Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl
Als de biosinstellingen niet onthouden worden ligt dat meestal of aan de jumper of aan de batterij. Dus, zoals ShotGun al zegt, probeer eens een andere batterij
aaaaaaaarghhHet betreft een pcchips mobo van het type m770lmrt Rev 1.2A met alles onboard (modem, geluid,vga etc)
ik wil je niet demotiveren of voor het hoofd stoten, maar als de boel niet lekker loopt bij zo'n ding, leg dan niet de twijfel bij jezelf maar bij de hardware iig.
Mwoeah, die PC Chips P2/3 gevallen waren geen snelheidsmonsters maar zolang je niet teveel met IRQs wilde doen waren ze betrouwbaar en stabiel genoeg.smvs schreef op 18 August 2003 @ 01:48:
[...]
aaaaaaaarghh
ik wil je niet demotiveren of voor het hoofd stoten, maar als de boel niet lekker loopt bij zo'n ding, leg dan niet de twijfel bij jezelf maar bij de hardware iig.
* dion_b bedenkt wel net dat hij allen vandaag al een M748LMRT definitief ten grave heeft gelegd en USB op een M715 uitgezet heeft wegens onoplosbare USB/NIC IRQ conflicten...
Iig eerst eens bij de batterij kijken...
Oslik blyat! Oslik!
Die batterij is niet het probleem, deze is al vervangen.
Het probleem is dat als de bios jumper erop zit, de computer niet op wil starten. Pas als ik de jumper eraf haal (en de bios inhoud dus wis) wil de computer opstarten. Maar ja, als je die jumper eraf laat, krijg je iedere keer een checksum error en moet ik de bios opnieuw instellen.
Oh ja, ik weet dat pc-chips beetje brakke zooi is, maar het is een pc van een collega die alleen gebruikt wordt voor een beetje tekstverwerken en een keer een beetje internetten.
Het probleem is dat als de bios jumper erop zit, de computer niet op wil starten. Pas als ik de jumper eraf haal (en de bios inhoud dus wis) wil de computer opstarten. Maar ja, als je die jumper eraf laat, krijg je iedere keer een checksum error en moet ik de bios opnieuw instellen.
Oh ja, ik weet dat pc-chips beetje brakke zooi is, maar het is een pc van een collega die alleen gebruikt wordt voor een beetje tekstverwerken en een keer een beetje internetten.
Verwijderd
meestal is het zo dat indien je de jumper plaatst, dus op clear cmos de BIOS gecleared wordt. Wat gebeurt er als je de jumper er aflaat, BIOS defaults en vervolgens een save en exit geeft.
dan wordt wederom de bios gecleared... met alle gevolgen van dien
Gisteren het mobo bios geflashed.... deed het. STekkers eruit getrokken, vanmorgen weer geprobeerd-->klootn!
Wijs besluit genomen--> moederbord gaat op bezoek bij meneer en mevrouw kliko.
Bedankt voor jullie hulp
Wijs besluit genomen--> moederbord gaat op bezoek bij meneer en mevrouw kliko.
Bedankt voor jullie hulp
Verwijderd
klinkt als een redelijke oplossing.
je kan em ook in een bak zoutzuur gooien, is je probleem zeker "opgelost"
je kan em ook in een bak zoutzuur gooien, is je probleem zeker "opgelost"
Pagina: 1