Hoofdcategorieën
Topicacties

[test] 9 verschillende forum systemen

Pagina: 1 2 3 last

Reageer Nieuw Topic
Ik wil nog even wat zeggen over Ikonboard.
Ik heb ikonboard gebruikt. (3.0)(gebruikt geen php) maar is een erg mooi/gebruiksvriendelijk messageboard. De hacks zijn supermakkelijk te installeren en dingen zoals een upload-tool waren al ingebouwd. De support was ook wel goed.

Na 1,5 maanden draaien en zo'n 300 users, die redelijk actief waren, begon het messageboard een beetje te buggen.. Op een of andere manier kwamen de PB's van mijn mede-admin aan in mijn PB-inbox. Na 2 maanden was de database aardig gegroeid en was het geheel supertraag geworden. Zo traag zelfs, dat er niet meer mee te werken viel.
Ik ben toen overgestapt naar PhpBB 2.03 en dat bevalt tot op heden uitstekend.
Door de uitstekende support (op de phpBB website) was het de hele Ikonboard-database zo omgezet naar PhpBB. De users hebben er weinig van gemerkt. Ze waren zelfs nog ingelogd op het forum toen ze het forum opnieuw bezochten. Voor de rest heb ik er nu veel hacks op toegepast. Ik heb er o.a. de attachment-hack , de Portal-hack, Chatbox hack en nog vele andere hacks toegevoegd.
Alles is nog net zo snel als toen ik met phpBB begon en we hebben nu meer dan 1000 users.

De meeste hacks (zoals bovengenoemde) zijn redelijk makkelijk te installeren. Ik ben een totale php n00b en heb toch alles voor mekaar gekregen.

3D Artist

quote:
i2Paq schreef op 15 September 2003 @ 12:01:
[...]

Graag!
Ik heb een website onder mijn beheer met een forum (tis een 18+ site) en het forum wat daar op draaid is brak/behelpen.
Ik was nu op zoek naar een ander en die van jouw draaid zonder DB en das precies wat ik zoek.
Mocht ik je forum gaan gebruiken dan uiteraard een linkje naar je site als _/-\o_ dank.

:P Pardon the late response. Check e-mail, please. (Je hotmail).

Of contact @ onno AT onnovanbraam DOT com

onnovanbraam.com | The Blueprints - Ref. Image Database
You're good, you're real good, but as long as I'm around, you'll always be second best

dotZEF enabled
Reg. datum: 11 februari 2001

Even een kleine opmerking.
quote:
mosymuis schreef op 28 August 2003 @ 20:54:
YaBBSE v1.5.4
[..]
* (-) Laat de IP's zien
ALLEEN aan admins, gewone users zien ze niet.
[DPC]Happy Hour
Reg. datum: 14 maart 2002

ik denk dat iemand mosymuis moet schoppen, er zijn gewoon een aantal dingen te vluchtig bekeken. ook zijn er een aantal punten die hij heeft genoemd incorrect.

ik raad hem aan volgende keer als user in te loggen op zijn fora en niet als admin, dan kan je namelijk altijd meer zien en meer doen.
ook zou die als er iets niet mogelijk is toch even te kijken of het geen optie is die aangezet moet worden

Nintendo Wii: Zelda TP | Wii Sports | Rayman RR | Wii Play | Mercury Meltdown | Super Paper Mario

Ben nogal biased (ben een van de devs van phpBB) maar imo wordt phpBB 2.2 toch wel erg leuk, al helemaal voor de wat grotere sites die subfora nodig hebben, veeeeeeel meer mogelijkheden voor mods/admins, Jabber support, sterk verbeterde search (met een beetje geluk ook een Xapian optie), karma, etc, etc. .. En hij wordt vooral _veel_ sneller dan phpBB 2.0.x Ik draai een site met zo'n 10k users waarvan er regelmatig 300 online zijn en daar heeft m'n servertje het soms toch wel moeilijk mee ;) Wat dat betreft gaat er in 2.2 heel wat veranderen. Ik kijk zelf vooral uit naar de nieuwe mogelijkheden voor de mods en de 'report post' functionaliteit. Gaat me _veel_ werk schelen...

Jabber ID: jabber at vanbragt.com

Pagina: 1 2 3 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: