Toon posts:

Network cable disconnect met crossed cable *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oke het zit zo:
Ik heb net een nieuwe computer gekocht en helemaal uit losse onderdelen opgebouwd, tot zover geen problemen
Toen wou ik een netwerkje leggen tussen mijn oude en nieuwe pc dmv. een crosscable, nog steeds geen enkel probleem.
Vervolgens heb ik de kabel in bijde pc's gestoken, en eerst op mijn nieuwe computer de wizard doorlopen, en gelukkig; nog steeds geen problemen.
Na eindelijk mijn zusje van de oudere pc af te schoppen denk ik laat ik een de wizard op mijn oudere pc volgen, zodat ik gelijk m'n netwerk af heb, en met mijn nieuwe pc op internet kan, en deze keer: grote problemen.
Ook al heb ik de NIC geactiveert en de kabel er toch echt in gestoken te hebben, staat er bij m'n verbindingen folder: Netwerkkabel is niet aangesloten.
Ik natuurlijk panieken en iedereen op irc en msn ermee lastig vallen, maar nog steeds kan ik mijn netwerk op deze pc niet werkend krijgen.
Is er iemand meesterlijk veel slimmer dan al mijn msn en irc contacts, en weet die wel hoe het moet? PLEASE let me know, m'n leven hangt er bijna vanaf ;)

specs:
oude pc:
Dell Dimension 8250
Windows XP Home Edition
Alcatel USB modem
NIC integrated in een Intel mobo (van Dell)
nieuwe pc:
Windows XP Proffessional Edition
NIC integrated in een ABIT IC7 mobo
(geen enkele problemen mee)
Daar tussen ligt een CROSS-cable

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Probeer eens Full/Half duplex 10/100Mbit :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 16:18
Als ze allebij aangeven dat er geen netwerk verbinding is moet je voor de gein eens checken of je wel een cross kabel heb ;)

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 30 August 2003 @ 21:30:
Als ze allebij aangeven dat er geen netwerk verbinding is moet je voor de gein eens checken of je wel een cross kabel heb ;)
|:( Zo dom ben ik ook weer niet ;)

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
ik zou ze (wat icey zei) allebij es op Halfduplex 10mb zetten..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 30 augustus 2003 @ 22:45:
[...]
|:( Zo dom ben ik ook weer niet ;)
Niet zo dom dat je zeker weten een cross hebt, of dat je het gechecked hebt :?
Zijn de driver 100% zeker weten goed ?

Titel edit overigens, hou niet zo van superrr vage titels ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de superrrr vage titel. _/-\o_ *gehoorzaam*

Hoe zet ik hem op half-duplex?
ennuhm, van bijde mobo's zitten de laatste network-drivers die ik kon vinden :S

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-07 17:10

Swerfer

Hmm...

Branden en/of knipperen er op beide netwerk kaarten lampjes? Zijn beide kaarten wel 100 Mbit? Zet ze voor de gein eens beide op 10 Mbit... (Netwerk adapter->eigenschappen->configureer->'advanced' (uitgebreid in nederlands ?))

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Topicstarter
hmz, op de 'nieuwe' computer kan ik die niet instellen, op de oude wel. :S:S
btw: ik heb het geprobeert en het werkt bij geeneen van de pc's
ook branden er nergens led'jes aan de achterkanten van m'n lieve pc'tjes (die nu een stuk minder liev zijn :( )

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 23:57 . Reden: zooi vergeten :P ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-07 17:10

Swerfer

Hmm...

Probeer eens een andere crosscable, ik denk dat die je nu hebt niet goed is...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Topicstarter
hmmz,...note: net ff opgezocht welke kaarten erin zitten.
Nieuwe pc: 1394 verbinding (zoiets) 400 mbit !?
Oude pc: Intel pro 10/100 verbinding
btw: aan de crosscable zou het in principe niet moeten liggen, sinds die gloedje nieuw is

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 11:33 ]

Verwijderd

maar het ligt waarschijnlijk aan de crosscable, ga gewoon naar de winkel en vraag om een nieuwe.
Werkt dat ook niet kom dan weer terug =]

Verwijderd

KIjk eens naar de kleuren van de draadjes in de connectoren. Zit bij de ene connecter de kleuren op een paar plaatsen anders -> crosscable , zoniet dan heb je de verkeerde geleverd gekregen !

op http://www.goris.nl/support/utp_kleurenschema.htm staat een en ander uitgelegd

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 11:34 ]

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 10:21:
btw: aan de crosscable zou het in principe niet moeten liggen, sinds die gloedje nieuw is
Die 1394 is je firewire aansluiting. Daar kun je niet met connecten met je crosslink kabel. Je zult nog een andere aansluiting moeten hebben.

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 10:21:
Die 1394 verbinding is firewire, die kun je niet connecten met die Intel NIC.
Staat toevallig je onboard NIC van de nieuwe PC niet disabled ?
En dat hij daarom alleen de 1394 aangeeft.

Verwijderd

Topicstarter
hmz, oke.
Ik heb de verbinding van de nieuwe pc vervangen door op PC discount blaat gisteren een nieuwe netwerk-kaart te kopen.
Nu: volgend probleem.
Als ik de crosscable in bijde pc's steek (ja ik weet bijna helemaal zeker dat het een cross is) gaan de lampjes wel branden op bijde pc's, en ze vinden ook een kabel. Ook in windows staat onderin het icoontje met de 2 computertjes op bijde pc's. Alleen zien de pc's elkaar niet, en op de oude pc werkt 'ie alleen op 10mbit full duplex
raar?

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 16:44
Heb je op beide pc's wel een IP adres ingesteld.
En komen daarvan de maskers overeen ?
Daarnaast kun je het beste ook dezelfde workgroup naam instellen.
Als je dat alles hebt gedaan, met ping testen of je beide kanten opkunt.

Verwijderd

run nu gewoon op allebij de PC's de wizard netwerk instellen van XP... en zet die andere NIC in je nieuwe PC ook op 10Mbit full duplex aangezien die andere daar ook op werkt..

:)

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem: de verbinding is ok, 100mbit en pingen lukt niet. ze zien zichzelf wel in netwerklocaties ==> werkgroep
kan dit aan de 100mbit liggen?

oja, en welke ip-range moet je kiezen als 192.168 als voor de router gereserveerd is?
Pagina: 1