Ongewenste irritante pop-ups

Pagina: 1
Acties:

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Ik krijg uitermate irritante popups, waarvan ik niet de oorsprong kan achterhalen.
Ik heb met Adware de pc al gescant. en alle gevonden spyware verwijdert.
Na een nieuwe scan vindt hij niets meer, ik heb de pc gescant met en zonder netwerkverbinding.

Een voorbeeld van een popup vindt je hier:
Screen 1
Screen 2

Heeft iemand enig idee waar deze popups vandaan kunnen komen.

And The Only One

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Ooit heb je iets geinstalleerd op je pc, en deze bevatte spyware of iets dergelijks.
(gain ???)
Deze software roept om de x-aantal minuten een popup op, om geld in het laatje te krijgen. Zo verdienen deze personen geld en kunnen ze dit stukje software (meestal) gratis aanbieden.
Ook al heb je nadien die bepaalde software van je pc gedaan, blijf je deze popups behouden.
Je kan proberen met Adaware of met ...(ben de naam even kwijt), maar veel zal het niet helpen denk ik.
Mijn pa heeft identiek hetzelfde probleem. Deze krijgt elke minuut een aantal popups op zijn scherm, ook al surft hij niet, en ik denk dat de enige oplossing een 'format c:' zal zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Skeleton353 op 17-07-2003 21:06 ]

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• blackd
  • Niet online
Skeleton schreef op 17 July 2003 @ 21:04:
Je kan proberen met Adaware of met ...(ben de naam even kwijt),
spybot search & destroy

[ Voor 10% gewijzigd door blackd op 17-07-2003 21:07 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:18
DE meeste software die popups geeft kan onderrtussen gewoon verwijderd worden met Adaware ofzo, werkt over het algemeen vrij goed zelfs :>

adaware kun je downloaden op www.lavasoftusa.com

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

misschien vind je iets in je register (hklm/software/microsoft/windows/currentversion/run(once)) ?

• Flex-Able
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2025
..

[ Voor 100% gewijzigd door Flex-Able op 09-07-2008 16:12 ]

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:01
Mijn broertje kreeg PRECIES dezelfde popups. Adaware kan die wel detecteren, vandaag is het me gelukt door de nieuwste versie van Adaware te installeren 6.181, en ook de lijst te updaten vanuit het programma check for updates now. Dan moet het je jou ook lukken.

De boosdoener is trouwens de map srng in Program Files.

Edit: Heeft volgens mij niks met MSN Plus te maken, want die heeft mn broertje niet. Bovendien kan je tijdens de installatie daarvan opgeven dat je geen sponsor wilt accepteren.

Bestanden zijn trouwens in gebruik, maar Adaware biedt netjes aan om het na een reboot te verwijderen (voordat alles gestart is), werkt perfect.

[ Voor 42% gewijzigd door DeadMetal op 17-07-2003 21:12 ]

Verwijderd

AdShield + Spybot S&D en er komt niets meer door.

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 08:08

Mon

Een ongeregistreerde Flashget (download manager) doet bij mij hetzelfde... misschien draai je die ook?

(als dat stomme XP bij mij Mozilla-Firebird nou gewoon als default browser pakte zouden die popups ook direct al geblokt worden volgens mij...)

[ Voor 42% gewijzigd door Mon op 17-07-2003 21:40 ]

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 14:36
joann schreef op 17 July 2003 @ 21:08:
zeker de nieuwste messengerplus geinstalleerd, ik heb het sindsdien ook
kreeg je ook zon banner bovenin je internet ?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Ik heb Spybot - Search & Destroy geinstalleerd, en deze vondt nog erg veel register en bestanden in de Winnt map.
Adware deed hier geen melding meer van, en waarschijnlijk is het nu voorbij.
Heb geen MSN plus geinstalleerd, ik draai nog met MSN 4.6.
Ik kreeg wel in eens een extra balk boven in IE erbij.

And The Only One

• Skeleton353
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

volgens mij is dit dan van www.lop.com (niet naartoe surfen aub !!! want deze zet onmiddellijk een aantal sites in je favorieten en dergelijke !!!

What is lop.com ?

--------------------------------------------------------------------------------

Lop.com is a pay-per-click search portal by c2 Media Ltd. they have a program which is called mp3 search program or other programs, which can turn user's web browser's search function to lop.com. you may download it from crack or mp3 sites.

lop.com program makes dramatic changes to Internet Explorer, Mozilla Navigator,etc. It changes your default search engine pages, toolbar,start page and place tens of website shortcut to your desktop, adds some websites to your favorites folder.

It always redirects your browser to lop.com if there is something wrong loading a web page. such as searching for something, typing in an incorrect URL,etc.

It also creates a registry entry to load a file named mp3serch.exe (or lopsearch.exe if you have the beta version) at every time windows reboot. it's hard to remove it manually.

Using Tracks Eraser Pro to remove lop.com

--------------------------------------------------------------------------------

Tracks Eraser Pro has a plug-in for removing lop.com from your computer,
you can get rid of lop.com permanently by checking the Lop.com item on
the list of plugins on Eraser Settings screen.

Click Here to Download Tracks Eraser Pro and the plugins

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• blackd
  • Niet online
Mauritzzz schreef op 17 July 2003 @ 22:09:
kreeg je ook zon banner bovenin je internet ?
Das knap :D
Skeleton schreef op 17 July 2003 @ 22:22:
volgens mij is dit dan van www.lop.com (niet naartoe surfen aub !!! want deze zet onmiddellijk een aantal sites in je favorieten en dergelijke !!!
Kan me niet voorstellen dat dat helemaal automatisch gebeurt... ?
Maargoed. Een oplossing voor lop stond dacht ik ook in de FAQ van Software Algemeen: Software Algemeen FAQ

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-07 20:09
Skeleton schreef op 17 July 2003 @ 22:22:
Ik kan weinig irritants vinden op die pagina, het enige wat ie doet is via een javascript een viertal popups laden. Misschien dat ie daarna nog bookmarks aanmaakt, maar zover wil ik het niet controleren.

En ja, ik ben een waaghals ;) en toch ook weer niet, mijn firebird blockt java/activex/flash ed.
Pagina: 1