Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Verwijderd
Meer weet ik ook niet , hij vertelde me het ff rap , SVS subs , cilindervormig , en goedkoper als waar ook... ( en dat ze héél laag gingen , maar jah , dat wil niets zeggen )Verwijderd schreef op 27 augustus 2003 @ 18:41:
wat is heel goedkoop, en over welke types hebben we het dan?
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Verwijderd

kijk ook is op: http://www.svsubwoofers.com/ en vraag aan je papsie hoe duur
Is 't trouwens een actieve sub?
Siditamentis astuentis pactum.
Verwijderd
Wat een vergelijking...Varienaja schreef op 27 August 2003 @ 19:26:
Ze zien eruit als een bepaalde serie Raveland speakers, maar dan zonder mid en tweeter. Die Ravelands waren 40 euro per stuk ofzoiets, dus dit zal ook wel niks kosten.
Is 't trouwens een actieve sub?
Iets is cilindervormig en het is meteen prut? SVS subs hebben een machtige reputatie. Het schijnen echt fantastische dingen te zijn.
Als tom nou wat meer informatie lospeutert kan dit nog een heel interessant topic worden.
Paar dingen vooraf:
Ze verkopen alleen via internet, dus geen handelaren die ook nog weer eraan verdienen. Daardoor kunnen ze prijzen rekenen die erg laag zijn. Ze investeren ook hun meeste geld aan de woofer en niet aan een flashy design.
Mijn ervaring:
Ik heb zelf de PC+ 20-39 gehad. Dit is een 525 watt subwoofer die in z'n standaard configuratie tot ergens 20 Hz kan en daar nog ruime power overheeft.
Let wel ... "had", want als je een appartement hebt dan wil dit model niet, want hij gaat gewoon te diep en heeft teveel power dat je buren er last van zullen hebben.
Ik ben ook tegen het advies van SVS zelf ingegaan. Ik had ze vantevoren een mail gestuurd en mijn situatie uitgelegd. Hun eerste reactie was dat als ik een strakkere en betere bas wilde (ik had toen de B&W ASW650) dat SVS de juiste keuze was, echter als ik de buren niet tot last wilde zijn dan kon ik beter uitkijken naar een ander merk. Dit is nog eens eerlijkheid! Vantevoren dus altijd een mail sturen en vragen om advies voor het type die je het best kan nemen. Hun advies is snel (altijd binnen 24 uur reactie, vaak binnen een uur of sneller) en klopt eigenlijk altijd (mits je voldoende info geeft).
Qua performance speelde hij mijn B&W gigantisch weg. Op een kwart van z'n volume blaast ie zo hard dat je alles tot trillen krijgt. Zet je 'm harder (probeer scene 10 van The Haunting eens) dan kan je je ramen eruit blazen.
Het type wat had kost iets van 825 dollar. Reken op 160 dollar shipping en daar komt 19% btw over (ook over shipping!) en daar komt weer 4.5% douana belasting over (ook over de BTW!). Totaal kost ie dan 1050 euro. Echter voor dat geld is er niets anders te koop wat hem kan benaderen.
Het kleinste en goedkoopste model is zo'n 525 dollar dacht ik. Die komt dus ergens op de prijsklasse van de B&W ASW650 en zal 'm ook wegblazen.
SVS subs zijn meestal actieve subs, echter hebben ze ook passieve modellen. Voor europa hebben ze 220volt modellen. Ze weten precies hoe het verschepen enzo werkt en de 160 dollar is tot aan je deur.
Let op die subs zijn groot ! Het middelste model qua grote is ongeveer een meter hoog en ruim 50cm in diameter. Groter dan m'n B&W N804's !
De stof die erop zit is een beetje velour achtig trouwens.
ps. recent hebben we met een ander forum een powerbuy gehad voor deze subwoofer. Hierbij waren er 9 subs besteld en gelevert. Daardoor was ie iets goedkoper en we hadden ook een gunstige dollarkoerst
[ Voor 12% gewijzigd door Scarp op 27-08-2003 19:46 ]
Verwijderd
Ben wel beniewd of je al een ander exemplaar op het oog hebt. Misschien een kleinere SVS, of een grotere B&W?
Tot hoeveel Hz speelde hij eigenlijk bij jou en gebruikte je hem ook voor muziek?
1) Het heeft ongeveer 2 maand geduurt voor ie er was (vanwege meerdere redenen, niet voornamelijk de schuld van SVS, die levert normaal erg vlot). In die tijd heb ik geen subwoofer gehad en ben er een beetje aan gewend geraakt.
2) Hij kwam niet tot z'n recht in mijn appartement. Zelfs 15 dB onder normale volume gecalibreerd was het me toch te hard in mijn appartement omdat ik de buren ook nog te vriend wil houden.
3) Ik kon het geld wel gebruiken (situatie was een beetje verandert de 2 maanden nadat ik 'm besteld had tijden de powerbuy).
Totdat ik een ander huis heb ga ik geen subwoofer kopen. M'n 804's gaan laag genoeg om toch van films te kunnen genieten (zonder dat je sub je wegblaast, wat mooi kan zijn, maar niet als je telkens een in gedachten hebt "ow, als m'n buren er maar geen last van hebben"). Mocht ik een mooi huis vinden waarin een subwoofer beter tot z'n recht komt dan komt er iets passends en dat zal hoogstwaarschijnlijk wel een B&W zijn (de ASW800 of 850 ofzo), maar dat zal niet spoedig zijn.
Het model wat ik had de PC+20-39 heeft z'n voornaamste power in de 20 Hz tot 39 Hz range. Er is nog een model kleiner wat een iets hogere frequentie range heeft en nog een groter model wat standaard vanaf 16 Hz al bezig gaat. Echter de + modellen kan je tunen, oftewel je doet een prop in 1 van de drie lucht uitvoeren en verandert z'n subsonic filter en hij speelt meer laag. Het laagst wat ie kan is ergens in de 16 Hz range. Dit is erg laag en zelfs zo laag dat je er misselijk van kan worden.
In muziek heb ik 'm wel gebruikt en daar doet ie het prima. De woofer is snel genoeg om alles bij te houden.
Kortom, het is een supermooie subwoofer, maar bij mij kwam ie niet tot z'n recht.
Verwijderd
maar als je in de caraudio sfeer kijkt, dan worden tubes alleen maar afgekeurd.
"Een cylinder vormige ruimte is niet audiofiel!"
Zou het model alleen rond zijn en zouden er eventueel schagten in worden geplaatst?
Verwijderd
Alsof een auto audiofiel is, kom op zeg. Met alle respect voor de bouwers, maar een auto is geen luisterruimte, wat niet met alle mogelijke resonerende onderdelen.Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 01:10:
Ik vind het wel opvallend.. Ik mag dan wel uit de reacties hier opmaken dat dit goed spul is,
...
En dan nog, de bas uit een auto komt los UIT de auto (lees: geluidsoverlast in huis als er weer zo'n brulbak voorbij bonkt)
Er stond er eentje te koop in belgie voor 1050 euro ... veel te duur want hij verkoopt 'm voor exact de prijs die hij betaalt heeft, terwijl ie toch 2e hands is.
Verwijderd
Met tubes is echt niks mis ( De vorm dan ). Juist hebben ronde vormen erg weinig last van kastresonanties en vooral staande golven.Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 01:10:
Ik vind het wel opvallend.. Ik mag dan wel uit de reacties hier opmaken dat dit goed spul is,
Zou het model alleen rond zijn en zouden er eventueel schagten in worden geplaatst?
Ik vraag me wel af van wel materiaal SVS subs zijn gemaakt, aangezien hout in deze vorm niet makkelijk verwerken is.
Staat nog steeds te koop op www.yezzz.beScarp schreef op 28 August 2003 @ 08:12:
De cylinder vorm wordt gebruikt omdat ze dan een goedkopere kast kunnen maken. Er is dan niet superveel versteviging meer nodig omdat het van nature al stevig is.
Er stond er eentje te koop in belgie voor 1050 euro ... veel te duur want hij verkoopt 'm voor exact de prijs die hij betaalt heeft, terwijl ie toch 2e hands is.
Zoek maar eens in google op "sonotube" en "shiva"
Verwijderd
Verwijderd
check het filmpje:
http://www.svsubwoofers.com/animation.htm
Verwijderd
LOLVerwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 17:27:
het zijn wel echte amerikanen.. he zo sjovenistisch bah.
check het filmpje:
Verwijderd
Volgensmij is die ronde behuizing een : Transmission Line behuizing
en dat is zeker geen slechte kast gewoon een Acoustische pijp die zijn eigen resonanties nuttig gebruikt in het geluidsaandeel .
mits goed toegepast kan een T.L behuizing voor Audiofiele eigenschappen zorgen.
Maar deze Buis of pijp is wel erg kort zo te zien en ook het gebruikte karton......
Getver!!!!Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 17:27:
het zijn wel echte amerikanen.. he zo sjovenistisch bah.
check het filmpje:
Mijn pc sub sprong bijna het raam uit ..
Pcspeakertjes stonden iets te luid en toen begon die SVS te wooferen .. auwtsj .. wat een gekraak
Wel leuk filmpje !!
Te kort voor TL. (punt)Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 17:46:
Bestwel een leuke Sub zo te zien .
Volgensmij is die ronde behuizing een : Transmission Line behuizing
en dat is zeker geen slechte kast gewoon een Acoustische pijp die zijn eigen resonanties nuttig gebruikt in het geluidsaandeel .
mits goed toegepast kan een T.L behuizing voor Audiofiele eigenschappen zorgen.
Maar deze Buis of pijp is wel erg kort zo te zien en ook het gebruikte karton......
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Kan je eventueel nog aan die 'goede prijs' nog aan SVS subs geraken? Ik zoek er namelijk zelf ook een en was net aan het overwegen om er een te bestellen...
Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F
Mijn tweede keuze ging naar een Yamaha YST-1500 (omdat al de andere luidsprekers ook Yamaha's zijn) die op papier wel krachtiger is, maar niet aan deze SVS zou kunnen tippen naar wat ik heb gelezen.
Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F
Je moet gewoon online bestellen bij SVS alleen houdt er wel rekening mee dat je invoer rechten moet betalen wat al gauw op 120 / 160 euro uitkomt op de passieve versie.
En niet geschikt om te gebruiken in flatjes of rijtjes woningen. de buren trillen gegarandeer de kamer uit.
Verwijderd
Kan ik dat ding een keer komen bekijken en beluisteren bij jou?Big-Foot schreef op 14 januari 2004 @ 14:06:
Ik heb zo'n SVS staan en het is echt onovertroffen wat dat ding kan doen.
Je moet gewoon online bestellen bij SVS alleen houdt er wel rekening mee dat je invoer rechten moet betalen wat al gauw op 120 / 160 euro uitkomt op de passieve versie.
En niet geschikt om te gebruiken in flatjes of rijtjes woningen. de buren trillen gegarandeer de kamer uit.
Ik zit echt zwaar te denken er een te kopen!
Verwijderd
ben zelf ook aan het twijfelen om een sub aan te schaffen, als het er een wordt dan wordt het zeer waarschijnlijk een svs. wel de lichtste (25 hz - 31 inch 300w rms) actieve, maar die is volgens mij al meer als voldoende voor mij
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Verwijderd
was meer om het model aan te geven
(voor de volledigheid, hij is 32,5 inch hoog, en de driver is 16" inch)
Verwijderd
Dan houden we daarna wel een IA
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2004 22:35 ]
Kijken of de buren het straks leuk vinden
You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!
Dit subje is een echt monster wat betreft sublaag. Hij laat weinig heel van je woning.
Ik heb er nu een 300 watt versterker achter wat opzich ruim voldoende is maar met die versterker kom ik nog niet in de buurt van de Xmax van de speaker.
Ik heb nog nooit van een sub een zo mooi laag gehoord en zo ongeloofelijk diep.
Vergis je niet in het plaatje hij is echt grooooot!
Verwijderd
Hoe groot is de kleinste cilinder sub dan volgens ons metrisch systeemBig-Foot schreef op 14 maart 2004 @ 21:26:
Betwijfel of de buren het leuk vinden.
Dit subje is een echt monster wat betreft sublaag. Hij laat weinig heel van je woning.
Ik heb er nu een 300 watt versterker achter wat opzich ruim voldoende is maar met die versterker kom ik nog niet in de buurt van de Xmax van de speaker.
Ik heb nog nooit van een sub een zo mooi laag gehoord en zo ongeloofelijk diep.
Vergis je niet in het plaatje hij is echt grooooot!
Ik wil dit jaar nl zeker zo'n ding kopen en zo'n cilinder ziet er wel erg strak uit!
Ik zit zelf te denken aan deze: SVS 20-39PCi
http://www.svsubwoofers.com/subs_pci_20-39.htm
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 21:32 ]
Verwijderd
Kijk voor Pics van mijn SVS en mijn HT op www.usaproducts.nl
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2004 14:00 ]