Toon posts:

[Muis] Logitech dual optical

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.no/tester/input/dual_optical/logitech-dual-optical-stor.gif
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=252161

Deze muis heb ik nu ongeveer een jaar, ik heb deze aangeschaft aangezien ik las dat dual optical voor extra precisie zou moeten zorgen. Welnu aangezien ik op een donkere muismat werk en de laatste muisdrivers heb geinstalleerd zou je zeggen dat die precisie ook wel aanwezig zou moeten zijn. Nou dus niet. Wanneer ik aan het werk ben of games doe verspringt de cursor regelmatig heel snel naar een hoek van het scherm of maakt een andere rare beweging. Ook wil het wel eens zo zijn dat als de muis stil ligt, dat de cursor heel langzaam één bepaalde richting op gaat bewegen. Weet iemand waar dit aan ligt, en hoe dit op te lossen?

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=252162

Bij dit plaatje zie je het tweede probleem. De plakkertjes waarmee de muis 'glijd' raken los van de onderkant. Er zit nu 1 helemaal los en de anderen beginnen ook al losser te raken.
Erg vervelend, verder is het een prima muis hoor en ligt prima in de hand met functionele knoppen en een strak design. Wellicht een paar verbeterpuntjes voor het volgende model..... ;)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 23:31

job

ik zie op de foto al dat je muismat niet vlak is, maar wollig.
ook reflecteerd deze. ik kan me goed indenken dat de lichtstralen zo de verkeerde kant op vliegen.

met optische muizen heb ik toch nog altijd de beste resultaten met een wit a-4-tje.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 14:28
Ik gebruik persoonlijk een blauwe muis mat. Bij mij kameraad die had ook last bij een gewone logitech optical. Met de blauwe muis mat niet meer.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Het eerste probleem ken ik, maar daar had ik alleen regelmatig last van met mijn Zwarte Icemat... nu gebruik ik gewoon een boek als muismat ;) , en die glijdertjes die zijn nu ( na meer als een jaar alweer ) nog steeds niet los of zo...

Verder nog steeds lekkere muis hoor... ik wil binnenkort ff een MX700 halen maar dat zou ik alleen doen omdat die mooi is en nieuw en zo :9

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-06 22:55
Dit is toch een Mx 300 ? Voor die 45 euro die dat ding kost (100 piek voor een muis!) zou het toch moeten werken zou je denken. Geen garantie ?

woei!

Verwijderd

Topicstarter
PaszWerken schreef op 09 augustus 2003 @ 21:04:
Dit is toch een Mx 300 ? Voor die 45 euro die dat ding kost (100 piek voor een muis!) zou het toch moeten werken zou je denken. Geen garantie ?
Ja ik geloof dat ik er destijds zelfs 50 euro voor betaald heb, en wat betreft de garantie weet ik niet of dat nog geldig is. Even boekje opzoeken.....

Verwijderd

PaszWerken schreef op 09 augustus 2003 @ 21:04:
Nee, dit is een MX300:

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/1172.jpg
en die kost minder dan 45 euro. De Dual Optical kostte destijds wel 45 euro.

Verwijderd

Waarom gebruiken mensen eigenlijk nog een muismat. Is bij optische muizen helemaal niet meer nodig daar er geen balletje meer lekker moet rollen.

• Lamer_Deluxe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-07 11:04

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Yup, die plakkertjes gaan er nu bij mij ook steeds af, zal wel door de warmte komen ofzo. Ik heb al een donor Microsoft muis kaalgeplukt voor nieuwe plakkertjes.

En de metallic verf begon al heel snel af te bladderen, dat vond ik wel behoorlijk slecht.

Behalve dat het muiswieltje behoorlijk luidruchtig is, is het verder een prima muis.

Oh en een van de logitech programmatjes crashed regelmatig als m'n laptop in slaapstand is geweest.

EDIT: Ik gebruik overigens de achterkant van zo'n groene snijmat als muismat, werkt ook prima.

[ Voor 11% gewijzigd door Lamer_Deluxe op 09-08-2003 21:20 ]

[druk op een toets om verder te gaan]

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 21:15:
Waarom gebruiken mensen eigenlijk nog een muismat. Is bij optische muizen helemaal niet meer nodig daar er geen balletje meer lekker moet rollen.
Dacht je?

Er zijn zat ondergronden te vinden waarom een optische muis niet werkt.
(Zoals mijn bureau dus...)

En een goede muismat glijdt vaak ook lekkerder

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil eigenlijk ook niet van mijn muismat af. Ten eerste omdat er een prettige gelkussen in zit en ten tweede omdat het makkelijker ''muist'' dan op mijn bureau

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Lamer_Deluxe schreef op 09 augustus 2003 @ 21:16:
Yup, die plakkertjes gaan er nu bij mij ook steeds af, zal wel door de warmte komen ofzo. Ik heb al een donor Microsoft muis kaalgeplukt voor nieuwe plakkertjes.

En de metallic verf begon al heel snel af te bladderen, dat vond ik wel behoorlijk slecht.

Behalve dat het muiswieltje behoorlijk luidruchtig is, is het verder een prima muis.

Oh en een van de logitech programmatjes crashed regelmatig als m'n laptop in slaapstand is geweest.

EDIT: Ik gebruik overigens de achterkant van zo'n groene snijmat als muismat, werkt ook prima.
Plakkertjes die eraf gaan?

Metallic verf die eraf gaat bladderen?

Logitech proggie's die crashen, die gebruik ik overigens nooit, waarom wel?

Dus wat doen jullie allemaal met je muis? :P

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 15:37
misschien moet je eens overwegen de mx500 te halen. de echte opvolger van de dual optical. nog precieser, maar dan met 1 sensor.
prijs slingert tussen de 40-50eurie

je gebruikt je muis elke dag. dan mag dat best wel eens om de zoveel tijd vervangen worden.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:27
ik heb ook een dual optical en geen van de problemen die jij opnoemt heb ik gemerkt, slechts op de muismat die je op CZ3 kreeg, blauw met wit ging hij flippen, maar ikzelf gebruik gewoon mijn witte bureau en daar heb ik geen enkel probleem met m'n muis...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 augustus 2003 @ 21:15:
Maar een goede muismat werkt wel beter/fijner imho.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb zo'n cheap-ass blauwe stoffen muismat met zwarte onderkant (blauw lapje stof erop dus) en met mijn mouseman optical werkt het perfect. Haal ik de muismat echter weg en gebruik ik mijn houten bureaublad dan verspringt de muis, staat soms stil, beweegt uit zichzelf, en ga maar door. Neem gewoon een niet glimmende vlakke ondergrond en het werkt.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

ik heb zo'n OEM versie, prima ding... doet het perfect op mijn ABN Amro muismat, op mijn rode snijmat doet hij het totaal niet, maar dat is logisch met rood licht. ik heb geen last van loslatende plakkers, en hij glijdt prima. misschien dat je muismat te grof van structuur is?

• Lamer_Deluxe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-07 11:04

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

NeoGames.nl schreef op 09 August 2003 @ 21:40:
Plakkertjes die eraf gaan?

Metallic verf die eraf gaat bladderen?

Logitech proggie's die crashen, die gebruik ik overigens nooit, waarom wel?

Dus wat doen jullie allemaal met je muis? :P
Ja, het is gewoon een van die standaard logitech driver programmatjes en met driver werkt de muis wat beter :)

De lijm van die teflon plakkertjes wordt kennelijk zacht met deze warmte, wel slecht eigenlijk.

Maar die afbladderende verf vond ik wel erg slecht. Logitech muizen zijn dus toch niet zo geweldig als dat ik dacht.

Microsoft muizen zijn helemaal crap (na iets van drie maanden draadbreuk).

Ik had een muis van A4 tech met twee scrollwieltjes en dat ding was super, na iets van vijf jaar intensief gebruik pas een draadbreuk.

[druk op een toets om verder te gaan]

Pagina: 1