Insectje in monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 16:24

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik zit met een vervelend probleempje. Er is zo'n piepklein insectje in m'n TFT (Samsung 191T) gekropen, in de spleet tussen de plastic behuizing en de monitor zelf. Hij zit dus echt in het scherm zelf. Dat resulteert in een zwart vlekje met een oppervlakte van een paar pixels. Hij beweegt niet meer dus ik denk dat hij dood is... De vraag is nu natuurlijk: hoe krijg ik dat kreng eruit? Het is best irritant om de hele tijd op zo'n vlekje te moeten kijken.

Ter verduidelijking nog een webcampic:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/steve.lersberghe/beestje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit probleem komt echt opeens vaak voor zeg, maar wat er aan te doen is weet ik eigenlijk niet. Als eerste even contact opnemen met Samsung zou ik doen, denk dat zij wel vaker hiermee te maken hebben gehad. Zelf de TFT open schroeven betekent iig einde garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 18:04

klaaz

it's me!

Zo, dat is lastig zeg. Had het vliegje niet gedacht, dat ie zo bekeken zou worden denk ik ;)

Oplossing: misschien eens zoeken naar wat schroeven aan de achterzijde en eens kijken hoe de boel in elkaar zit? In principe moet het op te lossen zijn want hij komt echt niet in de TFT plaat zelf. Het lijkt me dat er een beschermplaat voor zit, en het vliegje zit er tussen.

Open draaien en schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
E.e.a. heeft met het weer te maken... Zulke vliegjes worden hier ook wel 'donderbeestjes' genoemd, ze kondigen meestal onweer aan. Vervelende dingen, piepklein en jeuken als de pest. Heb er ook al uit m'n 5.25" bay covers mogen halen, die bestaan uit een laag aluminium en een laag plexi, daar hadden ze zich dus tussen genesteld.

Ik zie niet echt schroefmogelijkheden, althans niet aan de voorkant. Aan de achterzijde (bij de connectors en voeding) kan ik wel een plaatje losschroeven maar ik denk niet dat dat me iets zal opbrengen. Ik heb ook geen zin om te proberen de plastic behuizing eraf te klikken/trekken en zaken te beschadigen, daar is dit schatje net wat te duur voor.

Ik ben niet echt op de hoogte van de bouw van een TFT, maar ik vermoed dat hij inderdaad achter de beschermlaag zit. Zelfs moést ik de behuizing open krijgen: is het veilig om die beschermlaag er zomaar eventjes af te halen?

Anderzijds is het natuurlijk nogal lullig om het scherm hiervoor te retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 16:01
Klaaz schreef op 27 juli 2003 @ 03:10:
Zo, dat is lastig zeg. Had het vliegje niet gedacht, dat ie zo bekeken zou worden denk ik ;)

Oplossing: misschien eens zoeken naar wat schroeven aan de achterzijde en eens kijken hoe de boel in elkaar zit? In principe moet het op te lossen zijn want hij komt echt niet in de TFT plaat zelf. Het lijkt me dat er een beschermplaat voor zit, en het vliegje zit er tussen.

Open draaien en schoonmaken.
Als dat gaat, en grote kans dat dan je garantie ook meteen is verlopen....niet doen dus.

Zie ook dit topic [rml][ tft] vliegje erin, hoe eruit te krijgen?[/rml]

Beste is dus om toch ff contact op te nemen met Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Heb zonet een mail gestuurd naar Samsung. Doet Samsung over het algemeen moeilijk over dergelijke zaken?

Ik denk dat het vliegje nog een laatste stuiptrekking heeft gegeven, want ipv verticaal ligt ie nu horizontaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89280

Hoe zou het met die andere vlieg afgelopen zijn? Wel een leuk verhaal voor je kleinkinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:20

LopeZ

Too much is never enough

Zie oa [rml][ tft] vliegje erin, hoe eruit te krijgen?[/rml], zijn best veel topics intussen over :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.