[tft] vliegje erin, hoe eruit te krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 527 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:08

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Ik heb het wonderlijke genoegen om een kleine biocultuur in mijn tft scherm te mogen begroeten telkens wanneer ik mijn scherm aanzet.

Het is een klein vliegje en zit er nu al 2 dagen in. Ik heb al de monitor zoveel mogelijk uit elkaar proberen te draaien. Een lamp gericht op de achterkant van het scherm wanneer het scherm uitstond, maar het hielp allemaal niet. In de Search kon ik geen gebruikers vinden met hetzelfde probleem.

Ik vrees dat ik straks geen dode pixel, maar een dode vlieg in mijn scherm heb zitten.

Iemand een idee hoe dit vliegje te verwijderen of op een diervriendelijke manier te doden zodat ie onderaan in een hoekje komt te liggen?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 15:30
Hogedruk lucht bus er op, of stofzuiger. Misschien help dat.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Overduidelijk geval van een "bug" in je systeem ;-) Als ik het goed begrijp heb je dus nog iets van een glazen plaat voor je tft folie zitten? Dat zal ongetwijfeld met een paar klemmen of schroefje zijn bevestigd...

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78646

Geduld is een schone zaak, ik zie geen mogelijkheid voor jou bug om te voorplanten :P
lekker wachten..dat beest rot vanzelf weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Voor de duidelijkheid is het een 18,1" 1811S TFT monitor van LG. Je kunt de rand van kunststof en kap aan de achterkant ook van kunststof verwijderen middels het losdraaien van wat schroefjes.

Daarna is het een geheel. De folie die jij waarschijnlijk bedoelt, is vast getaped (althans zo lijkt het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 16:16
hoe is in vredesnaam die vlieg daar tussen gekomen?!?

En wegrotten lijkt me niet zo fijn.. en kan btw lang duren. Met het rottingsproces zou het wel ns kunnen dat er bacterien gaan groeien door de warmte van het scherm waardoor je een vlek op je scherm kan krijgen. Tenminste.. tot die conclusie kom ik als je logisch nadenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86568

zou je een foto kunnen maken van jou ''bug'' in je beeld :d lijkt me wel heel freaky om te zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
jah, foto zou leuk zijn. Een tip: bekijk eens hoe het beest erin gekomen zou moeten zijn, dan zou hij via dezelfde weg weer terug moeten, tenminste... wat erin gaat moet er ook weer uit kunnen komen, dat hebben ze mij altijd geleerd!

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32302

Al eens eerder gehad bij een klant, deze had 18" IIyama schermpjes.
Scherm werd netjes opgehaald en een bruikleen ( zelfde model ) geplaatst.
Na een aantal dagen kwam het bericht dat de vlieg niet verwijderd kon worden en dat de bruikleen mocht blijven staan..

moraal: bel de leverancier eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mensen kunnen duidelijk niet normaal reageren op dit topic, diverse posts verwijderd cq aangepast. Reageer vanaf nu normaal of reageer niet! Je bent iig gewaarschuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Soort gelijk probleem heb ik als Canon dealer is mee gemaakt met vliegjes die in de zoeker
kwamen te zitten, en in die gevallen viel het onder de garantie. (vliegjes horen daar namelijk niet te kunnen komen)

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Ik heb hem al een paar uur niet meer gezien.. mocht ie vanavond nog de kop op steken zal ik contact opnemen met de winkel waar ik hem gekocht heb, anders rechtstreeks met importeur van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
haha, kom je daar aan, "tja uhh ik heb een bug in mn systeem kan je die eruit halen ?"
ja natuurlijk meneer *schermpje aan*
........... Kijk daar is ie ! :P :D

(wel cool je eigen TFT vliegje, heeft bijna niemand)

Check je mail, ik was erg duidelijk..

[ Voor 36% gewijzigd door Pollewob op 09-07-2003 21:18 ]

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik sluit me aan bij de anderen die je naar de garantie verwijzen, zelf klooien kan nl. ernstige schade laten veroorzaken aan de delicate inhoud van de monitor.

Mol je dat ding, en men merkt dat je zelf hebt te klooien vervalt de garantie, en heb je enkele 100-en euro's schade.. (en ik kan me voorstellen dat een tweaker altijd leukere dingen met het geld voorheeft dan het vervangen van een eerst nog goed werkende TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Laatst online: 05-07 12:12
equinoxe schreef op 09 juli 2003 @ 21:02:
Ik sluit me aan bij de anderen die je naar de garantie verwijzen, zelf klooien kan nl. ernstige schade laten veroorzaken aan de delicate inhoud van de monitor.
En er is geen hond die gelooft dat je'm uit elkaar gehaald hebt 'omdat er een vliegje in zat'....

Overigens mensen, stukje cultuur: de allereerste 'bug' was een mot, ontdekt in een relais van een van de allereerste computers, die fijngeknepen was en daardoor ervoor zorgde dat het contact verbroken werd. Naam van de lieve mevrouw die'm ontdekt had ben ik helaas vergeten maar er zijn natuurlijk genoeg ouwe rotten hier die het fijne ervan weten :)

Ontopic: bactieren hebben een voedinsbodem en vooral vocht nodig, dus dat zal zo'n vaart niet lopen. Vliegje zelf zal zich ook niet erg prettig voelen gok ik, dus als'ie nu weg is verwacht ik niet dat'ie weer terugkomt.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:57

Dielie

*BURP!*

Grace Murray bedoel je! :) Die vond dit:

Afbeeldingslocatie: http://americanhistory.si.edu/csr/comphist/objects/bugl.jpg

Zie ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Laatst online: 05-07 12:12
Dielie schreef op 09 juli 2003 @ 22:01:
Grace Murray bedoel je! :)
Juist! :D (kwistut wel, altijd ouwe rotten hier ;))

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 11:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

*au* dat deed pijn !

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.