Toon posts:

Defecte Kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Sparkle Ti4200 128mb bleef vastlopen/rebooten in dragothic high quality test in 3dmark2001. Som s met de boodschap van XP: card couldn't complete a draw operation.

Alles geprobeerd om het op te lossen, niets werkte. Totdat ik probeerde de core 20mhz te underclocken. Dan draait ie zonder problemen.

Betekent dit dat de core beschadigd is? En zo ja hoe krijg ik hem vervangen? (Gekocht bij Alternate)

• hader
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-07 16:08
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 10:03:
Alles geprobeerd om het op te lossen, niets werkte. Totdat ik probeerde de core 20mhz te underclocken. Dan draait ie zonder problemen.
Geprobeerd te overclocken?....
Betekent dit dat de core beschadigd is? En zo ja hoe krijg ik hem vervangen? (Gekocht bij Alternate)
Hûh? Als die beschadigd is, dan is het einde verhaal.

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Kan dat ie toch te warm wordt, werkt koelelement wel goed?

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Zet em is terug op z'n originele kloksnelheid en laat er dan een 8x8 fannetje op blazen. Als ie dan niet meer vastloopt wordt je kaart te warm. Je kan dan is voelen ofdat het koelblok wel of niet warm wordt. Als het blok iig niet warm is, is er geen goed contact tussen de core en het koelblok -> even nieuwe pasta ofzo ertussen doen dan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 10:03:
Mijn Sparkle Ti4200 128mb bleef vastlopen/rebooten in dragothic high quality test in 3dmark2001. Som s met de boodschap van XP: card couldn't complete a draw operation.

Waarschijnlijk is het dus gewoon de warmte. En in deze hete dagen is het al helemaal aannemelijk dat de kaart de hitte niet aan kan. Hij hoort echter wel op de normale kloksnelheid te kunnen werken. Je zou hem dus kunnen omruilen, maar dan ben je je kaart weer een paar dagen kwijt.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:24
zit er niet teveel stof in het fannetje van je kaart, mischien draait ie amper wat resulteert in een te warme kaart bij zware 3dapps

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-07 21:56
Hm, een iets duidelijkere topictitel mocht ook wel!
Maar goed, zo warm is het nu niet meer, dus daar mag het eigenlijk niet aan liggen. Probeer em, zoals JaY- voorstelt wat extra te koelen op de oorspronkelijke kloksnelheid.
Als het dan niet verholpen is moet ie vervangen vrees ik

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Verwijderd

Topicstarter
Heb al extra koeling op de kaart en de heatsink is schoon en wordt heet. De kaart kan dus gewoon niet meer draaien op spec core clock met deze temperaturen.
Pagina: 1