Pentium 3 dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 14:25
Gegroet,

Vooraf ff de specs:

P3 1ghz
Asus CUV4X-M --> Medion2001 ...
256 mb ram + 512 mb ram 133 mhz0

Nadat ik gisteren bij mycom koelpasta en een thermaltake fan had gekocht, ging ik em er vandaag ff opzetten ... het oude koelblok ging met veel moeite los, ik moest het blok erg had op de proc duwen om em d'r af te krijgen ...

Eindelijk eraf, koelpasta erop, Tt erop .. dacht ik dus ... 3 krasje, niet op core, maar rechtsonder door een aantal banen ... :(

Ik probeerde em nog een keer, en ik krijg geen beeld.
Niet op agp videokaart, niet op pci videokaart.
Biosreset heeft niet kunnen baten, gelijk powercable d'r uithalen tijdens opstarten, en dan weer d'r in doen ook niet.

De pc geeft echter wel een peep als ik het geheugen eruit haal, dus misschien is de proc niet helemaal dood? (De peeps werden toch geregeld door de processor?)

Als ik de pc nu opstart, gaat alles zoals normaal, maar ik krijg geen beeld.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Bedankt alvast

• manowar
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10-2025
hehhehe hekje, IR hier : heb je niet ff een andere cpu waar je mee kan testen?
Krijg je uberhaupt wel een post? Gaat je voeding aan?
zit je cpu goed in eht socket?

[ Voor 35% gewijzigd door manowar op 20-07-2003 13:58 ]

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

• Matthijs
neej :(

Als er mensen zijn in Zeewolde, plzzz =]

• Matthijs
voeding gaat aan, alles gaat als normaal, maar ik heb geen beeld ...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 16:18
EvilTuinHekje schreef op 20 July 2003 @ 13:52:
Eindelijk eraf, koelpasta erop, Tt erop .. dacht ik dus ... 3 krasje, niet op core, maar rechtsonder door een aantal banen ... :(
Door je moederbord?

Als ze niet te diep zijn kan je mazzel hebben, maar als ze te diep door je mobo heen zijn dan zijnw aarschijnlijk je printbanen (zo heet dat toch?) lichterlijk verneukt.

Probeer je cpu in een nadere pc :)

btw: kicken binnen 1 minuut word niet gewaardeerd.

• Matthijs
Icey schreef op 20 July 2003 @ 14:03:
[...]

Door je moederbord?

Als ze niet te diep zijn kan je mazzel hebben, maar als ze te diep door je mobo heen zijn dan zijnw aarschijnlijk je printbanen (zo heet dat toch?) lichterlijk verneukt.

Probeer je cpu in een nadere pc :)

btw: kicken binnen 1 minuut word niet gewaardeerd.
Kan de proc nu ff niet in een andere pc proberen :(

De kras zit in de banen op de proc, niet in me mobo ...
Was btw niet kicken, per ongeluk niet ge edit ;)

• manowar
offtopic:
hij had al gepost, voordat ik hem kom PM'en vandaar dat ie binnen 1 min schreef:)
Laat wat weten over hoe het gaat

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 16:18
EvilTuinHekje schreef op 20 July 2003 @ 14:06:
[...]

Kan de proc nu ff niet in een andere pc proberen :(

De kras zit in de banen op de proc, niet in me mobo ...
Was btw niet kicken, per ongeluk niet ge edit ;)
Heb je er een fototje van? Testen in een andere pc lijkt me het slimst, ik kan niet in mijn glazen bol zien wat er wel en niet kapot kan zijn gegaan door het (verkeerd) vervangen van een koeler...

• Matthijs
nee sorry ff geen digicam hier, ouders hebben die mee ...
Je hebt dus de proc, onder in het midden het zwarte stickertje? en dan lopen de 3 krasjes van linksonder, tot het stickertje ...

• manowar
misschien ff de cpu bij iemand anders in de PC proppen als alternatief?

Verwijderd

Hierzo bedoel je?
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vdbrink2/pentdetail.jpg
Misschien kan je heel voorzichtig de baantjes voor en na de kras iets blootleggen met een mesje en dan de boel weer verbinden met zilverlijm. Pas als je zeker weet dat het aan de baantjes ligt en je de processor toch al opgegeven hebt zou ik zoiets proberen, nee heb je in dat geval...
Die buitenste lijkt overigens niet echt belangrijk te zijn, als hij tenminste onder het zwarte gedeelte doorloopt.

• Matthijs
de banen lopen ongeveer op de hoogte van het cijfer 2, tot het zwarte stukje ... maar dat met zilverlijm is denk ik geen optie voor mij, ik kreng morgen ff in een andere pc uitproberen, zo niet, dan van de week geld bij elkaar sprokkelen voor een nieuwe configuratie :(

[ Voor 3% gewijzigd door Matthijs op 20-07-2003 23:48 ]

Verwijderd

Het zal ook alleen helpen als het aan de krasjes ligt, dat groene spul is n.l. best taai. Misschien hebben ze er al die tijd al gezeten.
Hoe zien de randen van de core eruit, je schreef dat je nogal hard moest duwen?

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Die P3tjes zijn taaie jongens. Die core is niet zomaar te beschadigen...zelfs niet met grof geweld!

Het zou wel kunnen dat je moederbord aan het kraken is geweest tijdens het grote druk uitoefenen...hopelijk gaat het in dat andere systeem van je wel werken...een p3 mobo is natuurlijk goedkoper dan een compleet nieuw systeem!

reserveringshouder Tesla Model 3

• manowar
mail anders mij ff die P3 1 Ghz test ik hem wel ff voor je hekje :p

• Weeds
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-07 12:12

Weeds

what is a weed...

Modbreak: dit soort onzin wordt niemand wijzer van :/

Onberbouwen en in normaal Nederlands schrijven, of gewoon niet posten :o

[ Voor 83% gewijzigd door dion_b op 22-07-2003 16:33 ]

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-07 16:19

Beaves

Usque ad Finem

Het lijkt me sterk dat je de P3 fysiek kappot gemaakt hebt, de core is bijna niet kappot te krijgen en eromheen ook bijna niet. Ik zou even langs Mycom gaan, die kunnen zo testen waar het aan ligt. Anders moet je zelf allemaal moeite doen met het regelen van andere hardware.

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 22-07-2003 16:35 ]

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Matthijs
Ok bedankt voor de tips, kga vanmiddag even langs een computerzaak, en als het nodig is langs MyCom ... jullie horen nog van mij :)

Verwijderd

Ik denk ook dast je net iets te hard hebt gedrukt tijdens het plaatsen van je nieuwe koelichaam. En die krasjes gaan oko wel door 2 banen heen. Misschien dat je ook idd. je moederbord hebt beschadigd. Ik zou ff je moederbord loshalen en ff op de achterkant kijken rondom je proc of er mischien haarscheurtjes opzitten. Veel succes

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 12:57:
Ik zou ff je moederbord loshalen en ff op de achterkant kijken rondom je proc of er mischien haarscheurtjes opzitten. Veel succes
Met alle respect, maar haarscheurtjes zie je dus niet met het blote oog of met een loep. Dus als je scheurtjes ziet, zijn het gewoon scheurtjes. Maar het is zeker wel het nakijken waard, als je zoveel druk hebt moeten zetten.

I think, therefor I am.....I think.

• Matthijs
nope geen scheurtjes kunnenz ien, maar heb ook nu geen microscoop bij de hand :Y) :P

Eindelijk zijn de winkels nu open, ff naar de computerboer in het dorp, anders vanmiddag ff naar mycom :(

• Matthijs
Ik ben net bij Paradigit in Amersfoort langsgeweest, en zij hebben kunnen constateren dat het moederbord kapot is, en dat de processor nog gewoon werkt :)

Toch wel opluchting, want ik wilde eigenlijk nog niet een nieuwe pc gelijk kopen ... naja, ik kon het niet gelijk kopen ... laat ik het zo zeggen.

Nu heb ik bij Microdirect een socket 370 moederbord kunnen bestellen, een SHuttle ofzo ... ik vind het allang best :)

Nu kan ik weer een paar weken vooruit, ff loon afwachten, en dan ff een nieuwe pc kopen :)
Pagina: 1