Mijn werkgever wil van de openbare mappen van exchange af en overstappen op forasoftware.. Ik heb zelf naar activetopic (maar das niet gratis maar bijna wel) maar is niet meer in ontwikkeling. Heb ook parse om prijzen gevraagd maar nog geen antwoord gekregen.
Fora moet ook goed om te bouwen zijn naar de huisstijl van het al aanwezige intranet (template-pielen enzo) en in het nederlands. Ben al een heel eind met phpbb206 en moet zeggen dat het aanpassen van de template wel okay is alleen zijn de beschikbare {....} codes nergens gedocumenteerd en welke template wanneer en waar aangesproken word. Jammer. Verder is de stylesheet wel online te wijzigen, althans. De gegevens worden dan bewaard in een tabel die als css geexporteerd kan worden (dacht ik). <- via styl management.
Een groot minpunt van bijna alle fora is dat er teveel troep bij berichten te zien is (rank, hoeveel posts, wanneer aangemeld, al die f*cking knoppen als email/icq/msn/www/ip etc - allemaal niet nodig.. daar heb je het profiel van een user voor - moet uit gezet kunnen worden en vaak zijn de knoppen als reply en new thread debiel groot.. is natuurlijk wel aan te passen maar toch...) Verder mis is vaak (bij alle geloof ik zelfs) de knop "active topics".
Persoonlijk vind ik het forum van GoT strak, duidelijk en geen overbodige info maarja dan praat je over een commercieel product.
Momenteel ben ik dus bezig met phpBB denk dat ik daar even mij blijf stoeien.
Nog iets waar ik mee heel erg aan stoor: nested quotes zoals bv http://lab.mosymuis.nl/in...c=4&st=0&#entry13 phpBB heeft dat ook...
Erm... waar heb je dat van die portal gevonden kan het namelijk nergens vinden. Is wel interessant.. phpnuke vind ik als portal niet helemaal fijn werken.quote:
shades wijzigde dit bericht 31-08-2003 01:18 (23%)
etqw & ut3 : shades-nl