De toekomst van DPC

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij deze even een korte toelichting op de toekomstplannen van DPC:

Op dit moment wordt er door een aantal mensen gewerkt aan de structuur voor een nieuw orgaan dat de huidige initiatieven, waaronder de crew, moet gaan vervangen. Het is de bedoeling dat dit orgaan in de toekomst zorg zal dragen voor de algemene FAQ, de verschillende project FAQs, de hitparades en de communicatie met de projecten.

Een aantal belangrijke eigenschappen van het orgaan:
- Een open structuur waarin een (groter dan voorheen) aantal actieve DPC'ers deelneemt
- 1 Aanspreekpunt voor alle DPC-gerelateerde zaken
- Een duidelijke overlegstructuur met een open karakter

Het verleden heeft ons geleerd dat je met duizenden mensen geen effectieve structuur kan creeeren, daarom is besloten om dit in een meer besloten kring te initieren.
Die kring bestaat uit een flink aantal mensen, waaronder statsposters/statsbouwers/moderators/FAQbouwers.

Zodra wij een concept klaar hebben, de verwachting is dat dit in ongeveer twee weken het geval zal zijn, wordt dit op GoT gepost, zodat een ieder zijn of haar opbouwende mening cq opvatting met ons kan delen.
Na een evaluatie en eventueel een aantal aanpassingen naar aanleiding van deze draad op GoT zal dit orgaan een definitief karakter krijgen.

De vervolgstap is dan het "aannemen" van mensen op de juiste plekken. (Voor alle duidelijkheid, in dit orgaan zullen onder andere de statsbouwers, statsposters en moderators plaatsnemen, naast een aantal actieve en gemotiveerde DPC'ers).

Het moge duidelijk zijn dat het idee hierachter is om DPC meer structuur te geven en een integrale aanpak van projecten en statistieken te bewerkstellingen.
Een feit is dat dit geen "gesloten" groep gaat worden van mensen die dingen voor DPC gaan bepalen, maar een groep gemotiveerde mensen die dingen met DPC gaat bepalen.

Namens de mensen die (momenteel) deelnemen aan de oprichting van het orgaan:

Chaos, Coldfusion, DSmarty, Dukebox, Dutchman, [eNeRGy],
Funcracker, Griz, KoW, MarkB, _piranha_, ./Proxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-04 20:57
Wat gaat dit 'orgaan' doen? Waarom hebben wij zoiets nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26550

rAcEr schreef op 08 July 2003 @ 21:48:
"Het is de bedoeling dat dit orgaan in de toekomst zorg zal dragen voor de algemene FAQ, de verschillende project FAQs, de hitparades en de communicatie met de projecten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSPiRE
Anoniem: 26550 schreef op 08 July 2003 @ 21:49:
[...]

"Het is de bedoeling dat dit orgaan in de toekomst zorg zal dragen voor de algemene FAQ, de verschillende project FAQs, de hitparades en de communicatie met de projecten."
Ja ok, maar wat is de meerwaarde t.o.v. de huidige situatie, gaat het nu niet goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
rAcEr schreef op 08 juli 2003 @ 21:48:
Dat zijn een aantal dingen(noem er een aantal):
- De DPC FAQ op GoT
- De project FAQ's
- Communicatie richting projecten
- Zorgen voor fatsoenlijke DPCH's
- Zorgen voor een stukje informatie over DPC

Om even op het laatste punt bijvoorbeeld te komen, voor buitenstaanders blijkt het erg lastig te zijn om wat algemene informatie over DPC te vinden, wie zijn wij, wat doen wij en hoe kan ik meedoen.

Het zal dus een DPC-ondersteunende rol vervullen wat iedereen ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
rAcEr schreef op 08 July 2003 @ 21:51:
[...]

Ja ok, maar wat is de meerwaarde t.o.v. de huidige situatie, gaat het nu niet goed dan?
De meerwaarde kan zich oa uiten in de volgende zaken:
- DPC'ers kunnen voor allerhande vragen op 1 plek terecht
- Initiatieven kunnen effectiever worden opgepakt
- Informatie is up2date en makkelijk bereikbaar voor een ieder

Kortom: De huidige situatie is voor verbetering vatbaar! (wat dus niet wil zeggen dat mensen dingen niet goed doen!)

[ Voor 13% gewijzigd door DSmarty op 08-07-2003 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- we schoppen elkaar wakker als er te weinig gebeurt
- centraal alles regelen geeft schaalvoordelen (:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:41
Ja, er is gezeik ofzo met teveel DPC hitlists en dat DPC teveel DC projecten ondersteund ofzo. Dat van die hitlists vind ik eigenlijk niet eens zo'n groot probleem (ik kan alle hitlisten altijd gewoon terug) en van het orgaan bemoei ik me voor de rest niet zoveel mee. Als dat orgaan me wat opdraagt wil ik dat best wel doen maar ik ga gewoon verder crunchen alsof er nix aan de hand is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSPiRE
Ah, da's al duidelijker :). Persoonlijk zie ik niet zo veel in een dergelijke aanpak, hoewel het natuurlijk prefereerbaar is om een aantal zaken centraal te regelen, zodat members en aanstaande members weten waar ze aan toe zijn etc. Maar als zo'n aanpak volgens het team nodig is, kan ik jullie alleen maar aanmoedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Een beter georganiseerd DPC zal ongetwijfeld tot een effectiever DPC leiden...

Succes in ieder geval en een uiterst goed initiatief... daarvoor _/-\o_ !hulde _/-\o_
ik wacht met spanning af....

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Robkazoe:
Die post had ik voorbarig en zonder voldoende overleg geplaatst, dat was mijn fout.
Even ter verduidelijking: Dat is dus niet een of ander besluit wat zomaar opgelegd wordt.

Dit gaat zuiver over het maken van een structuur, de invulling van alle facetten komt pas aan orde als het orgaan gevormd is! Zoals gezegd wordt het een meer open structuur, waarin dingen goed worden overlegd en beargumenteert, en niet als eenzijdige beslissingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49528

Mooi dat er iets gebeurd, niet dat ik ergens problemen meej had maar hier en daar merk je dat er behoefte is aan een duidelijkere organisatie. Netjes dat het hier zo gemeld wordt en ik hoop dat er iets goeds uit deze plannen zal komen. Ik hoop ook dat de inbreng van de leden van de DPC nog wel net zo groot blijft. Suc6 ermee i.i.g.

Die extra gemotiveerde DPC-mensen hebben jullie die al in gedachte, zijn die er al bij betrokken of worden die nog geselecteerd of gezocht of wat is daar precies de bedoeling van? Ik weet dat ons subteam in ieder geval wel iemand heeft die daar in geinterreseerd zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-06 22:38

Marcelloz

IT dude with a beard

Naast een nieuwe structuur moet er, vind ik, een echte, levende DPC-site komen.
Mijn huidige indruk van de structuur is nu dat het uit veel delen bestaan die op een of andere manier als los zand aan elkaar zitten: GoT, SID en dutchpowercows.org ( en OWD ofzo ) horen wel bij elkaar maar toch ook weer niet. Het zou idd duidelijker zijn als die dingen inelkaar worden geschoven ofzo. DPC is nu 99% het forum, de rest hangt er een beetje bij. Grote teams ( ARS etc ) hebben een mooie fatsoenlijke website. Zelfs de knights hebben weer een website met content! Uiteraard blijft het forum de 'place to be', maar met 5000 leden mag DPC zeker niet achterblijven!

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21046

Zeer goed, eerst even een volledig plan klaarmaken en dan pas posten. In het begin was het even één idee naar voren halen (hitparade) en dan pas een plan uitbouwen.

Alvast veel succes en we zullen het resultaat afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Marcelloz schreef op 08 July 2003 @ 22:28:
Mijn huidige indruk van de structuur is nu dat het uit veel delen bestaan die op een of andere manier als los zand aan elkaar zitten: GoT, SID en dutchpowercows.org ( en OWD ofzo ) horen wel bij elkaar maar toch ook weer niet. Het zou idd duidelijker zijn als die dingen inelkaar worden geschoven ofzo. DPC is nu 99% het forum, de rest hangt er een beetje bij. Grote teams ( ARS etc ) hebben een mooie fatsoenlijke website. Zelfs de knights hebben weer een website met content! Uiteraard blijft het forum de 'place to be', maar met 5000 leden mag DPC zeker niet achterblijven!
Dat is een van de achterliggende redenen om aan dit orgaan te werken, derhalve zal het ook een van de actiepunten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Marcelloz schreef op 08 July 2003 @ 22:28:
Dat is dus idd ook één van de doelstellingen.
Om alles samen te brengen onder één duidelijke vlag.

p.s
Je bedoelt btw WDO, maar dat staat voor (w)ww.(d)utpowercows.(o)rg ;)
Dus had je al genoemd

edit: DSmarty was me voor :P

[ Voor 3% gewijzigd door Funcracker op 08-07-2003 22:32 ]

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

DSmarty schreef op 08 July 2003 @ 22:31:
[...]
Dat is een van de achterliggende redenen om aan dit orgaan te werken, derhalve zal het ook een van de actiepunten zijn.
Toppie _/-\o_
Neem de tijd voor jullie plannen dit keer ;)
suc6

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:21
Mag ik me dan aanmelden als actieve DPC'er om er ook aan deel te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Het is inderdaad de bedoeling dat de partijen / personen die zich nu afzonderlijk van elkaar inzetten voor DPC meer de koppen bij elkaar gaan steken en dat we samen verder werken aan een nog beter DPC.

Groot worden is leuk, maar groot blijven en nog groter worden gaat alleen als we met z'n allen er voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

als ik zo die namen zie lijkt het op een merge van SiD en de crew.... ?

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

sweetdude schreef op 08 July 2003 @ 22:45:
Mag ik me dan aanmelden als actieve DPC'er om er ook aan deel te nemen?
Hehe :)
Enthousiasme moedigen we aan, maar zoals je kunt lezen is de uiteindelijke invulling van dit orgaan nog niet aan de orde op dit moment.
CaLeX3000 schreef op 08 July 2003 @ 22:58:
als ik zo die namen zie lijkt het op een merge van SiD en de crew.... ?
Er zijn inderdaad mensen uit zowel de crew als SID aanwezig bij dit overleg. Maar ook anderen. Een merge gaat dus niet helemaal op, bovendien is dit enkel een overleg. We proberen nu samen tot 1 structuur te komen.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

even kijken... bla bla... structuur bla bla... organisatie... bla bla...

eh? wat? vergroot de mogelijkheden van DPC om te groeien?
owkee: ik ben voor!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Anoniem: 27535 schreef op 08 July 2003 @ 23:38:
[...]

even kijken... bla bla... structuur bla bla... organisatie... bla bla...

eh? wat? vergroot de mogelijkheden van DPC om te groeien?
owkee: ik ben voor!

;)
Het zal ongetwijfeld leiden tot meer leden die ook meteen actief in alles betrokken worden, tenminste dat is onder meer een conclusie die ik dankzij de openingspost mag trekken

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:57

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Ik ben blij dat DSmarty nu terugkomt op zijn eerder geplaatste topic !
Hierin stonden nl. nogal wat onwaarheden t.o.v. o.a. SID. (hulde hiervoor DS)

Ik hoop dat de overleggen die nu door de knappe koppen (neej niet die van jou Funcracker ;) ) gevoerd gaan worden tot een goed en acceptabel resultaat gaan leiden waar iedereen wat mee kan.

Suc6

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 11:19

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Mijns inziens het meest briljante idee van 2003! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik ga er nu al vanuit dat er dus meer organisatie zal zitten in veranderingen, en eventuele aankondigingen waardoor het een en ander wat soepeler (lees:zonder misverstanden) zal verlopen zoals het tot nu toe wel eens is gegaan.

Vooral het open karakter zal veel DPC'ers indeze ook aanspreken.

Niks dan hulde voor deze stap _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-06 09:26

My

Goed! Ik hou wel van een open struktuur, waar dus veel overleg met de leden wordt gepleegd!

En respect DS dat je terugkomt op je eigen fout! _/-\o_

Ik weet niet van wie het idee is om zo'n orgaan te maken, maar dat idee is in ieder geval wel een goed idee!
We zijn klaar voor een nieuwe ledenstroom :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Idee klinkt goed, eerst plan bedenken, dan laten zien, commentaren opnemen en dan plan verbeteren.
Nu de uitwerking nog ;)

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Laatst online: 29-06 16:52

Crack

...ehh.......Mooh?!?

DSmarty schreef op 08 July 2003 @ 21:37:
...Op dit moment wordt er door een aantal mensen gewerkt aan de structuur voor een nieuw orgaan dat de huidige initiatieven, waaronder de crew, moet gaan vervangen [...] Chaos, Coldfusion, DSmarty, Dukebox, Dutchman, [eNeRGy],
Funcracker, Griz, KoW, MarkB, _piranha_, ./Proxy
Niet dat ik er mee zit, maar zo te zien verandert er weinig. Hooguit een merge van SID en de crew. Op zich een goed ding, aangezien de communicatie onderling niet altijd even soepel verliep.

De door anderen genoemde extra leden verwacht ik ook niet direct, maar een belangrijker functie van WDO zie ik wel zitten.
WDO kan een ingang zijn naar SID, en met zoveel personen aan 't roer, moet het toch mogelijk zijn wat vaker een nieuwsposting te plaatsen?

Ook moet DPC het niet schuwen op WDO open te staan voor nieuwe projecten. De tijd dat DPC stond voor RC5 is definitief voorbij. Een recentie van een nieuw project met een client mag wat mij betreft dan ook best eens voorbij komen.
Het hoeft dan niet een officieel DPC-project te worden, maar ik heb nu toch erg de indruk, dat de huidige crew niet zozeer staat voor het orgaan DPC, maar meer voor enkele projecten.

Zoals eerder gezegt verwacht er niet erg veel van, aangezien eigenlijk iedereen blijft zitten waar hij zit. Ook vind ik het aantal namen wel erg groot. Dat komt een besluitvorming niet bepaald ten goede.
Ik stel me een comité voor met 3 (gekozen) leden, DSmarty, één afgevaardigde van de statsposters en één afgevaardigde van SID.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28168

Crack schreef op 09 juli 2003 @ 11:17:
[...]

Niet dat ik er mee zit, maar zo te zien verandert er weinig. Hooguit een merge van SID en de crew. Op zich een goed ding, aangezien de communicatie onderling niet altijd even soepel verliep.

De door anderen genoemde extra leden verwacht ik ook niet direct, maar een belangrijker functie van WDO zie ik wel zitten.
WDO kan een ingang zijn naar SID, en met zoveel personen aan 't roer, moet het toch mogelijk zijn wat vaker een nieuwsposting te plaatsen?

Ook moet DPC het niet schuwen op WDO open te staan voor nieuwe projecten. De tijd dat DPC stond voor RC5 is definitief voorbij. Een recentie van een nieuw project met een client mag wat mij betreft dan ook best eens voorbij komen.
Het hoeft dan niet een officieel DPC-project te worden, maar ik heb nu toch erg de indruk, dat de huidige crew niet zozeer staat voor het orgaan DPC, maar meer voor enkele projecten.

Zoals eerder gezegt verwacht er niet erg veel van, aangezien eigenlijk iedereen blijft zitten waar hij zit. Ook vind ik het aantal namen wel erg groot. Dat komt een besluitvorming niet bepaald ten goede.
Ik stel me een comité voor met 3 (gekozen) leden, DSmarty, één afgevaardigde van de statsposters en één afgevaardigde van SID.
Denk ik niet, ik denk dat je, door veel mensen in dit besturingsorgaan te hebben, je juist de mening van de gemiddelde DPC-er goed kunt inschatten.

En er veranderd wel veel, omdat vanaf nu (zoals ik het lees) met DPC wordt beslist. Er wordt dus ook gekeken naar wat de dpc-er in de kleine projecten wil. Natuurlijk kun je het niet iedereen naar de zin maken en moeten ze soms bepaalde keuzes maken, maar als goed gecommuniceerd wordt waarom, dan zie ik daar geen problemen in.

Bovendien is het altijd makkelijk om te weten wie je moet aanspreken als je een idee hebt of als je iets wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

Ben benieuwd hoe het gaat worden. :)
Ben begonnen bij SETI@Home (zelfstandig, oktober 2000) daarna bij DPC gekomen (door WDO) en doe nu RC5-72.
En ik ben er steeds meer van overtuigd dat DPC steeds volwassener aan het worden is en daarmee hoort er ook een goede leiding (qua voorlichting, FAQ's, promotie e.d.).

Dus bij deze mocht er hulp nodig zijn, laat het maar weten :)

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Crack schreef op 09 juli 2003 @ 11:17:
[...]

Je zegt dat de huidige crew staat voor enkele projecten en niet voor het volledige DPC. Ik doe daar verder geen uitspraken over, maar SID staat voor alle projecten. Zoals je zelf al opmerkte doen er ook een aantal van ons mee aan dit overleg en we streven ernaar om dit orgaan dus wel DPC-breed te maken. Dus niet enkel met de nadruk op enkele projecten. Verder kan ik zeggen dat de crew hier ook achter staat, dus ik verwacht een voorspoedige structurering op dat gebied :)

Iedereen blijft zitten waar hij zit? In geen geval. Ten eerste is het nog niet bekend wie welke functies in zal nemen. Zoals je kunt lezen volgt er nog een soort ronde waarin we de posities hopen in te vullen. Wij kijken enkel naar welke plekken er ongeveer moeten komen. Het is niet onwaarschijnlijk dat een aantal mensen uit dit overleg ook plekken in zullen nemen in het nieuwe orgaan, maar dat is allemaal nog allerminst zeker. Laat staan welke personen dit dan zullen zijn.

Bovendien is het de bedoeling dat er meer openheid zal komen naar de DPC'er toe en er meer ruimte is voor input van de DPC'er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Tuurlijk blijft iedereen wel zitten waar hij zit. Toen ik ruim 3 jaar terug DPC joinde zat iedereen al op dezelfde stoel. Alleen is er nu sprake van een stoelendans en krijgt het beestje een ander naampje.

Ik zie wel wat er gebeurd, maar m'n verwachtingen zijn niet bepaald hooggespannen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Crack schreef op 09 July 2003 @ 12:26:
Tuurlijk blijft iedereen wel zitten waar hij zit. Toen ik ruim 3 jaar terug DPC joinde zat iedereen al op dezelfde stoel.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Chaos      = Geregistreerd op Saturday 13 November 1999 00:00 
[eNeRGy]   = Geregistreerd op Tuesday 30 November 1999 00:00 
Dutchman!  = Geregistreerd op Monday 24 January 2000 00:00 
DSmarty    = Geregistreerd op Saturday 04 March 2000 00:00 
MarkB      = Geregistreerd op Friday 30 June 2000 00:00 
Coldfusion = Geregistreerd op Sunday 06 August 2000 00:00 
Dukebox    = Geregistreerd op Tuesday 15 August 2000 00:00 
./Proxy    = Geregistreerd op Thursday 31 May 2001 22:07
Griz       = Geregistreerd op Friday 01 June 2001 18:23 
_piranha_  = Geregistreerd op Saturday 02 June 2001 01:24
Funcracker = Geregistreerd op Tuesday 05 June 2001 12:35
KoW        = Geregistreerd op Monday 09 July 2001 14:27
Ruim 3 jaar terug waren er pas 5 van deze 12 mensen geregistreerd.... :/

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Ik ben alleen wel al langer DPC-er dan dat ik geregistreerd ben. Dat is sinds ergens begin 2000 geloof ik.

Het is niet de bedoeling dat het een stoelendans word.
Enne, een beetje meer enthousiasme mag wel hoor :P

[ Voor 35% gewijzigd door KoW op 09-07-2003 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Goed hoor Kow ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Crack schreef op 09 July 2003 @ 12:26:
Ik zie wel wat er gebeurd, maar m'n verwachtingen zijn niet bepaald hooggespannen....
dan kan het alleen maar meevallen, ik ben het met je eens dat ik in sommige mensen minder vertrouwen heb in de andere. in 2 mensen heb ik veel vertrouwen en ik denk dat zij ook wel de rest kunnen motiveren

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Bij een stoelendans hou je uiteindelijk 1 persoon over, de rest valt buiten de boot. Lijkt me ook geen goede benadering :p

En voordat we conclusies trekken, laten we het voorstel afwachten en niet voor de fanfare uitlopen en roepen dat ze slecht spelen ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Marcelloz op 09-07-2003 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My

My

Ik vind het iig wel een goed idee, en ik denk ook wel dat het gaat werken!

Als er nog mensen nodig zijn ben ik ook best wel bereid er wat tijd in de steken om ook mee te helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Kijk, da's nu eens duidelijke taal van DSmarty (jaja, je kan het wel :) )

Als ik ergens een bijdrage in kan leveren..........

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Mobster schreef op 09 July 2003 @ 12:58:
[...]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Chaos      = Geregistreerd op Saturday 13 November 1999 00:00 
[eNeRGy]   = Geregistreerd op Tuesday 30 November 1999 00:00 
Dutchman!  = Geregistreerd op Monday 24 January 2000 00:00 
DSmarty    = Geregistreerd op Saturday 04 March 2000 00:00 
MarkB      = Geregistreerd op Friday 30 June 2000 00:00 
Coldfusion = Geregistreerd op Sunday 06 August 2000 00:00 
Dukebox    = Geregistreerd op Tuesday 15 August 2000 00:00 
KoW        = Geregistreerd op Monday 09 July 2001 14:27
Ruim 3 jaar terug waren er pas 5 van deze 12 mensen geregistreerd.... :/
Maakt dat wat uit dan? Iemand die 1 jaar geregistreerd is maar handenvol werk doet heb je meer aan dan iemand die al 5 jaar af en toe langs komt om te zeggen dat ie een mijlpaal heeft.

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Ik heb toch maar even alles gelezen :P en ik vind het heel goed klinken, als jullie deze beloftes waar kunnen maken, dus in een mooie structuur kunnen krijgen dan zou dat super zijn! Ik hoop dat het lukt en dat iedereen tevreden kan gaan zijn over de uitkomst! Ik heb er vertrouwen in!

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adm.Spock
  • Laatst online: 13-06 00:45

Adm.Spock

Duik-Aap

Alles kan altijd beter.

Ik vind dat DPC op dit moment op zich al goed is. Goed het is lastig om bepaalde zaken te vinden, maar als je vriendelijk om uitleg vraagt dan komt die er (bijna) altijd! Een hele prestatie voor een open forum als DPC, er zijn zat multinationals die dit stukken slechter doen. Wat ik eigenlijk vooral mis is een duidelijk gestructureerde FAQ-Site (op een pagina redt je het niet mett alle info over DPC ;) ).

Dus ik juich dit initiatief van harte toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Adm.Spock schreef op 09 juli 2003 @ 20:23:
Alles kan altijd beter.

Ik vind dat DPC op dit moment op zich al goed is. Goed het is lastig om bepaalde zaken te vinden, maar als je vriendelijk om uitleg vraagt dan komt die er (bijna) altijd! Een hele prestatie voor een open forum als DPC, er zijn zat multinationals die dit stukken slechter doen. Wat ik eigenlijk vooral mis is een duidelijk gestructureerde FAQ-Site (op een pagina redt je het niet mett alle info over DPC ;) ).

Dus ik juich dit initiatief van harte toe!
http://145.94.192.103/sid al eens gezien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Met een dergelijke structuur verwacht ik ook wat meer 'respect' vanaf de T.net frontpage en voor DPC het recht om ook daar meer van zich te laten horen... een vermelding onder 'community' om maar een idee te opperen... En gaat deze nieuwe structuur zich binden aan WDO (dus de site) of losstaand functioneren....

Natuurlijk nog allemaal vragen en ideeen die pas bij de daadwerkelijke formering van de DPCC (DPC Crew ;)) naar boven zullen komen...

Misschien een idee om dit onderwerp toch een beetje vast naar voren te laten komen zodat wij DPC'ers ook weten wat de status van DPCC is ??

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 18:33
Hoe bedoel je ?
Waar staat daar bv de DPC Seti FAQ :?

Zoals Adm.Spock al zei: Alles kan altijd beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adm.Spock
  • Laatst online: 13-06 00:45

Adm.Spock

Duik-Aap

Ja, SID heb ik gezien en doorgespit, maar nog steeds niks over Seti ;)

Voor de meeste nieuwe gebruikers is SID minder toegankelijk dan een uitgebreide FAQ in het DPC gedeelte op GoT. Extra registratie etc.

Het zou dus best handig zijn om alles op één plaats te concentreren. bijv. op GoT of op de SID site (maar dan wel met een link uit de FAQ op GoT én info over álle projecten).

Maar zoals gezegd van verschillende kanten: De huidige situatie is goed, maar het kan nog beter. Of niet?

edit:
@ Coldrain: Ik krijg niet eens tijd om me verhaal in te kloppen _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Adm.Spock op 09-07-2003 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

JustMe_ schreef op 09 juli 2003 @ 20:09:
[...]

Maakt dat wat uit dan? Iemand die 1 jaar geregistreerd is maar handenvol werk doet heb je meer aan dan iemand die al 5 jaar af en toe langs komt om te zeggen dat ie een mijlpaal heeft.
Je hebt het niet goed gelezen en/of begrepen. Het was mijn reactie op Crack die beweerde dat die mensen 3,5 jaar geleden ook al op die stoel zaten. Dit terwijl de meeste mensen nog niet eens op GoT geregistreerd waren laat staan 'een functie' bekleedde binnen DPC... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:58

job

achja, of het nou 3 jaar is of 2 jaar.
je begrijpt wel wat hij bedoelt.

verder vind ik dit een goed initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

damster schreef op 10 July 2003 @ 00:23:
achja, of het nou 3 jaar is of 2 jaar.
je begrijpt wel wat hij bedoelt.

verder vind ik dit een goed initiatief.
Eerlijk gezegd niet... :? Ik begrijp dat het niet waar is wat hij zegt...

En ja. Het is wel een goed initiatief. (wat een positieve houding verdient en al niet op voorhand in het openbaar afgebroken hoeft te worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadJo80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:59
Lijkt me een goed initiatief.

Misschien ook een goed idee, om dan op de FP van WDO een overzicht weer te geven op welke plekken DPC staat bij de verschillende DC-projecten. Zodat men kan zien waar eventueel extra mankracht, euuhhh koekracht, hard nodig is...

argh al die afko's... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My

My

Adm.Spock schreef op 09 July 2003 @ 23:43:

Voor de meeste nieuwe gebruikers is SID minder toegankelijk dan een uitgebreide FAQ in het DPC gedeelte op GoT. Extra registratie etc.
:?

Ik weet niet wat jij bedoeld met registratie hoor...

Voor SID hoef je je niet te registreren, je kunt overzichtelijk (bijna) alle FAQ's vinden.

Owja, als jij er een FAQ bij wilt hebben, schrijf hem dan zelf en stel het voor aan één van de SID-leden...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Mobster schreef op 10 July 2003 @ 00:30:
[...]
Eerlijk gezegd niet... :? Ik begrijp dat het niet waar is wat hij zegt...
Kniesoor: Ik zei 3 jaar, en het scheelt bij sommigen dus een paar maanden. :P

Even een toelichting dan:
Hoewel het aan mij gepasseerd is, stel ik me voor, dat de crew destijds op #dpc ontstaan is.
Is er sprake (geweest) van een democratische totstandkoming van deze crew?
edit:
Op aanwijzing van MarkB hieronder ben ik er aan herrinnerd, dat de crew eigenlijk slechts een aantal proxybeheerders voor RC5 is.

Ik ben van mening, dat na een aantal jaren best een wisseling van de wacht mag plaatsvinden. Volgens mij is een vernieuwing op z'n tijd helemaal niet verkeerd.
Let wel: Ik ambieer niet zo'n positie, maar zonder namen te noemen kan ik me wel een aantal geschikte personen voorstellen.
Het zou sieren, om na een periode de positie weer beschikbaar stellen, of zich ten minste herkiesbaar te stellen.
Maar zoals ik al eerder zei, lijkt me deze ploeg veel te groot om nog wat daadkracht te tonen, dus de eerste optie of opgeave lijkt me eerder aan de orde.

[ Voor 10% gewijzigd door Crack op 10-07-2003 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Als je het echt bijelkaar wilt brengen moet je de SID site integreren met WDO, en daar meer nieuws posten (bv dat OGR24 nu bijna is afgerond).
Alle discussies en DPCH kunnen dan best hier op GoT blijven.
En vaker een stand van zaken over de positie van DPC per project op WDO/T.net plaatsen is ook niet verkeert :)

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Mobster schreef op 10 juli 2003 @ 00:16:
[...]
Je hebt het niet goed gelezen en/of begrepen. Het was mijn reactie op Crack die beweerde dat die mensen 3,5 jaar geleden ook al op die stoel zaten. Dit terwijl de meeste mensen nog niet eens op GoT geregistreerd waren laat staan 'een functie' bekleedde binnen DPC... :/
he! kappuh!
niet mierenneuken! :p

biertje? 8)
Jeldert schreef op 10 juli 2003 @ 12:07:
bla bla .. is ook niet verkeert :)
:'(

[ Voor 27% gewijzigd door Marcelloz op 10-07-2003 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Er is zoveel geschiedenis te vinden over het tot stand komen van bepaalde dingen (zoals hoe en waarom de dpc-crew is opgericht). Jammer dat bijna niemand de moeite neemt om dit na te gaan. Nu worden er dingen gezegd, beweert en aangenomen terwijl men dit baseert op niks.

Les 1 dan maar: het ontstaan van de DPC-crew.

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Marcelloz schreef op 10 July 2003 @ 12:09:
[...]
he! kappuh!
niet mierenneuken! :p

biertje? 8)
Sorry.... :) Ja lekkâh Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~dunshine/pics/smileys/beerchug.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack

Crack

...ehh.......Mooh?!?

oops

[ Voor 100% gewijzigd door Crack op 10-07-2003 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72914

Ik zou graag helpen de DPC helpen dingen te regelen. Maar komt er dan tegen die tijd een aanmelding o.i.d. voor actieve leden?? Hoe weet je eigenlijk of je geregistreerd bent?? Ik ben wel btw bij www.dutchpowercows.org geregistreerd.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 72914 op 10-07-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26032

Mobster schreef op 09 July 2003 @ 12:58:
code:
1
2
3
4
Ik gok dat deze data niet correct zijn Mobster :P
Ik ben in ieder geval op 10 april 2001 DPC gejoined en dat kan ik zelfs nog bewijzen als het moet :P Meteen ook hier op /5 geregged, maar die data is iets later verloren gegaan door een hd crash waardoor de data van weken verloren is gegaan ofzo... dus moest ik later ff opnieuw reggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

ik ben idd ook al eerder geregistreerd maar heb later een kloontje gemaakt en daarmee verder gegaan. Dit is bij GoT crew bekend en mijn inactieve nick is gebanned. Ik ben dus (en ik denk dat Mobster dat ook wel weet) ongeveer al 6 a 7 jaar met de DPC bezig en op GoT geregistreerd ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Niet online
Mijn userid is ooit verloren gegaan bij een van de BC's, heb toen half jaar later ofzo weer opnieuw geregd.
Zit al bij tnet sinds een van de eerste dagen van WoT (World of Tweaking).

Overigens wel flauw dat ik niet mee mag doen aan de quiz >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-07 12:45

mcB

Ik weet niet of het al genoemd is,...maar het herschrijven van T.net review 123 mag dan meteen op de todo lijst van de DPCC.

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Ook een van de dingen die bij je todo list kan is het bekender maken van DPC onder de media. Als je ziet hoeveel artikelen over Distributed Computing worden geschreven en hoe in hoe weinig DPC wordt genoemd is dit eigenlijk bedroevenswaardig, het kan veel leden schelen ... en daar gaat het toch uiteindelijk om ?

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

DSmarty schreef op 11 July 2003 @ 19:40:
Overigens wel flauw dat ik niet mee mag doen aan de quiz >:)
Niemand mag dit meer hoor.

Flauw genoeg duurde die quiz maar 1 dag
Pagina: 1