt). Het vreemde is echter dat wanneer ik de schiijf in die andere PC zet, ik twee keer de C-schijf zie van de oude HD. Even wat duidelijker: de pc waar ik hem in zet heeft 3 partities, de HD waar het om draait heeft er 4. Dat zouden er samen 7 zijn, maar ik heb er 8. De C-schijf van de HD uit de andere computer staat twee keer in Deze computer of Windows Verkenner. Het is ook een hele vreemde rangschikking:
C
D (C-schijf van "andere" HD)
E
F
G (D-schijf van "andere" HD)
H (E-schijf van "andere" HD)
I (F-schijf van "andere" HD)
J (C-schijf van "andere" HD) (2e keer dus!)
Weet iemand wat hier aan de hand is? Is m'n harde schijf ten eind?
Niet lang daarna hoorde ik een tik, even later reageerden de openstaande vensters niet meer en een paar tellen later had ik een vastloper, hij reageerde dus nergens meer op.
Bij een reset kreeg ik prompt de melding: "Ongeldige systeemdiskette, vervang de diskette en druk op een toets".
Ik heb geboot vanaf een bootdisk, en via MS-Dos de schijf benaderd: gaat prima.
Ik heb de HD in een andere PC gezet, en ook via daar kan ik hem benaderen (heb inmiddels gebackupt). Het vreemde is echter dat wanneer ik de schiijf in die andere PC zet, ik twee keer de C-schijf zie van de oude HD. Even wat duidelijker: de pc waar ik hem in zet heeft 3 partities, de HD waar het om draait heeft er 4. Dat zouden er samen 7 zijn, maar ik heb er 8. De C-schijf van de HD uit de andere computer staat twee keer in Deze computer of Windows Verkenner. Het is ook een hele vreemde rangschikking:
C
D (C-schijf van "andere" HD)
E
F
G (D-schijf van "andere" HD)
H (E-schijf van "andere" HD)
I (F-schijf van "andere" HD)
J (C-schijf van "andere" HD) (2e keer dus!)
Weet iemand wat hier aan de hand is? Is m'n harde schijf ten eind?