allofmp3: russische site claimt legale mp3 share.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.951 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Wie kent er de LEGALE mp3 site allofmp3.com? Ze claimen volledig legaal MP3's aan te bieden:

Allofmp3 has signed agreements with Russian copyrights holders. They can legally offer music by all artists and from all labels.

De kwaliteit kun je zelf instellen:

Most albums can be encoded on request. You want MP3, AAC. OGG, WMA? Take your pick. That's an amazing feature already, but what is even more astonishing. You can also pick your desired bit rate and encoder.

En de kosten zijn ook laag:

A monthly subscription for just $14.95 entitles you to 1000 downloads.

But maybe more appealing is a so-called Traffic subscription. Starting from $ 5 for 500Mb of music. A unique method of selling content that is fairer to users who lack a fast Internet connection.

500 Mb
$5
1 Gigabyte
$10
1,5 Gigabyte
$15
2,5 Gigabyte
$25
5 Gigabyte
$50

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:12
Lijkt me sterk dat dit legaal is ... Voor $ 14,95 zou je 1000 legale nummers mogen downloaden --> Dat betekend dus $ 0,015 per nummer en hiervan zouden dan de diverse kosten zoals de rechten voor de artiest en de hosting kosten etc bekostigd worden ?!

Lijkt me erg sterk.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Ik kwam hier achter na een artikel in de computer!totaal, die ook beweren dat dit legaal is. Hoe zit dat nou :?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:49

Blauw

De Schreeuw

Inderdaad, ik C!T staat dat het legaal is, ze claimen dat ze een deal hebben gesloten met de russische RIAA en daarom zou dit volledig legaal zijn. Wel redelijk aantrekkelijk aanbod trouwens, want je kan het formaat ook nog zelf bepalen en je hebt geen beperkingen op de mp3's zoals 1 maal branden ed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb er een abonnement ($5 voor 500mb download), en het werkt prima. De vraag is alleen een beetje hoe legaal het is in Nederland. Als zij inderdaad een goede deal hebben met de Russische BUMA-STEMRA dan zou ik niet weten waarom dit illegaal zou zijn, ik mag toch ook gewoon een CD in Rusland kopen?

Het duitse magazine Chip heeft er geloof ik een artikel aan gewijd, waarin ze zich afvragen hoe legaal het in Duitsland is en hun conclusie was dat het twijfelachtig is. Ik zal even kijken of ik nog wat informatie kan vinden, heb er ook naar gezocht.

Over de site zelf, ik vind het ronduit briljant werken, de kosten zijn erg laag ($0,01 per mb), de snelheden fantastisch, heb hier (@Home kabel, groningen) maximaal 3 downloads tegelijk met 100 kbyte/s gehaald en dat is ook ongeveer het maximum wat ik uit mijn verbinding kan slepen. Betalen doe ik via Paypal, onderdeel van eBay want ik vind het niet zo nodig om mijn creca gegevens aan een Russisch bedrijf te doneren. Je schijnt ook zonder creca te kunnen betalen via Paypal door een incasso vanaf een Rabobank rekening. Ze hebben nog wel eens wat probleempjes gehad met hun download manager (Allofmp3 explorer, een absolute aanrader), en toen ik daar een mailtje over kreeg dat er bestanden verneukt waren kreeg ik keurig $3 (ruim het bedrag dat ik had besteed aan mislukte downloads) op mijn account bijgeschreven als vergoeding, en een mailtje waarin ze melden dat de nieuwe versie geen problemen meer had.

EDIT:

http://www.mp3-world.net/d/news/dienste/dienste_test11.shtml
Volgens mij is dit het originele artikel uit Chip, volgens deze recensie is het in Duitsland niet legaal ivm de gecompliceerde land-afhankelijke copyright wetgeving.

http://www.museekster.com/allofmp3info.htm
Hier wordt niet gerept over de vraag of het buiten Rusland legaal is....

http://home.hetnet.nl/~handweb/nieuwsbrief200304.htm
Nederlandse vertaling volgens mij van bovenstaand verhaal

http://www.zeropaid.com/news/articles/auto/05272003g.php
Ook geen opmerkingen over copyrights, behalve dat in de reacties iets vermeld wordt wat mij ook al opgevallen was:

"Customers accept their own responsibility for usage and distribution of downloaded information from MediaSerives according to their local legislation."

Kortom: ik weet niet of ik de Stichting BREIN of de BUMA-STEMRA wil gaan wakker maken met een mailtje met de vraag in hoeverre het legaal is, maar ik ben er wel erg benieuwd naar want waarom zou ik dan wel een CD mogen kopen in Rusland (alsie echt is tenminste...) en dit niet mag.

[ Voor 28% gewijzigd door Oviparous op 18-08-2003 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Alleen jammer dat de hoesjes er niet staan ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 12:27 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Dit heeft niets met Software te maken denk ik zo? Ik denk dat hij beter op zijn plaats is in Internet & Telefonie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-07 13:40
Het bedrijf zegt dat het legaal is. Wat als over een tijdje blijkt dat dit niet zo is? Zijn de bestanden die je betaald hebt dan hetzelfde als alle andere bestanden of heb je dan toch een soort van consumenten zekerheid?

Verder is er toch een of andere wet in verband met heling waarin staat vermeld dat je als je iets kunt kopen voor veel minder dan de normale prijs je er zelf op bedacht moet zijn dat het illegaal is. Is dat hier ook van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 11:28
Even voor overleg ==> GTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In antwoord op uw vraag kan ik u als volgt berichten.

De site allofmp3 biedt tegen betaling muziekbestanden aan via het
Internet. Deze verspreiding geschiedt zonder toestemming van de auteurs- en
naburig rechthebbenden. De activiteiten zijn daarmee illegaal.

Met vriendelijke groet,

Bas Vissers
Stichting BREIN
- discussie mag
- linken is niet toegestaan :)
- En 1 overbodige reply: downloadsnelheden doen we -niet- aan en zijn volstrekt niet interessant

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Dan heeft de computer!totaal het helemaal mis?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
VonFoX schreef op 19 augustus 2003 @ 18:24:
Dan heeft de computer!totaal het helemaal mis?
Daar lijkt het op inderdaad. Volgens stichting BREIN is het (in ieder geval in Nederland) Illegaal.
En dat moet eigenlijk ook wel, want 1.5 cent per liedje, dat kan gewoon niet lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Er is nog zo'n dienst: weblisten. Die is volgens de BUMA STEMRA legaal, maar volgens de NVPI niet. Misschien is hier ook zoiets aan de hand. Nogmaals: ze claimen een deal gesloten te hebben met de russische buma stemra, dat kan toch?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:10

Wildfire

Joy to the world!

VonFoX schreef op 18 August 2003 @ 19:43:
Ik kwam hier achter na een artikel in de computer!totaal, die ook beweren dat dit legaal is. Hoe zit dat nou :?
In welke Computer!Totaal stond dat artikel?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 06:07
Er waren ook dergelijk diensten die vanuit spanje opereren, die beweren ook legaal te zijn. Aangezien ze nog steeds bestaan lijkt mij hier ook een kern van waarheid in te zitten. Immers dergelijke diensten zijn toch veel makkelijker om aan te pakken dan P2P netwerken. Bovendien al is het illegaal, dan zullen ze het bedrijf en niet de downloader aanpakken, iemmers Brein heeft ook geen moeite met downloaden met Kazaa, maar wel met uploaden. Ik ga eens kijken of ze leuke muziek hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
All the materials in the MediaServices projects are available for distribution through Internet according to license # LS-3М-02-36 of the Russian Multimedia and Internet Society. Under the license terms, MediaServices pays license fees for all the materials subject to the Law of the Russian Federation "On Copyright and Related Rights". All the materials are available solely for personal use and must not be used for further distribution, resale or broadcasting.

Users are held liable for the use and distribution of the MediaServices site information materials according to local legislation.
Oftewel: Het is in Rusland legaal, maar in oa NL dus niet. Vaagjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-07 13:56
Het is illegaal maar als jij aangegaan wordt door te downloaden van een site en zij hebben verkeerde reclame gemaakt kun jij gewoon doorsturen. Als die site zegt dat het legaal is in Nederland (of Belgie) en deze verkeerde 'reclame' bekendmaakt dan kun jij die klacht gewoon doorsturen.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Wildfire schreef op 19 August 2003 @ 20:46:
[...]

In welke Computer!Totaal stond dat artikel?
De nieuwe (09-2003).
Juicy schreef op 18 August 2003 @ 19:38:
Lijkt me sterk dat dit legaal is ... Voor $ 14,95 zou je 1000 legale nummers mogen downloaden --> Dat betekend dus $ 0,015 per nummer en hiervan zouden dan de diverse kosten zoals de rechten voor de artiest en de hosting kosten etc bekostigd worden ?!

Lijkt me erg sterk.
Weblisten biedt dezelfde service. Bij hun is het iets duurder maar mag je onbeperkt downloaden. Daar zou de prijs per nummer nóg lager kunnen uitvallen. En toch zijn ze legaal. Althans, volgens de Buma/Stemra idd. De RIAA schijnt er weer anders over te denken.

[ Voor 68% gewijzigd door Ferdo op 19-08-2003 20:57 ]

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferdo schreef op 19 August 2003 @ 20:52:
....
Weblisten biedt dezelfde service. Bij hun is het iets duurder maar mag je onbeperkt downloaden. Daar zou de prijs per nummer nóg lager kunnen uitvallen. En toch zijn ze legaal. Althans, volgens de Buma/Stemra idd. De RIAA schijnt er weer anders over te denken.
Dat doet het inderdaad. Heb me vorige week dinsdag ingeschreven voor 30 euro, een hele maand, maar heb inmiddels 752 nummers gedownt (0.039 per nummer). Als ik op dit tempo door zou gaan zou ik dus (30/7 * 752) 3222 nummers downloaden, dit is nog geen 0.001 per nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 14:40

reuzekind

Ik geloof in GoT

Maar wat ik me nou afvraag, hoe kan jij nou aantonen als je zo'n abonnement hebt, en ze doen een inval, of je de mp3's van zo'n site hebt gehaald, of van b.v. Kazaa?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 06:07
reuzekind schreef op 19 August 2003 @ 21:02:
Maar wat ik me nou afvraag, hoe kan jij nou aantonen als je zo'n abonnement hebt, en ze doen een inval, of je de mp3's van zo'n site hebt gehaald, of van b.v. Kazaa?
Dacht dat Brein geen moeite heeft met downloaden voor eigen gebruik, alleen verspreiden/uploaden is illegaal. Is recent nog in het nieuws geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Laatst online: 30-06 14:40

reuzekind

Ik geloof in GoT

Waslijn schreef op 19 August 2003 @ 21:04:
[...]
Dacht dat Brein geen moeite heeft met downloaden voor eigen gebruik, alleen verspreiden/uploaden is illegaal. Is recent nog in het nieuws geweest.
Ze hebben er inderdaad geen moeite mee, maar het is wel illegaal! En wat nou als ze er in de toekomst wel problemen over gaan maken, en je hebt ze van een andere, wel legale site, gedownload tegen betaling?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90241

dit soort bedrijven icm het land waar ze zich vestigen zijn een van de redenen waarom BREIN/RIAA/MPAA het altijd zullen verliezen (iig de komende jaren). Aangezien Rusland een ander intellectueel eigendomsrecht kent is het daar wel weer legaal, en hier niet. Nu is het aanbieden van beschermd materiaal verboden, en het downloaden niet (in Nederland mag je het iig 48 uur "cachen"), dus tot ziens en de groeten aan BREIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000

Wildfire

Joy to the world!

Ferdo schreef op 19 August 2003 @ 20:52:

[...]

De nieuwe (09-2003).
Hmmm... raar, nog niet ontvangen. Zal dan nog wel komen deze week.

Guru Evi: ik denk niet dat de copyright-houders vallen voor jouw "maar ik wist het niet!"-smoes... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51423

Schopje*

Zijn er nog meer mensen die hier een abbo op hebben? Zoja, bevalt het? Het klinkt allemaal erg aantrekkelijk.

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:27
Ik heb net vanmorgen een abbo aangemaakt en de eerste 10 nummers die ik binnen heb klinken prima en ze komen in een hoog tempo binnen.
De collectie is wel groot al mis ik zelf wel een paar artiesten\cd's, maar dat zal wel aan mijn muziek smaak liggen ;)
Ik ben in ieder geval zeer tevreden tot nu toe.

Wie het laatst lacht is traag van begrip

Verwijderd

In 1 van de nieuwe PC bladen stond een artikel over deze site en die spaanse site waaruit bleek dat de ene persoon van Buma vind dat het legaal is en de andere persoon van Brein dat het illegaal is. Conclusie was dat men het zelf dus nog niet helemaal weet.

Die spaanse site heeft trouwens al een uitspraak van de rechter gehad om te stoppen maar dat kan nog tot en met 2005 uitgesteld worden met vervolgrechtzaken.

Verwijderd

Ja wach ff, die jongens van BREIN hebben sowieso meer een mening dan dat je ze op onderbouwde argumentering kan betrappen.
In de muziek- en filmwereld is er altijd wel een monopolist (of de schoothondjes van BREIN oid die hun 'belangen behartigen') die vindt dat het illegaal is. Natuurlijk, hun concurrentiepositie wordt voor het eerst in hun bestaan ondermijnt!

Er zijn meer van dat soort sites, weblisten.com werd genoemd, maar ook bij emusic.com kan je voor US$10 per maand onbeperkt downloaden.... legaal.

Ik ga straks deze site maar eens even checken :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Er is nog zo'n dienst: weblisten. Die is volgens de BUMA STEMRA legaal, maar volgens de NVPI niet.
Uit een post van ItSnows:
In antwoord op uw vraag kan ik u als volgt berichten.

De site allofmp3 biedt tegen betaling muziekbestanden aan via het
Internet. Deze verspreiding geschiedt zonder toestemming van de auteurs- en
naburig rechthebbenden. De activiteiten zijn daarmee illegaal.

Met vriendelijke groet,

Bas Vissers
Stichting BREIN
Van wie moeten we nou eigenlijk uitgaan, of iets legaal is, of niet? De RIAA, Buma/Stemra, NVPI of BREIN? :?

* CH4OS vraagt zich af, of al die organisaties, zelf wel weten, wat legaal is, en wat niet, aangezien de ene wel zegt, dat een site legaal is, en de andere weer niet :?

[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 04-09-2003 10:16 ]

Verwijderd

Deze verspreiding geschiedt zonder toestemming van de auteurs- en
naburig rechthebbenden
Hier zit het hele eiereten ;)

Volgens de Russische en de Spaanse wet is het toegestaan om met het equivalent van de Buma/Stemra in die landen een overeenkomst te maken waarbij ALLE rechten worden afgedekt. Die Buma/Stemra van hun dient dus de afdracht van het geld naar 'de muzikant' te regelen. In Nederland mag dat NIET: reden waarom wij nog niet zo'n downloadsite kennen is dat zo'n beheerder met alle maarschappijen die muziek verkopen een deal moet sluiten. En dat is niet alleen veel werk maar ook ondoenlijk.

Vanuit het oogpunt van Buma/Stemra gezien is wat DAAR gebeurd legaal. Overigens: weblisten zal niet lang meer bestaan omdat de Spaanse wetgever het kontrakt zal vernietigen en de wet zal aanpassen naar Nederlands model (oid).

St. Brein ziet dat er in NL muziek terechtkomt en Buma/Stemra geen afdracht doet: is in hun ogen illegaal.

Oftewel: men denkt nog steeds in termen van landen en regels die in een land aktief zijn.

Verwijderd

Oftewel: men denkt nog steeds in termen van landen en regels die in een land aktief zijn.
Inderdaad, wat is dit toch een heerlijke periode. Over een paar jaar zitten dit soort mazen er niet meer in.
Ik heb net een extra schijf en een abo gekocht. Nu ik nog even snel met mijn 8mbit-lijn heel Rusland leegtrekken. Daarna is Spanje aan de beurt ;)

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Ik vind het maar een raar verhaal.

Als ik een (originele) CD buiten Europa koop, bijv in Rusland, dan istie daar veel goedkoper dan hier. :)
Daar wordt evengoed door instanties geld afgedragen aan de artiest. Of dat nu door een Buma-Stemra broer/zus maatschappij gebeurt of een andere instantie in dat land, doet er niet toe.

Als ik met die CD hier op schiphol aankom en mijn tas wordt gecontroleerd kan ik hem gewoon mee naar huis nemen. Want hij is origineel. :)

Als ik in Rusland via een website een originele CD bestel en laat hem naar hier sturen is het ook goed.

Koop ik nu in Rusland via een website, die goedkeuring heeft van de daar regulerende instanties, de originele muziek (op mp3 ofzo), dan is het in een keer niet meer goed. |:(

In alle gevallen wordt er geld afgedragen aan de artiest.

Het enige probleem wat IK zou kunnen hebben is het aantonen dat ik die muziek via een website heb gekocht die een overeenkomst heeft met een Buma-Stemra broer/zus maatschappij of ander goedgekeurde instantie in dat land en dus legaal is aangeschaft.

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

Verwijderd

Bazer: kwestie van een afdruk maken van elke download lijkt me :D

Het is idd zo wazig dat het gewoon leuk is :X

Verwijderd

Nog een hersenbreker voor BREIN/BUMA/... :
abonnee A download een heleboel (legale) mp3tjes en kopieert die op cd. Die geeft hij aan een vriend (abonnee B), die lid is van dezelfde site en dezelfde nummers kan (zou kunnen) downloaden.
Lijkt mij volstrekt legitiem, maar waarom heb ik het gevoel dat er instanties zijn die vinden dat dit niet mag? Los van het feit of zij de downloadsite zelf legaal vinden natuurlijk.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:55

w0w

Okej dan nóg maar een hersenbreker,
Stel ik ga met mijn laptoppie naar Rusland, download deze mp3'tjes, en dan ga ik weer naar Holland, illegaal?

Als ik een CD koop in Rusland mag ik die toch ook mee naar Holland nemen :?
Van wie moeten we nou eigenlijk uitgaan, of iets legaal is, of niet? De RIAA, Buma/Stemra, NVPI of BREIN?
Geen van alle, imo zijn het allemaal prutsers, en de enige die kan bepalen of het legaal/illegaal is, is de wet en een rechter!

[ Voor 37% gewijzigd door w0w op 04-09-2003 12:58 ]

Verwijderd

moraal van het verhaal. Gewoon lid worden en Rusland van zijn mp3s afhelpen.

Verwijderd

Juistem, zonet even geregd. Ik heb gekozen voor het "pay-per-download" systeem, omdat ik er g onregelmatig download. Dus ff $10 gestort en een leuk cdtje gedownd. Werkt prima, alleen jammer dat je ze per nummer moet neerhalen.
Jippie, 1.10 euro voor een cd van Robbie Williams is toch niet duur zeg ik (Lame, 192kbit)!!

Verwijderd

Wat haal je voor snelheden?

Verwijderd

Hij zat hier net tussen de 40 en 50 kB/s, vind ik snel genoeg. Weet niet wat het thuis doet hoor, maar meestal is het netwerk hier tamelijk snel.

Verwijderd

En dit is natuurlijk ook een leuke:
Man verkoopt muziek uit Apple-winkel op eBay
Donderdag, 4 september 2003 - Een in de online muziekwinkel van Apple gekocht nummer doorverkopen via eBay, mag dat? Weblogger George Hotelling probeert dat uit te vinden.

Door Maarten Reijnders

Hotelling kocht onlangs het nummer 'Double Dutch Bus' (de remake van Devin Vasquez) in de iTunes Music Store van Apple. Omdat het nummer hem tegenviel, biedt hij het nu te koop aan op eBay.

Hotelling vraagt zich af of hij een nummer mag verkopen, zo schrijft hij op zijn weblog. Cd's mogen wel worden doorverkocht als je er geen kopie van maakt en de weblogger is benieuwd of dat voor een gedownload nummer ook geldt.

De weblogger is van plan de opbrengst van de muziekverkoop te schenken aan de Amerikaanse digitale-burgerrechtenorganisatie Electronic Frontier Foundation (EFF). Het hoogste bod bedraagt op het moment van schrijven ruim honderdduizend dollar. In de Apple-winkel kost het nummer 99 dollarcent.

• w0w
  • Laatst online: 09:55

w0w

ItSnows schreef verhaal
Dikke pret!
Ik denk dat ik ook maar een liedje voor een euro ga kopen en dan voor honderduizend euro verkopen!

maarreh ff serieus, waarom zou je honderduizend dollar betalen voor een liedje wat je voor veeel minder in de winkel kan kopen, dan wel niet gratis downloaden :?
500 Mb
$5
1 Gigabyte
$10
1,5 Gigabyte
$15
2,5 Gigabyte
$25
5 Gigabyte
$50
Nou heb ik nog niet zo heel lang economie, maar dit lijkt mij niet echt heel voordelig, $5*10=$50, 500MB*10=5Gigabyte, waarom zou je dan zo'n 50 dollar abbo nemen ipv tien van 5 dollar? Lijkt mij fijner dan in een keer zomaar 50 dollar overmaken

[ Voor 36% gewijzigd door w0w op 04-09-2003 21:09 ]

Anoniem: 75080

wheheh qua software zijn ze in rusland nog steeds communisten :D

Anoniem: 51423

Ik heb me zojuist ff aangemeld. 1 gig voor $10. Het werkt super! Vijf nummers tegelijk downloaden, allemaal met 50 kb/s. Ik heb nu 3 albums en twee soundtracks binnengehaald, kwaliteit is goed (gecodeerd met lame, heb gekozen voor 192 kbps.) De site is snel en overzichtelijk en het aanbod is vrij groot! Echt top dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar BRMC hebben ze niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yojordi schreef op 04 September 2003 @ 15:16:
Nou heb ik nog niet zo heel lang economie, maar dit lijkt mij niet echt heel voordelig, $5*10=$50, 500MB*10=5Gigabyte, waarom zou je dan zo'n 50 dollar abbo nemen ipv tien van 5 dollar? Lijkt mij fijner dan in een keer zomaar 50 dollar overmaken
Ik had ook wel een soort bulkkorting verwacht. Maar ach, als je misschien van plan bent wild te gaan downloaden is 50$ in één keer wel handig. Ik heb eerst ook maar eens $10 gestort.
Dusss.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*schop*
Zijn er al meer mensen met ervaringen met allofmp3? Ik heb de site wat verkend, er is genoeg op te vinden imho en enocden/downen gaat perfect.

Eén ding vraag ik me af: Is dit niet té mooi om waar te zijn? Ik zie nu al gebeuren dat de site binnen de kortste keren plat is wegens rechtzaken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000

it0

Mijn mening is een feit.

Om even op de rechten terug te komen.

Zoals ik het begrijp zijn de volgende punten feiten
1 allofmp3 heeft een deal met de lokale buma/stemra, RIAUSSR
2 Brein zegt dat je alleen mag downloaden als er een bijdrage komt bij het record label
3 Brein zegt dat allofmp3 geen deal heeft met NL?
4 Je mag in het buitenland CD's kopen en die in nederland importeren

Betekent dat je alleen russiche mp3's mag downloaden?
Of betekent dat je geen mp3's van nederlandse afkomst mag downloaden.
Of punt 1 klopt niet.

In 1 van die uitspraken klopt er iig iets niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71212

it0 schreef op 15 September 2003 @ 16:20:
Om even op de rechten terug te komen.

Zoals ik het begrijp zijn de volgende punten feiten
1 allofmp3 heeft een deal met de lokale buma/stemra, RIAUSSR
2 Brein zegt dat je alleen mag downloaden als er een bijdrage komt bij het record label
3 Brein zegt dat allofmp3 geen deal heeft met NL?
4 Je mag in het buitenland CD's kopen en die in nederland importeren

Betekent dat je alleen russiche mp3's mag downloaden?
Of betekent dat je geen mp3's van nederlandse afkomst mag downloaden.
Of punt 1 klopt niet.

In 1 van die uitspraken klopt er iig iets niet.
1. ja
2. ja
3. ja
4. ja (maar je mag geen dingen importeren die illegaal zijn in Nederland en in het land van herkomst misschien wel volkomen legaal zijn.)

alleen, nergens is duidelijk wat voor deal allofmp3 heeft gesloten met de muziek bakkers. En er is niet echt duidelijk wat de 'deal' inhoudt. (lees, of het niet gewoon zo is dat allofmp3 de Russische BREIN gewoon een heel groot kerst paket stuurt). Verder is de deal alleen in Rusland geldig dus geld in Nederland de 'gewone' regel geving die verbied dat er dergelijken diensten worden aangeboden. Daar jij je in Nederland bevindt mag jij dus niet bij allofmp3 dingen downloaden alleen omdat het in rusland wel mag.

Ik mag dan geen rechten studeren/ hebben gestudeerd maar het lijkt me toch dat BREIN wel een argument heeft. Dat deze diensten in Rusland legaal zijn wil niet gelijk zeggen dat het dus in Nederland ook mag/ kan. Een belg mag in Nederland wiet komen kopen, maar zodra hij het mee naar huis neemt is het toch echt niet legaal. Het zelfde geld voor het cd voorbeeld van je.
Dit voorbeeld gaat in dit geval ook op. De aankoop van het product gebeurt in Rusland (ik neem aan dat daar de servers van deze jongens staan). Op het moment dat je het daar koopt is het legaal maar zodra de MB/ GB binnen stromen in Nederland ben je illegaal bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Volgens stichting BREIN is het[...] illegaal.
BREIN zou het liefst zien dat CDtjes kopen in het buitenland verboden werd.
Als winkel is het gewoon keihard verboden om CD's en DVD's te in te kopen in het buitenland. Maar gelukkig houdt niet iedereen zich hieraan zodat je nog leuke DVd's hier kan kopen.

Als de rechten afdragen in Rusland dan is het legaal. De artiest zal dan zijn vergoeding krijgen. Dat die 10x zo laag is als hier en dat BREIN nul-komma-nada krijgt is gewoon pech.
Als je een CD in Amerika koopt dan is ie ook goedkoper terwijl je hem gewoon legaal koopt.

[ Voor 11% gewijzigd door -=bas=- op 15-09-2003 17:00 ]

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:27
Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 14:28:
*schop*
Zijn er al meer mensen met ervaringen met allofmp3? Ik heb de site wat verkend, er is genoeg op te vinden imho en enocden/downen gaat perfect.
Bij mij werkt het ook perfect, ik vraag me alleen 1 ding af:
Ik heb een keer 14.95 gestort voor een maandabbo. Muziek ging prima, maar volgens mij waren de muziekvideo's gratis.
Nu heb ik betaald voor 1 gig maar dan moet je de muziekvideo's wel betalen???
Of heb ik nu zo scheel zitten kijken B)

Wie het laatst lacht is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

_bas_ de winkels worden toch dat verbod opgelegd door de maatschappijen en niet doro de wet?

Maar wat bas goed verwoord en ik dus niet snap, hoe kan het nu illegaal zijn om muziek te kopen waarvan auteursrechten worden afgedragen?

Ik heb de copyright nog even opnieuw doorgelezen.

Je hebt als nederlander het recht om muziek en beeld te downloaden, rechtmatig verkregen of niet. Dat staat ook in de copyright sectie , het is alleen voor persoonlijk gebruik. Maar als je een cd koopt dan staat dat er ook op. Hier staat het goed uitgelegd. Dus de site is legaal in rusland, of de site illegaal is in nederland doet er niet toe. En het feit dat je daar iets aanschaft maf volgens de wet ook. Dus brein heeft het fout en ik zie dan ook niet in waarom ik er niet naar toe mag linken.

Dat brein wil dat je ze hier koopt dat zal me worst wezen. Wat moet ik eigenlijk met brein, dat is toch niks , we hebben toch op zijn hoogst iets met buma stemra te maken?

Editted: URL weggehaald

[ Voor 6% gewijzigd door Korakal op 15-09-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Heb net ook een account gemaakt, en een hoop ouwe troep die ik op lp heb aan het downen.

Inzake de legaliteit, ik persoonlijk vind dit behoorlijk legaal overkomen. Zeker aangezien de rechten in rusland betaald zijn, en de prijs is redelijk.
Inherent aan het kopen van een 'gestolen goed zonder voorkennis', als de prijs redelijk is, en je had niet kunnen aannemen dat het gestolen waar betreft, kan je het rustig houden <G>

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:22

Korakal

Up up up!

it0 schreef op 15 September 2003 @ 21:27:
Dus brein heeft het fout en ik zie dan ook niet in waarom ik er niet naar toe mag linken.
Was deze nog niet duidelijk genoeg? :/
Waarom ga je er nou moedwillig toch tegenin... Is nergens voor nodig; laat dat a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Laatst online: 15-07 12:59

Brothar

meester

In de algehele discussie over het auteursrecht vergeten we 1 ding realiseer ik me hie": er bestaat ook nog zoiets als een onrechtmatige daad.
En gezien de tarieven vind ik het twijfelachtig of er inderdaad een afdracht plaatsvindt aan de makers/rechthebbenden conform de Auteurswet.

[ Voor 5% gewijzigd door Brothar op 15-09-2003 22:41 ]

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Korakal schreef op 15 September 2003 @ 21:53:
[...]

Was deze nog niet duidelijk genoeg? :/

[...]

Waarom ga je er nou moedwillig toch tegenin... Is nergens voor nodig; laat dat a.u.b.
Misschien vanwege artikel 16b Auteurswet 1912? Of hebben jullie zo'n oogkleppen op dat jullie alleen luisteren naar brein?

Het is mij nog niet duidelijk waarom er niet naar gelinkt naar mag worden.

Zelfs jullie faqs zeggen dat de nederlandse wet geldt en dat er niet naar illegale software of hardware gelinkt mag worden, wat niet gebeurt.

Een duidelijke toelichting voorkomt ook herhaling tenslotte.

[ Voor 6% gewijzigd door it0 op 15-09-2003 22:42 . Reden: vraag om toelichting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:40

ErA

JVW schreef op 15 September 2003 @ 16:52 het volgende:.............. Daar jij je in Nederland bevindt mag jij dus niet bij allofmp3 dingen downloaden alleen omdat het in rusland wel mag. ....................Op het moment dat je het daar koopt is het legaal maar zodra de MB/ GB binnen stromen in Nederland ben je illegaal bezig..............
iTunes mag toch ook gewoon? Wots the difference??!@?!

[ Voor 9% gewijzigd door ErA op 15-09-2003 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Om het maar eventjes bot te zeggen: Dat zal allemaal best.
Zo denk jij erover, prima.
Maar WIJ weten het niet zeker. Waarom zouden we jou visie geloven? We hebben ook de mening van tientallen andere mensen besproken, en die zijn het mischien wel helemaal niet met jou eens.

En aangezien wij gezeik (kunnen) krijgen met Buma, hebben wij ook besloten om geen linkjes te laten plaatsen. Duidelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Als je hier leest en dan met name
Uit de redenering hierachter volgt dat ook de persoon die de link legde onzorgvuldig kan handelen, en dus schadeplichtig kan zijn. Maar wel geldt dat je gewezen moet zijn op het inbreukmakende karakter van de links, en dat er niet te twijfelen mag zijn aan de juistheid van die mededeling.
Dus als er aan deze 2 eisen wordt voldaan dan mag je dus niet linken. Echter ik twijfel aan de juistheid van die mededeling van brein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ik ga hier verder niet op in nu. De Tweakers.net crew heeft besloten het niet toe te staan, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 19-07 17:42
op de FP stond gisteren een onderzoek van europese en nederlandse wetten, waaruit bleek dat het d/l van liedjes legaal was, maar het uploaden met commerciele redenen in europa niet mocht zonder geld af te dragen aan copyrightorganisaties.

in NL wordt dat laatste gedaan door de overheid mbv belastingen op lege media

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Cutebritney schreef op 15 September 2003 @ 22:47:
[...]

Om het maar eventjes bot te zeggen: Dat zal allemaal best.
Zo denk jij erover, prima.
Ik doe ook mijn best mijn mening te ondersteunen met wetsartikelen, als je mijn mening samenvat tot "blaat" dan laat je inderdaad wenig discussie over.
Maar WIJ weten het niet zeker. Waarom zouden we jou visie geloven?

We hebben ook de mening van tientallen andere mensen besproken, en die zijn het mischien wel helemaal niet met jou eens.
Ongetwijfeld zijn mensen het niet met mij eens,daarom probeer ik bij feiten te blijven.
En aangezien wij gezeik (kunnen) krijgen met Buma, hebben wij ook besloten om geen linkjes te laten plaatsen. Duidelijk toch?
Het is mijn bedoeling niet om tweakers in de problemen te krijgen maar ik zou verwachten dat je op z'n minst zekerheid probeert te verkrijgen ipv domweg te censureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
it0 schreef op 15 September 2003 @ 23:02:

Het is mijn bedoeling niet om tweakers in de problemen te krijgen maar ik zou verwachten dat je op z'n minst zekerheid probeert te verkrijgen ipv domweg te censureren.
Das prima, maar ga dan niet je mening doordrukken door de url dan toch gewoon lekker snel te posten...

Oftewel: Je mag best wel discussieren over je standpunt, maar niet met als doel om nu toch die url te kunnen posten.

[ Voor 14% gewijzigd door Xandrios op 15-09-2003 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Laatst online: 15-07 12:59

Brothar

meester

Het zit ietsje ingewikkelder in elkaar.
Behulpzaam zijn bij het 'verboden' uploaden - waarbij de mp3 op je Hard Disk wordt gezet ! - kan (minimaal) worden geïnterpreteerd als een onrechtmatige daad.

De tekst waar it0 naar verwijst, gaat (impliciet !) uit van de situatie waar een link wordt vermeld door een provider die te goeder trouw is. Als je weet dat je behulpzaam bent bij een (mogelijke?) onrechtmatig uploaden, dan ben je niet meer te goeder trouw.
(Maar dit is slechts mijn mening uiteraard).

[ Voor 10% gewijzigd door Brothar op 15-09-2003 23:11 ]

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Laatst online: 14-12-2018
Voorkomen is beter dan genezen.
BREIN en dergelijke organisaties kunnen Tweakers.net en andere commerciele websites behoorlijk lastig maken. Of het uiteindelijk legaal is of niet, de schade is er dan wel.

En het is voor ons tweakers toch een kleine moeite om de URL te vinden nietwaar? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 18-07 14:52

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Hmmm, dus als ik lid ben bij hun, mp3's download en die brand op Audio CDR's, dan moet dat toch helemaal gedekt zijn (immers, ik betaal voor de rechten 2x omdat op Audio CDRs ook heffing zit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

sebastius: wat ik tot nu toe allemaal gelezen heb is het legaal om als individueel gebruik te maken van allofmp3 echter het is niet toegestaan om er naar toe te linken, omdat brein heeft gezegt dat ze niks afdragen aan artiesten/maatschappijen.

Het feit dat allofmp3 dit wel doet volgens hun statement op hun website maakt de uiting van brein discutabel. Echter totdat er geen duidelijk is ben je door een officiele instantie op de hoogte gebracht dat allofmp3 illigale activiteiten uitvoert, wat ervoor zorgt dat je er niet direct naar toe mag linken.

Na die ene mail van itsnows aan brein had men dus ook moeten doorvragen naar de claim van allfomp3 dat ze wel degelijk een bijdrage leveren.

Verwijderd

Na het lezen van deze disclaimer ga ik er van uit dat ik "ter goeder trouw" muziek mag kopen op die site:
All the materials in the MediaServices projects are available for distribution through Internet according to license # LS-3М-02-36 of the Russian Multimedia and Internet Society. Under the license terms, MediaServices pays license fees for all the materials subject to the Law of the Russian Federation "On Copyright and Related Rights". All the materials are available solely for personal use and must not be used for further distribution, resale or broadcasting.

Users are held liable for the use and distribution of the MediaServices site information materials according to local legislation.
Ze houden toch maar een slag om de arm wat betreft internationale rechten, gezien de laatste regel. Jammer dat het zo moet.

Verwijderd

Er werd gevraagd om ervaringen, hier is er weer één: ik heb nu een paar weken geleden een paypal storting gedaan, en het werkt echt allemaal prima. De rips zijn van prima kwaliteit, ik heb één keer éénmalig tikje gehoord in een nummer, verder perfect.

Dat online encode systeem van ze is helemaal geweldig, je kan daar bijvoorbeeld kiezen om je album in de Lame AltPresetExtreme te encoden.
Erg veel beter kan het mijn inziens niet.

Alleen dat verhaal over de 100mbit verbinding lijkt onzin, ik krijg niet meer dan vijf downloads aan de gang met 50k/s. Niet dat het wat uitmaakt, maar je moet niet liegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Laatst online: 08:40

ErA

Sorry dat ik dit topic ff omhoog haal er is me gewoon 1 ding niet duidelijk.

Waarom is deze site volgens sommige niet legaal en iTunes of verder zeer bekende en gerenomeerde diensten wel?

In beide gevallen wordt copyright betaald etc.

Ik wil namelijk na het lezen van sommige ervaringen een mooi abbotje gaan nemen.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:30
Is die site alleen in het russisch of is er ook een mogelijkheid om hem in het engels te krijgen?

[ Voor 75% gewijzigd door marteltor op 20-09-2003 10:44 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

Links boven kun je de taal kiezen 8)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

ErAdiCToR schreef op 19 September 2003 @ 23:45:
Sorry dat ik dit topic ff omhoog haal er is me gewoon 1 ding niet duidelijk.

Waarom is deze site volgens sommige niet legaal en iTunes of verder zeer bekende en gerenomeerde diensten wel?

In beide gevallen wordt copyright betaald etc.

Ik wil namelijk na het lezen van sommige ervaringen een mooi abbotje gaan nemen.
Voor jouw is het legaal om een abbo te nemen dat vooropgesteld.

Itunes uitgebreid in de media geweest dus het is overduidelijk dat het legaal is maar onderdeel van de deal is dat het alleen aan mensen van de USA mag worden verkocht :(.

Allofmp3 heeft de claim op hun website staan dat ze betalen, maar tweakers heeft een berichtje van brein gekregen dat ze geen afdrachten doen.

Wat ik jammer vind is dat brein in hun e-mail niet beargumenteert waarom men niks afdragen of waarom ze van mening zijn dat ze een valse claim maken.

Voor linken gelden andere regels als het downloaden van bestanden. Zodoende mag je de url wel vermelden maar het mag dus niet clickable zijn. Zelfs een screenshot mag...

Persoonlijk vind ik dat brein niet erg competent of onafhankelijk overkomt . Als je hun statements leest , zijn ze naar mijn mening vaag en halve waarheden.
Een praktijk voorbeeld van een slechte aktie . Door FUD wordt een leuk initiatief onnodig de grond ingeboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de discussie over het al dan niet legaal zijn van allofmp3.com nieuw leven in te blazen het volgende. Ik zat net op hun zojuist gerestylede site te kijken, en kwam daar de term "Wanted" tegen bij een recent uitgebracht album. Als je gaat kijken wat dat betekent, kom je de volgende tekst tegen (voor 't gemak gecopy / paste onderaan in dit bericht).

Kort gezegd komt dit erop neer dat ze VIP users (klanten) vragen om muziek te uploaden die ze nog niet hebben. Ondanks de eerder aangehaalde statement over het afdragen van rechten vind ik dat toch wel een, op z'n zachts gezegd, opmerkelijke situatie...

Verder -maar dat is een ander verhaal- vraag ik me dan af hoe het met de kwaliteit zit. Dat "onlineencode" verhaal klinkt prima, maar als dat betekent dat je MP3s gaat "RE-encoden" op een lager bitrate (dan de 384kbps waarop je users uploaden) is dat natuurlijk verre van ideaal...

===

What for do you need it?

As you remember, right after you deposit to your MediaServices account, you become a member of VIP Club and can use all the system services, including access to ALLOFMP3.COM archive.
Now it is not the only way to join the VIP Club.

You find an album from Wanted list (on CD), digitize it, and send it to us. The received album (if its quality complies with Wanted requirements) entitles you to bonus payment from Allofmp3.com VIP Club. We double the price of Mb's we receive from you (our price is $0.01 per 1 Mb) and deposit this sum to your account. Thus, you receive the opportunity to download twice as more information compared to what you upload.
ATTENTION!
Albums uploaded outside this arrangement and albums already available on the site do not entitle you to compensation!

How to do it

You will need:
Program for copying of data from audio CD (we recommend Extract Audio Copy 0.9b4, download…)
Program for uploading files to us: Mp3Uploader (download…)
Procedure
Copy the disc following our rules (give full information about the album; to encode .wav files in .mp3, use bitrate 384 kbit/sec; scan the disc cover, if possible)
Upload files to us using Mp3Uploader
On receiving the files we check them and deposit compensation to your account basing on the files size.

CD digitalization. Extract Audio Copy 0.9b4
It is clear that both you (as Allofmp3.com user) and we are interested in high quality of our multimedia collection. In this connection we suggest using programs and parameters developed as a result of numerous tests and long-term operation while you copy files from CD and encode them.

Required EAC Settings (EAC -> EAC Options):
Files Transfer. Mp3Uploader.
Detailed help on Mp3Uploader

List of WANTED albums
List of albums, which we and the site users would like to see on the site first of all.

Add album to WANTED!
This option enables VIP users to add the albums they are interested in to WANTED list! In a way, it is a system of personal orders, with the help of which we strive to meet the needs of our users in a comprehensive and efficient way. (Coming soon!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
op zoek naar een goede betaalsite voor mp3''s vroeg ik mij af welke tweaker bij allofmp3 abbo heeft en wat ze ervan vinden enzo...

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geluidskwaliteit is prima, prijzen zijn laag, downloadsnelheiden goed. Ik ga er nog steeds vanuit dat het legaal is omdat
a] ik naar mijn beste weten gewoon de rechten afdraag en de artiest er dus beter van wordt
b] het downloaden van muziek niet strafbaar is in Nld.

Rip eens $10 van je creditcard af en probeer het, zou ik zeggen. Je hoeft geen abo te nemen als je niet van plan bent zwaar te gaan leechen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Laatst online: 14:24

pietje63

RTFM

Ik ga (als de site eenmaal soepel loopt...) ook even een paar euro storten, ik heb namelijk het idee dat dit
• beter is dan leachen
• er zo misschien nog IETS bij de platenboeren terecht komt

Zou alleen niet zo snel een leuke cd kunnen bedenken die ik nog niet heb...

[edit]
Sorry voor de kick, kwam door fp artikel had niet in de gaten dat laatste reply zo oud was...

ik krijg nu net iets te vaak
The Server is busy...

We are sorry, but the server is busy now due to numerous calls. Try to refresh the page
te zien, na mijn betaling....

[ Voor 37% gewijzigd door pietje63 op 29-04-2004 00:52 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 17:20

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hoe zit dat eigenlijk: stel ze komen checken of jouw muziek legaal is, komen die mp3's tegen. Hoe toon je dan aan dat je ze legaal hebt verkregen? Krijg je eens in de zoveel tijd een overzichtje van gedownloade nummers met bewijs van betaling?
Want wat is anders het verschil met een mp3 van een p-2-p netwerk?
Tis allemaal beetje verwarrend hoe het zit met rechten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
CyBeRSPiN schreef op 29 april 2004 @ 01:11:
Hoe zit dat eigenlijk: stel ze komen checken of jouw muziek legaal is, komen die mp3's tegen. Hoe toon je dan aan dat je ze legaal hebt verkregen? Krijg je eens in de zoveel tijd een overzichtje van gedownloade nummers met bewijs van betaling?
Want wat is anders het verschil met een mp3 van een p-2-p netwerk?
Tis allemaal beetje verwarrend hoe het zit met rechten..
Hoe werkt dat met bijvoorbeeld iTunes dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Jij hoeft niet te bewijzen dat ze legaal zijn, zij moeten bewijzen dat ze illegaal zijn, dat is het leuke van de Nederlandse wetgeving.
Ik vind nu achteraf het aanbod ook wel een beetje tegenvallen, net een paar leuke cd's maar dat zijn oudere... 5 dollar is leuk voor een keertje om makkelijk 3 cd's erbij te krijgen maar meer ook niet.

Heeft iemand trouwens al geprobeerd om een deeplink van de download naar vrienden te sturen? werkt dat?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pietje63 schreef op 29 april 2004 @ 00:34:

• er zo misschien nog IETS bij de platenboeren terecht komt
Ik hoop dat je daar artiesten bedoelt :P en niet platenbazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 08:45:
[...]

Ik hoop dat je daar artiesten bedoelt :P en niet platenbazen?
Ja, ok artiesten bedoel ik.
Ik hoop dat de platenmaatschappijen alles wat ze EXTRA binnen krijgen aan artiesten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angl2k
  • Laatst online: 17-12-2024
ik heb dus een keertje wat poen gestort via PayPal (lekker makkelijk en aan te raden.. geen rus komt aan mijn creditcard) en ik ben er zeer ontevreden over.

De geluidskwaliteit is gewoon brak (ik heb 6-7 albums gedownload), ik hoor dikke ruis, gekraak. Dat is bij MP3 lame op 320, 384, bij WMA 320 2pass enzovoorts.

Support request aangevraagd, zij zeggen dat het aan mijn geluidskaart ligt, bullshit natuurlijk want ik luister alle andere muziek glashelder. 2e support request werd na 3 weken beantwoord met hetzelfde verhaal: het ligt aan mij.

Volgens mij uploaden die gebruikers niet geripte bestanden van hun eigen CDs maar gewoon illegale 128kbps mp3 albums die omgezet zijn. Zo krijgen ze gratis credits zonder zelfs het album te hebben.

Dan nog even over de positieve punten van de dienst: het downloaden van albums gaat makkelijk (dat betekent niet "snel" :D) ik download ongeveer 3 bestanden tegelijk met 40kb/sec max. Dat is dan via de webbrowser, hun eigen programma heb ik niet gebruikt.

Het online encoden duurt wat lang maar dat is wel logisch als meerdere mensen gaan lopen encoden (serverload). Je kan een email krijgen als je bestanden te dowloaden zijn.

Statistieken zijn wel handig om te weten wat je precies download en hoeveel dat kostte. Bovenste stats is van de kant-en-klare downloads en onderste is van Online encoding.
Hier is een paste van mijn stats:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
 mp3 & video 

Downloaded files 14 

Total size 63.79 Mb (66887350 bytes) 

Total sum $0.638 
  Online Encoding 

Downloaded files 104 

Total size 880.20 Mb (922957960 bytes) 

Total sum $8.802 
  Balance 

Payed Sum $10 

Balance $0.560

Het uploaden heb ik niet geprobeerd, maar ze hebben dus een eigen programma en als je upload wordt je beloond met credits.

Verder spreekt het allemaal voor zich, albums browsen enzo is makkelijk, niks op aan te merken.

Iig, dat is mijn ervaring, ik heb t geprobeerd en ik vind t sucken:)

[ Voor 45% gewijzigd door angl2k op 29-04-2004 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke albums zijn dat toevallig? Misschien heb ik die toevallig ook, kunnen we vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angl2k
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 13:51:
Welke albums zijn dat toevallig? Misschien heb ik die toevallig ook, kunnen we vergelijken.
ff opzoeken...
lijstje in chronologische volgorde
  • 50 Cent - Get rich or die trying
  • Crouching Tiger Hidden Dragon OST
  • Dido - Life for rent
  • DMX - Grand champ
  • Eminem - The eminem show
  • Good Charlotte - The young and the hopeless
  • Placebo - Sleeping with ghosts
  • The Rasmus - Dead Letters

[ Voor 2% gewijzigd door angl2k op 29-04-2004 13:59 . Reden: list gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angl2k schreef op 29 april 2004 @ 13:57:
[...]

ff opzoeken...
lijstje in chronologische volgorde
  • *50 Cent - Get rich or die trying *Crouching Tiger Hidden Dragon OST *Dido - Life for rent *DMX - Grand champ *Eminem - The eminem show *Good Charlotte - The young and the hopeless *Placebo - Sleeping with ghosts *The Rasmus - Dead Letters
Ha, niet allemaal mijn muziek :P
Maar ik ging vanavond toch de nieuwe van Prince neerladen, zal even een steekproefje met een van jouw albums doen. Welke waar in het bijzonder slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxMan
  • Laatst online: 01-07 08:42
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 13:59:
[...]

Maar ik ging vanavond toch de nieuwe van Prince neerladen, zal even een steekproefje met een van jouw albums doen. Welke waar in het bijzonder slecht?
Laat even hier weten hoe de Musicology klinkt, ik ben daar namelijk wel benieuwd naar :). Die kun je trouwens in FLAC downloaden en als de kwaliteit goed is zal ik binnenkort ook eens wat overmaken via paypal om het te proberen (dan wordt het wel meteen lossless compressie natuurlijk, anders klinkt het niet goed over m'n cambridge set).

*Topic bookmarked :)

LinuxFox, because penguins aren't even furry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angl2k
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 13:59:
[...]
Hmm ik had er 1 waarbij t echt slecht klonk maar ik kan niet meer connecten naar de site.

In ieder geval, het album van The Rasmus (Dead Letters) had ik recent gedownload.

Om ff een gauw voorbeeldje te pakken, de laatste track, Funeral Song, en dan het stukje 0:32-0:40 als ie zegt "It's happened before".

Ook van t album van Good Charlotte (The young and the hopeless), eenalaaste track Emotionless, stukje 0:25-0:40.

Ik zoek ondertussen nog naar meer voorbeeldjes :)

edit:
Disclaimer: ik heb natuurlijk niet t oorspronkelijke materiaal om te beluisteren, en het is mijn mening. De een vindt het goed, de ander slecht. Beste is om zelf te luisteren natuurlijk :)

[ Voor 29% gewijzigd door angl2k op 29-04-2004 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themodfather
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

themodfather

J.C.B.

wat maakt uit
ik bedoel waar krijg je 500mb aan muziek en video voor 5 euro??
en over de illigaliteit. je MAG een cd kopen in rusland.
en je MAG over het internet een CD uit het buitenland kopen.
dan mogen ze hem tog ook "opsturen"

The ModFather

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxMan
themodfather schreef op 29 april 2004 @ 14:25:
wat maakt uit
Als is voor 7 euro een CD koop met kut kwaliteit aan geluid en ik kan voor nog geen 14 euro de (fysieke) cd kopen met veel betere kwaliteit geluid, hoesje etc, dan zal ik niet twijfelen om de betere cd te kopen.. (als de cd van prince slechte kwaliteit is laat ik hem overkomen uit engeland via www.play.com denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angl2k
themodfather schreef op 29 april 2004 @ 14:25:
wat maakt uit
uhm.

1) Ik vind de kwaliteit slechter dan illegale, gratis mp3'tjes van 192kbs (imho)

2) Ik merk geen kwaliteitsverschil tussen een 128kbps mp3tje van hun en een 2-pass CBR WMA op 320.
Met andere woorden het zou zeer goed kunnen dat ze gewoon willen dat je betaalt voor een 10MB bestand in plaats van een 3-4MB bestand terwijl het eigenlijk hetzelfde is.

3) Het is mijn mening, doe wat je zelf wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxMan
En Patrickje? Al een update over de geluids kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, ben ik weer. Het heeft me gisteren heel veel moeite gekost om Musicology van Prince te downen, die heb ik nu wel. Maar nu kan ik door technische problemen helemaal niks meer downloaden:
Dear users!

Due to a technical works you may experience instability while working with our site. Encoding and downloading are now disabled. Our services will become available at 10:00, 5.May.2004. We ask to excuse us for the inconvenience.
Maar, ik heb Prince als mp3 192kbps lame cbr gecodeerd, via het nieuwe OEX2 (waarin ze dus wel direct vanaf de ruwe cd-data encoderen), en als mp3-cd aan mijn Philips DVD-speler gevoerd.

Ik moet zeggen dat de kwaliteit conform is aan wat ik gewend ben van mp3/cd kwaliteit: niet hoogdravend maar voldoende. Ik heb in ieder geval geen mp3-artifacten, kraak of spikes. Het enige wat me opvalt is dat de opname erg veel 'gain' lijkt te hebben, maar dat vind ik bij alle Prince cd's (ook de originele).

Goed, Rasmus etc probeer ik dus later nog, ik kan er nu echt niet meer bij :'(
I'll be back ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxMan
Da's mooi, ik zal het denk ik ook maar eens proberen, alleen zal ik wel downloaden in flac.. Als het goed is zal dat dus precies zo klinken als de originele cd.
Berekenen ze trouwens de data per liedje, of kijken ze echt naar het aantal bitjes wat je uit hun server plukt? Als er bv iets mis gaat aan hun kant of aan de client-side, berekenen ze dan ook de data die je voor een tweede keer download?

Edit: Ik kan trouwens nog wel downloaden.. (heb ik net even geprobeerd met een gratis liedje)

Edit 2: Ik had het dus verkeerd gelezen, het gaat dus om encoden en dan downloaden..

[ Voor 21% gewijzigd door FoxMan op 30-04-2004 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de grap is dat ze per MB rekenen. Dus als je in 64kbps mono wil downen kost het stukken minder dan in bv FLAC ;) Maar nog steeds minder dan de parkeerkosten in de stad als je daar een cd'tje wil gaan kopen :D
Ik ben nog nooit een track 'kwijtgeraakt', ze schrijven 'm pas af als hij volledig is gedownload. Als je 'm daarna weer wilt downloaden kost het je wil geld natuurlijk.

Ik ben wel benieuwd of jij die gekke 'gain' ook hoort bij FLAC (misschien ben ik gewoon een audio-purist hoor). Zat nog wat oudere downloads te luisteren (oa Ibrahim Ferrer en Paul McCartney) en daarin was absolute geen sprake van enige vervorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxMan
Ik had al begrepen dat ze per MB afrekenen, maar het is dus niet zo dat als er iets mis zou gaan met de download (bv als je internet verbinding een keertje weg zou vallen) dat je dan nog een keer moet betalen voor de MB's die je opnieuw moet downloaden?

Ik zal er zeker op letten, ik hoop maar niet dat ze met het dynamische bereik hebben zitten kloten.. Als er gain over het geluid heenzit, dan is het niet goed, maakt niet uit of je audio-purist/fiel bent, het is gewoon niet goed.. Maar ik zal 5 mei eens proberen of ik flacjes kan downloaden en zal zodra ik ze op een cd'tje heb gezet en beluisterd heb even posten wat ik ervan vind..

Edit: Wat voor geluids-apparatuur heb je eigenlijk staan?

[ Voor 6% gewijzigd door FoxMan op 30-04-2004 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, het kan bijna niet misgaan met downloaden.

Apparatuur? Philips SA763 DVD/SACD speler, Harman Kardon AVR40 receiver en JBL LX-5 speakers.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxMan
Er is trouwens een wijziging gekomen in de datum dat ze terug komen, nu staat er dit op hun site:
Dear users!
Due to a technical works you may experience instability while working with our site. Encoding and downloading are now disabled. Our services will become available at 10:00, 1.May.2004. We ask to excuse us for the inconvenience.
Het zal alleen wel zondag worden voor ik kan beginnen met downloaden. Hopelijk heb ik de flacjes dan binnen op maandag ('t zou wel even kunnen duren met een maximale download snelheid van 40 KiBi/sec)

Leuke set trouwens, ik heb zelf een Cambridge Audio Azur 640C CD-speler, een Cambridge Audio Azur 540R Receiver en 2 JBL L 6 speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senn
  • Laatst online: 04-06 19:36

senn

jep.

Het feit dat gebruikers credits krijgen om albums te rippen, encoderen en dan online te zetten geeft mij toch het gevoel dat er geen geld bij de platenmaatschappijen terecht komt. Het lijkt mij dat een site die legale banden heeft met bepaalde maatschappijen haar muziek gewoon aangeleverd krijgt.

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij betaal je alleen voor het gebruik van dit share-netwerk; het is meer een online eMule waar gebruikers credits krijgen voor uploaden dan een echte online-platenwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angl2k
senn schreef op 01 mei 2004 @ 09:24:
Het feit dat gebruikers credits krijgen om albums te rippen, encoderen en dan online te zetten geeft mij toch het gevoel dat er geen geld bij de platenmaatschappijen terecht komt. Het lijkt mij dat een site die legale banden heeft met bepaalde maatschappijen haar muziek gewoon aangeleverd krijgt.

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij betaal je alleen voor het gebruik van dit share-netwerk; het is meer een online eMule waar gebruikers credits krijgen voor uploaden dan een echte online-platenwinkel.
volgens mij had ik ergens gelezen dat het in Rusland zo is, dat je 1x een bepaald bedrag aan een platenmaatschappij betaalt en dat je dan vrij bent hun muziek te gebruiken. Stond ergens in zo'n juridisch mailtje in dit topic dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senn
  • Laatst online: 04-06 19:36

senn

jep.

angl2k schreef op 01 mei 2004 @ 13:29:
[...]

volgens mij had ik ergens gelezen dat het in Rusland zo is, dat je 1x een bepaald bedrag aan een platenmaatschappij betaalt en dat je dan vrij bent hun muziek te gebruiken. Stond ergens in zo'n juridisch mailtje in dit topic dacht ik
Dan ga ik er wel van uit dat het hier illegaal is om die mp3tjes te hebben zonder 'licentie', anders dan zouden MP3's die in Rusland geripped en geencodeerd vanaf een CD die daar gekocht is legaal zijn, terwijl een 'Nederlands' mp3tje illegaal is?

Lijkt me niet ;)
Pagina: 1 2 Laatste