[dvd] ondertiteling op dvd

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36621

Topicstarter
Hallo,
Ik heb al best wel wat rondgezocht op dit forum over een ondertiteling op een DVD te zetten, maar ben er niet uitgekomen.

Zelfs op de site www.doom9.nl staat er niks over.
Het gaat er dus om dat ik een ondertiteling bij de DVD kan zetten, en dan weer opnieuw kan branden, zodat ik hem op TV met ondertiteling kan bekijken, en eventueel de ondertiteling ook uit kan zetten.

Dit moet toch opzich mogelijk zijn? Ik zoeken, maar echt niks gevonden.

Is er iemand die dit ooit geprobeerd heeft en gelukt is, of tips heeft?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25587

Ik begrijp uit je stukje tekst dat jij een officiele DVD (een film) op harde schijf wilt zetten. Vervolgens wil je er dan ondertiteling bij voegen en weer opnieuw op een DVD branden. Naar mijn weten wil dit niet. Je kunt wel de DVD rippen naar harde schijf als een DivX dan de ondertiteling erbij voegen. Vervolgens rip je hem weer naar DVD en dan brand je hem. Het kan dan wel zijn dat je enige kwaliteitverlies hebt. Kijk anders ook op www.dvdrhelp.com daar staan vaak ook hele handige artikelen. Ik weet zeker dat er genoeg bij staan die jou verder kunnen helpen. In ieder geval suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
Dit kan met dvd Shrink.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 25587 schreef op 23 July 2003 @ 11:42:
Ik begrijp uit je stukje tekst dat jij een officiele DVD (een film) op harde schijf wilt zetten. Vervolgens wil je er dan ondertiteling bij voegen en weer opnieuw op een DVD branden. Naar mijn weten wil dit niet. Je kunt wel de DVD rippen naar harde schijf als een DivX dan de ondertiteling erbij voegen. Vervolgens rip je hem weer naar DVD en dan brand je hem. Het kan dan wel zijn dat je enige kwaliteitverlies hebt. Kijk anders ook op www.dvdrhelp.com daar staan vaak ook hele handige artikelen. Ik weet zeker dat er genoeg bij staan die jou verder kunnen helpen. In ieder geval suc6 :)
Dit had ik zelf ook al in gedachten, alleen de kwaliteit van de film gaat dan behoorlijk achteruit, en dat is dus niet de bedoeling :)

Het moet toch mogelijk zijn, want de echte DVD makers kunnen het ook, waarom zouden wij het dan niet kunnen ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe dan , ik zie hier geen optie bij om ondertiteling erbij te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
Anoniem: 36621 schreef op 23 juli 2003 @ 11:59:
[...]

Hoe dan , ik zie hier geen optie bij om ondertiteling erbij te zetten
Je moet ook re-author gebruiken.
Dan kan je zelf alle menu's verwijderen, kiezen welke ondertitels je wil toevoegen en zelfs welke geluidskanalen je wil gebruiken.
De ondertitels kan je dan gewoon aan en uit zetten op de dvd speler.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan niet kiezen of ik er ondertiteling bij wil..Ik heb versie 1.03

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 36621 op 23-07-2003 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:33

Flame17

Captur EDC 130

http://www.weethet.nl/dutch/video_divx2kvcd_subs.php als aanvulling op een eerdere post.

Maak anders een Svcd met selecteerbare ondertitels, beeld is bijna hetzelfde van kwaliteit als bij een DVD.

Let er wel op dat je DVD speler een Svcd kan afspelen( Sony 's doen hiermee erg moeilijk)

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
Anoniem: 36621 schreef op 23 July 2003 @ 12:11:
Ik kan niet kiezen of ik er ondertiteling bij wil..Ik heb versie 1.03
Ik heb versie 2.3..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Amstel76 schreef op 23 juli 2003 @ 15:09:
[...]

Ik heb versie 2.3..... :P
Kun je me even mailen? :d info@smshuis.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 09:51

AdLentis

Gadget Inspector

Arno schreef op 23 July 2003 @ 13:10:
...

Maak anders een Svcd met selecteerbare ondertitels, beeld is bijna hetzelfde van kwaliteit als bij een DVD.

...
Dit is absoluut niet waar, een DVD heeft een veel grotere resolutie, of beter: een DVD kan een veel grotere resolutie hebben. Het is wel zo dat de meeste TV's een DVD niet veel beter weergeven dan een SVCD.

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:03
Tada!.

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar schijnt wel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haggard
  • Niet online
Probeer het eens met DVDMaestro...(werkt zeker, gebruik het zelf)

Als je de ondertitels als gewone tekst hebt zul je misschien Subtitleworkshop van urusoft ( http://www.urusoft.cjb.net ) nodig hebben om deze om te zetten naar een formaat die DVDMaestro ondersteund...

'HAG

Veel suc6

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
Anoniem: 36621 schreef op 23 July 2003 @ 15:18:
[...]

Kun je me even mailen? :d info@smshuis.nl
Waarvoor zou ik je moeten mailen, het lijkt me toch niet zo moeilijk om een progje wat freeware is te vinden op internet........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120710

Amstel76 schreef op 23 juli 2003 @ 16:31:
[...]

Waarvoor zou ik je moeten mailen, het lijkt me toch niet zo moeilijk om een progje wat freeware is te vinden op internet........
Is allemaal wel heel mooi en aardig wat jij met jouw'n dvd shrink kan. Maar ik kan toch werkelijk geen sub toevoegen met die versie van jouw. En als het wel mogelijk is dan moet je me het echt eens vertellen hoe jij het voorelkaar krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13577

Anoniem: 36621 schreef op 23 juli 2003 @ 11:35:

Is er iemand die dit ooit geprobeerd heeft en gelukt is, of tips heeft?
Ja , is gelukt
je hebt maar een paar programma's nodig
waaronder dvd maestro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 15:09

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

http://www.videohelp.com/ complete tutorials met links voor de benodigde software

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:14
overigens is dit ook een goede manier om van een unsubtitled dvd naar een dvd met ondertitels te gaan

http://www.dvd2dvd.tk

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-05 21:02
Weet je echt heel zeker dat je met dvd shrink een ondertiteling erbij kan zetten?
Hebben nog meer mensen hier ervaring mee?

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:39

Xeo

http://www.extradvd.nl/html/ondertiteling8.htm

Deze guide werkt heel goed... alleen sommige software is ehm legaal een beetje duur... maar iig dit is eenduidelijke en goede guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54850

grr ik word een beetje wanhopig van dit gebeuren. Heb al heel wat guides geprobeert afgelopen 2 dagen.

Ik heb een NTSC film die ik NL wil ondertitelen. Demuxen en ondertiteling maken gaat goed. Toen heb ik eerst met Ifoedit ge-authored. Die errort op een gegeven moment maar maakt het wel af. Alleen als ik deze film dan afspeel hapert ie onwijs in Ifoedit, en op mn standalone dvd speler hangt ie al na 3 sec.
Na wat zoeken vond ik dat er een bug zit in Ifoedit icm NTSC, en dat ik het programma Rejig moet gebruiken. Maar hoe ik deze ook gebruik, hij errort na het multiplexen met een "Assertion" error.
Andere guide met bv dvdmaestro lukken me ook niet, omdat dvdmaestro niet wil opstarten bij mij..

Kan iemand mij hulp bieden?? Alstublieft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-05 21:02
ik heb net dvd shrink geprobeerd, maar ik kan alleen ondertitels weg laten, maar ik kan er geen bij zetten, of doe ik het nou verkeerd. Ik heb dus hier een dvd liggen, zonder nederlandse ondertiteling, en ik heb een ondertiteling van internet. Hoe krijg ik deze nou op de dvd, en als het kan in een menuutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stimpy-NL schreef op 03 september 2004 @ 14:36:
ik heb net dvd shrink geprobeerd, maar ik kan alleen ondertitels weg laten, maar ik kan er geen bij zetten, of doe ik het nou verkeerd. Ik heb dus hier een dvd liggen, zonder nederlandse ondertiteling, en ik heb een ondertiteling van internet. Hoe krijg ik deze nou op de dvd, en als het kan in een menuutje
dat is precies wat wij allemaal willen! Help ons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 19:33

Caveman

whahoehaha

How To Backup a DVD and Add new Subtitles to a DVD. (THE COMPLETE WORKING GUIDE).

This guide will help you replace one of the subtitles provided with a DVD-Video disc with another one and keep all extra materials and menus. Or, to be brief, it will give you the opportunity to have any language on your dvd.

Link
http://www.videohelp.com/forum/viewtopic.php?t=219535

Tools used
DVD Shrink, IfoEdit, ReJig, srt2sup, Subtitle Workshop, SupRemap, VobEdit

Conversion
DVD to DVD

Sections
How to add subitles to a video
Other DVD Backup guides, DVD to HD, Subtitle

How to backup and add new subtitles to a DVD

This guide describes using screenshots how you can add subtitles to a DVD, which can be turned on/off with a remote control, just like normal subtitles.

Link
http://www.videohelp.com/forum/userguides/197950.php

Tools used
DVD Shrink, IfoEdit, srt2sup, Subtitle Workshop, VobEdit

Conversion
DVD to DVD DVD9 to one DVDR

Sections
How to backup DVD to DVD±R/W Basic

How to add selectable subtitles to a DVD

This guide will teach you how to prepare a sup file from any srt file (text format subtitle), which can be muxed with video, audio and other sup files with Ifoedit in order to produce a new dvd title.

Link
http://www.dvd-guides.com...ubtitles&name=subtitleadd

Tools used
IfoEdit, srt2sup

Sections

Dit zijn al 3 gidsen met meestal share/freeware programma's. 1 en 2 lijken op elkaar en werken prima, zelf meerdere keren gebruikt.
Ifoedit werkt ook goed maar heeft zijn nukken, en idd soms kan die lastig doen met een NTSC....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:51
of gebruik mijn tutorial: www.p0ssible.nl/tutorial.doc veel plezier :)
ik heb dit met verschillende dvd's al gedaan , en het werkt perfect..

edit: hmm ik lees net dat dvd maestro niet bij jou werkt , welke versie gebruik je ?

[ Voor 58% gewijzigd door Possible op 03-09-2004 21:50 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Possible schreef op 03 september 2004 @ 21:42:
of gebruik mijn tutorial: www.p0ssible.nl/tutorial.doc veel plezier :)
ik heb dit met verschillende dvd's al gedaan , en het werkt perfect..

edit: hmm ik lees net dat dvd maestro niet bij jou werkt , welke versie gebruik je ?
een of andere 'geruilde' 2.9. Op WinXP blijft ie hangen op et splashscreen. Het rare is ook dat er geen install bij zit. Gewoon een map met files..
Pagina: 1