Toon posts:

hoe werkt deze site??

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje aan het inspiration zoekuh en kwam op een favo site van mij namelijk http://www.k10k.net/. Nu schoot opeens aiets door me hoofd... HOE DOEN ZE DAT!. ok kjik als je een ie site maakt, dan snap ik het... maar hij doet het ook in opera... en hoe wisselen ze dan die content? ik snap er niets van. Wie heeft een idee?

concrete vraag:
- Hoe wisselen ze zoveel dynamische content.
- Hoe krijgen ze het voor elkaar om zo'n grafische site zo snel te laten laden (de content dan)
- Hoe maken ze die mouse-overs in het menu (zonder flash)
- Hoe hebben ze die uitlijning precies hetzelfde gekregen in Opera als in IE

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 09:08 . Reden: concreet maken ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:33

samo

yo/wassup

view - source

hoe doen ze wat, trouwens???

p.s. deze site is ASP gestuurd: waarschijnlijk met een database er achter, plus een hele hoop server side gedoe...
zoek eens op www.whatis.com naar asp of aspx

[ Voor 65% gewijzigd door samo op 07-07-2003 08:59 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

een paar steekwoorden:

• cross-browser designen
• dynamic content
• creativiteit

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
ja haha duh ik kijk ook in de source. maar het gaat er om dat tables neit gerenderd worden als de hele pagina klaar is. Dat gebeurt hier wel. Ook heeft opera volgesmij geen content switch mogelijkheden die dynamisch in een pagina content kan wisselen....

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
uhm, iframes? ik zie er een hele hoop

neem ff dit URL (het center-frame)
http://www.k10k.net/pages...ze=large&linkSettings=off

daarin staat op ongeveer 2/3e een rijtje iframes (5 stuks) de rest van de knopjes linkt naar HTML'tjes binnen deze iframes, simpel

[ Voor 78% gewijzigd door OnTracK op 07-07-2003 09:04 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Het was de bedoeling een discussie op te zetten waar iedereen wat van kan leren. Er zijn maar weinig sites met zulke complexe opmaak en zulke goede cross-browser compatibiliteit.

Maar blijkbaar gaat dat niet lukken. Ik programmeer zelf al een tijdje in asp php of wat ik design veel dus steekwoorden zijn niet interessant. Als iemand een zinnige bijdrage heeft dan is dat welkom.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 09:11 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
OnTracK schreef op 07 July 2003 @ 09:02:
uhm, iframes? ik zie er een hele hoop
Ik dacht dat iframes alleen voor ie beschikbaar waren? maar nu dus ook voor opera?

Er zitten ook maar 5 iframes in... dat is toch niet genoeg voor alle dynamische content.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 09:06 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:33

samo

yo/wassup

leg dan even uit wat je precies bedoelt... i.p.v. hoe doen ze dat? hoe doen ze wat??? ik snap er zelf geen snars van...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-06 08:38
(i)-frames.
Zo te zien worden er steeds nieuwe pages in de frameset of in iframes geladen

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
hij bedoelt als je op een klein groen knopje drukt dat er dan alleen stukje van de content veranderd, volgens mij dus met iframes.

iframes bestaan sinds ie 4 (dacht ik) en het zou kunnen dat andere browsers dit ook maar geïmplementeerd hebben omdat veel mensen het gingen gebruiken

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 23:56

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

samo-arne schreef op 07 July 2003 @ 08:58:
p.s. deze site is ASP gestuurd: waarschijnlijk met een database er achter, plus een hele hoop server side gedoe...
zoek eens op www.whatis.com naar asp of aspx
Deze site is zelfs ASP.Net gestuurd. Het verschil met ASP is dat ASP.Net kijkt naar de mogelijkheden van een browser, en hier de controls op af stemt. Zo ondersteunt, als ik me goed herinner, HTML 3.2 geen inline style sheets; deze worden dan ook niet getoond.

Echter, ze hebben het wel apart gedaan, want er is geen enkel karakteristiek ASP.Net element terug te vinden in de pagina.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 07 July 2003 @ 09:06:
[...]

Deze site is zelfs ASP.Net gestuurd. Het verschil met ASP is dat ASP.Net kijkt naar de mogelijkheden van een browser, en hier de controls op af stemt. Zo ondersteunt, als ik me goed herinner, HTML 3.2 geen inline style sheets; deze worden dan ook niet getoond.

Echter, ze hebben het wel apart gedaan, want er is geen enkel karakteristiek ASP.Net element terug te vinden in de pagina.
Dat vond ik ook zo raar het is qua opbouw en techniek echt een super mooie en uitgedachte site.

Verwijderd

Topicstarter
Ben echt steeds weer verbaast over de hoeveelheid content die ze kunnen weergeven op 1 pagina. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:18
En nog steeds ontgaat mij het nut van dit topic volledig.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:53

crisp

Devver

Pixelated

Crossbrowser designen voor de laatste generatie browsers is echt niet zo moeilijk meer hoor tegenwoordig. Zelfs Opera ondersteund tegenwoordig dynamische manipulatie van je content dmv de DOM methoden, en Iframes worden al tijden ondersteund door de meeste browsers.
Verder wel een leuk design, maar ik sluit me aan bij willem169 ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.