VCD kopieëren, maar dan met sub

Pagina: 1
Acties:

• Sneaky_Dill
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik heb dus een VCD, en daar wil ik een subtitle invoegen. wat ik nu heb gedaan is een divx sub van dezelfde film aanpassen met TimeAdjuster, vervolgens de .dat file van de VCD laden in VirtualDub die met een subtitle filter de subtitle invoegt.

Alleen nu kan ik het niet saven over dezelfde .dat file, alleen als .avi :( Nu sla ik hem op als divx en convert die naar nieuwe VCD, maar kan dat ook zonder die tussenstap? beetje omslachtig dit en meer kwaliteitverlies.

Heb een upgrade nodig =/

• chromeeh
  • Laatst online: 09-07 13:49

chromeeh

the Gnome

Ik zit met precies het zelfde probleem....
Dus op een bestaande VCD een subtitle bij opzetten :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Volgens mij kan je dat alleen met hercoderen. Zomaar er even bijplakken werkt volgens mij niet. Kijk eens naar mpeg plugins voor tmpgenc, waarmee je direct mpeg's kan (her)coderen met dit programma. Dan alleen nog de subtitles aan de gang krijgen en het zou wat kunnen worden.

• Sneaky_Dill
het is al gelukt (op deze manier: vcd -> sub erbij met virualdub -> saven als divx -> divx branden als vcd), alleen de vcd gemaakt met Nero wordt niet geaccepteerd door de DVD speler :S en de divx tussenstap zorgt voor kwaliteitsverlies. dus kan virtualdub niet een bestand als vcd .dat of .mpg opslaan?

ohjah, programmas gebruikt

TimeAdjuster voor het aanpassen van DivX subtitles
SRTtoSSA om van de subtitle .srt file een .ssa file te maken
VirtualDub met subtitles plugin om die .ssa subfile in de film te mergen

Vervolgens kan ik met virtualdub een .avi maken met de subtitle er permanent in.

[ Voor 35% gewijzigd door Sneaky_Dill op 11-08-2003 10:02 ]

Heb een upgrade nodig =/

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Als je die avi nou omzet met tmpgenc in een mpeg1 bestand (352x288 25fps of zo), dan moet je DVD speler 'm wel accepteren als je 'm als (non compliant) VCD met Nero brandt, toch?

• Sneaky_Dill
wat is non compliant? en is het niet omslachtig om van mpeg1 naar divx en dan weer naar mpeg1 te gaan?

Heb een upgrade nodig =/

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bij mij nu dus hetzelfde probleem en aangezien dit topic nog niet al te oud is...

*kick(je)*

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Van de site : http://members.home.nl/p.poll/

1. Ik heb een Mpeg film (SCVD) gedownload en nu wil ik daar graag ondertitels inzetten, is dat mogelijk en zo ja kan iemand mij vertellen hoe ?

Ja, dit kan.
Als het een mpeg-1 bestand is kan je dit bestand net zo behandelen in VDub als een avi dus de procedure blijft helemaal hetzelfde.

Is het een mpeg-2 bestand dan is de procedure enigszins anders;
Je hebt twee mogelijkheden:
A. als je dvd-speler selceteerbare ondertitles ondersteunt dan moet je Willem's tutorial op mijn site volgen
B. Als je dvd-dpeler niet kan (of je wilt gewoon de ondertitels IN de svcd hebben) dan volg je de Methode Babs of Mozxartlaan die op mijn site beschreven staan

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Pagina: 1